Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air France KLM 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
manuss
0
quote:

alrob schreef op 20 okt 2018 om 10:21:


Dat zal de koers toch maandag hoger zetten; vreemd dat de koers er vrijdagmiddag laat nauwelijks op reageerde. Was ieder al naar huis?
Dat zou kunnen, maar de pilotenvakbond gaat nog door met onderhandelen. Misschien is het wachten daarop!!
havik of duif
0
Je kunt onmogelijk het cabine personeel 4% geven en op het zelfde moment zeggen maar de piloten krijgen een nog grotere loonsverhoging want dan was het voor alle bonden lastig dat op de zelfde dag te ondertekenen. Heel verstandig om hier mee te wachten. Dat de piloten een nog betere regeling krijgen staat wel vast want één dag staken kost meer dan de plus die de piloten krijgen. En de piloten kunnen niet meer staken want dat zullen alle anderen die 4% krijgen niet accepteren. Het is een kwestie van het juiste moment kiezen. Verwacht dat de koers in de komende dagen/weken toch geleidelijk gaat oplopen, maar ik heb geen glazen bol.
manuss
0
quote:

havik of duif schreef op 20 okt 2018 om 14:01:


Je kunt onmogelijk het cabine personeel 4% geven en op het zelfde moment zeggen maar de piloten krijgen een nog grotere loonsverhoging want dan was het voor alle bonden lastig dat op de zelfde dag te ondertekenen. Heel verstandig om hier mee te wachten. Dat de piloten een nog betere regeling krijgen staat wel vast want één dag staken kost meer dan de plus die de piloten krijgen. En de piloten kunnen niet meer staken want dat zullen alle anderen die 4% krijgen niet accepteren. Het is een kwestie van het juiste moment kiezen. Verwacht dat de koers in de komende dagen/weken toch geleidelijk gaat oplopen, maar ik heb geen glazen bol.

Piloten onderhandelen over een aanvullende verhoging
De piloten zullen een extra verhoging bilateraal onderhandelen met het management. Zelfs als ze niet op de daken schreeuwden, vroegen de piloten altijd om een ??loonstijging van 10,7%: + 6% in de context van de algemene, intercategorieverhogingen (een claim verminderd tot 5,1% daarna) en + 4,7% in het categorische kader, waarin de piloten een verhoging van de vergoeding zouden krijgen in ruil voor maatregelen die het bedrijf in staat stellen om geld te besparen. Als het intercategoriale gedeelte echter oploopt tot 4% in plaats van de oorspronkelijk gehoopte 6%, mist het 2% van de totale enveloppe, behalve dat het categorische deel met 2% wordt verhoogd tot + 10,7%.

In de tussentijd is deze overeenkomst niet zo ver verwijderd van het voorstel van Jean-Marc Janaillac toen hij in 2018 een verhoging van 2% voorstelde, gevolgd door een gemiddelde stijging van 1,65% in de komende drie jaar. Desalniettemin staat het de vakbonden toe om niet drie jaar vast te zitten en hopen ze meer te verdienen.
steef78
0
PARIJS (AFN) - De Franse minister van Financiën Bruno Le Maire is vol lof over Ben Smith die recent aan het roer kwam te staan van Air France-KLM. Volgens de minister doet Smith het tot nu toe uitstekend bij de luchtvaartcombinatie, zo zei hij in een televisie-interview.
De complimenten volgen een paar dagen nadat het Smith was gelukt om een cao-akkoord te bereiken met het merendeel van de vakbonden van Air France. Dat Smith de neuzen één kant op heeft gekregen, tekent volgens La Maire de kennis en kunde van de Canadees. Het bewijst volgens hem ook dat alleen iemand met ervaring in de luchtvaartsector geschikt is voor de functie.
Het slepende conflict bij de zustermaatschappij van KLM ging gepaard met tal van stakingen. Het kostte de luchtvaartmaatschappij honderden miljoenen. Smiths voorganger Jean-Marc Janaillac struikelde zelfs over het loonconflict.
FC Barcelona
0
Het wordt zo langzamerhand tijd dat AF-KLM ook op de beurs weer gaat vliegen ! Tot nu toe wordt dat steeds verhinderd door partijen die baat hebben bij een lagere koers zoals afgelopen vrijdag ook weer ( expiratie/shorts ?).
manuss
0
quote:

FC Barcelona schreef op 21 okt 2018 om 16:08:


Het wordt zo langzamerhand tijd dat AF-KLM ook op de beurs weer gaat vliegen ! Tot nu toe wordt dat steeds verhinderd door partijen die baat hebben bij een lagere koers zoals afgelopen vrijdag ook weer ( expiratie/shorts ?).
Terwijl er vrijdag een mooi koersadvies kwam van Credit Suisse!!!

Credit Suisse herhaalt het houdadvies voor Air France-KLM
vrijdag 19 oktober 2018 - 10:57u -

Credit Suisse verhoogt het koersdoel van Air France-KLM naar € 9,40 van € 8,00.

manuss
0
En onderstaand koersadvies van donderdag 18 oktober 2018 is ook niet mis:

HSBC herhaalt het koopadvies voor Air France-KLM
donderdag 18 oktober 2018 - 17:41u -

HSBC verhoogt het koersdoel van Air France-KLM naar € 10,00 van € 9,00.
Erny
0
quote:

FC Barcelona schreef op 21 okt 2018 om 22:29:


wat een rustig forum is dit eigenlijk !

Dat komt wel weer als de Franse piloten weer gaan staken. Het akkoord waarover werd bericht ging over het grondpersoneel.
Tinustussengas
0
quote:

FC Barcelona schreef op 21 okt 2018 om 22:29:


wat een rustig forum is dit eigenlijk !


Moet je eens op het Pharming forum kijken. Dáár gaat het 24/7 door!
manuss
0
Ben Smith, de tovenaar van Air France
Door Fabrice Gliszczynski

Minder dan een maand na zijn aankomst heeft de nieuwe CEO van Air France-KLM het loongeschil bij Air France opgelost. Zijn methode en zijn persoonlijkheid verleiden de vakbonden die zich er tegelijkertijd van bewust waren dat ze werknemers niet konden demobiliseren om een ??nieuwe confrontatie te doen herleven. Volgende stap: definieer een herstelplan.

Onderhandelingen worden voortgezet onder piloten
Als Ben Smith een meesterlijke slag heeft gemaakt, is hij nog niet klaar met compensatie, nu moet hij de categorische claims, inclusief die van piloten, aanpakken. Hoewel ze niet op de daken schreeuwden, vroegen de piloten altijd om een ??loonsverhoging van 10,7%: + 6% in het kader van de algemene, intercategorieverhogingen (een claim teruggebracht tot 5,1 % daarna) en + 4,7% in het categorische kader, waarin de piloten een verhoging van de vergoeding zouden krijgen in ruil voor maatregelen die het bedrijf in staat stellen om geld te besparen. Als het intercategoriale gedeelte echter oploopt tot 4% in plaats van de oorspronkelijk gehoopte 6%, mist het 2% van de totale enveloppe, behalve dat het categorische deel met 2% wordt verhoogd tot + 10,7%.

www.latribune.fr/entreprises-finance/...
gilygil
0
Ik merk vaak hoe rustiger een forum hoe beter een aandeel het doet. Weinig gezeik dan vaak in het bedrijf
Erwin L
0
quote:

gilygil schreef op 22 okt 2018 om 08:47:


Ik merk vaak hoe rustiger een forum hoe beter een aandeel het doet. Weinig gezeik dan vaak in het bedrijf


Laten we de discussies dan maar beëindigen en allemaal "long" gaan. Gouden tijden in het vooruitzicht. Money money money.........
Erwin L
0
Ter info (verhoging koersdoel):

(CercleFinance.com) - Air France announced Friday evening the signing of a wage agreement with the trade unions.

Following the rapid and massive validation of the inter-union dispute, Oddo said that it cannot see the pilots trying to take further action together to obtain the entirety of their original demands.

The broker confirms its buy rating on the stock and has raised its target price from 10 euros to 11.1 euros after removing a 10% discount for uncertainty.

The broker sees this agreement as particularly positive: i/ finally, inflation is contained: the agreement results in an increase in staff costs that is more limited than expected c. 60 million euros overall, especially since the increases of 0.4% and 0.6% already paid at the beginning of the year 2018 are included in the retroactive increase of 2%, ii/ proven efficiency: the new CEO, Benjamin Smith, has demonstrated that he is able to deliver on a sensitive subject in a short period (c. 3 weeks).


Copyright (c) 2018 CercleFinance.com. All rights reserved.
The information and analyses distributed by Cercle Finance are only intended as decision-making support for investors. Cercle Finance's responsibility may not be entailed, either directly or indirectly following the use of such information and analyses by readers. Any non-professional investor is recommended to consult a professional advisor before making any investment decision. This indicative information in no way constitutes any invitation to sell or buy securities.
manuss
0
GOOGLE VERTALING;

Ter info (plafond koersdoel):

(CercleFinance.com) - Air France heeft vrijdagavond de ondertekening aangekondigd van een loonovereenkomst met de vakbonden.

Na de snelle en massale validatie van het geschil tussen de vakbonden, zei Oddo dat ze niet kan zien dat de piloten proberen samen verdere actie te ondernemen om hun oorspronkelijke eisen volledig te krijgen.

De makelaar bevestigt zijn buy-rating op de aandelen en heeft zijn richtprijs verhoogd van 10 euro naar 11,1 euro na het verwijderen van een korting van 10% op onzekerheid.

De makelaar beschouwt deze overeenkomst als bijzonder positief: ten slotte is de inflatie beperkt: de overeenkomst leidt tot een toename van personeelskosten die beperkter is dan verwacht c. 60 miljoen euro, vooral omdat de reeds aan het begin van het jaar 2018 betaalde verhogingen van 0,4% en 0,6% zijn inbegrepen in de retroactieve verhoging van 2%, ii / bewezen efficiëntie: de nieuwe CEO, Benjamin Smith, heeft aangetoond dat hij kan in een korte periode (ongeveer 3 weken) een gevoelig onderwerp afleveren.


Copyright (c) 2018 CercleFinance.com. Alle rechten voorbehouden.
De informatie en analyses die door Cercle Finance worden verspreid, zijn alleen bedoeld als ondersteuning bij de besluitvorming voor beleggers. Het is de verantwoordelijkheid van Cercle Finance niet toegestaan ??om direct of indirect gebruik te maken van dergelijke informatie en analyses door lezers. Elke niet-professionele belegger wordt aanbevolen om een ??professionele adviseur te raadplegen alvorens een beleggingsbeslissing te nemen. Deze indicatieve informatie vormt op geen enkele manier een uitnodiging om effecten te verkopen of te kopen.
manuss
0
Oddo & Cie herhaalt het koopadvies voor Air France-KLM
maandag 22 oktober 2018 - 11:00u -

Oddo & Cie verhoogt het koersdoel van Air France-KLM naar € 11,10 van € 10,00. Het koopadvies van maandag 15 oktober 2018 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van %.
havik of duif
0
Beleggen doe je in principe met geld dat je niet nodig hebt, dan is het vandaag krankzinnig dat je dit aandeel verkoop voor lager dan de slotkoers van vrijdag.
materetjo
0
FC Barcelona
0
De 8 euro werkt nog steeds als een zwart gat ; elke koersverhoging wordt weer opgezogen ; elk positief advies
verdwijnt gaande de dag als sneeuw voor de zon !
Te veel short en die hebben nog steeds de macht helaas ; zij spelen echt met dit aandeel ; en meestal versterkt dit geweld na 15.30uur als de USA open gaat .Evenals bij BESI overigens ; ook een belachelijk hoog % short die de boel regeert.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,210   Verschil -0,03 (-0,24%)
Laag 10,105   Volume 1.441.618
Hoog 10,280   Gem. Volume 2.353.516
18-okt-19 17:35
label premium

Air France-KLM: turbulenties

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium