Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tomtom in april, doet wat het wilt.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.410 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Hik
2
quote:

visje schreef op 17 apr 2019 om 17:21:


@hik, zelfs hik is back. :-) mits hik niet op vakantie gaat loopt de koers nu vanzelf op. haha


Erg goed geheugen Vis. Ik zit er niet meer zo bovenop als voorheen. De techniek voor de eerste generaties lijkt zo'n beetje bekend en uitgekristalliseerd. Men weet wat te doen, maar nog niet iedereen weet hoe. Nieuwkomers bluffen en blaffen hard, maar hikken tegen de enorme voorsprong van TomTom aan. Het vertrouwen dat de markt in TomTom heeft is veelzeggend en biedt nog mooie kansen voor de autobouwers die er snel bij willen zijn.

(En voor jouw info: 17 juni ga ik een weekje weg ;-)
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 17 apr 2019 om 09:16:



Even een vraagje tussendoor (voor de realisten): hoeveel procent van de huidige stijging zal er einde dag overgebleven zijn ???

Met vanaf daghoog op 8,51 aan het slot ruim 75% van de dagwinst weer ingeleverd, was deze vraag zo gek nog niet. Vaak is de vraag stellen, hem beantwoorden.
Toch een fijne dag met tenminste winst in plaats van verlies.
Sunshine Band
4
quote:

NewKidInTown schreef op 17 apr 2019 om 18:09:


[...]
Met vanaf daghoog op 8,51 aan het slot ruim 75% van de dagwinst weer ingeleverd, was deze vraag zo gek nog niet. Vaak is de vraag stellen, hem beantwoorden.
Toch een fijne dag met tenminste winst in plaats van verlies.

Je hebt sinds je uitstappen eind februari zeker 8-10 keer gesuggereerd dat de koers weer omlaag zou gaan. (Terwijl we een redelijke move maken van 7.25 naar 8.25)

Je opmerkingen worden hier ervaren als etterig gedrag tot gefrustreerd. Dat je een keer intraday voor een dubbeltje gelijk hebt zal je ego strelen. Weet wel dat je het nu hebt over dag hoog 8.51, terwijl je opmerking schreef om 9.15 toen we rond 8.30 stonden.

Doei!

NewKidInTown
0
quote:

Sunshine Band schreef op 17 apr 2019 om 18:39:


....Weet wel dat je het nu hebt over dag hoog 8.51, terwijl je opmerking schreef om 9.15 toen we rond 8.30 stonden.

Klopt Kees, ik waarschuw liever op tijd of vroeg genoeg. Koe-in-de-kont-kijkers en achteraf-praters heb je niet veel aan. (Niettemin kan het morgen of de komende weken aanzienlijk gaan stijgen, dus zit je voor je LT, dan stevig vasthouden, zit je ultra-korte termijn, is winstnemen na behoorlijke stijging intra-day heel verstandig, dat hebben we al zo vaak gezien, vandaar mijn opmerking vanmorgen, graag gedaan)

(totaal 4 day-trades gedaan vandaag. 1 laatste positie pas na beursslot ingenomen, die blijft staan tot minimaal morgen).

Genoegelijke avond nog.
Blacky 2
0
quote:

Vinovino schreef op 17 apr 2019 om 13:51:


Ik was op de ava en uiteraard ben ik weer flink uit mijn plaat gegaan.
Wakkie is een onhebbelijke man, hij praat door mij heen, en toen ik weer praatte zei hij dat ik niet door hem moest praten, terwijl hij dat bij mij deed.
Een oudere heer nam het voor me op en zei dat Wakkie geen respect toonde, en dat was ook zo.
Gelukkig is deze vreselijke man nu weg!

Na al mijn gevloek ben ik toch even na afloop met Goddijn staan praten, op rustigere toon.
Nogmaals uitgelegd waarom ik zo boos ben.
Daarbij ook gezegd dat die agio uitkering waardeloos is en alleen voor hun gunstig en ongunstig voor ons.
Nou beweerde Goddijn dat grootaandeelhouders nooit dividendbelasting hoeven te betalen, en dat ze het voor ons voordeel deden!
Nou las ik hier dat grootaandeelhouders boven de 5% juist wel dividendbelasting moesten betalen, maar Goddijn zei dat zij juist niet dat hoeven en wij wel.
Dat we dat terugkregen wist hij niet, hij is wat wereldvreemd geworden blijkbaar als miljardair...

Maar is het wel of is het niet waar dat grootaandeelhouders nooit dividend belasting hoeven te betalen?


De groot aandeelhouders moeten ook dividendbelasting betalen ,MAAR pas achteraf dwz bijvoorbeeld bij Harold & founders zitten de centen in Rinkelberg en andere sub vehikels als Harold de centen uit Rinkelberg haalt moet hij over het uitgekeerde bedrag ook belasting betalen.
Dus als hij denkt dat hij rijk is dat valt te bezien tis wel zo dat hij de boot en andere voordelen op de privé/vehikel zaak kan zetten voor PR doeleinde .
Ik heb ergens gelezen dat zelfs de banken roerende voorheffing moeten betalen kan het zo snel niet vinden en ben wat aan het genieten van de Belgische bieren .BNP Paribas Fortis heeft niet voor niets hun belang verkocht en gaf hun klanten het advies het ook maar te doen .
Nu ergens op het net staat dat bnp baribas fortis het niet correct vond dat ze ook spin-off belasting moeten betalen over buitenlandse aandelen .
nog een link hoe het was
financien.belgium.be/nl/ondernemingen...
pwijsneus
1
quote:

Kuiken schreef op 17 apr 2019 om 14:50:


Goddijn tijdens AVA: "we zijn nu een bedrijf dat zich richt op twee markten : 1 automativ. Navigeren, zelfrijzende auto's , SD kaarten ,Hd kaarten, Adas componenten en ons marktaandeel is behoorlijk gestegen. Op sommige onderdelen zijn we onbetwiste wereldleider. Oké Google is erbij gekomen en wij (en onze partners) moeten opnieuw rond de tekentafel, maar we hebben nieuwe producten in de pijplijn en daar zijn nieuwe samenwerkingsverbanden aan verbonden.We hebben twee grote -nee geen grote-...belangrijke HD-deals met twee gerenommeerde autofabrikanten gesloten. Voor ons is dat belangrijk omdat we vroeg in die markt aanwezig zijn , dat betekent dat we via de klanten harde data ikrijgen en kinderziektes eruit kunnen worden gehaald.

En 2: we ontwikkelen software. Goed voorbeeld is Apple met API's die je kunt laten oproepen. Hierin hebben we een groot marktaandeel met bv Apple/Microsoft/Uber en Mapquest..Met Microsoft zit er meer in het vat en over een tijdje leveren we kaarten aan BING (?.... o f zoiets) die we daarmee hebben veroverd op een belangrijke concurrent. We blijven investeren in de beste kaarten tegen zo laag mogelijke kosten, dat is strategisch gezien een belangrijk element van onze concurrentiepositie en we weten dat anderen daarmee worstelen. Het loopt nu zo goed dat het ons de laatste maanden lukt per maand 1 miljoen aan wegen toe te voegen. Als laatste: we blijven actief in de consumentenmarkt.Dat heeft geleid tot een sterke kasstroom. We verwachten dat de navigatiemarkt blijft krimpen, maar nog jaren winstgevend zal zijn. (later zal )Goddijn op vragen van VEB antwoorden dat TT er niet aan denkt de consumententak af te stoten.


Dank. De conference call heb ik zojuist even teruggeluisterd. Heb er het volgende uit opgepikt;

- De 2 HD-deals die zijn binnengehaald zijn erg belangrijk. Begrijp dat de deals zijn afgesloten direct met autobouwers. Het is belangrijk omdat ze nu goed zijn voorgesorteerd in deze groeiende markt. Volgens HG gaat deze markt voor met name ADAS-functies, ofwel level 2, pas echt lopen vanaf 2022. Vanaf 2021 gaan de 2 gewonnen deals lopen. Businessmodel wordt een jaarlijke fee, en is aanzienlijk hoger dan bijvoorbeeld traffic. Qua omvang stellen deze deals nog niet veel voor, maar het is wel een bevestiging van de markt dat TomTom op de goede weg is, en deze deals zijn weer referenties naar de nog te winnen deals.

HG heeft nog geen duidelijk zicht op de concurrentie die er is, of gaat komen in de HD-map markt.

- Er werd gevraagd naar Google binnen de SD-mapmarkt (daar moet TomTom het nu van hebben). Harold Goddijn ziet Google nog niet snel vertrekken uit de markt, ze moeten er dus mee zien te dealen. Er moet bereidheid zijn binnen de markt om samen te werken. HG geloofd zelf niet zo in een smartphone-in-dash, maar is ervan overtuigd dat er vraag is naar dedicated software in een infotainmentsysteem met native maps. (zou ik ook zeggen als ik hem was).

Harold geloofd wel dat het orderboek voor dit jaar gehandhaafd blijft (geen weglopende klanten naar Google dus), en misschien kunnen er nog een paar RFQ's worden binnengehaald (maar die kunnen dus wel naar Google of HERE gaan...).

Verder probeerde Taco ook nog wat te zeggen, dat kwam hier op neer:

- Automotive, FY 10-15% Growth
- Enterprise, FY 20% Growth
- Consumer, FY 20% Decline

Wat mij opvalt, de HD-map markt komt pas over een jaar of 2, 3 op gang. In de tussentijd kan er veel veranderen. Tegelijkertijd heeft Google zich nu gemeld op het terrein waar TomTom het nu van moet hebben, leveren van in-dash kaarten aan autofabrikanten.

De investeringen om die maps te leveren aan al die verschillende modellen, en de implementatie van al die toekomstige HD-mapklanten gaan veel geld kosten.

Het is een complexe business waar ze inzitten, maar stoer dat zo'n klein bedrijf wel de bevestiging krijgt, en er met de eerste HD-deals vandoor gaat.

(ps, over de vorm. Het is echt geen feest om naar die 2 te luisteren. Vooral op het einde merkte je dat HG toe was aan zijn middagdutje, uuuuhhhhhhuuhhhmmmheuuuuhhh. Of hij was al aan het dromen van de kapitaalteruggaaf. Kan eindelijk die nieuwe superjacht besteld worden ;)
Conference call link: edge.media-server.com/m6/p/8n9tbr9e

Overtake
1
HG aan de ene kant misschien wat positief, maar wel zo verstandig om op te merken (paar keer) dat de HD-deals nog zijn voor auto's waar weinig volume in zit. Hij mag natuurlijk denken te weten dat de HD-deals de voorbode zijn van meer deals, maar dan zou ik wel graag willen weten, wat TT allemaal moet doen voor zo'n klant om die HD-deal gedaan te krijgen. Denk namelijk dat ver verrekte veel geld gaat zitten in het op maat maken voor een specifieke klant, zeker als je daardoor andere klanten wilt trekken.

Ik vermoed dat zulke deals helemaal niet zo lucratief zijn, als je domweg de kosten zou afzetten tegen de opbrengst. Je moet dat per slot van rekening dan ook weer terugverdienen met een beperkt volume auto's.
VanillaSky
0
Ik zie dat HG vanmiddag met de CC het spreekwoordelijke duit in het zakje heeft gedaan. Ofja eigenlijk moeten we zeggen een duit uit het zakje heeft gehaald :)
Het sprankje hoop op enorm hogere omzetten werd ook even de kop ingedrukt door de heren. Zo'n vaart zal het dus niet lopen.
Makita
0
quote:

VanillaSky schreef op 17 apr 2019 om 20:09:


Ik zie dat HG vanmiddag met de CC het spreekwoordelijke duit in het zakje heeft gedaan. Ofja eigenlijk moeten we zeggen een duit uit het zakje heeft gehaald :)
Het sprankje hoop op enorm hogere omzetten werd ook even de kop ingedrukt door de heren. Zo'n vaart zal het dus niet lopen.

Haha... ik zou je shorts maar sluiten met de aanstaande share consolidatie...

Een gedeelte van de aandeelhouders gaat bijkopen met de opbrengst en dan zijn de aandelen snel schaars met alle gevolgen van dien.
Blacky 2
0
quote:

Overtake schreef op 17 apr 2019 om 20:05:


HG aan de ene kant misschien wat positief, maar wel zo verstandig om op te merken (paar keer) dat de HD-deals nog zijn voor auto's waar weinig volume in zit. Hij mag natuurlijk denken te weten dat de HD-deals de voorbode zijn van meer deals, maar dan zou ik wel graag willen weten, wat TT allemaal moet doen voor zo'n klant om die HD-deal gedaan te krijgen. Denk namelijk dat ver verrekte veel geld gaat zitten in het op maat maken voor een specifieke klant, zeker als je daardoor andere klanten wilt trekken.

Ik vermoed dat zulke deals helemaal niet zo lucratief zijn, als je domweg de kosten zou afzetten tegen de opbrengst. Je moet dat per slot van rekening dan ook weer terugverdienen met een beperkt volume auto's.

het is natuurlijk de vraag als Tesla de prijs verlaagt van 3500 dollar naar 2500 dollar per auto voor level 4 semi self driving en het standaard maakt een Tesla kopen is self driving level 4 standaard ingebouwd.
Eva1960
0
En nu maar hopen dat hg die 10 of 2 maal 10 procent van de aandelen gaat inkopen tbv instappen partners (Ava heeft ingestemd). Na einde mei share cons.


Of een bod van msft op de hele toko.

Het wordt tijd voor strategisch geld, want het bedrijfsmodel met fcf van 10% zal de koers niet veel hoger meer zetten.
de koe
0
Mogelijk forse investering voor zelfrijdende autodivisie Uber
woensdag 17 april 2019 20:25
Softbank, Toyota en Denso willen 1 miljard dollar investeren.

(ABM FN-Dow Jones) Taxiservice Uber kan mogelijk rekenen op een forse investering in zijn divisie voor zelfrijdende auto's. Dit meldde The Wall Street Journal woensdagavond op basis van bronnen.

Softbank, Toyota en Denso zouden van plan zijn om in totaal 1 miljard dollar in de tak te investeren. De deal kan ergens in de komende dagen worden aangekondigd, aldus de zakenkrant.

Als er daadwerkelijk een deal wordt gesloten, dan helpt dit Uber om investeerders te overtuigen van de geplande beursgang, die vermoedelijk begin mei plaats vindt, stelden enkele bronnen tegen WSJ. De investering van de drie bedrijven uit Japan, waardeert de Amerikaanse taxidienst op ruim 7 miljard dollar.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

April 17, 2019 14:25 ET (18:25 GMT)

www.beurs.nl/nieuws/buitenland/704100...
Blacky 2
1
Nu ik goed zat ben zie ik het licht lang leve de cloud en later kill de members net als de oorsprong van Amazon de boekenworm .laat eerst de winkeliers investeren loopt het en dan bestellingen rechtstreeks bij de uitgever /drukker bestellen .
Het zelfde is bij tabelbooker hotel booker enz uiteindelijk zit je gevangen door de cloud bestuurders die je dwingen volgens hun prijs te werken ,omdat de anderen ook zo werken ,maar die leden zijn eigenlijk niet levensvatbaar.
De zaak gaat failliet het intellect eigendom wordt voor een appel en een ei verkocht ,maar de goodwill blijft in de cloud ...
Als ik Harold was zou ik zo snel mogelijk uit de wolken verdwijnen ,maar er boven zweven
www.youtube.com/watch?v=Cu57mDP75Jo
Navigatix
0
quote:

Blacky 2 schreef op 17 apr 2019 om 21:19:


Nu ik goed zat ben zie ik het licht lang leve de cloud en later kill de members net als de oorsprong van Amazon de boekenworm .laat eerst de winkeliers investeren loopt het en dan bestellingen rechtstreeks bij de uitgever /drukker bestellen .
Het zelfde is bij tabelbooker hotel booker enz uiteindelijk zit je gevangen door de cloud bestuurders die je dwingen volgens hun prijs te werken ,omdat de anderen ook zo werken ,maar die leden zijn eigenlijk niet levensvatbaar.
De zaak gaat failliet het intellect eigendom wordt voor een appel en een ei verkocht ,maar de goodwill blijft in de cloud ...
Als ik Harold was zou ik zo snel mogelijk uit de wolken verdwijnen ,maar er boven zweven
www.youtube.com/watch?v=Cu57mDP75Jo


Hee Blacky, hoeveel Leffe zit er al in, nu je een grammatica app nodig hebt?
GLMF
0
vraagje over de share consolidatie en terugkopen: ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een aantal dagen zitten tussen de consolidatie /uitkeren van de 3,20 en het geld daadwerkelijk op je rekening hebben ?
Dit betekent dus dat als je je aandelen gelijk wilt terugkopen je (andere) cash beschikbaar moet hebben ?
Stephan010
0
quote:

de koe schreef op 17 apr 2019 om 20:56:


Mogelijk forse investering voor zelfrijdende autodivisie Uber
woensdag 17 april 2019 20:25
Softbank, Toyota en Denso willen 1 miljard dollar investeren.

(ABM FN-Dow Jones) Taxiservice Uber kan mogelijk rekenen op een forse investering in zijn divisie voor zelfrijdende auto's. Dit meldde The Wall Street Journal woensdagavond op basis van bronnen.

Softbank, Toyota en Denso zouden van plan zijn om in totaal 1 miljard dollar in de tak te investeren. De deal kan ergens in de komende dagen worden aangekondigd, aldus de zakenkrant.

Als er daadwerkelijk een deal wordt gesloten, dan helpt dit Uber om investeerders te overtuigen van de geplande beursgang, die vermoedelijk begin mei plaats vindt, stelden enkele bronnen tegen WSJ. De investering van de drie bedrijven uit Japan, waardeert de Amerikaanse taxidienst op ruim 7 miljard dollar.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

April 17, 2019 14:25 ET (18:25 GMT)

www.beurs.nl/nieuws/buitenland/704100...



Alleen Amazon ontbreekt nog in rijtje.
Wel weer uiteenlopende adviezen van ING/ABN (€9.-) en overige can €7,-
Blacky 2
1
quote:

Navigatix schreef op 17 apr 2019 om 21:35:


[...]

Hee Blacky, hoeveel Leffe zit er al in, nu je een grammatica app nodig hebt?

Ik drink nu alles wat ik niet gedronken had de vrouwen wat ik wilde n...k.n dat heb ik al opgegeven ,maar de biertjes is een ontdekking ik ga vreemd wat Leffe betreft ,maar zie nu dat er nog meer schuimende toverdranken bestaan.


Ik wil straks geen spijt hebben als ik voor Petrus sta ''Uber'' den wolken en ik heb nog geen Petrus gedronken de verboden vrucht
................................................
pwijsneus
0
quote:

GLMF schreef op 17 apr 2019 om 21:38:


vraagje over de share consolidatie en terugkopencapital repayment: ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een aantal dagen zitten tussen de consolidatie /uitkeren van de 3,20 en het geld daadwerkelijk op je rekening hebben ?
Dit betekent dus dat als je je aandelen gelijk wilt terugkopen je (andere) cash beschikbaar moet hebben ?


Kijk even bij punt 3.4:
Shareholder Circular BAVA:
corporate.tomtom.com/static-files/222...

Er is dus een ex-distribution date, record date en payment date.

Als je direct wilt terugkopen na de share consolidation zul je dit naar alle waarschijnlijkheid met eigen cash moeten doen. Maar waarom zou je eigenlijk meteen, direct, vlak na de consolidation je teruggekregen euro'tjes weer opnieuw in TomTom willen steken.

Kun je toch beter doen op een moment dat het zinvol is (als het aandeel, of markten laag staan dus)? Of in staffels.

Ik zie dat Makita beweert dat het aandeel als een vuurpeil omhoog spuit als de share consolidatie daar is, maar ik heb nieuws voor je. Dat is niet het geval.

Non-event. Er wordt 750mln teruggegeven aan de aandeelhouders, en daarna worden er stukken geconsolideerd volgens de methode in bijgaande link.

Leuker kunnen we het niet maken. Wel belastingvrij.

Tjakka.

Edit: @Blacky, AB! Zatte held!!!1!



1.410 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,318   Verschil +0,46 (+5,83%)
Laag 7,928   Volume 1.945.870
Hoog 8,566   Gem. Volume 1.120.810
24-mei-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium