Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Sectornieuws

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
448 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Carlsberg verhoogt outlook

Nipt lagere omzet.

(ABM FN-Dow Jones) Carlsberg heeft in het derde kwartaal van 2017 een licht lagere omzet geboekt, maar zag wel ruimte om de outlook te verhogen. Dit maakte de Deense bierbrouwer donderdag voorbeurs in een trading update bekend.

Carlsberg rekent voor heel 2017 nu op een stijging van het autonome operationele resultaat van circa zeven tot acht procent. Bij de rapportering van de tweede kwartaalcijfers voorzag de bierbrouwer nog een stijging van circa vijf procent.

Resultaten

De omzet van Carlsberg daalde het afgelopen kwartaal autonoom met 1 procent tot 16,7 miljard Deense kroon, omgerekend 2,3 miljard euro. Over de eerste negen maanden van 2017 steeg de omzet op jaarbasis nog met 1 procent.

De volumes daalden het afgelopen kwartaal evenwel met 4 procent, terwijl er verder sprake was van een solide prijs/mix verbetering van 3 procent, die merkbaar was in alle regio's, aldus Carlsberg. Volgens de internationaal opererende bierbrouwer werden de resultaten gedrukt door onder meer een slechte zomer in West-Europa en een zware vergelijkingsbasis in Oost-Europa.

De 'premium' merken lieten echter een gezonde groei zien. De omzetten van onder meer de merken Tuborg en Grimbergen zaten met respectievelijk 5 en 7 procent in de lift.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Vietnam mikt op miljarden met verkoop brouwer

Gepubliceerd op 29 nov 2017 om 11:48 | Views: 1.139

Heineken 17:35
85,49 -0,12 (-0,14%)

HANOI (AFN/BLOOMBERG) - Vietnam wil een deel van zijn belang in de staatsbrouwerij Saigon Beer Alcohol Beverage (Sabeco) van de hand doen. Daarmee hoopt het land 4,8 miljard dollar op te halen. Grote brouwers als AB-Inbev en Asahi zouden interesse hebben in de aandelen.

Vietnam staat te boek als belangrijke markt voor brouwers, waaronder Heineken. Het land zag de bierverkopen sinds 2002 met 300 procent stijgen. Vorig jaar was de biermarkt in het land goed voor 6,5 miljard dollar. Naast de twee brouwers zou nog een dozijn partijen interesse hebben in een belang.

De Vietnamese staat heeft momenteel circa 90 procent van Sabeco in bezit. Circa 54 procent van de aandelen wordt op 18 december verkocht. Buitenlandse investeerders komen overigens in aanmerking voor maximaal 38,6 procent van de aandelen, aangezien 10,4 procent van de stukken al in handen is van buitenlandse investeerders.
voda
0
‘Belgisch biertje wordt fors duurder’

In de horeca worden Stella Artois, Leffe, Jupiler en andere merken ruim 3% duurder.Foto: Toby Melville/Reuters

Anheuser-Busch Inbev, de grote Belgische bierbrouwer met het hoofdkantoor in Leuven, verhoogt de prijzen met de jaarwisseling met 3%. Dat melden Vlaamse media maandagavond. In de horeca worden Stella Artois, Leffe, Jupiler en andere merken ruim 3% duurder, terwijl in de supermarkten de prijsstijging iets onder de 3% blijft, aldus onder meer dagblad De Tijd.

Vakblad Misset Horeca merkt op dat de prijsstijging van 4,3% voor Dommelsch erop duidt dat AB Inbev dit merk wil 'uitfaseren'. Volgens het vakblad waren er al geruchten dat de Belgische brouwer dit met zijn Brabantse merk van plan was. Hertog Jan, een ander Nederlandse merk van AB Inbev, wordt in januari 2,6% duurder.

Een woordvoerder van AB Inbev zegt in De Tijd dat de verhogingen nodig zijn vanwege de inflatie en de investeringen die het concern pleegt. Niet alleen de Belgen moeten meer gaan betalen voor hun bier. Eerder al werd bekend dat zowel Heineken als Grolsch hun prijzen in 2018 ook met ongeveer 3% hebben opgetrokken.

fd.nl/ondernemen/1230891/belgisch-bie...
voda
0
Asahi verkoopt belang in biermerk Tsingtao

Gepubliceerd op 20 dec 2017 om 10:41 | Views: 499

Heineken 16:06
87,96 -0,61 (-0,69%)

HONGKONG (AFN/BLOOMBERG) - Het Japanse Asahi, moederbedrijf van onder meer Grolsch, verkoopt vrijwel zijn gehele belang in de Chinese brouwer Tsingtao Brewery aan het Chinese conglomeraat Fosun International. Met de verkoop is een bedrag gemoeid van 847 miljoen dollar.

Asahi verkoopt een belang van bijna 20 procent in Tsingtao, de grootste brouwer van China. Fosun wordt de op een na grootste aandeelhouder van Tsingtao en krijgt met de deal voet aan de grond op de Chinese biermarkt. Het grootste deel van de brouwer is in handen van de Chinese overheid. Asahi nam het belang in Tsingtao in 2009 over van AB-InBev.
bart1111
0
Hallo allemaal. Ik ben een TA'er en ik zie dat Heineken het momenteel moeilijk heeft.
Is er fundamenteel nieuws of ander nieuws?
Bart.
voda
0
Winst Carlsberg hoger
Omzet en volumes lager.

(ABM FN-Dow Jones) Carlsberg Group heeft in 2017 een stijging van de winst en ziet goede resultaten van zijn herstructureringsprogramma, al daalde de omzet licht. Dit meldde de Deense bierbrouwer woensdag voorbeurs.

De Nederlandse topman Cees 't Hart van de concurrent van AB InBev en Heineken sprak van "sterke resultaten dankzij een gedisciplineerde uitvoering van ons efficiencyprogramma". Herstructureringen hebben circa 1,7 miljard Deense kroon aan het resultaat bijgedragen.

De biervolumes vielen in het afgelopen kwartaal autonoom terug van 116,9 miljoen naar 112,4 miljoen hectoliter, onder meer als gevolg van volumeafname in Rusland, wat voor Carlsberg een belangrijke afzetmarkt is

De omzet daalde in dezelfde periode van 62,61 miljard naar 61,81 miljard Deense kroon, omgerekend circa 8,30 miljard euro. Het operationeel resultaat steeg van 13,01 miljard naar 13,58 miljard kroon.

Onder de streep resteerde in het afgelopen jaar een aan aandeelhouders toe te wijzen aangepaste winst voor eenmalige posten van miljard 4,93 miljard kroon tegenover 3,88 miljard kroon in dezelfde periode vorig jaar.

Aandeelhouders kunnen over 2017 een dividend van 16,0 kroon per aandeel tegemoet zien, 60 procent meer dan een jaar geleden.

Outlook

Voor 2018 mikt Carlsberg op een middel enkelcijferige procentuele groei van het autonome operationele resultaat.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Stijgende resultaten voor AB InBev
Dividend van 3,60 euro.

(ABM FN-Dow Jones)AB InBev wist hogere resultaten neer te zetten over 2017 en verdere synergievoordelen te boeken op de overname van SAB Miller. Dit was af te leiden uit de jaarcijfers van de bierreus donderdag voorbeurs.

De omzet van de bierbrouwer steeg afgelopen jaar met 5,1 procent naar 56,4 miljoen euro. De totale volumes stegen met 0,2 procent.

De wereldwijde merken, namelijk Stella Artois, Corona en Budweiser kenden een stijging van de opbrengsten met maar liefst 9,8 procent, vooral te danken aan groei buiten de thuismarkten.

De prijzen van de producten gingen bovendien met 2,6 procent omhoog.

AB InBev realiseerde een stijging van de bedrijfskasstroom of EBITDA met 13,4 procent tot 22,1 miljard dollar, goed voor een marge van 39,1 procent. Dit weet de bierreus naast groei van de opbrengsten aan synergievoordelen. In heel 2017 werden er voor 1,3 miljard euro aan synergieën gerealiseerd.

De genormaliseerde winst kwam uit op 7,97 miljard dollar, wat maar liefst 64,2 procent meer is dan een jaar eerder. Per aandeel kwam de nettowinst uit op 4,04 dollar.

Met het voorgestelde slotdividend van 2,00 euro komt de totale uitkering aan aandeelhouders op 3,60 euro.

Outlook

"Hoewel we de volatiliteit op bepaalde van onze sleutelmarkten erkennen, verwachten we dat onze opbrengsten en EBITDA in FY18 opnieuw een mooie groei zullen kennen onder impuls van de sterke resultaten van onze merkenportefeuille en degelijke commercie le plannen," klonk het in een vooruitblik op dit jaar.

Het aandeel van AB InBev sloot woensdag 0,5 procent hoger op 87,48 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Biergigant gaat milieubewuster brouwen

Gepubliceerd op 21 mrt 2018 om 11:11 | Views: 1.097

Heineken 16:19
85,22 -0,90 (-1,05%)

OSLO (AFN/RTR) - Biergigant Anheuser-Busch InBev wil in 2025 een kwart minder broeikasgassen uitstoten dan nu. Ook gaat het Belgisch-Amerikaanse bedrijf duizenden boeren helpen met de watertekorten die door de opwarming van de aarde worden veroorzaakt.

De maker van onder meer Stella Artois, Jupiler en Hertog Jan wil bovendien dat zijn verpakkingsmaterialen grotendeels van gerecycled materiaal worden gemaakt. Het bedrijf zegt verder goed op weg te zijn met een vorig jaar gesteld doel om over zeven jaar alleen maar elektriciteit uit hernieuwbare bronnen te gebruiken.

,,Het is een win-winsituatie. Het is goed voor de zaken en goed voor het milieu'', zei topman Carlos Brito over de duurzaamheidsdoelen. Wat de maatregelen kosten en hoe die de winst beïnvloeden, wilde hij niet zeggen.

Volgens Brito is een bedrijf dat afhankelijk is van natuurproducten zoals granen, hop en rijst, vatbaarder voor klimaatproblemen dan andere bedrijven. ,,Als het milieu een probleem heeft, hebben wij dat ook.''
voda
0
Recordomzet voor brouwer Bavaria

Gepubliceerd op 19 apr 2018 om 08:10 | Views: 699

Heineken 16:24
88,34 0,00 (0,00%)

LIESHOUT (AFN) - Bavaria heeft 2017 afgesloten met een recordomzet. De bierbrouwer, die het afgelopen jaar de nodige investeringen deed om verder te kunnen groeien, zag de opbrengsten met 6,5 procent groeien tot 659 miljoen euro. De winst van de brouwer viel, mede door gestegen kosten, wel lager uit.

Zo is geïnvesteerd in merken als Swinckels', Rodenbach, Palm en Brugge Tripel. Bavaria sprak zelf van een uitdagend jaar. De brouwer kampte in Nederland met een toenemende concurrentie op het gebied van alcoholvrij bier, promotiedruk in supermarkten en kortingsdruk in de horeca. Verder waren er ,,uitdagingen" door de brexit en overheidsreguleringen in Afrika en Azië.

Bestuursvoorzitter Jan-Renier Swinkels van het familiebedrijf sprak over een tussenjaar, na de vele veranderingen in 2016 waarin het bedrijf de nodige overnames deed en samenwerkingsverbanden sloot. Daarvan zal de brouwer de komende tijd de vruchten gaan plukken, aldus de topman. Verder zal Bavaria dit jaar onder meer richten op kostendiscipline. In Ethiopië wordt de productiecapaciteit van het lokale bier Habesha uitgebreid, waardoor heel het land bediend kan worden.
voda
0
Carlsberg steeds populairder in Azië

Gepubliceerd op 1 mei 2018 om 08:01 | Views: 645

KOPENHAGEN (AFN) - Bierbrouwer Carlsberg slijt steeds meer van zijn bieren in Azië. De Denen wisten de bierverkopen in die regio in de eerste maanden van het jaar met 12 procent op te voeren tot 9 miljoen hectoliter. De Aziatische groei compenseerde voor de lagere volumes in Europa.

In West-Europa verkocht Carlsberg 2 procent minder bier, waarbij de omzet 3 procent lager uitviel. De regio is met een totale afzet van 12,2 miljoen hectoliter de grootste afzetmarkt voor Carlsberg. Vooral speciaalbier en alcoholvrij bier is hier populair. In Oost-Europa, goed voor 6 miljoen hectoliter bier, was sprake van een volumedaling met 6 procent. In Rusland verliezen de Denen nog altijd marktaandeel.

In totaal verkocht Carlsberg in het eerste kwartaal 27,2 miljoen hectoliter bier. Daarmee was het volume gelijk aan de meetperiode een jaar eerder. De omzet van Carlsberg viel 5 procent lager uit tot 12,7 miljard kroon (1,7 miljard euro). Onder meer negatieve wisselkoerseffecten speelde het concern parten net als de verkoop van onderdelen.

Voor het hele jaar hield Carlsberg vast aan de verwachtingen.
voda
0
AB InBev klaagt over tapsystemen Heineken

Gepubliceerd op 1 mei 2018 om 21:56 | Views: 13


WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - Bierreus Anheuser-Busch InBev (AB InBev) claimt dat Heineken een aantal Amerikaanse patenten heeft geschonden voor biertapsystemen. Daarover heeft het concern een klacht ingediend bij de International Trade Commission in Washington. Ook is een zaak gestart bij een federale rechtbank in New York.

Het gaat bijvoorbeeld om de Brewlock- en Blade-systemen van Heineken. Die zouden onterecht concurreren met Nova en PureDraught van AB InBev en daarom vindt 's werelds grootste brouwer met hoofdzetel in het Belgische Leuven dat de Heineken-systemen in de Verenigde Staten in de ban moeten. AB InBev zint daarbij op en schadevergoeding.

Heineken is het evenwel niet eens met de claims en vertrouwt erop de aangespannen zaken te kunnen winnen. Een woordvoerster van Heineken stelde dat de klachten van de grote rivaal alleen maar aantonen hoe goed en vernieuwend de tapsystemen van Heineken wel niet zijn.
voda
0
Meer omzet voor AB InBev
Volumes zoals voorzien onder druk.

(ABM FN) AB InBev heeft in de eerste drie maanden van 2018 de omzet zien stijgen, terwijl de volumes onder druk stonden, zoals analisten ook hadden voorzien. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de cijfers van de brouwer.

"De wereldwijde opbrengstengroei is te danken aan goede volumeresultaten in Mexico, Colombia en Argentinië en wordt nog versterkt door onze wereldwijde initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer en premiumisering", liet AB InBev in een toelichting weten.

De integratie met SAB verloopt volgens AB InBev "nog altijd goed". Afgelopen kwartaal werd voor 160 miljoen dollar aan synergieën en kostenbesparingen gerealiseerd.

De opbrengsten stegen afgelopen kwartaal met 4,7 procent naar 13.073 miljoen dollar en per hectoliter gingen de opbrengsten zelfs met 4,9 procent omhoog.

De totale volumes namen wel af, met 0,2 procent, tot 134,8 miljoen hectoliter. De eigen bieren lieten nog wel een volumestijging van 0,5 procent zien, maar vooral de niet-biervolumes daalden, met 6,9 procent.

De genormaliseerde bedrijfskasstroom (EBITDA) nam dan weer toe met 6,6 procent tot 4.989 miljoen dollar en de marge steeg met 70 basispunten tot 38,2 procent. Dit was enerzijds te danken aan de stijgende opbrengsten en anderzijds aan de gerealiseerde kostensynergieën. Dit werd deels weer teniet gedaan door onder meer hogere verkoop- en marketinginvesteringen.

De genormaliseerde winst bedroeg 1.443 miljoen dollar, terwijl dit in dezelfde periode vorig jaar 1.458 miljoen dollar was.

Het aandeel AB InBev sloot dinsdag 0,8 procent hoger op 82,72 euro.

Door: ABM Financial News.

pers@abmfn.be

Redactie: +32(0)78 486 481

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Amstel trekt als een kameleon de wereld over

Samen drinken is heel gewoon in India. Dus komt de komende maanden een fles Amstel-bier van 650 milliliter op de Indiase markt. Niet alleen is de fles bijna twee keer zo groot als het Nederlandse Amstel-pijpje van 300 ml, het bier is ook sterker: 6,5% alcohol in India, tegen rond de 5% in Nederland.

India wordt markt nummer 112 voor Amstel. En dat terwijl het merk in 2010 nog maar in zestig landen verkrijgbaar was. In elk land heeft het zijn eigen uiterlijk, zijn eigen smaak en zijn eigen positionering. In Nederland heeft Amstel het imago van een volksbiertje, in Rusland is Amstel blingbling. In Zuid-Afrika zit het in een groen jasje, in Mexico juist weer blauw. In Engeland is Amstel een betaalbaar premium bier, in Brazilië ligt de prijs net iets boven het doorsneepils. En in Burundi is er Amstel Royal, een duur pilsje, bestemd voor de elite.

De bierflesjes van Amstel zien er over de wereld zeer divers uit.Studio FD
Eigenaar Heineken heeft Amstel in 2015 gepromoveerd naar zijn groepje wereldmerken. Dat zijn er negen, inclusief het Heineken-merk zelf. Voor Amstel koos het concern voor een strategie die loodrecht staat op die van het Heineken-merk. Er is maar één Heineken-pils en dat is overal hetzelfde. (Dat er recent toch een alcoholloos Heineken-biertje bijkwam was bijna revolutionair.)

Van Amstel daarentegen zijn er bijna net zo veel varianten als er landen zijn waar het bier te koop is. Amstel kent naast 0.0 (alcoholloos), Radler, Light, Blond, 1870 en Bock. In Nigeria is er Amstel Malta, een maltbier met extra voedingswaarde. En voor Aruba en Curaçao is er Amstel Bright, een variant op Desperados. 'We willen geen tweede Heineken', zegt Walter Drenth die verantwoordelijk is voor de internationale merken van Heineken.

Champions League
De combinatie van brede verspreiding en diversificatie heeft geleid dat Amstel inmiddels een omzet van meer dan een miljard boekt. En in het concern is het inmiddels het tweede bier gemeten naar het aantal landen waar het te koop is, dus nog voor andere internationale Heineken-merken als Desperados, Sol, Tiger en Moretti. In Europa profiteert Amstel nog steeds van zijn sponsorschap van de Champions League, waarmee het in 1994 begon en in 2005 ophield.

Merkendirecteur Walter Drenth (l) en brouwer Jeroen Stoffels.Foto: Peter Strelitski voor het FD

'Amstel is heel lang als een lokaal merk gemanaged', aldus Drenth. Pas in 2015, dus 145 jaar nadat de eerste ketel Amstel was gebrouwen, kwam daar verandering in. Vorig jaar had het merk het wel even moeilijk. In Griekenland, waar Amstel een van de grote merken is (en Heineken vorig jaar een miljoenenboete kreeg wegens marktmisbruik), werd door de economische malaise minder Amstel verkocht. Dat droeg eraan bij dat wereldwijd de plas Amstel-bier niet groeide.
Dit jaar en komende jaren voorziet Drenth wel weer groei van het aantal verkochte flessen en glazen Amstel. Daarbij verwacht hij vooral veel van groeimarkten zoals India.

Veel varianten komen uit Den Bosch
Van de verschillende soorten Amstel worden er zo'n dertig op één plaats gebrouwen: Den Bosch. Brouwer Jeroen Stoffels: 'We kunnen variëren met de grondstoffen, de processen — langer of korter rijpen — en met de hoeveelheid body die we het bier geven.'

Drenth probeert de variatie wel binnen de perken te houden. 'Geen roze of paars', zegt hij. Landen kunnen kiezen uit drie prijsniveaus en enkele positioneringen. In landen als Nederland en Rusland draait Amstel om vriendschap, in andere landen om kwaliteit en weer andere landen benadrukken de Europese of Amsterdamse wortels. Voor de Verenigde Staten is het bijvoorbeeld belangrijk dat Amstel Light een importbier is.

Is Amstel dan echt overal anders? Nee, er is één constante. In de marketing wordt overal en altijd het logo van de rood-witte biljartbal met een gouden randje gebruikt.

Richard Smit

fd.nl/ondernemen/1256246/amstel-trekt...
Beperktedijkbewaking
0
Europe’s food- and drink-makers are struggling with a shortage of carbon dioxide, which is used to carbonate drinks and keep food fresh. The shortage has forced Heineken and Coca-Cola, among others, to close some European plants. Lots of CO2 is made as a by-product of other processes. These sources of supply are seasonal. Unless alternatives are found, things will probably get worse.

Bron: The Economist
RickeZzZ
0
Mooie stijging deze maand vanaf 85 eu!

Erg benieuwd naar de cijfers op 30 juli en of we richting/door de 100 kunnen.
voda
0
AB Inbev brengt meer dure biertjes aan de man

Gepubliceerd op 26 jul 2018 om 08:21 | Views: 260

AB InBev 25 jul
91,03 0,00 (0,00%)

Heineken Hld. 25 jul
88,75 0,00 (0,00%)

BRUSSEL (AFN) - Biergigant Anheuser-Busch InBev heeft in het tweede kwartaal wederom meer speciaalbieren en zogeheten premiumbieren verkocht. Omdat die doorgaans duurder zijn, namen ook de opbrengsten per liter toe. Dit leidde tot een hogere nettowinst.

Het concern achter merken als Budweiser, Stella Artois en Jupiler zag de totaalomzet stijgen met 4,7 procent, terwijl het totale volume aan verkochte bieren met slechts 0,8 procent toenam. Onder de streep noteerde de brouwer een nettowinst van een kleine 2,2 miljard dollar, 15 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

De winstgevendheid werd wel gedrukt door fikse marketinguitgaven van AB Inbev, dat als hoofdsponsor van het WK voetbal in Rusland zijn biermerk Budweiser volop in de schijnwerpers zette. Die kosten, in totaal 2 miljard dollar, deden eerder behaalde besparingen als gevolg van de samenvoeging met SAB Miller deels teniet.
voda
0
Nederland blijft de grootste bierexporteur van de EU

De productie van bier met alcohol in Nederland is vorig jaar met 48 procent gestegen tot ruim 3,9 miljard liter. Van de 28 EU-landen staat ons land hiermee op de vierde plaats. Nederland blijft de grootste bierexporteur van de Europese Unie.

Economieredactie 03-08-18, 13:16 Laatste update: 13:31
9

Dat blijkt op Wereldbierdag uit cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat. Duitsland is met 8,1 miljard liter de grootste bierproducent, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Polen. Spanje en België nemen de vijfde en zesde plek in.

In de hele EU werd in 2017 meer dan 41 miljard liter bier gemaakt, 2,5 miljard meer dan een jaar eerder. Dat komt neer op 81 liter per Europeaan. Daarnaast werd nog eens bijna 900 miljoen liter bier geproduceerd met minder dan 0,5 procent alcohol.

Mexicaans bier
Nederland was met 1,9 miljard liter de grootste bierexporteur van de EU, gevolgd door België en Duitsland met elk 1,6 miljard liter. De belangrijkste bestemming buiten de EU is de VS, gevolgd door China, Canada, Zuid-Korea, Rusland, Zwitserland, Australië en Japan.

Van de bieren die worden ingevoerd van buiten de EU is Mexicaans bier het populairst. Ruim de helft (211 miljoen liter) komt uit dat land. Servisch, Amerikaans, Wit-Russisch, Chinees, Oekraïens, Russisch en Thais bier volgen op forse achterstand.

www.ad.nl/economie/nederland-blijft-d...
voda
0
Carlsberg vergroot belang in Cambodjaanse brouwer

(ABM FN) Carlsberg heeft het belang in de Cambodjaanse brouwer Cambrew met 25 procent verhoogd naar 75 procent. Dit maakte de Deense brouwer maandagochtend bekend, zonder financiële details te noemen.

Cambrew behoort tot de grootste brouwers in Cambodja met onder meer het merk Angkor.

Volgens topman Cees 't Hart van Carlsberg is de verhoging van het belang in lijn met de strategie van de brouwer voor de Aziatische activiteiten. "De transactie geeft ons ons managementcontrole over de activiteiten [van Cambrew] in een biermarkt die aantrekkelijke langetermijnkansen biedt."

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
voda
0
Brouwer Corona steekt miljarden in wietteelt

Gepubliceerd op 15 aug 2018 om 15:54 | Views: 442

Heineken 15:53
85,92 -1,30 (-1,49%)

NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - Bier- en wijnproducent Constellation Brands steekt zo'n 3,8 miljard dollar extra in een bedrijf dat medicinale wiet kweekt. De Amerikaanse maker van onder meer Corona-bier breidt zijn belang in Canopy Growth daarmee uit van ongeveer 10 naar 38 procent.

Canopy is gevestigd in Canada, waar wiet binnenkort tevens voor recreatief gebruik legaal mag worden verkocht. In de Verenigde Staten is wietgebruik in veel staten nog verboden, al gaan er wel steeds meer stemmen op om daar verandering in te brengen.

Constellation Brands werkt samen met de Canadezen aan drankjes op basis van cannabis. Meer brouwers zijn daar tegenwoordig mee bezig. Zo kwam het Amerikaanse Lagunitas, eigendom van Heineken, in de VS onlangs met een non-alcoholisch drankje met THC, genaamd Hi-Fi Hops. THC is een bestanddeel van wiet.

Overigens zijn de Corona-biertjes in Nederland niet van Constellation Brands, maar van AB InBev. Toen die Belgische bierreus in 2013 de Mexicaanse Corona-brouwer Grupo Modelo inlijfde, werden diens merken in de VS overgedaan aan Constellation Brands om concurrentiebezwaren weg te nemen.
voda
0
Carlsberg groeit verder in Azië

Gepubliceerd op 16 aug 2018 om 08:31 | Views: 615

Heineken Hld. 15:13
83,25 -0,05 (-0,06%)

KOPENHAGEN (AFN/BLOOMBERG) - Bierbrouwer Carlsberg heeft zijn winst in het eerste halfjaar opgevoerd door meer premium- en speciaalbieren te verkopen. Evenals in eerdere periodes krikten de Denen hun verkoopcijfers vooral in Azië op, zo bleek donderdag uit een halfjaarverslag.

Carlsberg verkocht in Azië ruim een tiende meer bier dan een jaar eerder. Doordat premiumbieren als Tuborg er aan populariteit winnen stegen de opbrengsten nog harder. Ook in Oost-Europa was er sprake van autonome omzetstijging, terwijl in West-Europa de opbrengsten nagenoeg gelijk bleven.

In totaal verkocht Carlsberg 55,7 miljoen hectoliter bier en 9,9 hectoliter andere dranken. Daarmee zette het concern een iets lagere omzet van 30,9 miljard Deense kroon (4,2 miljard euro) in de boeken, maar zonder effecten van bijvoorbeeld afstotingen en wisselkoersen stegen de inkomsten met 5,1 procent. De operationele winst steeg 6 procent tot omgerekend 587 miljoen euro. Onder de streep resteerde een bedrag van 331,4 euro, ruim 7 procent meer dan in het eerste halfjaar van 2017.

Carlsberg is door de behaalde resultaten ook positiever over de rest van het jaar en voerde zijn winstprognose op.
448 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Heineken Meer »

Koers 97,380   Verschil -0,76 (-0,77%)
Laag 97,140   Volume 435.415
Hoog 97,940   Gem. Volume 567.731
17-mei-19 17:39
label premium

Heerlijk, prijzig Heineken

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium