Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Gesloopt door HG
0
quote:

Optiebelegger schreef op 2 aug 2018 om 10:03:


De geschiedenis herhaalt zich:
Koers TomTom 8,888


Met klote aantallen verder down.
Maar ik zie nog steeds de 750 stukkies vrouw/man die weet niet van ophouden.
Zou er dan toch onder de radar een belang worden opgebouwd?
TomTom 25
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 2 aug 2018 om 11:06:


[...]

Met klote aantallen verder down.
Maar ik zie nog steeds de 750 stukkies vrouw/man die weet niet van ophouden.
Zou er dan toch onder de radar een belang worden opgebouwd?


Gisteren werd er flink gekocht, en vandaag weer tot nog toe niets.....met lage aantallen omlaag helaas....tot waar?
ohoh
3
Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”

www.consultancy.nl/nieuws/19185/neder...
Sunshine Band
0
quote:

ohoh schreef op 2 aug 2018 om 11:25:


Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”

www.consultancy.nl/nieuws/19185/neder...


Op blijven letten Harold: middensegment ging dit over!!!
Je leest nog mee toch?
TomTom 25
0
Met een minimale omzet zoveel lager...pfff...straks met grotere omzet weer terug omhoog kopen zeker.....
Epilote
0
quote:

Epilote schreef op 2 aug 2018 om 09:29:


[...]

Maar geen paniek TDK je krijgt vandaag een herkansing ??
TKR
0
quote:

Epilote schreef op 2 aug 2018 om 08:38:


Geen 9 euro slot vandaag. En TDK heeft de 8.60 van enkele dagen geleden weer gemist.

TDK??
Het zou minimaal 8,50 worden maar het werd niet minder dan 8,60 dus hou eens op met die voorspellingen die toch nooit uitkomen..
Deed je met je Rabo alias ook al en er kwam er nooit 1 uit..
~Justin~
0
quote:

ohoh schreef op 2 aug 2018 om 11:25:


Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”

www.consultancy.nl/nieuws/19185/neder...



Super interessante quotes.



Quote:
Recent enorm veel succes in Noord Amerika en met name aan de westkust

* In Amerika = tekenen grote 'niet nader te noemen' autofabrikant, zoals TT al zei
(the Economist schreef dat zowel Ford, General Motors en Chrysler met TomTom zijn gaan samenwerken)
* Westcoast = Silicon Valley. (Microsoft, Apple of UBER)

Denk niet dat hij hier spreekt over dingen die in de cijfers zitten (er is geen uptick in inkomsten uit de VS) maar recente successen daar. Als Goddijn spreekt over 'enorm veel', dan maakt met dat toch wel nieuwsgierig.



Quote:
Ons volgende aandachtsgebied en echte groeimogelijkheden is Azie: Japan, Korea en China.

- Japan: TomTom is bezig met Zenrin voor een grote Japanse autofabrikant. Ik vermoed Toyota, want Toyota is minderheids aandeelhouder in Zenrin.
- Korea: Daar zit TomTom's klant Hyundai/KIA
-China: Daar is TomTom aan het samenwerken met Baidu.

Ikkenietweten
0
Tot het moment dat T2 een vaste plek verwerft tussen de grote jongens is de koers van het aandeel relatief makkelijk te manipuleren door partijen die daar baat bij hebben.
Als particuliere belegger is dat steeds weer billen knijpen maar zolang de trend omhoog gaat "blijf zitten waar je zit en verroer je niet"......................
lucky14
0
quote:

*Justin* schreef op 2 aug 2018 om 12:13:


[...]


Super interessante quotes.



Quote:
Recent enorm veel succes in Noord Amerika en met name aan de westkust

* In Amerika = tekenen grote 'niet nader te noemen' autofabrikant, zoals TT al zei
(the Economist schreef dat zowel Ford, General Motors en Chrysler met TomTom zijn gaan samenwerken)
* Westcoast = Silicon Valley. (Microsoft, Apple of UBER)

Denk niet dat hij hier spreekt over dingen die in de cijfers zitten (er is geen uptick in inkomsten uit de VS) maar recente successen daar. Als Goddijn spreekt over 'enorm veel', dan maakt met dat toch wel nieuwsgierig.



Quote:
Ons volgende aandachtsgebied en echte groeimogelijkheden is Azie: Japan, Korea en China.

- Japan: TomTom is bezig met Zenrin voor een grote Japanse autofabrikant. Ik vermoed Toyota, want Toyota is minderheids aandeelhouder in Zenrin.
- Korea: Daar zit TomTom's klant Hyundai/KIA
-China: Daar is TomTom aan het samenwerken met Baidu.




Als dit allemaal klopt, zou je haast zeggen: "we hebben goud in handen". Als dit vervolgens ook nog eens uitgebouwd kan worden, ik bedoel meerdere grote merken, is de sky de limit. Maar komen we hier wel ooit iets over te weten en wanneer dan???
ketchup of catch-up
0

@ Justin, mooi - het draait daar serieus voor beter bij TT, denk dat we volgend jaar 2e helft ergens die 17,50 euro voor som der delen van MdD gaan zien in de koers en of dit nu komt vanwege een paar kwartalen betere outlook en daardoor ook meer appreciatie voor de waarde van TT's assets, of dat er een koper aan de deur klopt durf ik niet te zeggen, het heeft lang geduurd, omdat het Sports gebeuren een verkeerd signaal gaf voor focus, maar de tent is gedraaid, nu het aandeel nog en dat kan allemaal snel en hard gaan.

voelt aan of de downside uit het bedrijf en aandeel is, die 25 cent fluctuaties af en toe naar beneden heeft verder weinig te betekenen.
de Apple-dump was de laatste grote neerwaartse correctie met een zelfde effect als wat Baidu gisteren voor de kiezen kreeg met Google.

boem!
0
quote:

*Justin* schreef op 2 aug 2018 om 12:13:


[...]


Super interessante quotes.



Quote:
Recent enorm veel succes in Noord Amerika en met name aan de westkust

* In Amerika = tekenen grote 'niet nader te noemen' autofabrikant, zoals TT al zei
(the Economist schreef dat zowel Ford, General Motors en Chrysler met TomTom zijn gaan samenwerken)
* Westcoast = Silicon Valley. (Microsoft, Apple of UBER)

Denk niet dat hij hier spreekt over dingen die in de cijfers zitten (er is geen uptick in inkomsten uit de VS) maar recente successen daar. Als Goddijn spreekt over 'enorm veel', dan maakt met dat toch wel nieuwsgierig.



Quote:
Ons volgende aandachtsgebied en echte groeimogelijkheden is Azie: Japan, Korea en China.

- Japan: TomTom is bezig met Zenrin voor een grote Japanse autofabrikant. Ik vermoed Toyota, want Toyota is minderheids aandeelhouder in Zenrin.
- Korea: Daar zit TomTom's klant Hyundai/KIA
-China: Daar is TomTom aan het samenwerken met Baidu.




Volledig met je eens, dat dit de fantasie aanwakkert.

De passage die gaat over de groeiverwachtingen tempert het optimisme enigszins bij mij.
Voor 2019 wordt groei verwacht van minder dan 26%.
Indien een grote OEM heeft getekend en er vooral veel succes is behaald aan de westkust(silicon valley) dan valt een omzetgroei van max 25% tegen.(omzet 2019 1 miljard max) of het moet zijn dat deze contracten niet het hele jaar meelopen.
~Justin~
0
quote:

lucky14 schreef op 2 aug 2018 om 12:28:


[...]

Als dit allemaal klopt, zou je haast zeggen: "we hebben goud in handen". Als dit vervolgens ook nog eens uitgebouwd kan worden, ik bedoel meerdere grote merken, is de sky de limit. Maar komen we hier wel ooit iets over te weten en wanneer dan???


De laatste cijfers van HERE dateren van Q2 2015. Toen hadden ze na een halfjaar 550 miljoen omzet en stuurden ze aan op 1,2 miljard op jaarbasis. Dat was een 25% groei (klimmend uit de auto crisis). Inmiddels zijn de volumes in auto industrie hoger en de adoptie van online diensten ook. Ik schat dat HERE nu, drie jaar later nog steeds rond de 1,2 miljard omzet doen.

Ze zijn wel wat contracten aan tomtom verloren, zoals Volvo, maar die omzet komt pas volgend jaar; de huidige volvo’s hebben nog HERE. Verder zal hun omzet uit de BAD guys (BMW, Audi, Daimler) sterk zijn toegenomen. Daar staat tegenover dat HERE veel interne omzet uit Nokia haalde en Microsoft (de windows phones van Nokia). Die licentie business is voor een groot deel opgedroogd. En Microsoft is voor Azure naar TomTom gegaan in plaats van HERE. Dat is echt niet zomaar wat. Vele developers - zeker nu Google haar prijzen heeft verhoogd - komen nu met deze Azure maps in aanraking. En Microsoft mikt met Azure op het zijn van een cloud voor autofabrikanten.

Amerikaanse autofabrikanten vreten HERE niet (hoor ik uit meerdere hoeken) vanwege het eigenaarschap van de BAD guys. En in Azie geldt dat ook. Ik voorzie dan ook dat HERE steeds meer omzet gaat halen uit haar BAD eigenaren en onderzoeksprogramma’s voor hen gaat doen. Terwijl ze klanten in Azie en Amerika verliezen. Voor HERE is dat geen probleem. Ze zijn niet beursgenoteerd en hebben geen hijgerige aandeelhouders die omzet willen zien. Ze hebben wel eigenaren die technologische vooruitgang voor BMW, Audi, Daimler willen zien.

Ik denk dat TomTom een deel van de HERE business kan opvreten. Gezien de omvang van de HERE omzet denk ik aan enkele honderden miljoenen aan omzet van Microsoft, GM, Ford en Aziaten.

Plus de groei die in die business zit nu het semi-autonoom rijden gaat starten.
holenbeer
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 2 aug 2018 om 11:06:


[...]

Met klote aantallen verder down.
Maar ik zie nog steeds de 750 stukkies vrouw/man die weet niet van ophouden.
Zou er dan toch onder de radar een belang worden opgebouwd?

Wies bouwt een belang op met 2,5 k per keer :-)
Sunshine Band
0
quote:

holenbeer schreef op 2 aug 2018 om 13:08:


[...]
Wies bouwt een belang op met 2,5 k per keer :-)

Ik met 750 per keer
holenbeer
0
quote:

Sunshine Band schreef op 2 aug 2018 om 13:15:


[...]
Ik met 750 per keer

Ik koop alleen nog maar turbo's. Heb ze nu stoploss 6,8, gekocht bij de Apple-dip, hebben al op 50 % winst gestaan.
Calls hebben me aardig wat geld gekost afgelopen 2 jaar, het duurt allemaal veel langer dan we hier dachten. Zonde van de tijdwaarde.
Puts verkopen doe ik bij TT ook niet meer, er kan zo weer een Apple-dip komen en dan moet ik ze nog afnemen ook. Daar spendeer ik mijn VBR niet meer aan. Die turbo's zijn 4 keer goedkoper dan aandelen. Ze moeten alleen niet overnight uitgestopt worden.
boem!
0
Nog even terugkomend op de grote successen geboekt aan de westkust van Amerika.

Ik hoop dat het hier Apple betreft.
Het is duidelijk dat Apple eenzelfde transitie voor ogen staat als Tom2; weg van matured and declining market of mobile phones naar hogere marges van terugkerende omzetten in Sevices.

De doelstelling van 50 miljard uit Services in 2020 lijkt minimaal te realiseren voor Apple.
Ook Apple ziet in, dat ze het kunstje van outperformen qua omzet en marge niet jarenlang kunnen volhouden in een volwassen BtC Hardware markt.

De grenzeloze mogelijkheden van Services met haar hoge SAAS-gehalte is Apple niet ontgaan.
In 2017 nog slechts 20% van de omzet en in 2020 mogelijk naar 33% met doorgroei naar ???? in de jaren daaropvolgend.
De aankondiging van extra aandacht voor de Apple maps is een zegen voor Tom2 omdat het irreeel is te veronderstellen, dat Apple zijn tijd gaan verdoen aan het zelf creeeren van deze HD-maps.
Ikkenietweten
0
boem!
0
Met de uitspraak Apple draagt voor minder dan 10% bij aan de omzet ga ik ervan uit dat de financiele vergoeding nu in de orde van 60 mio ligt.

Een verdubbeling naar 120 mio is qua omzet niet schokkend anders ligt dat voor de winstgevendheid die door de hoge marge van 95% bij licensing een enorme boost zou krijgen.
boem!
0
@Ikkenietweten.

Heb jouw reactie gelezen en no hard feelings van mijn kant.

Ik vond dat ik moest reageren op de door jou gedane suggestie dat ik mijn horizon had verplaatst naar 2050.

Comprende?
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,916   Verschil +0,06 (+0,59%)
Laag 10,728   Volume 188.468
Hoog 10,946   Gem. Volume 460.639
23-sep-19 14:49
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium