Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom: Het is stil in mei...

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
~Justin~
3
quote:

ketchup of catch-up schreef op 25 mei 2018 om 11:14:



als je een CEO hebt die bij de jaarpresentatie verkondigt dat TT " nog een hele lange weg te gaan heeft " en ooit verkondigde dat fair-value zonder dat hij een koersniveau wenst te geven in zijn optiek rond de 8 euro is, dan heb je als short-speler enkel bij een overname of strategische wijziging binnen of van het bedrijf iets te vrezen, voor de rest is er niets dat short-spelers in de weg staat en dat zien we dan ook terug in het koersgedrag, want long-spelers zitten al jaren in het aandeel en dat zijn voornamelijk de Founders en wat intimi, de free-float zo'n 45% wisselt om de zoveel jaar van partij en dan ook nog via verschillende platforms, dus Neen - een plotse opwaartse move komt enkel vanwege nieuws over derden, wanneer we pijnlijk moeten constateren hoe laag TT voor assetwaarde noteert en dat hebben we dus gezien bij de HERE aankoop door de Duitsers en later een keer toen Fleetmatics overgenomen werd door Verizon.

TT zelf presteert echter helemaal nop voor rendement voor de reguliere aandeelhouder tot nu toe en blijft in-transitie

enkel een drastische wijziging binnen het bedrijf of van het bedrijf gaat hogere koers geven, voor investering is het een waardeloze belegging.




Hi Wies.TomTom spreekt zich nooit uit over koers, laat staan dat ze heel specifiek zouden zeggen dat een koersniveau van 8 euro fair value is. Ik hoor echter wel al jaren op dit forum dat dit ooit gezegd zou zijn. Ik vermoed dat het dan om een interpretatie. Ik herinner me wel (niet letterlijk maar in grote lijnen) dat - jaren geleden - de koers van 4 naar 8 ging en toen naar 6. Goddijn werd toen op de radio gevraagd waarom de koers daalde. Toen zei hij iets in de trant van: we zijn ook eerst naar 8 euro gestegen en daarna weer gedaald. Dat is toen denk ik geinterpreteerd als dat hij zelf ook die 8 euro een plafond vond. Terwijl hij denk ik meer iets wilde zeggen in de trant van: het is een volatiel aandeel. Hij had beter niks kunnen zeggen en dat doen ze tegenwoordig ook. Zorg gewoon dat de prestaties er zijn (en communiceer daar goed over) en dan mag de markt zelf oordelen. Hoe dan ook: tomtom is inmiddels een ander bedrijf dan destijds. Destijds had TT een bijna twee keer zo hoge omzet als nu, maar wel met lage marges, heel hoge afhankelijkheid van consumenten producten en een balans die nog niet op orde was. Zo’n uitspraak uit het verleden - als die al gedaan is - heeft nu weinig relevantie meer.
TomTom 25
1
quote:

Was here schreef op 25 mei 2018 om 12:05:


Klopt juni.... 2022. Heb ik al 10 keer gemeld.

[...]


Waar staat dat dan?????
TomTom 25
4
quote:

*Justin* schreef op 25 mei 2018 om 12:06:


[...]

Hi Wies.TomTom spreekt zich nooit uit over koers, laat staan dat ze heel specifiek zouden zeggen dat een koersniveau van 8 euro fair value is. Ik hoor echter wel al jaren op dit forum dat dit ooit gezegd zou zijn. Ik vermoed dat het dan om een interpretatie. Ik herinner me wel (niet letterlijk maar in grote lijnen) dat - jaren geleden - de koers van 4 naar 8 ging en toen naar 6. Goddijn werd toen op de radio gevraagd waarom de koers daalde. Toen zei hij iets in de trant van: we zijn ook eerst naar 8 euro gestegen en daarna weer gedaald. Dat is toen denk ik geinterpreteerd als dat hij zelf ook die 8 euro een plafond vond. Terwijl hij denk ik meer iets wilde zeggen in de trant van: het is een volatiel aandeel. Hij had beter niks kunnen zeggen en dat doen ze tegenwoordig ook. Zorg gewoon dat de prestaties er zijn (en communiceer daar goed over) en dan mag de markt zelf oordelen. Hoe dan ook: tomtom is inmiddels een ander bedrijf dan destijds. Destijds had TT een bijna twee keer zo hoge omzet als nu, maar wel met lage marges, heel hoge afhankelijkheid van consumenten producten en een balans die nog niet op orde was. Zo’n uitspraak uit het verleden - als die al gedaan is - heeft nu weinig relevantie meer.


Het is wel degelijk gezegd, ik meen tijdens de ava....hij zei toen duidelijk we zijn meer een 8 euro aandeel gezien onze cijfers enz....iets in die strekking...
TomTom 25
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
pwijsneus
1
quote:

Tomtom25 schreef op 25 mei 2018 om 13:00:


[...]

[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]


Er wordt wel meer gezegd, zeker hier op het forum. 8 Euro fair value, bullshit.

Waar heb je dat vandaag in hemelsnaam? Namen en nummers graag. Hearsay hebben we niets aan.

Hou je maar bij het live-commentaar op de koers, gaat je beter af ;)
holenbeer
0
quote:

Tomtom25 schreef op 25 mei 2018 om 11:35:


[...]

Dat weten we niet, maar heb hier vorige maand al gezegd, dat de vorige deal 3 jaar was. Kijk, het kan nu ook een contract zijn van 5 jaar, al lijkt me dat stug.

TOMTOM EXTENDS APPLE AGREEMENT

APPLE TO LICENSE TOMTOM'S CONTENT



Amsterdam, 12 June 2012 – TomTom (AEX:TOM2) has signed a global agreement with Apple® for maps and related information. No further details of the agreement will be provided.

Amsterdam, 19 May 2015 – TomTom (AEX: TOM2) has renewed and extended its global agreement with Apple for maps and related information.

No further details of the agreement will be provided.



Er is in elk geval rond 19 mei niet gemeld dat het verlengd is.
Wipo
1
quote:

Tomtom25 schreef op 25 mei 2018 om 13:00:


[...]

Waarom je trouwens weer hierover begint, is me eigenlijk een raadsel. Waarom zou jij je hier mee bezig houden. Is wel wat verdacht Justin. Toch een baantje bij tt....assistent van die nieuwe...hoe heet die ook al weer....Bohemen of zo...tja, die man hoor je zo vaak...hij lult je de oren van je kop....:)


NOK-Tomtom 25
Wipo
1
quote:

Tomtom25 schreef op 25 mei 2018 om 12:14:


[...]

Het is wel degelijk gezegd, ik meen tijdens de ava....hij zei toen duidelijk we zijn meer een 8 euro aandeel gezien onze cijfers enz....iets in die strekking...


Dan begrijp ik niet dat HG voor 5 miljoen euro aandelen gaat kopen tegen een koers van ca.9,26 euro
holenbeer
1
quote:

Wipo schreef op 25 mei 2018 om 14:05:


[...]

Dan begrijp ik niet dat HG voor 5 miljoen euro aandelen gaat kopen tegen een koers van ca.9,26 euro

Die heeft hij ook niet privé gekocht, gewoon TT laten doen. Da’s toch een andere afweging.
ketchup of catch-up
2
quote:

*Justin* schreef op 25 mei 2018 om 12:06:


[...]

Hi Wies.TomTom spreekt zich nooit uit over koers, laat staan dat ze heel specifiek zouden zeggen dat een koersniveau van 8 euro fair value is. Ik hoor echter wel al jaren op dit forum dat dit ooit gezegd zou zijn. Ik vermoed dat het dan om een interpretatie. Ik herinner me wel (niet letterlijk maar in grote lijnen) dat - jaren geleden - de koers van 4 naar 8 ging en toen naar 6. Goddijn werd toen op de radio gevraagd waarom de koers daalde. Toen zei hij iets in de trant van: we zijn ook eerst naar 8 euro gestegen en daarna weer gedaald. Dat is toen denk ik geinterpreteerd als dat hij zelf ook die 8 euro een plafond vond. Terwijl hij denk ik meer iets wilde zeggen in de trant van: het is een volatiel aandeel. Hij had beter niks kunnen zeggen en dat doen ze tegenwoordig ook. Zorg gewoon dat de prestaties er zijn (en communiceer daar goed over) en dan mag de markt zelf oordelen. Hoe dan ook: tomtom is inmiddels een ander bedrijf dan destijds. Destijds had TT een bijna twee keer zo hoge omzet als nu, maar wel met lage marges, heel hoge afhankelijkheid van consumenten producten en een balans die nog niet op orde was. Zo’n uitspraak uit het verleden - als die al gedaan is - heeft nu weinig relevantie meer.


bijna geen enkele CEO spreekt zich specifiek uit over een koersniveau van het aandeel van zijn of haar bedrijf
fair-value is wat anders en bij mijn weten melde Kumar dit in één van zijn updates toen hij het aandeel nog als analist volgde

het is dus als zodanig van belang om te weten waar men zelf als Bestuurders TT voor waardering ziet, net zoals Taco ooit ook verklaarde dat het geen zin had om TT met een HERE te vergelijken voor waardering en ook niet een Telematics met Fleetmatics, omdat we het over verschillende grootheden hebben wat HERE betreft en verschillend wat Fleetmatics betreft voor penetratie

wat ik maar wil zeggen is dat men bij TT altijd de handrem aantrekt zodra het over waardebepalingen gaat en men zichzelf zo profileert als een start-up of een bedrijf in transitie en dat komt ze prima uit, want dat is een ideaal excuus om vooral niet afgerekend te worden op performance voor winsten en vooral het imago van belovend bedrijf voor een verre toekomst levend weet te houden.

goed, ik heb het helemaal gehad met dit management en ik kan niet wachten op de dag dit aandeel gekaapt gaat worden en dat is dan ook de enige reden dat ik dit aandeel long zit

voor de rest ben ik net als de meeste analisten afgehaakt, lip service is cheap en dat leveren ze zo af te toe om het aandeel niet helemaal te laten doodbloeden, maar TT is men gewoon compleet moe en HG zat en dat straalt het aandeel dan ook uit.

~Justin~
0
Je opmerking over Titulaer is terecht. Hij stelt eigenlijk dat HERE en Fleetmatics overgewaardeerd waren. Daarmee de fantasie over tomtom temperend. Eerder eenzelfde comment over Waze. Vooral bedoeld om beleggers te laten geloven in het standalone scenario van TT vermoed ik. Dan kun je beter dat standalone scenario promoten en uitleggen in plaats van de andere scenarios downplayen. Waarom is een zelfstandig TT meer waard dan een opgeknipt en verkocht deel? Is dan een beetje een zwaktebod om te als antwoord op die vraag te stellen dat de markt anderen overwaardeert in plaats van jou onderwaardeert en wat je daar aan gaat doen...
Overtake
1
quote:

*Justin* schreef op 25 mei 2018 om 15:19:


Je opmerking over Titulaer is terecht. Hij stelt eigenlijk dat HERE en Fleetmatics overgewaardeerd waren. Daarmee de fantasie over tomtom temperend. Eerder eenzelfde comment over Waze. Vooral bedoeld om beleggers te laten geloven in het standalone scenario? Dan kun je beter dat scenario promoten en uitleggen in plaats van de andere scenarios downplayen. Waarom is een zelfstandig TT meer waard dan een opgeknipt en verkocht tomtom? Is dan een beetje een zwaktebod om te zeggen dat de markt anderen overwaardeert in plaats van jou onderwaardeert en wat je daar aan gaat doen.


Dus om de koers laag te houden / te manipuleren.
Accuboor
2
De RvC is gewoon fout bezig. Lopen aan de lijband van de Founders. Elk jaar een optiepakket uitdelen tegen een strikeprijs van dat moment is gewoon fout. RvB heeft incentive om langdurig (6 jaar) een lage aandelenprijs te hebben en pas aan het einde van de 7 jaars termijn een hoge koers.

Hoe het wel moet. Bij aanstellen RvB lid geef je hem/haar eenmalig optiepakket tegen de dan geldende beurskoers waarbij zij aan het einde vd bestuurstermijn of bij een overname naar kunnen handelen. Bij een herbenoeming een nieuw pakket, heeft deze persoon geen waarde toegevoegd dan geen nieuwe termijn natuurlijk.

Nu zijn de belangen met de aandeelhouders niet aligned.
*Natte krant*
0
Die Titulaar, nitwit pur sang, is helemaal een marionet eerste klas.

Wat weet die nu over de waarde van Here en Fleetmatics. Is h'm toch allemaal ingefluisterd. Zit nog te stoeien boven z'n ifrs spreadsheetjes.
Rekent zich een ongeluk om de cijfers maar zo te presenteren dat er nauwelijks iets te rapporteren valt.

Wat ie wel kan is analisten wegjagen. Vast een resultaatafspraak.
tatje
0
OUD NIEUWS !!


Here eigenaren
25% Daimler
25% Audi
25% BMW
15% intel
5% Bosch
5% Continental

Here samenwerkingen
HERE maakte bekend in zee te gaan met branchegenoten NavInfo uit China en Pioneer-dochter IPC uit Japan. Ook de Zuid-Koreaanse telecomaanbieder SK Telecom maakt deel uit van OneMap Alliance.

www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2017/09...

"De M&A(-procedure) is beëindigd, maar de samenwerking gaat door", zo liet NavInfo in een persbericht weten.


Dus Amerikanen hebben niet toegestaan, dat chinezen een belang in Here nemen, samenwerken mag wel.


Dan zullen de Amerikanen ook niet toestaan, dat chinezen een belang nemen in Tom Tom.

Tja, dan zal Baidu als partij die een aandelenbelang in Tom Tom neemt, dus afvallen, lijkt me :-)

Blijven over, Microsoft en Apple.

Zelfstandige voertuigen


Baidu-test in Wuzhen

Eerder deze maand maakte Baidu bekend dat 50 bedrijven haar Apollo-alliantie hebben verwezenlijkt. Apollo is het open platform voor autonoom rijden dat Baidu in april voorstelde. 13 Chinese autoproducenten en twee westerse producenten Ford en Daimler doen al mee, evenals leveranciers van onderdelen, operatoren in deelrijden en TomTom. Interessante ontwikkeling is dat voortaan Apollo een beroep kan doen op de Azure cloud computing dienst van Microsoft. Bedrijven als BMW, Ford, Renault-Nissan, Toyota en Volvo gebruiken al of kondigen aan Azure als slimme cloud technologie te zullen gebruiken. Zo kunnen de vervaardigers van auto’s zich beter op hun kerntaak concentreren. McKinsey verwacht dat 15% van de nieuw verkochte wagens in 2030 zelfstandig zullen kunnen rijden. Apollo wil een alomvattend, veilig en betrouwbare oplossing zijn die alle grote kenmerken en functies bezit van een zelfstandig voertuig.

www.chinasquare.be/actueel-nieuws/itr...








*Natte krant*
0
Ja E-piloot. 8,50. Tel daar eens 9 bij op dan krijg je 17,50.
Was ooit een koersdoel voor eind 2016 hahahahahaha.
Ik lig al in de zuurstoftent.
Grovert
0
shortsell.nl/short/TomTom
24 Mei 2018 Arrowstreet Capital 0,79%
4 Mei 2018 Arrowstreet Capital 0,80%
27 Apr 2018 Arrowstreet Capital 0,70%
24 Apr 2018 Arrowstreet Capital 0,60%
17 Apr 2018 Arrowstreet Capital 0,50%
gulden59
1
quote:

*Natte krant* schreef op 25 mei 2018 om 18:11:


Ja E-piloot. 8,50. Tel daar eens 9 bij op dan krijg je 17,50.
Was ooit een koersdoel voor eind 2016 hahahahahaha.
Ik lig al in de zuurstoftent.


Alle beschouwingen, berekeningen en theorieën gelezen de afgelopen maanden, de uiteindelijke conclusie: de kleine aandeelhouder heeft geen enkele invloed op de koers, bedrijfsvoering en heeft ook geen ... te vertellen.!!
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,040   Verschil +0,24 (+2,41%)
Laag 9,757   Volume 1.028.914
Hoog 10,120   Gem. Volume 653.417
19-jul-19 17:36
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium