Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air France KLM 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Pbm
0
quote:

Erwin L schreef op 22 mei 2018 om 21:03:


[...]

Dat gaat alleen maar gebeuren indien er concrete acties ondernomen worden om het kostenniveau significant te verlagen. Zolang dat niet gebeurt blijft AF/KLM onmachtig om competitief met o.a. IAG en DLH te worden. Incidentele koersstijgingen zijn alsdan niets meer dan wanhopige stuiptrekkingen binnen een dalend koerskanaal. Ook daar kan een belegger zijn/haar voordeel mee doen. Mijn inschatting blijft vooralsnog: AF/KLM is maintaining heading one-eight-zero.


Ik zal je er binnenkort aan helpen herinneren. Ik ben ervan overtuigd dat AF op dit moment een van de meest koopwaardige fondsen is. Extreem goedkoop, door incidentele gebeurtenissen, paniekelingen en koersmanipulaties. Op termijn van 1-2 jaar minimaal 75% rendement als jr nu instapt op 7.60.
Erwin L
0
quote:

Pbm schreef op 22 mei 2018 om 21:15:


[...]

Ik zal je er binnenkort aan helpen herinneren. Ik ben ervan overtuigd dat AF op dit moment een van de meest koopwaardige fondsen is. Extreem goedkoop, door incidentele gebeurtenissen, paniekelingen en koersmanipulaties. Op termijn van 1-2 jaar minimaal 75% rendement als jr nu instapt op 7.60.


Prima. M.i. is de koers, tot de daling die zo'n 2 maanden geleden begon, veel te hoog geweest en was een neerwaartse correctie niet meer dan logisch. Het arbeidsconflict bij AF gaf dan nog een extra zetje naar beneden. Structureel blijf het probleem bij AF/KLM dat het bedrijf, ook zonder stakingen, veel te hoge kosten heeft vergeleken bij de directe concurrentie.

De hoge koers van het afgelopen jaar (ja, alles is relatief) hing m.n. samen met de strategische deelnemingen die Delta Airlines en Southwest Airlines in AF/KLM namen. Nadeel is alleen dat Europese wetgeving een meerderheidsbelang van niet-EU bedrijven bij Europese luchtvaartmaatschappijen verbiedt. Anders hadden ze beiden 25,01% van de aandelen aan kunnen schaffen en vervolgens de zwijnenstal in Frankrijk uit kunnen mesten inclusief het mogelijk verplaatsten van het moederbedrijf naar een land buiten Frankrijk. Hoewel dat commercieel gezien m.i. de beste oplossing is blijft dat scenario helaas "wishful thinking".
Pbm
0
Helaas is beleggen geen exacte wetenschap. Het is eigenlijk heel simpel. Of een koers staat relatief te laag, relatief te hoog of relatief op juiste niveau. Ik denk dat 95% van de belegger die enigszins een beetje verstand van beleggen heeft van mening is dat AF momenteel relatief veel te laag staat. En dat zijn nu juist de mooiste koopmomenten waarbij succes bijna altijd verzekerd is. We gaan het binnenkort zien.
Stier de Beer
0
En ter illustratie: Bericht nr 1 van dit forum:

duiveltje 20 feb 2018 om 15:03
0

Ook ingestapt in KLM onder de 10 euro is een koopje.
leo36
0
quote:

Pbm schreef op 22 mei 2018 om 22:01:


Helaas is beleggen geen exacte wetenschap. Het is eigenlijk heel simpel. Of een koers staat relatief te laag, relatief te hoog of relatief op juiste niveau. Ik denk dat 95% van de belegger die enigszins een beetje verstand van beleggen heeft van mening is dat AF momenteel relatief veel te laag staat. En dat zijn nu juist de mooiste koopmomenten waarbij succes bijna altijd verzekerd is. We gaan het binnenkort zien.


Mee eens. Op 2 mei eventjes op € 8,66 en daarna een duikvlucht naar beneden n.a.v. staking dat volgende weekend. Op 7 mei zo ineens naar € 7,30 (zelf die dag ingestapt op € 7,276). Inmiddels in rustiger vaarwater en weer richting omhoog. Natuurlijk is het te hopen dat ze niet opnieuw gaan staken. Op korte termijn moet € 8 weer mogelijk zijn, al blijft het koffiedik kijken. Mocht dat inderdaad gebeuren dan ga ik cashen. Ik verwacht eigenlijk dat het daarna moeilijk zal worden om verder te stijgen.
Ricky79
0
quote:

leo36 schreef op 22 mei 2018 om 23:48:


[...]

Mee eens. Op 2 mei eventjes op € 8,66 en daarna een duikvlucht naar beneden n.a.v. staking dat volgende weekend. Op 7 mei zo ineens naar € 7,30 (zelf die dag ingestapt op € 7,276). Inmiddels in rustiger vaarwater en weer richting omhoog. Natuurlijk is het te hopen dat ze niet opnieuw gaan staken. Op korte termijn moet € 8 weer mogelijk zijn, al blijft het koffiedik kijken. Mocht dat inderdaad gebeuren dan ga ik cashen. Ik verwacht eigenlijk dat het daarna moeilijk zal worden om verder te stijgen.


Moeilijk zonder nieuws ja... mét nieuws kan zelfs de 10, misschien wel de 12 gehaald worden. Nieuws zoals: vanbonden gaan om tafel met directie, akkoord vakbonden, nieuwe ceo, belastingsvoordelen voor AF, eventueel lagere olieprijs of ieder ander nieuws kan t zomaar binnen een paar maanden het plaatje veranderen. Vergis je niet, het kan snel gaan en dat hebben we nu wel gezien binnen 3 a 4 maanden. Mijm inziens zijn de bonden met opzet op scherp gezet door alle kanten, de overheid wakker geschud om AF minder te belasten met onnzole belastingen én de directie heel erg op scherp gezet, met name de franse tak. Er is heus wel het eea gebeurd en wat dat betreft is dit allemaal misschien even goed geweest. Even de boel wakker schudden.

Je moet beseffen dat AF het momentum totaal niet meehad en dat hadden de shorters ook door en die maakten er mooi gebruik van. Als straks alles meezit en AF het momentum te pakken heeft heb je ook nog coverende shorters die de koers ook no ns een boost geven
Zie Fugro, Flow Traders en bv OCI. Wat dat betreft is AF nu een koopje. Maargoed, dan moet er iig wel een positief nieuws naar buiten komen binnen nu en een paar weken en dan gaan met die banaan.
Durkedurke
0
quote:

Ricky79 schreef op 23 mei 2018 om 03:57:


[...]

Moeilijk zonder nieuws ja... mét nieuws kan zelfs de 10, misschien wel de 12 gehaald worden. Nieuws zoals: vanbonden gaan om tafel met directie, akkoord vakbonden, nieuwe ceo, belastingsvoordelen voor AF, eventueel lagere olieprijs of ieder ander nieuws kan t zomaar binnen een paar maanden het plaatje veranderen. Vergis je niet, het kan snel gaan en dat hebben we nu wel gezien binnen 3 a 4 maanden. Mijm inziens zijn de bonden met opzet op scherp gezet door alle kanten, de overheid wakker geschud om AF minder te belasten met onnzole belastingen én de directie heel erg op scherp gezet, met name de franse tak. Er is heus wel het eea gebeurd en wat dat betreft is dit allemaal misschien even goed geweest. Even de boel wakker schudden.

Je moet beseffen dat AF het momentum totaal niet meehad en dat hadden de shorters ook door en die maakten er mooi gebruik van. Als straks alles meezit en AF het momentum te pakken heeft heb je ook nog coverende shorters die de koers ook no ns een boost geven
Zie Fugro, Flow Traders en bv OCI. Wat dat betreft is AF nu een koopje. Maargoed, dan moet er iig wel een positief nieuws naar buiten komen binnen nu en een paar weken en dan gaan met die banaan.


Wat bedoel je precies met belastingvoordelen voor AF? Ik pretendeer zeker geen belasting expert te zijn, maar een bedrijf belastingvoordeel geven tov zijn (internationale) concurrenten is toch verboden in de EU onder de noemer illegale staatsteun? Ik zou het overgins niet erg vinden hoor, heb wat call opties op 8 en 9 euro voor juni en decemer 2019...
Sjonnie2
0
quote:

Ricky79 schreef op 23 mei 2018 om 03:57:


[...]

Moeilijk zonder nieuws ja...



Je wordt op je wenken bediend, voila een persbericht !

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - KLM heeft met twaalf internationale banken een overeenkomst getekend voor een doorlopende ,,stand-bykredietfaciliteit" ter waarde van 665 miljoen euro. Daarmee wordt de vroegtijdige herfinanciering van de kredietfaciliteit, die in juli 2020 afloopt, afgerond.

De nieuwe overeenkomst heeft een looptijd van vijf jaar met de optie om twee keer met een jaar te verlengen. De faciliteit is volgens de luchtvaartmaatschappij daarbij afgesloten tegen betere voorwaarden dan de huidige overeenkomst.

De verbeterde voorwaarden zijn volgens KLM een ,,duidelijke weerspiegeling" van de toegenomen kredietwaardigheid van de maatschappij.


manuss
0
Air France-KLM mag weer opstijgen
Door John Beijer op 23 mei 2018

In 2017 was Air France-KLM één van de grootste stijgers op het Damrak, met een stijging van meer dan 140%. Dit jaar is het fonds één van de grootste dalers binnen de Midkap.

Stakingen, een topman die onverwacht opstapt en een olieprijs die fors is opgelopen, zijn de ingrediënten voor fors lagere koersen. Air France KLM begon het jaar op 14.40 euro en noteert nu rond de 7 euro, op de laagste punten van de afgelopen weken.

Er is een belangrijke steun in de grafiek op 6,36 euro en hieronder op 4,78 euro. Als we kijken naar de indicatoren, dan geven die aan dat het fonds in een te korte tijd, te snel is gedaald, waardoor er een technisch herstel verwacht mag worden. 8,49 euro is daarbij mijn koersdoel.

Er is nu een tijdelijke topvrouw aangesteld: Anne-Marie Couderc. Zij was eerder staatssecretaris van werkgelegenheid. Juist omdat de Fransen natuurlijk constant aan het staken zijn en men niet tot een personeelsakkoord kan komen, denken wij dat deze mevrouw, die natuurlijk ervaring heeft op het gebied van werkgelegenheid, orde op zaken kan stellen en rust in de tent kan brengen. Immers, de stakingen hebben volgens bronnen al meer dan 300 miljoen euro gekost.

Vandaar dat wij denken dat de koers op korte termijn nu mag gaan opveren.
Bertussie
0
www.4-traders.com/AIR-FRANCE-KLM-4604...


Back on an important level

Strategy published on 05/23/2018 | 08:55

long trade


Entry price : 7.378€ | Target : 8.4€ | Stop-loss : 7€ | Potential : 13.85%

The technical support around 7.06 EUR emanating from daily closing prices could trigger a technical rebound for Air France-KLM shares.
Investors have an opportunity to buy the stock and target the € 8.4.


Strengths
•The share is getting closer to its long-term support in weekly data, at EUR 7.06, which offers good timing for buyers.
•Share prices are approaching a strong support area in daily data, which offers good timing for investors.
•The group usually releases upbeat results with huge surprise rates.
•The stock, which is currently worth 2018 to 0.21 times its sales, is clearly overvalued in comparison with peers.
•Its low valuation, with P/E ratio at 4.96 and 4.13 for the ongoing fiscal year and 2019 respectively, makes the stock pretty attractive with regard to earnings multiples.
•The average target price set by analysts covering the stock is above current prices and offers a tremendous appreciation potential.


Weaknesses
•As estimated by analysts, this group is among those businesses with the lowest growth prospects.
•Prospects from analysts covering the stock are not consistent. Such dispersed sales estimates confirm the poor visibility into the group's activity.
•The firm pays small or no dividend to shareholders. For that reason, it is not a yield company.
•Analysts covering the stock have recently lowered their earnings forecast.
•For the last four months, earnings estimated by analysts have been revised downwards with respect to the next two years.
•For the last 12 months, analysts have been regularly downgrading their EPS expectations. Analysts predict worse results for the company against their predictions a year ago.
•Below the resistance at 10.05 EUR, the stock shows a negative configuration when looking looking at the weekly chart.









andrejes
0
quote:

Bertussie schreef op 23 mei 2018 om 17:40:


Niet verkeerd, ben wel benieuwd naar de actuele shortposities

Geen veranderingen helaas :(
Derealiteit
0

AMSTELVEEN - KLM start op 29 mei een samenwerking met de Zuid-Afrikaanse luchtvaartmaatschappij Kulula.com. Daardoor kunnen KLM-passagiers die vanaf Schiphol naar Kaapstad of Johannesburg vliegen daar overstappen op vluchten binnen Zuid-Afrika.

De codeshare-deal geldt voor vluchten van Johannesburg naar East London, Kaapstad, Durban en George en van Kaapstad naar Durban.

Kulula.com is een lokale prijsvechter, die met een vloot Boeing 737's vluchten uitvoert binnen Zuid-Afrika. Het bedrijf is eigendom van Comair, dat onder de vlag van British Airways vluchten uitvoert in het land.
northside
0
manuss
0
quote:

northside schreef op 24 mei 2018 om 09:04:


nog steeds geen nieuws over de onderhandelingen vakbonden/directie !!!
Heb je Fransen wel eens zien onderhandelen..........?
dasD
0
Als vechten en bedreigingen uiten door personeel ook onder onderhandelen vallen wel!
andrejes
0
Stond gisteren op de agenda toch? Verwacht ook niet dat ze binnen 1 overleg eruit zijn.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,265   Verschil +0,07 (+0,64%)
Laag 10,220   Volume 2.233.520
Hoog 10,510   Gem. Volume 2.237.117
23-aug-19 17:35
label premium

Valse start voor AirFrance-KLM

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium