Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Sectornieuws - diverse items

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.036 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Winst Carrefour gedrukt door herstructureringslasten

PARIJS (Dow Jones)--De winst van Carrefour sa (CA.FR) werd in 2015 gedrukt door herstructureringslasten vanwege de reorganisatie in diverse landen. Het dividend werd wel verhoogd.

De nettowinst daalde vorig jaar met 22% tot EUR980 miljoen, van EUR1,25 miljard, waarbij de Franse supermarktketen een afschrijving deed van EUR257 miljoen. Carrefour zette de afgelopen jaren in op kostenbesparingen binnen zijn thuismarkt Frankrijk en het vernieuwen van winkels elders in Europa.

In 2016 blijft Carrefour zich richten op het implementeren van diverse actieplannen, waarbij er voor een bedrag van tussen de EUR2,5 miljard tot EUR2,6 miljard wordt geinvesteerd.

De operationele winst steeg in 2015 met 2,4% tot EUR2,45 miljard, te danken aan de hogere omzetten in Europa en de opkomende markten.

Carrefour verhoogt het dividend over 2015 tot EUR0,70, van EUR0,68 in 2014.


Door Nick Kostov; vertaald en bewerkt door Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com

voda
0
Bonden mikken op Pasen met acties Jumbo

Gepubliceerd op 16 mrt 2016 om 15:23 | Views: 832

AMSTERDAM (AFN) - Supermarkten van Jumbo dreigen in aanloop naar Pasen met lege schappen te worden geconfronteerd. De vakbonden FNV en CNV dreigen vlak voor het voor supermarkten belangrijke paasweekend met acties vanwege het verbreken van de nieuwe cao voor medewerkers in de distributiecentra. Dat zeggen bestuurders van beide bonden woensdag.

Lege schappen volgend weekend, met name op de versafdelingen, zijn volgens FNV-bestuurder Henk van der Ploeg een reële optie. ,,Er wordt momenteel keihard gewerkt in de distributiecentra in aanloop naar Pasen. Als ze dat ineens niet meer doen dan gaan ze dat wel merken."

CNV-bestuurder Kitty Huntjens denkt dat acties in aanloop naar Pasen een belangrijk wapen kunnen zijn. ,,Als je druk uit wilt oefenen kies je een moment dat het effect heeft. We weten dat Pasen daar bij uitstek geschikt voor is."

Ultimatum

De bonden leggen op korte termijn gezamenlijk een ultimatum op aan Jumbo. Eerst moeten de leden nog aangeven of ze acties steunen.

Jumbo wil nog niet ingaan op de mogelijke gevolgen van acties op de paasverkopen. ,,We hebben nog niets concreets gehoord over acties en willen daar niet op vooruitlopen", zei een woordvoerster. Jumbo heeft de vakbonden al uitgenodigd om deze week verder te praten over een cao.

De supermarktketen kwam dinsdag, kort nadat een akkoord met de bonden werd bereikt over een nieuwe cao, terug op de afspraken. In het oorspronkelijke akkoord was onder meer een loonsverhoging afgesproken van 1,75 procent voor ongeveer 3000 werknemers.
voda
0
Goed nieuws voor AHold? :-)

Paasacties bij Jumbo stap dichterbij

Gepubliceerd op 18 mrt 2016 om 11:48 | Views: 2.415


AMSTERDAM (ANP) - Medewerkers van distributiecentra van supermarktketen Jumbo dreigen uiterlijk donderdag het werk neer te leggen. Vakbondsleden staan unaniem achter eventuele acties. Dat zeggen bestuurders van FNV en CNV vrijdag.

De vakbonden bereikten deze week een voorlopig akkoord met onderhandelaars van Jumbo over een nieuwe cao. De top van het concern zette daar twee uur later een streep door.

De bonden willen met de acties afdwingen dat het bedrijf de gemaakte afspraken alsnog nakomt. ,,We kunnen wel gaan praten, maar dan over de toekomst, want over de komende periode hebben we al een akkoord en die deal moeten ze gewoon nakomen", zegt Henk van der Ploeg van FNV.

De bonden gaven al aan met hun acties op het voor supermarkten belangrijke paasweekeinde te mikken. ,,Mensen doen donderdag, vrijdag of zaterdag hun inkopen voor Pasen", zegt Van der Ploeg. ,,Het ligt dus voor de hand dat we voor die tijd actie ondernemen, tenzij Jumbo over de brug komt."

Volgens Van der Ploeg zullen stakingen al snel tot lege schappen leiden, vooral op de versafdelingen. ,,Dat heeft heel snel effect, want het gaat om de paasleveringen."

Jumbo laat in een reactie weten het te betreuren dat de bonden met acties dreigen. Volgens financieel topman Ton van Veen is de loonstijging van 1,75 procent in een jaar tijd, waarover eerder een akkoord werd gesloten, nu onbespreekbaar. ,,Vergelijk het maar met te hard rijden in de mist. Of de snelheid moet omlaag of het vooruitzicht moet worden verbeterd."
voda
0
Jumbo toch akkoord met cao distributiecentra

Gepubliceerd op 22 mrt 2016 om 15:28 | Views: 39

UTRECHT (AFN) - Jumbo is alsnog akkoord gegaan met de nieuwe cao voor medewerkers van distributiecentra, waar de top van de supermarktketen onlangs nog een streep doorhaalde. Dat meldden vakbonden CNV en FNV dinsdag. Door het akkoord zijn dreigende stakingsacties van de baan.

In de nieuwe afspraken, die op 1 april ingaan, kunnen de 3000 werknemers uitkijken naar een salarisverhoging van 1,75 procent. Daarnaast wordt het volwassen loon voortaan vanaf 22 jaar betaald in plaats van 23 jaar en kunnen werknemers al vanaf 61 jaar vrije tijd ruilen voor geld.

Eerder werd de onderhandelaar van Jumbo na het bereiken van het akkoord teruggefloten door de raad van bestuur. Daarop dreigden de bonden met acties in de drukke periode voor Pasen. De nieuwe overeenkomst heeft een looptijd van een jaar.
voda
1
CBL: vroege paasdagen gunstig voor supermarktomzet

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) verwacht dit jaar een omzet van EUR780 miljoen euro in deze week voorafgaand aan Pasen.

Dat is 3% hoger dan vorig jaar, toen de paasomzet EUR756 miljoen bedroeg. Het feit dat Pasen dit jaar vroeg valt, kan gunstig zijn voor de supermarktbranche, merkt het CBL woensdag op.

In 2008 viel Pasen voor het laatst net zo vroeg als dit jaar en toen viel er zelfs sneeuw. De paasomzet was toen 9% hoger dan het jaar ervoor.


Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com

voda
0
Omzet supermarkten gestegen

In eerste kwartaal krap 3 procent meer omzet.

De omzet van de Nederlandse supermarkten is in het eerste kwartaal van dit jaar gestegen. Dit meldde het onderzoeksbureau GfK vrijdag.

In de eerste drie maanden van het jaar steeg de omzet met 2,9 procent naar 8,58 miljard euro. "Dit komt echter mede door de vroege paasweken", aldus het onderzoeksbureau. Exclusief het effect van de vroege Pasen bedroeg de stijging 1,8 procent.

De omzet per kassabon steeg met 0,5 procent naar 22,34 euro. Het aantal uitgegeven kassabonnen nam met 2,4 procent toe, zo bleek uit de cijfers van GfK.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999
voda
0
Pasen zorgt voor hogere omzet detailhandel

Gepubliceerd op 12 mei 2016 om 06:47 | Views: 1.324

DEN HAAG (AFN) - De detailhandel heeft in maart 4 procent meer omgezet dan een jaar eerder. Doordat Pasen dit jaar in deze maand viel, realiseerden vooral de winkels in voedingsmiddelen meer omzet. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag. De omzet werd ook positief beïnvloed door de samenstelling van de koopdagen.

Maart had in 2016 een woensdag en donderdag meer en een zondag en maandag minder dan in 2015. Na correctie voor de samenstelling van de koopdagen, komt de omzet slechts iets hoger uit dan een jaar eerder.

Winkels in voedings- en genotmiddelen hebben 7,8 procent meer omgezet dan een jaar eerder. Deze groei kwam deels doordat Pasen dit jaar in maart viel en vorig jaar in april. Er is 6,5 procent meer verkocht tegen 1,2 procent hogere prijzen. Zowel de supermarkten als de speciaalzaken hadden met bijna 8 procent groei een flink hogere omzet dan een jaar eerder.

Winkels in non-foodartikelen boekten 1,4 procent meer omzet in maart dan een jaar eerder. De prijzen waren 0,9 procent hoger en de verkopen lagen 0,5 procent hoger.

Vooral de winkels voor woninginrichting en de drogisterijen zagen de opbrengsten aandikken. Ook bij winkels in huishoudelijke artikelen, de doe-het-zelfzaken en de kledingwinkels was dat het geval. Net als in voorgaande maanden leden winkels in consumentenelektronica omzetverlies, aldus het statistiekbureau. De online omzet groeide weer flink, met 20 procent.
voda
0
Hogere omzet voor supermarkten

Gepubliceerd op 13 mei 2016 om 09:48 | Views: 1.276

AMSTERDAM (AFN) - Nederlandse supermarkten hebben in april 2,62 miljard euro omgezet, 1 procent meer dan een jaar eerder. Dat blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van marktonderzoeker GfK.

In de eerste vier maanden van dit jaar ging de omzet met 2,6 procent omhoog tot 11,21 miljard euro. Dat kwam vooral door meer kassabonnen.
voda
0
Beursblik: Britse supermarkten verliezen terrein in Verenigd Koninkrijk

Onderzoekers zien marktaandeel Duitse discounters toenemen.

Britse supermarktketens blijven in het Verenigd koninkrijk marktaandeel verliezen aan de Duitse discounters Lidl en Aldi. Dit merkte onderzoeksbureau Kantar Worldpanel woensdag op in een marktrapport.

In de twaalf weken tot en met 22 mei daalde de omzet van Tesco met 1 procent tot 7,21 miljard pond, omgerekend 9,36 miljard euro. Het marktaandeel in de thuismarkt nam ten opzichte van de vergelijkbare periode een jaar geleden af van 28,6 naar 28,3 procent, merkten de onderzoekers op.

De omzet van Sainsbury daalde op jaarbasis met 1,2 procent naar 4,14 miljard pond, waarbij het marktaandeel kromp van 16,5 naar 16,2 procent.

Asda, de Britse dochter van het Amerikaanse Wal-Mart Stores, zag de omzet 5,1 procent dalen tot 4,02 miljard pond en het marktaandeel slinken van 16,6 naar 15,8 procent. De omzet van WM Morrison Supermarkets daalde met 2,1 procent naar 2,72 miljard pond, waarbij het marktaandeel afnam van 10,9 naar 10,7 procent.

Waitrose zag de omzet in de genoemde periode juist met 2,1 procent toenemen naar 1,34 miljard pond. Het marktaandeel nam daarbij toe van 5,2 naar 5,3 procent.

Het gezamenlijke marktaandeel van Aldi en Lidl in het Verenigd Koninkrijk steeg volgens de onderzoekers van Kantar van 9,3 naar 10,4 procent, waarbij Aldi 6,0 procent en Lidl 4,4 procent voor zijn rekening nam.

Volgens Kantar bezocht 94 procent van de bezoekers van Lidl en Aldi, ook één of meer van de grote vier Britse supermarkten.

Door: ABM Financial News.

Info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Omzet supermarkten flink omhoog

Gepubliceerd op 13 jun 2016 om 12:19 | Views: 2.276

AMSTERDAM (AFN) - Nederlandse supermarkten hebben in mei de omzet met 5 procent zien stijgen tot bijna 3,4 miljard euro in vergelijking met een jaar eerder. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van marktonderzoeker GfK.

Volgens GfK ging de gemiddelde waarde per kassabon met 3 procent omhoog tot 23,11 euro, terwijl het aantal supermarktbezoeken met 2 procent steeg. Vooral in de weken van Hemelvaart en Pinksteren was de omzet in supers erg hoog.

Over de eerste vijf maanden van dit jaar klom de supermarktomzet met 3 procent tot bijna 14,6 miljard euro.
voda
0
Colruyt boekt meer winst en omzet

Supermarktketen rekent niet op herstel economisch klimaat.

Colruyt Group heeft in het afgelopen boekjaar meer winst en omzet behaald en verwacht dat de marktomstandigheden uitdagend zullen blijven. Dit maakte de Belgische supermarktketen dinsdag nabeurs bekend.

De nettowinst steeg met 35 miljoen tot 366 miljoen euro in het gebroken boekjaar dat op 1 april eindigde. Dit was het gevolg van een hogere winstgevendheid van de bedrijfsactiviteiten, maar vooral vanwege een eenmalige bate van 31,6 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (EBIT) steeg met 12 miljoen tot 507 miljoen euro. De EBIT-marge verzwakte licht van 5,6 procent een jaar eerder naar 5,5 procent.

De omzet van het supermarktbedrijf steeg bijna 3 procent van 8,9 miljard naar 9,2 miljard euro. Hogere verkoopvolumes, winkelexpansie, verkoopprijsinflatie en een positief kalendereffect werden deels gecompenseerd door lagere brandstofprijzen.

Colruyt verwacht dat de markt in het lopende boekjaar competitief zal blijven. Het management rekent niet op een herstel van het economisch klimaat en van het consumentenvertrouwen in België en Frankrijk.

Het Belgische concern wil een bruto dividend uitkeren van 1,12 euro per aandeel.

Door: ABM Financial News.

Info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
Jan70 de kleine belegger
0
Voorheen was een bericht over stijgende verkopen een positief signaal.
Helaas is het tegenwoordig minder goed te voorspellen wat e.e.a. voor invloed heeft.
Is het in ieder geval geen slechtbericht:



Duitse winkelverkopen stijgen
Gepubliceerd op 30 jun 2016 om 08:09 | Views: 324 | Onderwerpen: Duitsland
ArtikelReacties (1)


WIESBADEN (AFN) - De winkelverkopen in Duitsand zijn in mei met 0,9 procent gestegen ten opzichte van april. Dat maakte het Duitse federale statistiekbureau donderdag bekend.
Het cijfer is beter dan verwacht, want economen voorspelden in doorsnee een plus van 0,6 procent. In april daalden de verkopen nog met een herziene 0,3 procent, waar aanvankelijk een daling van 0,9 procent werd gemeld.

In vergelijking met mei 2015 verkochten winkels in de grootste economie van Europa 2,6 procent meer. Hier voorzagen economen gemiddeld een plus van 2,5 procent.
voda
0
Jumbo verwijt Heineken onvoldoende te leveren

Heineken wijt conflict aan beperkte productiecapaciteit.

Jumbo vindt dat bierbrouwer Heineken niet aan zijn leveringsverplichtingen voldoet en dreigt daarom naar de rechter te stappen. Dit bevestigde een woordvoerster van het supermarktconcern uit Veghel maandag aan ABM Financial News.

Jumbo voert momenteel een speciale promotie-actie, waarbij aan klanten een tweede krant Heineken-bier wordt aangeboden voor de halve prijs. Maar Jumbo vindt dat Heineken onvoldoende kratten bier levert, om aan deze belofte te kunnen voldoen.

"Wij denken dat Heineken ons onvoldoende levert, omdat ze vinden dat wij hun bier tegen te lage prijzen aanbieden", zei woordvoerster Claire Trügg van het supermarktconcern.

Heineken ontkende dat en meldde per email aan ABM Financial News dat "onze productiecapaciteit voor Heineken-pils kratten helaas niet toereikend is om volledig aan de vraag te voldoen. We benadrukken dat er momenteel wel kratten Heineken en alle andere merken uit onze portfolio aan Jumbo geleverd worden, maar helaas de Heineken-kratten niet in de aantallen die Jumbo graag zou zien."

Heineken meldde verder te hopen dat het bierconcern en Jumbo "op korte termijn een goede oplossing voor beide partijen" kunnen vinden.

"We willen benadrukken dat wij staan voor eerlijke concurrentie en dat we retailers helemaal vrij laten in het invullen van hun promoties en prijsstelling. We zien hier continu nauwlettend op toe. Daar het hier om commerciële afspraken gaat en de gesprekken tussen Heineken en Jumbo nog gaande zijn, doen we op dit moment verder geen uitspraken over de ontstane situatie", zo luidde de verklaring van Heineken.

Jumbo neemt daar echter geen genoegen mee. "Voor ons is het belangrijkste dat er voldoende geleverd wordt, zodatwij aan de vraag van onze klanten kunnen voldoen. Wij overwegen inmiddels juridische stappen", zei Trügg.

Op een groen Damrak noteerde het aandeel Heineken 0,6 procent 84,20 euro.

Door: ABM Financial News.

Info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Geschil Heineken en supermarktketen Jumbo lijkt voorbij

Bierbrouwer schroeft leveringen op.

Heineken Nederland gaat zijn levering van kratten Heineken-bier aan Jumbo opschroeven om aan de toegenomen vraag van het supermarktconcern uit Veghel te kunnen voldoen. Dit bevestigden woordvoerders van beide bedrijven woensdag, waarmee een einde lijkt te komen aan een conflict tussen beide concerns.

Jumbo verweet Heineken niet voldoende kratten bier te leveren om aan de toegenomen vraag van klanten te kunnen voldoen. Het supermarktconcern uit Veghel suggereerde daarbij openlijk, onder meer in krantenadvertenties, dat Heineken niet wilde leveren vanwege een langdurige prijscampagne van Jumbo, waarin bij de aanschaf van twee kratten Heineken, het tweede krat voor de halve prijs werd aangeboden.

Heineken ontkende dit en meldde dat de productiecapaciteit niet voldoende was om aan de gestegen vraag naar kratten Heineken bij Jumbo te voldoen. Inmiddels heeft de bierbrouwer maatregelen getroffen, waardoor de levering aan Jumbo fasegewijs kan worden opgeschroefd, zei woordvoerder John-Paul Schuirink van Heineken Nederland woensdag desgevraagd tegen ABM Financial News.

"Wij kunnen bevestigen dat Heineken ons heeft laten weten al met ingang van deze week de reguliere volumes te kunnen leveren en dit op korte termijn verder te zullen opbouwen naar de benodigde volumes voor onze seizoensaanbieding. Wij zullen het overleg met Heineken hierover constructief vervolgen", meldde Jumbo aansluitend in een verklaring per email.

De eerdere dreiging van Jumbo om juridische stappen tegen Heineken te nemen, lijkt nu van tafel. "Waarschijnlijk is een kort geding van de baan", zo luidde de verklaring van Jumbo verder.

Op een rood Damrak noteerde het aandeel Heineken woensdag 1,1 procent lager 82,02 euro.

Door: ABM Financial News.

Info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Colruyt verkoopt Franse foodservice business

Geen financiele details.

Colruyt Group heeft zijn Franse foodservice business Pro à Pro verkocht aan Metro Group. Dit maakte de supermarktketen vrijdag bekend zonder financiële details te vermelden.

Pro à Pro is actief in Frankrijk en in de Franse overzeese gebieden. Het onderdeel realiseerde in 2015 een omzet van bijna 670 miljoen euro.

Volgens Colruyt kent de Franse foodservicemarkt een sterk consolidatieproces en kunnen de groeiplannen van Pro à Pro het best gerealiseerd worden door de business te combineren met die van een sterke marktspeler.

De handel in het aandeel Colruyt werd volgens een melding van de Belgische toezichthouder FMSA tijdelijk stilgelegd in afwachting van de publicatie van een persbericht. Toen de handel werd opgeschort noteerde het aandeel op 50,06 euro.

Door: ABM Financial News.

Info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Omzet supermarktbedrijf Casino onder druk

Gepubliceerd op 13 jul 2016 om 07:56 | Views: 3.259

SAINT-ETIENNE (AFN) - Het Franse supermarktbedrijf Casino heeft de verkopen in het tweede kwartaal ten opzichte van een jaar eerder flink zien teruglopen. De totale omzet daalde met 7 procent naar een krappe 10 miljard euro, meldde het bedrijf woensdag.

Slecht weer, wegblijvende toeristen en stakingen zorgden voor een afvlakking van de groei in eigen land. De winkelomzet in het tweede kwartaal in Frankrijk bleef nagenoeg gelijk op 4,7 miljard euro.

Daarnaast drukt de economische malaise in Brazilië nog altijd haar stempel op het concern, dat erg actief is in Zuid-Amerika. Er werd weliswaar meer verkocht buiten Frankrijk, maar dat werd door wisselkoerseffecten tenietgedaan.

Nieuwe zaken

Het aantal winkels in Brazilië werd verder afgebouwd. Het totale aantal winkels groeide licht met nieuwe zaken in andere Latijns-Amerikaanse landen, zoals met name Colombia en in het thuisland.

De vergelijkbare omzet van winkels die vorig jaar ook al open waren, maar exclusief de opbrengsten uit brandstofverkopen, steeg met 1,8 procent. Dat was meer dan waar analisten gemiddeld genomen op hadden gerekend.
voda
0
Carrefour halfjaaromzet en resultaat gestegen

Frans supermarktconcern voorziet verdere groei van vrije kasstroom.

Carrefour heeft in het eerste halfjaar een hoger vergelijkbaar bedrijfsresultaat op een gestegen omzet gerealiseerd. Dit maakte het Franse supermarktconcern donderdag voorbeurs bekend.

De halfjaaromzet, inclusief belastingen, steeg met 2,0 procent naar 40,6 miljard euro, waarbij de autonome omzetgroei 2,9 procent bedroeg. Valutaverhoudingen hadden een negatief effect van 6,1 procent op de omzet.

Het vergelijkbare bedrijfsresultaat (EBITDA) steeg met 3,4 procent naar 1,45 miljard euro.

De omzet in thuismarkt Frankrijk en in de rest van Europa was ondanks een zwakke consumptie-omgeving stabiel, terwijl er sterke omzetgroei was in opkomende markten, gedreven door Latijns Amerika en Taiwan.

De vrije kasstroom in het eerste halfjaar daalde met 7,8 procent naar 1,088 miljard euro.

Het concern voorziet voor heel 2016 een gestegen vrije kasstroom en een stabiele nettoschuldpositie ten opzichte van eind 2015.

Door: ABM Financial News.

Info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Omzetgroei supermarkten vlakt af

Gepubliceerd op 5 aug 2016 om 09:21 | Views: 2.251

AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandse supermarkten hebben hun omzet in juli nog maar heel licht zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder, blijkt uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau GfK. De omzetgroei van de supers vlakt de laatste maanden af.

In juli bedroegen de totale opbrengsten een kleine 2,6 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 0,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Een maand eerder werd nog een toename van 0,8 procent genoteerd en in mei was sprake van een uitschieter met 4,5 procent. Volgens GfK kregen de supers in juli iets minder klanten over de vloer. Die rekenden per bezoek aan de kassa wel meer af.

In eerste zeven maanden van 2016 zagen de supermarkten hun omzet met 2,3 procent stijgen tot 19,9 miljard euro. Rekening houdend met de afvlakking van de omzetgroei, voorziet GfK voor heel dit jaar nu een plus van 2,2 procent.

Onlineshoppers

Supermarkten weten tegenwoordig ook steeds meer onlineshoppers aan zich te binden. Het blijkt dat klanten die hun boodschappen weleens doen via het internet, bijna een vijfde meer besteden dan de gemiddelde winkelbezoeker. Dit komt doordat vooral welgestelde gezinnen gebruik maken van deze mogelijkheid.

De totale onlineomzet van de supers is overigens nog beperkt. Deze was in het tweede kwartaal van dit jaar goed voor ruim 2 procent van de totale verkopen.
voda
0
Supermarktomzet in augustus gestegen

Omzetgroei was groter dan de maanden ervoor.

(ABM FN-Dow Jones) De omzet van de Nederlandse supermarkten is in augustus harder gestegen dan in de maanden ervoor. Dit heeft onderzoeksbureau GfK vrijdag bekendgemaakt.

De supermarktomzet steeg afgelopen maand ten opzichte van augustus 2015 met 1,9 procent tot 3,23 miljard euro. In juni en juli bedroeg de stijging respectievelijk 0,8 en 0,2 procent.

De omzetstijging van vorige maand was vooral te danken aan de stijging van het aantal winkelbezoeken met 1,7 procent, terwijl er voor 0,2 procent meer per kassabon werd afgerekend.

In de eerste acht maanden van dit jaar is de supermarktomzet met 2,2 procent gestegen tot 23,08 miljard euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
1.036 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Ahold Delhaize Koninklijke Meer »

Koers 20,800   Verschil -0,03 (-0,14%)
Laag 20,770   Volume 2.179.755
Hoog 21,090   Gem. Volume 2.530.214
23-aug-19 17:35
label premium

Ahold en Kroger?

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium