Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom december 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Consortium TomTom
0
quote:

Gira Freeze schreef op 1 dec 2018 om 09:27:


Een ding vanilla sky. Jij ziet echt werkelijk overal/achter ieder bericht, weer opnieuw beren op de weg. Echt iedere keer maar weer. Je mag best sceptisch zijn, das zelfs goed, maar jij dat het bij elk bericht wat er komt. Dan kun je misschien beter inderdaad , of stoppen met beleggen, of short gaan.


www.youtube.com/watch?v=rog8ou-ZepE
JvH
0
quote:

Gira Freeze schreef op 1 dec 2018 om 09:42:


Ben benieuwd of ook maandag weer, het nieuws over tt door iedereen wordt overgenomen. Dat was tot nog toe iig wel.


Sowieso heerlijk om met een vracht stukken in bezit het hele weekend te fantaseren over een ongevraagd knock-out bod(15 e of is dat te weinig ?;)) van Microsoft of een andere partij(Apple). In ieder geval weer een flinke stijging maandag.
Agatan
0
Goedemorgen. Mooie posts bij de start van een mogelijk beslissende decembermaand.

Harry maar ook v.v.merui, merci voor jullie inbreng. Spannend wordt het. Hoop nu ook op wat sprankelende communicatie.

Goed weekend.
DeepSpaceHorizon
0
TomTom komt als geheel of gedeeltelijk (Telematics) in principe maar één keer in zijn huidige vorm te koop. Daarom geloof ik zeker in die brede belangstelling die wordt aangehaald. Ik denk dat PE graag TomTom als geheel koopt en daarna de boel vakkundig uit elkaar knipt en doorverkoopt.
Voor een deel van die geïnteresseerden geldt dat als ze deze kans laten lopen ze niet kunnen overzien wat de consequenties zullen zijn op termijn. Daarom denk ik ook dat Microsoft wel degelijk een serieuze gegadigde is. Die kunnen en zullen zich de kaas niet van het brood laten eten.
Aandeelhouders mogen hopen dat het spel door TomTom goed gespeeld wordt en aandeelhouderswaarde creëert, dan wel in keiharde pegels dan wel in een vorm van strategische samenwerking voor een deel van TomTom wat wellicht zelfstandig blijft. Er is de laatste jaren door iedereen van analist, columnist, forumbezoeker en al niet meer gespeculeerd over een overname van TomTom. Dit is echter de eerste keer dat TomTom als bedrijf een deel openlijk te koop zet.
Spannende tijden dus voor de aandeelhouders.
Geen idee hoe dit uiteindelijk gaat aflopen. Maar wat is nu het koersrisico op 8 euro? Wat is het wordt case scenario? Zelfstandig blijven? Er wordt winst gedraaid en ook de vooruitzichten zijn daarin gunstig dus dat is geen worst case scenario wat mij betreft.
Het slechtste scenario wat ik zou kunnen bedenken is dat Telematics voor 800 miljoen of minder zou worden verkocht.
Juun
0
wakker worden, De telefoon pakken, en dan de verrassing krijgen dat Harry een nieuw draadje heeft geopend, boordevol met kwaliteit. Wat een mooi begin van de maand. Mijn complimenten.
Tijdrijder
0
Het lijkt er tot nu toe wel op dat TomTom het verkoopproces goed speelt. Telkens worden er wat namen gelekt om de koers te steunen. Niet verkeerd, want anders stonden we nu nog rond de 7. Hopelijk kunnen we in december richting de 9 en dan in kwartaal 1 definitieve verkoop Telematics.

Maar misschien is het dan al in kannen en kruiken en is geheel TomTom verkocht aan.....
Hoopmazzel
1
quote:

~Justin~ schreef op 1 dec 2018 om 00:39:


[...]

Even langslopen, alleen degenen die ik ken


1) Michelin. Interessante partij. Hebben hoge cashflow en al een telematics bedrijf gekocht voor overigens een zeer hoge multiple. Deze gebruikt google maps, sinds google van bijna-gratis naar duur is gegaan neemt dit een hele hap uit winstgevendheid, dus een extra trigger voor consolidatie en groei door acquisitie. (en voor tomtom goed om uit de telematics markt te stappen, zodat voormalige telematics-concurrenten nu klanten kunnen worden. Hier ligt een grote markt en tomtom weet exact wie de telematics partijen zijn en wat hun behoeften zijn. Ze kunnen ook na de verkoop telematics software gaan licenseren aan telematics bedrijven. Je ziet dat in meedere verticals actief zijn je jezelf soms voor de voeten loopt. Consumer ditto, is nog steeds een natte droom dat Garmin van tomtom de PND business mag overnemen in ruil voor een overstap door Garmin van HERE naar TomTom. Nog een incentive voor Garmin, bij TomTom krijgen ze world-leading traffic. HERE en INRIX zijn daar gewoon minder in, maar ze willen niet inkopen bij ‘concurrent tomtom’, dus dan maar Inrix/HERE. Verder denk ik bij Michelin, is dit niet om Comtinental tot een move te verleiden.


3) Pamplona; dat zei me niks, ben sowieso niet thuis in de PE wereld. Wel interessant dat zij deels eigenaar zijn van dat Octo, de grootste telematics-verzekering club met focus op veiligheid. Kan mooie synergie zijn.

4) Microsoft. Droomkandidaat voor tomtom als geheel. Kan me niet voorstellen dat ze alleen telematics willen. 200% zeker dat als zij Telematics (toch een soort neven activiteit) willen hebben, dan zeker TT als geheel. Sowieso goed dat tomtom nu opnieuw met hen in gesprek is. De voordelen voor microsoft had ik al genoemd in ander draadje. Nog een keer kort: - Azure maps powered by TT - TT autostream in need of cloud infrastructure - Businessmodel mobile alive sinds 1400% price hike google. Developer community zoekt alternatieven - Binnenkomen bij alle autofabrikanten
die met TT werken - versterking positie microsoft in het leading Apollo platform - versterking relatie met uber en baidu

5) Aan 1 van de fabrikanten zal tomtom wel ok vinden, maar aan HERE verkopen ze niet. Verkopen aan here, daar maak je een concurrent sterker mee. Er is immers wel (wat) synergie met mapmaking; je komt bij OEMS over de vloer. Verkoop ban TomTom als geheel en samenvoegen met HERE is natuurlijk wel heel interessant. TomTom het leading platform en leading traffic, HERE de vele klanten. Operaties samenvoegen bespaart honderden miljoenen (identieke operaties)

6, 7 KKR ken ik niet maar heeft imago van van dik hout zaagt men planken. Snoeien en groeien. Carlyle Grote jongens, meer weet ik er niet van, CVC ook niet. Oogt wat persoonlijker

10. Silverlake: in de gaten houden. Ze hebben de middelen en ook de flexibiliteit om modellen te bedenken die founder friendly zijn. Zie Michael Dell. Van de beurs en later weer naar de beurs, etc.


KKR is mogelijk nog een oude bekende van Wakkie-uit zijn Ahold tijd?

www.volkskrant.nl/economie/ahold-verk...


No-nonsense
2
quote:

harrysnel schreef op 30 nov 2018 om 22:12:


Besloten om toch een draadje voor december te openen. Reden is dat ik graag iets wil delen en wellicht krijgt het op deze manier nog wat meer aandacht.

Op 26 september jl. is Derk Haank benoemd als lid van de RvC in een Buitengewone Algemene Vergadering van TomTom. Ik herinner mij een verslag van de VEB over deze bijeenkomst te hebben gelezen met een voor mij negatieve ondertoon. Er werd oa aan dhr Haank gevraagd of hij de klus nog steeds zou willen doen als hij had geweten van de turbulente ontwikkelingen in de markt (het Renault - Google nieuws).

Ik heb IR van TomTom gemaild over de notulen van deze vergadering om zelf een oordeel te kunnen vormen over de onderwerpen die aan bod kwamen. De VEB had immers inhoudelijke vragen gesteld en niet alleen over de benoeming van Haank. Heb nu antwoord van IR gekregen en de notulen staan inmiddels op de website,

Denk dat het goed is om de notulen te lezen. Ik krijg iig een heel andere indruk dan op basis van het VEB verslag.

corporate.tomtom.com/static-files/776...

Succes allen deze maand en fijne feestdagen.


Ik ben zo vrij geweest om een stukje uit dit verslag hier te kopiëren: het betreft een op zich goede vraag. Het antwoord van de voorzitter is volkomen onzinnig. Het is echter helemaal onbegrijpelijk hoe de vragensteller op dit flutantwoord reageert. Hij bedant ervoor!. Ik zeg: ga er dan niet zitten. Was hij/zij soms onder de indruk van het charisma van de voorzitter, gewoon te dom, of te timide om een toelichting hierop te vragen?

VEB
Dank u wel. Recent heeft u nog aangegeven, dat was volgens mij op de jaarvergadering van vorig jaar, dat u in de eredivisie wilt spelen met TomTom. Met de recente jobstijding is die slot van de dam,
dat die missie voorlopig mislukt is of vertraagd of ziet u dat niet zo?

Voorzitter
Dat zie ik heel anders.

VEB
Dank u wel. Tot zo ver mijn vragen aan u over deze benoeming.
tatje
1
IF YOU CAN'T BEAT 'EM, JOIN 'EM en het is een gedurfde stelling :-)

Tja, vannacht toch maar een andere invalshoek bestudeerd :-)

Apple Microsoft Google dat zijn grote concurrenten van elkaar !

Is dat zo.

Is de concurrentie VS - China niet veel groter.

Ik zie een soort samengaan met betrekking tot : TomTom is shaping the future, leading the way with autonomous driving, smart mobility and smarter cities.

Apple google microsoft werken samen in de wereld van de toekomst, SDC , slimme steden en slimme mobilitiet.

Apple microsoft en google werken op dat gebied samen, om China te verslaan.

Tom Tom komt in de microsoft cloud.

Maar google en apple en microsoft weken samen tegen China.

In China werkt Microsoft dan met Baidu en Tom Tom werkt in Japan al samen met zenrin.

Geloof je in deze mogelijkheid.

Dan is er een grote koper geweest, bij het apple nieuws, google nieuws en Volvo nieuws.
Apple carplay voor Google maps en Waze van Google geschikt
Google maakt maps duurder en veel partijen gaan naar microsoft.
VW met veel cars naar microsoft.
Apple en Google tot nu toe niet bij de gegadigden.

Trump zou zeggen : het moet niet zo zijn, 3 honden vechten om een been en China gaat er mee heen :-)

Gewoon mijn mening en geen advies.
No-nonsense
0
quote:

Agatan schreef op 1 dec 2018 om 09:59:


Goedemorgen. Mooie posts bij de start van een mogelijk beslissende decembermaand.

Harry maar ook v.v.merui, merci voor jullie inbreng. Spannend wordt het. Hoop nu ook op wat sprankelende communicatie.

Goed weekend.

Op sprankelende communicatie hoef je niet te rekenen. Je kunt niet verwachten dat HG ineens skills bezit die hij gewoon niet in huis heeft en nooit gaat krijgen.
Maar dat is helemaal niet nodig. Als het waar is dat Big Tech (o.a.Microsoft?) geïnteresseerd is in het overnemen van heel TT of een deel ervan, is dit voldoende communicatie. Dit zal een vertrouwensboost geven in het bedrijf, dat ze kennelijk iets in huis hebben dat de moeite waard is. HG zal dat nooit voor elkaar kunnen krijgen, zelfs niet als hij de communicatieskills van zeg een Obama zou hebben.
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

tatje schreef op 1 dec 2018 om 10:43:


IF YOU CAN'T BEAT 'EM, JOIN 'EM en het is een gedurfde stelling :-)

Tja, vannacht toch maar een andere invalshoek bestudeerd :-)

Apple Microsoft Google dat zijn grote concurrenten van elkaar !

Is dat zo.

Is de concurrentie VS - China niet veel groter.

Ik zie een soort samengaan met betrekking tot : TomTom is shaping the future, leading the way with autonomous driving, smart mobility and smarter cities.

Apple google microsoft werken samen in de wereld van de toekomst, SDC , slimme steden en slimme mobilitiet.

Apple microsoft en google werken op dat gebied samen, om China te verslaan.

Tom Tom komt in de microsoft cloud.

Maar google en apple en microsoft weken samen tegen China.

In China werkt Microsoft dan met Baidu en Tom Tom werkt in Japan al samen met zenrin.

Geloof je in deze mogelijkheid.

Dan is er een grote koper geweest, bij het apple nieuws, google nieuws en Volvo nieuws.
Apple carplay voor Google maps en Waze van Google geschikt
Google maakt maps duurder en veel partijen gaan naar microsoft.
VW met veel cars naar microsoft.
Apple en Google tot nu toe niet bij de gegadigden.

Trump zou zeggen : het moet niet zo zijn, 3 honden vechten om een been en China gaat er mee heen :-)

Gewoon mijn mening en geen advies.



Mankeer je wat ofzo? Zwaar irritant om te lezen al die enters.
No-nonsense
4
quote:

tatje schreef op 1 dec 2018 om 10:43:


IF YOU CAN'T BEAT 'EM, JOIN 'EM en het is een gedurfde stelling :-)

Tja, vannacht toch maar een andere invalshoek bestudeerd :-)

Apple Microsoft Google dat zijn grote concurrenten van elkaar !

Is dat zo.

Is de concurrentie VS - China niet veel groter.

Ik zie een soort samengaan met betrekking tot : TomTom is shaping the future, leading the way with autonomous driving, smart mobility and smarter cities.

Apple google microsoft werken samen in de wereld van de toekomst, SDC , slimme steden en slimme mobilitiet.

Apple microsoft en google werken op dat gebied samen, om China te verslaan.

Tom Tom komt in de microsoft cloud.

Maar google en apple en microsoft weken samen tegen China.

In China werkt Microsoft dan met Baidu en Tom Tom werkt in Japan al samen met zenrin.

Geloof je in deze mogelijkheid.

Dan is er een grote koper geweest, bij het apple nieuws, google nieuws en Volvo nieuws.
Apple carplay voor Google maps en Waze van Google geschikt
Google maakt maps duurder en veel partijen gaan naar microsoft.
VW met veel cars naar microsoft.
Apple en Google tot nu toe niet bij de gegadigden.

Trump zou zeggen : het moet niet zo zijn, 3 honden vechten om een been en China gaat er mee heen :-)

Gewoon mijn mening en geen advies.


Ik heb vannacht hetzelfde gedaan (nagedacht), maar kwam tot een iets andere conclusie. Het is mijns inziens niet de concurrentie met China van de door jouw genoemde drie, maar van Apple/Microsoft samen tegen Google. De softwaremarkt voor zelfrijdende auto's is enorm (Huge zou onze oranje vriend zeggen) Microsoft en Apple dreigen de boot te missen en Google lijkt goed op weg te zijn monopolist te worden op deze markt. Microsoft heeft de smartphoneboot al gemist en Apple kan niet eeuwig op één kurk (smartphones) blijven drijven. Als beiden in deze markt achter het net vissen (en dat gaat gebeuren als het 'ieder voor zich' blijft) dan is het hek van de dam. Microsoft staat er dan nog wel beter voor dan Apple, omdat MS toch meer producten heeft waar geld mee verdiend wordt dan Apple.
moneymaker_BX
0
Er komt een biedingsstrijd tussen de grootmachten Apple en Microsoft
De winnaar wordt Piet Particulier
Maandag al het Microsoft effect zichtbaar in de koers
Ik koop nog wat bij
Target 15 Euro
Watermannetje2012
0
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 1 dec 2018 om 11:10:


Koop een aandeel Tomtom en wij garanderen u elke nacht dromen


Bij de Staatsloterij heeft dat: de voorpret kan beginnen!
Dit is HET erkende topdraadje van december.
Volgens mij gaat deze maand ook een top maand worden met TT-aandelen in je portefeuille.
Dutchy Ron
0
Het is nu zaak dat andere bronnen bevestigen dat MSFT interesse heeft in de hele toko, liever nog MSFT zelf. Alleen dat al kan TT op 1 dag 20% hoger zetten. Zoals eerder aangegeven heeft MSFT diepe zakken en kunnen alle bestaande (grote) TT klanten hier mee leven, niet onbelangrijk. Het past prima in hun (middel)lange termijn visie en geeft hun een boost. MSFT is een software bedrijf dus dat komt wel goed. Zolang we maar geen blauwe schermen zien in de SDC. :-)

Accuboor
0
Ik zou een grote overnamesom (15+) in aandelen Microsoft accepteren. Sterk aandeel met clouddiensten.
No-nonsense
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 1 dec 2018 om 11:10:


Er komt een biedingsstrijd tussen de grootmachten Apple en Microsoft
De winnaar wordt Piet Particulier
Maandag al het Microsoft effect zichtbaar in de koers
Ik koop nog wat bij
Target 15 Euro

Zoals ik hierboven toegelicht heb, trekken mijns inziens Apple en MS samen op tegen Google. Ieder voor zich redden ze het niet. MS heeft volgens mij geen ijzers in het vuur voor wat betreft het maken en testen van software nodig voor zelfrijdende auto's en Apple heeft o.a. geen fatsoenlijke maps, maar wil met Carplay wel graag dezelfde positie in auto's krijgen als Google heeft (vooralsnog alleen bij de Renault-combinatie. Dit is mijns inziens wel zo'n beetje de laatste kans voor MS en Apple nog aan te haken. Onzekere factor in deze is: hoe graag willen ze op die markt een speler van enige importantie worden. Aan de andere kant: kunnen ze zich veroorloven ook deze boot te missen?
Harold_Versteeg
0
Ik vermoed geen openbare biedingsstrijd, maar een beklonken overeenkomst met naar alle waarschijnlijkheid Microsoft. Zou mij logisch lijken. Apple heeft lang genoeg de tijd gehad om TomTom naar binnen te schuiven. Die gaan geen stappen ondernemen.
Juun
0
De financiële kalender is ook helemaal leeg. Maar wat maakt het uit, er is nog maar 1 bericht waar een ieder echt op zit te wachten.
corporate.tomtom.com/investors/financ...
En toch hecht ik nog heel veel belang aan de cijfers 2018 die begin februari op de planning staan. Altijd zeiden we: "vooral de outlook en het orderboek zijn belangrijk, die cijfers zeggen minder". En ook dit jaar, het beloofde jaar van de (gedeeltelijke) verkoop is dat onverminderd van kracht. Als TT is dit meest enerverende jaar uit de afgelopen 10 jaar, met een laffe outlook durft te komen, of een orderboek met vooral mitsen en maren, dan is die hele voorgestelde verkooptransactie, samen met de mogelijkheid van een sterke deelname naar mijn idee een wassen neus.

Nee, als TT er 1 keer een groot belang bij heeft om met een hele degelijke outlook en een gigantisch orderboek te komen, met een passende, goed geregisseerde CC, dan is het wel in februari 2019. Dan weten we dat het TT echt te doen is om het creëren van aandeelhouderswaarde.

Nog een beetje calls december 2018 doorrollen en dan ben is helemaal klaar om te wachten tot het de eerstvolgende series en dat is juni 2019. Ik heb de tijd, als die tijd maar zinvol benut wordt door TT.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,770   Verschil +0,19 (+2,18%)
Laag 8,518   Volume 517.570
Hoog 8,799   Gem. Volume 540.549
18-jun-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium