Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tomtom in april, doet wat het wilt.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.410 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Vinovino
0
Ik schreef hier en vroeg hier of iemand wist of Goddijn gelijk had, dat de grootaandeelhouders NOOIT dividendbelasting betalen. (dat zei hij vandaag tegen mij na de AVA, als antwoord dat ik zei dat zij alleen voordeel hebben van de agio uitkering en wij nadeel)
Hier het antwoord:

civra.nl/archieven/nieuws/dividendbel...


Goddijn liegt WEER of is weer ONWETEND!

1 van de 2, meer mogelijkheden zijn er niet!

Waarom is zo’n man toch CEO, en nota bene ex bankier, maar heeft hij nergens verstand van??
Vinovino
1
quote:

pwijsneus schreef op 17 apr 2019 om 22:02:


[...]

Kijk even bij punt 3.4:
Shareholder Circular BAVA:
corporate.tomtom.com/static-files/222...

Er is dus een ex-distribution date, record date en payment date.

Als je direct wilt terugkopen na de share consolidation zul je dit naar alle waarschijnlijkheid met eigen cash moeten doen. Maar waarom zou je eigenlijk meteen, direct, vlak na de consolidation je teruggekregen euro'tjes weer opnieuw in TomTom willen steken.

Kun je toch beter doen op een moment dat het zinvol is (als het aandeel, of markten laag staan dus)? Of in staffels.

Ik zie dat Makita beweert dat het aandeel als een vuurpeil omhoog spuit als de share consolidatie daar is, maar ik heb nieuws voor je. Dat is niet het geval.

Non-event. Er wordt 750mln teruggegeven aan de aandeelhouders, en daarna worden er stukken geconsolideerd volgens de methode in bijgaande link.

Leuker kunnen we het niet maken. Wel belastingvrij.

Tjakka.

Edit: @Blacky, AB! Zatte held!!!1!






Onzin!
Er zullen sowieso mensen zijn die gelijk of na 10 dagen uitkering gaan terugkopen.
Er zijn weinig kopers hebben we de afgelopen tijd gezien, als er dan opeens meerdere kopers zijn, is het juist onmogelijk dat de koers zal dalen of niks doen!
Niemand zal na agio uitkering gelijk de rest verkopen, want dat kun je nu ook doen, de agio uitkering heeft immers totaal en geen enkel voordeel voor wie dan ook, behalve voor de founders die hun aandelen gratis hebben gekregen.

Dat de koers niks doet of zakt is absoluut ONMOGELIJK!
VanillaSky
0
quote:

Makita schreef op 17 apr 2019 om 20:14:


[...]
Haha... ik zou je shorts maar sluiten met de aanstaande share consolidatie...

Een gedeelte van de aandeelhouders gaat bijkopen met de opbrengst en dan zijn de aandelen snel schaars met alle gevolgen van dien.


Haha net als dat we vandaag naar ver boven de 9 euro gingen zeker.
Er zal vrij weinig gebeuren na de share consolidatie (behoudens overname/exit kans). Aandeel zal beoordeeld worden op haar verdienmodel en dat is de komende paar jaar mager. Als ze succesvol worden met daadwerkelijk geld verdienen JA dan zal het aandeel sneller stijgen als er minder aandelen in omloop zijn (wpa stijgt sneller). Maar daar gaat wel wat tijd overheen voordat de eventuele hogere omzetten cq winsten behaald gaan worden. Voorlopig is 2019 een jaar met 675 (conservatief) tot 725mio (bluesky) omzet met een operationeel verlies. Wellicht in 2020 breakeven, 2021 staat nog in de sterren geschreven.

Makita
0
Speciaal voor alle zwartkijkers mijn voorspelling voor 2019.

Voor het einde van het jaar doet het aandeel TomTom minimaal EUR12 dit gebaseerd op shareconsolidatie op 8,50 en EV/ebitda19 multiple van ~10x.

Blacky 2
1
[quote alias=Vinovino id=11550961 date=201904172228]
Ik schreef hier en vroeg hier of iemand wist of Goddijn gelijk had, dat de grootaandeelhouders NOOIT dividendbelasting betalen. (dat zei hij vandaag tegen mij na de AVA, als antwoord dat ik zei dat zij alleen voordeel hebben van de agio uitkering en wij nadeel)
Hier het antwoord:

civra.nl/archieven/nieuws/dividendbel...


Goddijn liegt WEER of is weer ONWETEND!

1 van de 2, meer mogelijkheden zijn er niet!

Waarom is zo’n man toch CEO, en nota bene ex bankier, maar heeft hij nergens verstand van??
[/quote
een dank-je wel Blacky kan er niet van af snik snik .
Zal ik effe Uber den wolken zweven................................
Hoop....
0
Lamsrust
2
quote:

Vinovino schreef op 17 apr 2019 om 22:28:


Ik schreef hier en vroeg hier of iemand wist of Goddijn gelijk had, dat de grootaandeelhouders NOOIT dividendbelasting betalen. (dat zei hij vandaag tegen mij na de AVA, als antwoord dat ik zei dat zij alleen voordeel hebben van de agio uitkering en wij nadeel)
Hier het antwoord:

civra.nl/archieven/nieuws/dividendbel...


Goddijn liegt WEER of is weer ONWETEND!

1 van de 2, meer mogelijkheden zijn er niet!

Waarom is zo’n man toch CEO, en nota bene ex bankier, maar heeft hij nergens verstand van??



Hij heeft volledig gelijk. Een grootaandeelhouder houdt zijn aandelenbelang in TT niet in privé maar middels een houdster BV. Indien een dergelijke BV een belang van 5% of meer heeft in TT geldt de deelnemingsvrijstelling en hoeft op dividenduitkeringen door TT aan de houdster BV geen dividendbelasting te worden ingehouden. De ingewikkelde constructie die nu wordt opgezet is dus niet uit privé belang.
martinmartin
6
quote:

martinmartin schreef op 17 apr 2019 om 11:10:


De CC van hedenmiddag zal uitwijzen of de analisten door de cijfers van TT heen kunnen kijken.

Opvallend op dit forum is het hardnekkige benadrukken van de hoge kostenvoet zonder dat in het licht te willen zien als investering in de nabije toekomst van de HD-markt.

1 analist lijkt het licht te hebben gezien door aan te geven dat de platte cijfers van TT niet al te veel zeggen en ik hoop daarom maar dat HG zijn gewone terughoudendheid toont omdat anders de aandelen consolidatie weleens minder kan opbrengen dan verwacht doordat de koers dan ver over de 10 euro gaat.


De gewone terughoudendheid is gedraaid naar een zeer optimistische kijk op de toekomst(de worst wordt alsmaar groter) terwijl de nabije toekomst onrealistisch negatief wordt afgeschilderd.

Om met dat laatste te beginnen.
De omzet outlook wordt herhaald.
Consumer -20%, Licensing +20% en Automotive +12,5% geeft 680 mio omzet.
De zeer goede cijfers van 1q hebben daar niets aan veranderd omdat men bij handhaving van de basis krimp en groeicijfers voor de rest van het jaar uitkomt
op 705 mio.(te weinig voor aanpassing outlook).
Om na de gerealiseerde omzet in 1q uit te komen op de 680 mio mag de omzet in de rest van het jaar de 511 mio niet overschrijden.
Dat zou betekenen dat de krimp van 4% bij Consumer om moet slaan naar een krimp van 26,5% terwijl de groei in Automotive van 31% terugvalt naar een groei van 7,5% en bij Enterprise van 26% naar 18%.
Volstrekt onrealistisch in het licht dat de resterende omzet vanuit TTT nog geen deel uitmaakt van de afgegeven omzet 1q.
Op basis van gemaakte opmerkingen en afgegeven 1q cijfers zou je eerder een krimp in Consumer verwachten van 12,5% ipv 20%, een groei in Autom van 25% ipv 12,5% en een groei in Enterprise van 30% ipv 20%.
Indien dit bewaarheid wordt zal 2019 afgesloten worden met een omzet van 750 mio. De outlook zal worden herzien in 2q naar 700 mio en in 3q naar 725 mio.

Veel belangrijker is echter het optimisme en vertrouwen dat HG uitstraalt en afgeeft mbt Location Technology.
Na Automotive is nu ook Enterprise op gang gekomen.
Met dank aan Google zijn de verwachtingen hoog gespannen en wordt forse groei ook na 2019 voorzien mede door de API's.
Hoewel Enterprise zeker een belangrijke rol kan gaan spelen in het verdienmodel van TT met haar brutomarge van 90% is het toch de ontwikkeling van Automotive waar mijn grootste aandacht naar uitgaat.
De voorzichtige HG spreekt over de voorsprong die TT heeft op haar concurrenten, hij durft zelfs het woord marktleiderschap in de mond te nemen.
Alle mooie verhalen ten spijt blijkt dat de invulling van over the air updates met sensorgegevens nog slechts in de testfase verkeert.
Met het binnenhalen van de twee eerste HD-map deals zit TT op de sweetspot om na Traffic nu ook voor het updatingproces een ongekende voorsprong te nemen op haar concurrentie.

De te maken kosten om die toekomstige markt te veroveren zijn hoog.
De payrollkosten van R&D gaan omhoog niet enkel door uitbreiding van het aantal FTE's maar ook door hogere kosten per FTE.
Ik had graag gehoord welk plan men heeft gesmeed bij TT om deze mensen aan TT te blijven binden dan wel aan te trekken daar zij de kritische factor zijn voor de verdere ontwikkeling van Automotive.

Daarnaast ben ik blij verrast @Hik hier weer op het forum terug te zien.
Met zijn expertise kan hij mij wellicht helpen bij de volgende vraag:
Gaat TT nu in concurrentie met Mobilyey als zij het hebben over de wil om te komen tot updates van sensoren?


Sunshine Band
0
Martin, als jij denkt dat het korte termijnbeeld dat geschetst wordt volkomen onrealistisch is, zie jij daarin dan ook een specifiek doel zoals een exit of een deelname van derden tegen 'side letter voorwaarden'?
Volgende vraag is dan: wanneer moet je er vol in om optimaal te profiteren van die exit?

Nog geen Justin gezien verder sinds 15 januari....
martinmartin
0
Neen, ik denk dat het dezelfde overdreven voorzichtigheid is die TT kenmerkt bij het afgeven van een outlook.
Alle jaren zeer voorzichtig, niet alleen bij het afgeven van de outlook maar ook bij de aanpassingen.
Bij de 1q cijfers was er nog geen "noodzaak" de outlook aan te passen omdat uitgaande van de basis percentages de omzet over 2019 op 705 mio uitkomt.
Daarnaast lijkt mij een exit niet voor de hand liggend gezien de verkoop van TTT.
Wat mogelijk een rol heeft gespeeld is de aanstaande aandelenconsolidatie.
Ook ik hoop erop dat de analisten niet te positief reageren waardoor de koers fors op kan lopen.
Ik ben zelf ingedekt tot een nivo 9 a 10 euro om mijn exposure op peil te houden.

Anders dan de meesten hier ben ik ZEER enthousiast over de agio-uitkering met daaraan gekoppeld de aandelenreductie.

Indien je vol zou willen profiteren van een eventuele exit moet je er zo snel mogelijk in om nog enige winst bij elkaar te schrapen.

Dat is daarmee tevens het beste argument om geen exit te verwachten op deze koersnivo's.
FFF zien het risicovolle traject om alles op 1 kaart te zetten zich positief ontwikkelen en anders dan menigeen hier hebben zij ook de rekensommen gemaakt bij een eventueel succes van deze strategie.
Waarom het belang laten verwateren tegen zeg 15 euro door een deelname met daarbij een overdracht tegen 50 euro indien je denkt marktleider te kunnen worden in de miljardenmarkt met Groeibriljant koersen binnen handbereik.



tatje
0
quote:

martinmartin schreef op 18 apr 2019 om 02:59:


[...]

De gewone terughoudendheid is gedraaid naar een zeer optimistische kijk op de toekomst(de worst wordt alsmaar groter) terwijl de nabije toekomst onrealistisch negatief wordt afgeschilderd.

Om met dat laatste te beginnen.
De omzet outlook wordt herhaald.
Consumer -20%, Licensing +20% en Automotive +12,5% geeft 680 mio omzet.
De zeer goede cijfers van 1q hebben daar niets aan veranderd omdat men bij handhaving van de basis krimp en groeicijfers voor de rest van het jaar uitkomt
op 705 mio.(te weinig voor aanpassing outlook).
Om na de gerealiseerde omzet in 1q uit te komen op de 680 mio mag de omzet in de rest van het jaar de 511 mio niet overschrijden.
Dat zou betekenen dat de krimp van 4% bij Consumer om moet slaan naar een krimp van 26,5% terwijl de groei in Automotive van 31% terugvalt naar een groei van 7,5% en bij Enterprise van 26% naar 18%.
Volstrekt onrealistisch in het licht dat de resterende omzet vanuit TTT nog geen deel uitmaakt van de afgegeven omzet 1q.
Op basis van gemaakte opmerkingen en afgegeven 1q cijfers zou je eerder een krimp in Consumer verwachten van 12,5% ipv 20%, een groei in Autom van 25% ipv 12,5% en een groei in Enterprise van 30% ipv 20%.
Indien dit bewaarheid wordt zal 2019 afgesloten worden met een omzet van 750 mio. De outlook zal worden herzien in 2q naar 700 mio en in 3q naar 725 mio.

Veel belangrijker is echter het optimisme en vertrouwen dat HG uitstraalt en afgeeft mbt Location Technology.
Na Automotive is nu ook Enterprise op gang gekomen.
Met dank aan Google zijn de verwachtingen hoog gespannen en wordt forse groei ook na 2019 voorzien mede door de API's.
Hoewel Enterprise zeker een belangrijke rol kan gaan spelen in het verdienmodel van TT met haar brutomarge van 90% is het toch de ontwikkeling van Automotive waar mijn grootste aandacht naar uitgaat.
De voorzichtige HG spreekt over de voorsprong die TT heeft op haar concurrenten, hij durft zelfs het woord marktleiderschap in de mond te nemen.
Alle mooie verhalen ten spijt blijkt dat de invulling van over the air updates met sensorgegevens nog slechts in de testfase verkeert.
Met het binnenhalen van de twee eerste HD-map deals zit TT op de sweetspot om na Traffic nu ook voor het updatingproces een ongekende voorsprong te nemen op haar concurrentie.

De te maken kosten om die toekomstige markt te veroveren zijn hoog.
De payrollkosten van R&D gaan omhoog niet enkel door uitbreiding van het aantal FTE's maar ook door hogere kosten per FTE.
Ik had graag gehoord welk plan men heeft gesmeed bij TT om deze mensen aan TT te blijven binden dan wel aan te trekken daar zij de kritische factor zijn voor de verdere ontwikkeling van Automotive.

Daarnaast ben ik blij verrast @Hik hier weer op het forum terug te zien.
Met zijn expertise kan hij mij wellicht helpen bij de volgende vraag:
Gaat TT nu in concurrentie met Mobilyey als zij het hebben over de wil om te komen tot updates van sensoren?





Automotive and Enterprise

Our Automotive and Enterprise businesses license maps, navigation software and online services such as traffic information as components to use in customers’ applications.

Automotive
Our location-based application components are licensed through our Automotive business unit to automotive customers (car manufacturers and their Tier 1 vendors) for in-vehicle navigation, advanced driver-assistance systems (ADAS) and autonomous driving (AD). Our products hold the same promise for our Automotive customers as for the end users: uncompromising quality, continuous innovation, ease of use and reduced complexity. We offer these components in a flexible way to our automotive customers and, when combined, they create the most advanced connected navigation system available today.

Enterprise
Our Enterprise customers – technology companies, geographical information systems (GIS) providers, government bodies and traffic management institutions – use our products to create location-enabled applications.

Consumer

Our Consumer business offers drivers directions, guidance, information and inspiration for their journeys on the road. By creating the world’s largest connected driving community, TomTom helps people to make smarter decisions to get where they want to be effortlessly, quickly and safely.


Automotive aan oems en tier 1
Enterprise aan de rest van de bedrijven.

Maar Automotive en Enterprise zijn dezelfde basisgerechten :-)
pwijsneus
0
quote:

martinmartin schreef op 18 apr 2019 om 07:50:


Neen, ik denk dat het dezelfde overdreven voorzichtigheid is die TT kenmerkt bij het afgeven van een outlook.
Alle jaren zeer voorzichtig, niet alleen bij het afgeven van de outlook maar ook bij de aanpassingen.
Bij de 1q cijfers was er nog geen "noodzaak" de outlook aan te passen omdat uitgaande van de basis percentages de omzet over 2019 op 705 mio uitkomt.
Daarnaast lijkt mij een exit niet voor de hand liggend gezien de verkoop van TTT.
Wat mogelijk een rol heeft gespeeld is de aanstaande aandelenconsolidatie.
Ook ik hoop erop dat de analisten niet te positief reageren waardoor de koers fors op kan lopen.
Ik ben zelf ingedekt tot een nivo 9 a 10 euro om mijn exposure op peil te houden.

Anders dan de meesten hier ben ik ZEER enthousiast over de agio-uitkering met daaraan gekoppeld de aandelenreductie.consolidatie

Indien je vol zou willen profiteren van een eventuele exit moet je er zo snel mogelijk in om nog enige winst bij elkaar te schrapen.

Dat is daarmee tevens het beste argument om geen exit te verwachten op deze koersnivo's.
FFF zien het risicovolle traject om alles op 1 kaart te zetten zich positief ontwikkelen en anders dan menigeen hier hebben zij ook de rekensommen gemaakt bij een eventueel succes van deze strategie.
Waarom het belang laten verwateren tegen zeg 15 euro door een deelname met daarbij een overdracht tegen 50 euro indien je denkt marktleider te kunnen worden in de miljardenmarkt met Groeibriljant koersen binnen handbereik.



Verwacht ook zolang de koers op deze niveau's blijft hangen een exit niet aan de orde is.

Wel is TomTom nu een voorspelbaar bedrijf geworden, en er moeten nog forse investeringen gedaan worden om de ingeslagen strategie uit te voeren. Er zijn geen verrassingselementen meer.

Ook is de return op die investeringen nog een paar jaar hier vandaan.

Dus het is nogal voorbarig om nu al voor te sorteren op koersen van 50 euro, dat is eigenlijk ridicuul.

Er komt nog een aandelenconsolidatie, en er wordt 750mln uit de marketcap gehaald.

Verder staan de beurzen tegen de all-time-high aan, dus eerst maar eens zien of dit aandeel boven de 8,50 gaat geraken, dat is al een opgave op zich.

Na de aandelenconsolidatie zou het aandeel misschien op 15 euro kunnen geraken, maarja, absoluut blijft onze belegde waarde in TT gelijk.

Succes! Geduld is een schone zaak.
martinmartin
0
TT een voorspelbaar bedrijf????

Correct dat er grote investeringen nodig zijn om TT tot wasdom te brengen.

ONVOORSPELBAAR is en blijft of TT een rol van betekenis kan en mag spelen in de HD-maps wereld.

De return is inderdaad nog een aantal jaren verwijderd.
Iedereen die echt geinteresseerd is in TT als belegging moet zich echter een beeld vormen van de exposure van TT op die markt.

Om als koerdoel 50 euro aan te houden is inderdaad ridicuul.
Het kan zomaar op 5, 30, 60 of 500 euro eindigen afhankelijk van het succes.
Ik sta voorgesorteerd op 60 euro.
Vive tu vida positivamente
0
De analisten moeten vandaag en morgen wel met buy adviezen en hogere koersdoelen komen!
Iedere analist die verder kijkt en zich verdiept in de super mogelijkheden en voorsprong van TomTom moet inzien dat TomTom een gouden toekomst heeft en veel te lasg genoteerd staat!

TomTom strong buy, koersdoel voor september 2019 >€17,50
marathon 11
0
Het wordt hoog tijd dat het bestuur van TomTom de kortste route naar een reeele beurskoers in zijn systemen laat in programmeren.
ketchup of catch-up
1

je kan TT enkel voor volume nog handelen op cijfer-dag, of bij een nieuwsbericht die fundamenteel de koers kan sturen

voor de rest is het een dood-aandeel, alle speculatie en fantasie is eruit gemept en dit gaat nog duidelijker worden na de aandelen aanpassing
precies wat HG & consorten willen

groot belanghebbenden in de free-float kunnen er straks enkel nog uit via een exit en die gaan ze krijgen van HG.

er zijn nog slechts een handvol analisten die TT actief volgen en die zitten allemaal voor de lange termijn positief , wel met meer risico
korte termijn liggen de koersdoelen tussen houden en buy aan 7 tot 10 euro
geen verkoopadviezen

over 6 maand bellen er nog slechts 2 analisten in bij de cc ING en ABN, dat zijn dan ook de huisbankiers.

voor nu rond de 8 dobberen voor transfer-prijs einde Mei

off topic: UNI en Nestlé presteren volgens de verwachtingen, beide staan met koopaanbeveling UNI 55 euro en Nestlé 109 CHF, Morgan vooral positief op Nestlé
ze vinden het prima dan Nestlé non-core verder gaat afbouwen en core opbouwen, de Starbucks-Nestlé Coffee samenwerking gaat diep dat ziet men zelfs LT als een soort van 'merger' tussen beide koffie-giganten



1.410 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,382   Verschil +0,16 (+2,16%)
Laag 7,230   Volume 907.222
Hoog 7,428   Gem. Volume 862.820
21-mei-19 17:29
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium