Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
TomTom 25
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 14 aug 2018 om 15:49:


15:22 360 en 390 tja...

En als toetje Rood.


Die 750 is geen shorter....heeft Martin ook al uitgelegd....hij koopt en verkoopt continu 750 stuks...drukt ook niet...er wordt niet gedrukt nu...bied en laat liggen ook meestal een cent uit elkaar....bij shorters ligt de laat veel korter en met hoger aantal...we gaan nu mee met de aex....algoritme...
boem!
0
quote:

*Justin* schreef op 14 aug 2018 om 13:46:


[...]

Dit jaar zal de winst rond de 35 cent zijn.

In 2020, zou de omzet uit content en services volgens tomtom rond de
425 x 1,15 x 1,15 x 1,15 x 1,15 uitkomen. Namelijk 750 miljoen volgens Goddijn.

Door IFRS, valuta en kleinere groei Telematics in 17-18 is dat wat getrimd naar factor 1,125 in plaats van 1,15. Hoewel daarna weer een contract vergroting in Automotive bekend wordt, die deze 1,125 weer wat boost.

Voor 2020 zal de content en services omzet dan uitkomen op 700 miljoen (versus 750 eerder gesteld).
Plus wat consumer erbij en je zit op minimaal (waarschijnlijk boven) het omzet niveau van nu.

De groeps omzet zal daardoor 10 procentpunt meer marge krijgen. Dit scheelt 80 miljoen brutowinst.

Je hebt dan in 2020 een bedrijf dat voor 85% uit non-consumer groei onderdelen bestaat, honderden miljoenen cash op de bank en een EPS van rond de 70 cent.

Dit betekent dat de koers momenteel een koers-winst verhouding heeft van 10x de 2020 winst (10x70=7,00) + 2 euro cash per aandeel = 9.

Laat ik nou eens mis zitten en we noteren nu niet op 10x de 2020 winst maar 12x of 15x. Dan is tomtom nog steeds een erg goedkoop aandeel.

Allemaal recurring business, hoge marge en schuldenvrij; er zijn bedrijven die 40x de winst doen met dat soort statistieken. Ik neem genoegen met 20 ;-)







@Justin

Ik doe niets af aan jouw verhaal maar besef wel dat TT de laatste vijf jaren geen hogere winst kon laten zien dan 5 cent.

Een recurring business met hoge marge geeft voeding aan toekomstverwachtingen maar dan moet dat wel ingevuld worden.
Jij bent altijd een beetje voorzichtig vwb toekomstige koersdoelen(vergeet niet jouw 17,50 euro) maar waar schat jij TT op in na 3 jaar?

Ik kan mij namelijk niet indenken, dat TT over drie jaar niet een omzet genereert van boven de 1,1 miljard en een marge van 80%.
TomTom 25
7
TomTom completes 1.5bn map updates in a month
14/08/2018 in General News
TomTom has announced the completion of 1.5 billion updates to its digital maps in one month.

On a “mission to shape the future of mobility”, TomTom says it has has achieved a key milestone with the updates.

On average, TomTom's maps database absorbs more than 570 changes per second. The changes are a mixture of geometry and road features and may include a new POI, an altered road junction or a new address.


Alain De Taeye, member of TomTom’s Management Board, said: “The time between a change happening in the real world and this change being reflected in our map data is now much shorter – and considerably shorter than that of our competitors.

“Every change that happens in our map is quality guaranteed – so not only can we scale beyond any other map maker, but it also comes with the right level of quality for even the most demanding applications.”

During the past few years, TomTom has further optimised professional mapmaking techniques with the use of community input from hundreds of millions of map users worldwide, GPS probe data from 550 million connected devices, local map technicians and mobile mapping vehicles.


De Taeye said: “To shape the future of mobility, 1.5 billion changes to our maps in a single month proves the scalability of our unique production platform, and brings us a step closer to real time maps. We’re excited to be driving this future.”
eduardo3105
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 14 aug 2018 om 09:49:


Krijg toch sterk de indruk dat MW i.o.v een kopende partij aan het rotzooien is.
Want waarom drukken ze nu dan niet door bij deze omzet??

Ze hebben naar je geluisterd, TT eindelijk weer rood.
boem!
1
AB @Tomtom10.

Niet vreemd dat ik jou hiervoor een AB geef, de tendens van wat jij ons laat weten is dat TT nog steeds zijn voorsprong zegt te hebben indien het gaat over mapmaking.

Die voorsprong zal zich vertalen naar EPS en die hebben een reeele kans boven de paar euro's uit te stijgen.
Gesloopt door HG
0
quote:

eduardo3105 schreef op 14 aug 2018 om 16:09:


[...]
Ze hebben naar je geluisterd, TT eindelijk weer rood.


Het blijft een speelbal.
DD12
1
Misschien dat ik het gemist heb, is het bericht van Reuters ooit geverifieerd?
Kan toch niet zo zijn dat ze dit zomaar hebben geroepen....
apieslapie
0
quote:

nn2014 schreef op 14 aug 2018 om 16:24:


Misschien dat ik het gemist heb, is het bericht van Reuters ooit geverifieerd?
Kan toch niet zo zijn dat ze dit zomaar hebben geroepen....


zij blijven bij hun verhaal en will je bronnen niet bekend maken.
boem!
0
Huidige koers wordt in de tang genomen door enerzijds de asset-waarde en anderzijds wat men verwacht qua EPS.
Het is duidelijk dat men een bonus wil betalen voor TT maar HG cs spelen een ander spel tw belangrijk worden in mapmaking tbv SDC en in de tussentijd level 3 en hoger.
Niet velen hebben dezelfde gedachte maar indien TT inderdaad een vooraanstaande rol kan spelen op het terrein van level 3 cq 4 dan staat ons nog veel goeds te verwachten indien we het verkleinen tot de beurskoers om maar niet te spreken wanneer TT werkelijk een rol gaat spelen in SDC
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Mob2021 schreef op 14 aug 2018 om 15:29:


Bosch investeert in Deepmap.
www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

Wat moeten we hiervan vinden? Op eerste gezicht lijkt dit niet leuk voor TT. Een concurrent voor TT's autostream?
Al sluit ik samenwerking tussen de combinatie RVBC (Bosch) + Deepmap en TT niet uit. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze een klant worden van TT bij het fabrieksmatig updaten van de HD maps. Meer dan 1,5 miljard updates per maand doe je niet zomaar na (zie post TomTom10 hierboven).

RoadDNA (TT) en RRS (Bosch) worden in het bericht niet genoemd. Die lokalisatie-technieken worden blijven kennelijk het domein van TT's samenwerking met Bosch.

Gesloopt door HG
1
quote:

martinmartin schreef op 14 aug 2018 om 16:38:


Huidige koers wordt in de tang genomen door enerzijds de asset-waarde en anderzijds wat men verwacht qua EPS.
Het is duidelijk dat men een bonus wil betalen voor TT maar HG cs spelen een ander spel tw belangrijk worden in mapmaking tbv SDC en in de tussentijd level 3 en hoger.
Niet velen hebben dezelfde gedachte maar indien TT inderdaad een vooraanstaande rol kan spelen op het terrein van level 3 cq 4 dan staat ons nog veel goeds te verwachten indien we het verkleinen tot de beurskoers om maar niet te spreken wanneer TT werkelijk een rol gaat spelen in SDC


En nog een tang de hedgies.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 14 aug 2018 om 10:25:


[...]
Duidelijk een type 9 dus.

Ha, een kenner van het enneagram!

Lijkt me prima, die "Tomtom Haanks" (niet van mij, maar hij blijft leuk) als opvolger van de autoritaire Wakkie (type 8).
En een mooie aanvulling op:
Pauwels, type 7.
Goddijn, type 6.
de Taaye, type 5.
Geelen, type 4.
Vigreux, type 3.
Schaeffer (VP traffic), type 2.

En nu nog wat mij betreft nog een opvolger voor Taco als type 1, dan is de cirkel rond.

HD_Erik
1
quote:

Tomtom10 schreef op 14 aug 2018 om 15:59:


TomTom completes 1.5bn map updates in a month
14/08/2018 in General News
TomTom has announced the completion of 1.5 billion updates to its digital maps in one month.

On a “mission to shape the future of mobility”, TomTom says it has has achieved a key milestone with the updates.

On average, TomTom's maps database absorbs more than 570 changes per second. The changes are a mixture of geometry and road features and may include a new POI, an altered road junction or a new address.


Alain De Taeye, member of TomTom’s Management Board, said: “The time between a change happening in the real world and this change being reflected in our map data is now much shorter – and considerably shorter than that of our competitors.

“Every change that happens in our map is quality guaranteed – so not only can we scale beyond any other map maker, but it also comes with the right level of quality for even the most demanding applications.”

During the past few years, TomTom has further optimised professional mapmaking techniques with the use of community input from hundreds of millions of map users worldwide, GPS probe data from 550 million connected devices, local map technicians and mobile mapping vehicles.


De Taeye said: “To shape the future of mobility, 1.5 billion changes to our maps in a single month proves the scalability of our unique production platform, and brings us a step closer to real time maps. We’re excited to be driving this future.”



Als iets gekwalificeerd wordt als een milestone, mag je van IR toch ook een leuk marketing PB-tje verwachten of niet dan. Er is toch ook zo'n marketing bureau aangetrokken om TT te helpen met stukje marketing...
apieslapie
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 aug 2018 om 17:28:


[...]
Wat moeten we hiervan vinden? Op eerste gezicht lijkt dit niet leuk voor TT. Een concurrent voor TT's autostream?
Al sluit ik samenwerking tussen de combinatie RVBC (Bosch) + Deepmap en TT niet uit. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze een klant worden van TT bij het fabrieksmatig updaten van de HD maps. Meer dan 1,5 miljard updates per maand doe je niet zomaar na (zie post TomTom10 hierboven).

RoadDNA (TT) en RRS (Bosch) worden in het bericht niet genoemd. Die lokalisatie-technieken worden blijven kennelijk het domein van TT's samenwerking met Bosch.




Bosch is invested in Here whereas @DeepMapInc is a venture capital investment by Robert Bosch Venture Capital. For us, these are two completely different things.
Ikkenietweten
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 aug 2018 om 17:37:


[...]
Ha, een kenner van het enneagram!

Lijkt me prima, die "Tomtom Haanks" (niet van mij, maar hij blijft leuk) als opvolger van de autoritaire Wakkie (type 8).
En een mooie aanvulling op:
Pauwels, type 7.
Goddijn, type 6.
de Taaye, type 5.
Geelen, type 4.
Vigreux, type 3.
Schaeffer (VP traffic), type 2.

En nu nog wat mij betreft nog een opvolger voor Taco als type 1, dan is de cirkel rond.



Helemaal goed BDB en je weet het "De wijzen kwamen uit het Oosten".
Ikkenietweten
0
quote:

Epilote schreef op 14 aug 2018 om 14:09:


Ondanks al diverse malen toegelicht snapt TDK nog steeds niet wat een 7/8 pendel inhoud, triest.


Hé Rabo, doe niet zo vervelend joh?
pwijsneus
2
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 aug 2018 om 17:28:


[...]
Wat moeten we hiervan vinden? Op eerste gezicht lijkt dit niet leuk voor TT. Een concurrent voor TT's autostream?
Al sluit ik samenwerking tussen de combinatie RVBC (Bosch) + Deepmap en TT niet uit. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze een klant worden van TT bij het fabrieksmatig updaten van de HD maps. Meer dan 1,5 miljard updates per maand doe je niet zomaar na (zie post TomTom10 hierboven).

RoadDNA (TT) en RRS (Bosch) worden in het bericht niet genoemd. Die lokalisatie-technieken worden blijven kennelijk het domein van TT's samenwerking met Bosch.



Het bouwen van een platform waarmee zelfsturende functies - van welk niveau dan ook - gecommercialiseerd kunnen worden is blijkbaar lastig. Toch kom ik TomTom barweinig tegen als het gaat om harde deals. Kleinere start-ups krijgen de voorkeur lijkt het. Worden in deze fase de start-ups zoals deepmap, civilmaps en USHR gebruikt als pilot, en worden hierna HERE's live maps en TomTom's AutoStream ingezet, of vormen deze snelle startups daadwerkelijk een bedreiging voor HERE en TomTom?!

Waymo heeft het budget, de brains en is hard op weg. Nadeel, de auto-industrie lust Google niet.
www.bloomberg.com/news/features/2018-...

General Motors heeft net een kapitaalinjectie gekregen van Softbank en denkt erover de zelfsturende divisie apart naar de beurs te brengen; GM's Cruise of Super Cruise:
www.businessinsider.nl/gm-could-spin-...

Super Cruise maakt geen gebruik van TomTom's AutoStream, maar van USHR:
www.prnewswire.com/news-releases/ushr...

Wat moeten we daarvan vinden?

Ford heeft sindskort ook een spin-off aangaande SDC's, Ford Autonomous Vehicles LLC. Deze werkt ook niet met TomTom, maar met Civil Maps. Ford zit wel in het Apollo platform, net zoals o.a. TomTom, Qualcomm, Microsoft, Daimler, Intel en Honda.
media.ford.com/content/fordmedia/fna/...
apollo.auto/

De Duitsers hebben HERE, maar investeren dus ook nog in DeepMap(Robert Bosch Venture) en bv. Mapilary(BMW)
cleantechnica.com/2018/04/16/bmw-i-ve...

De Duitsers (BMW/Audi/Daimler) en een handjevol inversteerders (Conti/Bosch/Intel/Pioneer) bezitten HERE maps.

Ook het Baidu platform is up-and-running, en verkoopt al HD-Maps. De rol van TomTom hierin?
www.fool.com/investing/2018/08/13/bai...
The Apollo ecosystem is a very comprehensive one. We will be selling simulation software. [i]We will be selling HD maps. We'll be selling ACU, which is Apollo Computing Unit consisting of both hardware and software. We will have solutions for valet parking. And we have a broad spectrum of services offering to our partners.[/i]

Het is dat TomTom's IR inmiddels er een beetje bij wordt gedaan door de controller:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Maar het lijkt alsof iedereen op vakantie is bij TomTom. Al tijden geen noemenswaardig nieuws te melden. Wel mooie cijfers.

1,5 miljard updates p/m is leuk, maar staan ze in de rij om AutoStream af te nemen?

Het is nog te mistig om te zien welke platformen er gaan bovendrijven. TomTom is in de race, maar er zal ook nog consolidatie gaan plaatsvinden totdat de koek verdeeld gaat worden. Gaat TomTom het halen tot de koek verdeeld wordt? Kleine update hier-en-daar zou fijn zijn vanuit de IR van TomTom.

Wat vinden we daarvan.
pwijsneus
1
Om het af te leren, heb deze al 1000x gepost maar het is wel een dik statement:

www.technologyreview.com/s/609936/bai...

Baidu Sees Maps for Self-Driving Cars as Bigger Business Than Web Search

Dat was januari 2018. Nu, in Augustus van hetzelfde jaar worden er dus al HD-maps verkocht vanuit het Baidu Apollo platform, en dit was tevens ook het eerste onderdeel wat gecommercialiseerd is geworden van het platform met inmiddels meer dan 100 partners. Welk vervolg gaat dit krijgen, en wanneer komen de pegels bij TomTom binnen. Hoe steekt dit in elkaar voor de mapmaker uit A'dam?

apollo.auto/
ketchup of catch-up
0

Het aandeel Baidu heeft het ongelofelijk moeilijk vanaf mei zit het in een vrije val van 284$ naar nu 215$ , continue is er long liquidatie , dat kan niet allemaal vanwege Google angst zijn
Het aandeel noteert bijna 25% lager dan in mei
Velen vinden het aandeel koopwaardig , ik ben ook ingestapt aan 230 $, maar het blijft zakken , heb ruimte om bij te nemen voor te middelen , maar wil nu eerst bodemsignalen zien, voor nu gaat het nog elke dag lager
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,040   Verschil +0,24 (+2,41%)
Laag 9,757   Volume 1.028.914
Hoog 10,120   Gem. Volume 772.920
19-jul-19 17:36
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium