Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
RTRS-The Lancet lovend over aidsbeleid Heineken - UPDATE N i e u w bericht, meer informatie in laatste twee alinea's AMSTERDAM (ANP) - Het wetenschappelijk vakblad The Lancet noemt bierbrouwer Heineken een voorbeeld voor andere multinationals op het gebied van aidsbestrijding. De brouwer is een van de weinige ondernemingen die werknemers, hun echtgenoten en kinderen met aids levenslang behandelen. Bij de onderneming overlijdt bijna niemand meer aan de ziekte. Het artikel is geschreven door zes medische experts, van wie er twee verbonden zijn aan de bierbrouwer. Heineken stelt zich sinds 2001 garant voor de behandeling. Zieke mensen die met pensioen gaan krijgen medicijnen via de onderneming of via een overheidsprogramma. De auteurs hekelen in het tijdschrift andere multinationals. Ze vinden dat de kosten van hulp niet opwegen tegen de voordelen van gezonde werknemers. Bovendien vallen de kosten altijd lager uit dan gedacht. Bij Heineken krijgen de behandelaars van de zieke mensen een opleiding van drie dagen en een training in de praktijk van ongeveer drie weken. Het gaat daarbij om zowel artsen als medewerkers van de brouwerij. Volgens Stefaan van der Borght van de brouwer is het aantal sterfgevallen door het verstrekken van medicijnen drastisch afgenomen. Voor 2001 ging het om tientallen mensen per jaar en nu gaat het om hooguit enkele gevallen. En dan gaat het om mensen die zijn verhuisd of op een andere manier de medicijnen niet kunnen slikken. Volgens Van der Borght verstrekt het bedrijf op dit moment aan ongeveer vierhonderd mensen in Afrika medicijnen. ,,Dat zijn niet alleen de werknemers, maar het gaat in deze groep ook om de familieleden.'' ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Heineken wijzigt dividendbeleid AMSTERDAM (ANP) - Heineken past zijn dividendbeleid aan. Dat liet de bierbrouwer maandag weten in een persbericht. De wijzigingen moet in april 2007 worden goedgekeurd door aandeelhouders. Heineken wil zijn aandeelhouders 30 tot 35 procent aan dividend betalen van de winst per aandeel, exclusief bijzondere boekhoudposten en afschrijvingkosten op merken. Nu is dat percentage nog 20 tot 25. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Heineken sluit brouwerij in Polen AMSTERDAM (ANP) - Heineken-dochter Grupa Zywiec gaat een brouwerij in het Poolse Bydgoszcz sluiten. Het bedrijf kon geen koper voor de productielocatie vinden. Dat heeft Zywiec dinsdag bekendgemaakt. Het bedrijf heeft vele miljoenen zloty's geïnvesteerd om de productiekosten van de brouwer in Polen terug te dringen. Deze kosten bleken echter niet te reduceren naar acceptabele niveaus. Door de sluiting gaan 85 arbeidsplaatsen verloren. Zywiec biedt een ontslagvergoeding aan en helpt de medewerkers met het vinden van nieuw werk. ((Joram Kanner, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Heineken dagvaardt APB wegens benoeming directeur China--2 Publicatiedatum: 28/11/2006 [12:23] Toevoeging: reactie Heineken in alinea vier en vijf. AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Heineken heeft Asia Pacific Breweries (APB), waarin het een 42%-belang heeft, gedagvaard. Dat heeft de Aziatische brouwer dinsdag laten weten in een verklaring aan de beurs van Singapore. Ook de andere partner in de joint venture, Fraser and Neave, heeft een dagvaarding van Heineken ontvangen. De juridische stappen die het Nederlandse bierconcern onderneemt, betreffen het recht om APB's regiodirecteur voor China te benoemen. De verklaring van APB volgt op berichtgeving in The Straits Times. Volgens de Sigaporese krant wil Heineken voorkomen dat Fraser & Neave en APB een nieuwe directeur aanstellen. Heineken heeft het hooggerechtshof in Singapore gevraagd om een uitspraak te doen over 'de interpretatie van bepaalde documenten', aldus APB. Een woordvoerder van Heineken laat desgevraagd aan Betten Beursmedia weten dat het verschil van mening specifiek betrekking heeft op de benoeming van de rol van regiodirecteur voor China. Het Nederlandse bedrijf heeft hierover 'een andere mening' dan de overige twee partijen. Het meningsverschil kan volgens Heineken 'niet worden opgelost door middel van de normale bestuurs- of bedrijfsprocessen'. Daarom zoekt het 'externe juridische opheldering'. De zaak is deels gehoord op 22 en 24 augustus 2006 en is verdaagd tot 29 en 30 november 2006. De uitkomst van de procedure zal geen 'materiele impact' op de financiele prestaties van APB hebben, zo stelt de Aziatische brouwer. Annette van Soest annette@bfn.com (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl / 020-5928456)
'Heineken de dupe van anti-alcoholwetten in Thailand'7 dec 2006, 07:39 uur Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) – Heineken voelt zich in zijn expansie in Thailand belemmerd door zeer stringente anti-alcoholwetten. Rene Hooft Graafland, financieel bestuurder van het Nederlandse concern, bracht woensdag zijn bezorgdheid over de strenge wetgeving over aan de Thaise viceminister van buitenlandse zaken Sawanit Kongsiri, zo schrijft Het Financieele Dagblad vandaag. Hooft Graafland is zeer ongelukkig met de anti-alcoholwetgeving, die de nieuwe Thaise (interim)regering wil invoeren. 'De Thaise wetten zijn de strengste ter wereld.' Hooft Graafland zegt dat de regelgeving geen oplossing is voor het Thaise alcoholprobleem. Gevolg is wel dat Heineken inkomsten derft en dat de maatregelen een verdere expansie van het drankenconcern bemoeilijken. 'Het zal nu veel moeilijker zijn om lokale merken goed in de markt te zetten', aldus de bestuurder tegenover de krant. De Thaise minister was in Nederland om ondernemers uitleg te geven over de politieke situatie in zijn land, waar militairen in september de macht grepen. De nieuwe, door de militairen gesteunde interim-regering wil bijna alle alcoholreclame op televisie, in kranten en op internet aan banden leggen. Het aantal verkooppunten van alcohol wordt beperkt en op veel plaatsen mogen logo's van alcoholproducenten niet zichtbaar zijn. Dat whiskyconcern Johnnie Walker een golftoernooi in toeristenoord Phuket wil sponsoren, moet volgens Kongsiri worden verboden. Producenten en importeurs van alcoholische dranken en een deel van de toeristenindustrie zijn tegen de nieuwe maatregelen. Met hun verzet bereikten ze dat de maatregelen, die op 3 december hadden moeten ingaan, voorlopig voor een maand zijn uitgesteld. Vijf grote alcoholproducenten, onder wie Thai Asia Pacific Brewery, de brouwerij waarin Heineken participeert, bannen een maand lang alcoholreclame. Thailand behoort wereldwijd tot de topvijf alcoholconsumenten. Thai Asia Pacific Brewery heeft in Thaise media al laten weten bang te zijn voor een omzetdaling van 5% tot 10%. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Heineken lanceert nieuwe reclamecampagne Premium Light29 jan 2007, 18:29 uur Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Heineken lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne voor zijn Amerikaanse light-bier Heineken Premium Light. Dat heeft de bierbrouwer maandag bekendgemaakt. Een woordvoerder van het concern wil niet kwijt hoe groot het reclamebudget voor deze nieuwe campagne is. De campagne, die de nieuwe slogan 'Irresistible' bevat, bestaat onder andere uit een dertig seconden durende televisiecommercial op de muziek van Snoop Dogg en Pharell Williams' 'Beautiful'. Daarnaast adverteert Heineken online en in print. De nieuwe commercial zal te zien zijn op verschillende belangrijke 'primetime'- en kabelzenders gedurende populaire televisieprogramma's als 24, Prison Break, NHL Hockey, NBA All-star Weekend en de Grammy's. De nieuwe campagne moet voortborduren op het succes van Heineken Premium Light in 2006, het jaar dat het light-bier in de Verenigde Staten werd geintroduceerd. Volgens merkendirecteur Andy Glaser van Heineken was de lancering van Heineken Premium Light een groot succes. Als een verrassing komt dit niet. Het groter dan verwachte succes van de introductie zette het bierconcern er afgelopen jaar toe aan de volumedoelstelling voor Premium Light voor 2006 te verhogen. Waar het bedrijf er eerder van uitging een afzet van minimaal 400.000 hectoliter te bereiken, ligt de prognose nu op meer dan 600.000 hectoliter. Eind juni 2006 bedroeg de afzet van Premium Light al meer dan 300.000 hectoliter. Heineken liet vorig jaar ook al weten de investering in de marketing voor Premium Light, die lag op USD 50 miljoen, te verhogen. Met welk bedrag precies, wilde bestuursvoorzitter Jean-Francois Van Boxmeer toen niet zeggen. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
RTRS-Heineken en Anheuser-Busch brouwen Budweiser in Panama PANAMA STAD (ANP) - Heineken en de Amerikaanse branchegenoot Anheuser-Busch gaan in Panama samen Budweiser brouwen en aan de man brengen. Dat hebben de twee brouwers dinsdag bekendgemaakt. Budweiser is het best verkopende biermerk van Anheuser-Busch. Heineken is in het Midden-Amerikaanse land actief via het dochterbedrijf Cervecerias Baru-Panama, waarin het een belang heeft van 75 procent. De resterende 25 procent is in handen van Florida Ice & Farm uit Costa Rica. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Heineken gaat Budweiser-bier distribueren in Colombia9 feb 2007, 14:52 uur Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Anheuser-Busch heeft een distributieovereenkomst gesloten met Heineken in Colombia, voor de import en distributie van het Budweiser-bier van de Amerikaanse brouwer. Dat heeft Anheuser-Busch vrijdag bekendgemaakt. Naast de import en distributie, zal Heineken ook de lokale marketing voor het Budweiser-merk in Colombia voor zijn rekening nemen. Anheuser-Busch had sinds januari 2006, toen het Budweiser in het land lanceerde, een exlusieve importovereenkomst met supermarktketen Exito. De overeenkomst met Heineken moet de populariteit van het biermerk vergroten nu de vraag naar internationaal premiumbier toeneemt. Sinds de introductie van het bier, heeft Budweiser de verwachtingen in Colombia overstegen, aldus de Amerikaanse onderneming. Via het distributienetwerk van Heineken zal Budweiser onder andere terechtkomen bij restaurants, bars en slijterijen en supermarktketens. Eerder sloten de twee brouwers al licentieovereenkomsten voor het brouwen en distribueren van bier in Panama, Italie en Rusland. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Heineken lanceert nieuwe miljoenencampagne in VK28 feb 2007, 14:48 uur Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Heineken lanceert in 2007 een nieuwe reclamecampagne in het Verenigd Koninkrijk. Dat heeft de brouwer woensdag bekendgemaakt. Met de campagne, die meerdere miljoenen Britse ponden kost, wil Heineken het premium-aspect van zijn bier benadrukken. Een specifiek bedrag wil een woordvoerder van het bierconcern niet vrijgeven. De campagne draait volgens haar om 'de authenticiteit, de ervaring, het kiezen voor kwaliteit'. 'Het goed getapte bier netjes geserveerd met een servetje eronder.' Daarmee wil Heineken zich profileren als tegenhanger van het heersende beeld over de Engelse bierconsumptie; zonder schuim en in grote hoeveelheden. De nieuwe campagne wordt breed gevoerd; op televisie, tijdens evenementen en online. Ook zullen er experimentele evenementen plaatsvinden. Heineken richt zich op successvolle mannen die in de stad wonen en wat van de wereld hebben gezien, zo vermeldt het persbericht. Ook is dit type man bereid meer geld te betalen voor een 'betere drinkervaring' en geeft hij gemiddeld 15% meer uit aan drankjes dan gemiddelde bierdrinkers. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
RTRS-Heineken wil vliegvelden veroveren HONGKONG (ANP) - Heineken heeft op de luchthaven van Hongkong zijn eerste bar geopend die helemaal om de Heineken-merken draait. De brouwer wil nog meer van dergelijke 'bierlokalen' openen op andere grote luchthavens. ,,We kijken overal, op alle continenten'', aldus een woordvoerster. De bar in Hongkong, die verspreidt over een ruimte van honderd vierkante meter plaats biedt aan hooguit zeventig mensen, is geen eigendom van het bierconcern. De brouwer doet zaken met de huurder van de locatie. Wel is alles Heineken wat de klok slaat. De brouwer zet daarbij ook vermaak in, zoals rugby en Champions League-voetbal, waar Heineken bij betrokken is als sponsor. ,,Het gaat ons om de merkbeleving. Onze ervaring is dat er dan ook meer Heineken wordt gedronken.'' Heineken heeft op andere locaties al ervaring opgedaan met concepten die geheel om eigen merken draaien. In Italië bestaan bijvoorbeeld speciale Amstel-bars. In Spanje wordt Cruzcampo zo aan de man gebracht. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Supermarkten boycotten Heineken In tientallen supermarkten wordt geen Heineken-bier meer verkocht. Onder meer de ketens Sligro, Jumbo en Spar vinden het bier te duur. De ketens kopen hun producten in via de inkooporganisatie Superunie, die zo'n 15 ketens bedient. Heineken zegt dat er overleg gaande is en dat met verschillende partijen al afspraken zijn gemaakt. Alleen met de Superunie zou het overleg stroef lopen. Er zijn de afgelopen jaren wel vaker conflicten geweest tussen fabrikanten en supermarktketens. Zo maakten Albert Heijn en koekfabrikant Peijnenburg ruzie, omdat AH de koek veel goedkoper verkocht dan de fabrikant wilde.
RTRS-Ruzie tussen Heineken en supermarkten (2) N i e u w bericht, meer informatie AMSTERDAM (ANP) - In tientallen supermarkten van onder meer Sligro, Jumbo, Deen, Dekamarkt, Spar en Poiesz ligt geen bier van Heineken, omdat de ketens het bier te duur vinden. De supermarktketens kopen via de inkooporganisatie Superunie gezamenlijk producten in. Heineken wil niet al te veel over het conflict zeggen. ,,Met een aantal partijen zijn we er al uit, maar met de Superunie verlopen de onderhandelingen wat stroever'', aldus een zegsman van bierbrouwer maandag. Bij Superunie was niemand bereikbaar voor commentaar. De inkoopcombinatie verzorgt de inkoop van goederen voor ongeveer vijftien supermarktketens. Conflicten tussen fabrikanten van levensmiddelen en Supermarktketens zijn niet vreemd. Vorig jaar kregen bierbrouwer Grolsch en Albert Heijn het met elkaar aan de stok met als resultaat dat Grolsch tijdelijk moeilijk in de winkels van de Zaanse grootgrutter te vinden was. Maar het conflict werd bijgelegd en de distributie kwam na enige tijd weer op gang. Eerder kreeg Albert Heijn het al aan de stok met koekfabrikant Peijnenburg, een ruzie die voor de rechter werd uitgevochten. Het grote probleem voor merkfabrikanten is dat hun producten doorgaans overal verkrijgen zijn. Een van de weinige punten waarmee supermarkten zich met merkartikelen kunnen onderscheiden is de prijs. En juist daar willen de merkartikelenfabrikanten weer niet aan tornen, want als de ene supermarkten zo'n artikel tegen een lage prijs kan aanbieden, wil de concurrentie dat ook. Doorgaans worden dergelijke conflicten opgelost voordat de levering wordt gestopt. In het geval van Superunie en Heineken is het de vraag of consumenten naar een andere supermarkt gaan om al hun boodschappen te doen als de getroffen supers het bier niet meer in hun assortiment voeren. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Heineken gaat Amstel-bier in Zuid-Afrika zelf brouwen AMSTERDAM (ANP) - Amstel-bier wordt in Zuid-Afrika niet langer gebrouwen door SABMiller. Heineken, de eigenaar van Amstel, gaat een eigen brouwerij in het land neerzetten. Tot dit project is afgerond, zal Heineken het bier importeren uit Europa. Dat heeft Heineken maandag bekendgemaakt. De bierbrouwer kwam vorig jaar tot de conclusie dat de overeenkomst met het Zuid-Afrikaanse SABMiller moest worden verbroken en begon daartoe een arbitrageprocedure. Aanleiding daarvoor was de overname door SABMiller van het Colombiaanse Empresarial Bavaria in 2005. Dat gebeurde via een aandelenruil. BevCo, de onderneming die de Zuid-Amerikaanse bierbrouwer controleert, nam daarbij een belang van 15,1 procent in het nieuwe, gefuseerde bedrijf. De zeggenschap binnen SABMiller veranderde daarmee en was schadelijk voor de belangen van Heineken. De distributie en marketing in Zuid-Afrika voor Amstel-bier is voortaan de verantwoordelijkheid van Brandhouse, waar Heineken een belang in heeft. Amstel wordt in Zuid-Afrika verkocht als een premium bier en heeft een marktaandeel van 8 procent. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Bartjens: Voer voor juristen Heineken worstelt met één arm gebonden op de rug in de strijd om het grootste marktaandeel in bierland tegen de vrijworstelaars SAB en Inbev. Heineken wordt ernstig gehinderd door haar eigendomsstructuur. Het model van de dubbele holding knelt als er nieuwe aandelen worden uitgegeven. Dan verwatert het belang van Heineken Holding en verliest de familie haar controle, tenzij ze ook bijkoopt. Daarom is er een nieuwe holding bedacht, die weer bestaat uit Heineken Holding en wat andere holdings die direct of indirect tot het familie-imperium behoren. Die holding, l’Arche Green houdt weer dik 58% van de aandelen in Heineken Holding. Daardoor kan de Holding weer nieuwe stukken uitgeven zonder de meerderheidspositie te verspelen en de 1:1 verhouding tussen holding en nv blijft intact. (FD, p.11)
Heineken in gesprek met KEO voor distributie op Cyprus14 mrt 2007, 12:51 uur Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Heineken voert onderhandelingen met het Cypriotische bedrijf KEO voor de import en distributie van Heineken bier op het eiland. Dit heeft KEO woensdag laten weten in een verklaring aan de beurs van Cyprus. Volgens KEO bevinden de onderhandelingen zich in een vroeg stadium en is er nog geen overeenstemming bereikt. KEO, dat een marktwaarde heeft van ruim EUR 43 miljoen, houdt zich bezig met de productie van bier, wijn en water. In 2006 zette het bedrijf CPY 33,8 miljoen (ca. EUR 58,5 miljoen) om met een nettowinst van CPY 0,3 miljoen. KEO is onderdeel van de Hellenic Mining Group. Heineken is sinds maart 2005 actief in Cyprus in een joint venture met Lanitis Bros Ltd. Hiervoor had het bedrijf een importovereenkomst met Lanitis. Dit bedrijf is momenteel de exclusieve distributeur van Heineken, Amstel en Buckler in het land. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1755; fax: +31 20 710 1875)
laatst gewijzigd: 14-03-2007 16:16 Nma: onderzoek conflict Heineken en supermarkten De Nederlandse Mededingingsautoriteit (Nma) stelt een onderzoek in naar het conflict tussen bierbrouwer Heineken en een aantal supermarkten. Boycot De supermarkten, die gezamenlijk hun goederen inkopen onder de naam Superunie, boycotten Heineken vanwege een prijsconflict. De winkels vinden het bier te duur. Markt Volgens de Nma proberen de supermarkten onderling de markt te verdelen en dat is niet toegestaan. De toezichthouder bekijkt ook de rol van Heineken, omdat de bierbrouwer hogere prijzen voor zijn bier heeft geëist.
Heineken staat in zijn recht. Simpel.
Beetje sector nieuws: RTRS-SABMiller steekt 170 miljoen dollar in Russische brouwerij LONDEN (ANP) - De bierbrouwer SABMiller steekt 170 miljoen dollar (127 miljoen euro) in een brouwerij in Rusland. Het gaat om de bouw van een tweede brouwerij in dit land. Dat maakte SABMiller donderdag bekend. Rusland is een van de snelst groeiende biermarkten ter wereld. Heineken is groot aanwezig in Rusland en heeft een groot aantal brouwerijen verspreid door het hele land. Heineken heeft een plek in de top vijf op de Russische biermarkt. De brouwerij van SABMiller komt op ongeveer duizend kilometer ten oosten van Moskou aan de rivier de Wolga met een capaciteit van 3 miljoen hectoliter. Het is de bedoeling dat de productie start in 2009. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Staking dreigt bij fabriek Heineken in St Petersburg ST PETERSBURG (ANP) - Heineken krijgt mogelijk te maken met een staking bij de fabriek in de Russische stad St Petersburg. Een vakbond dreigt met een werkonderbreking als de brouwer niet tegemoet komt aan de eisen om het loon met bijna een derde te verhogen en de werkomstandigheden te verbeteren. Volgens Heineken heeft de mogelijke staking geen gevolgen voor de productie in de tweede stad van Rusland en zijn lang niet alle werknemers het met de eisen van de vakbond eens. Heineken heeft duizend werknemers in dienst in de fabriek. Volgens de vakbond doen tenminste 370 van hen mee aan de staking. De vakbond becijferde dat Heineken de arbeiders 16.000 tot 18.000 roebel (460 tot 517 euro) per maand betaalt. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Heineken en Superunie leggen ruzie bij (2) N i e u w bericht, meer informatie BEESD (ANP) - Het handelsconflict tussen de inkoopcombinatie Superunie en de bierbrouwer Heineken is voorbij. Dat heeft directeur Frans Fredrix van Superunie donderdag gezegd. De afgelopen anderhalve maand was het bier van Heineken niet meer te koop bij tientallen supermarkten van onder meer Sligro, Jumbo, Deen, Dekamarkt, Spar en Poiesz omdat de ketens het bier te duur vonden. Over de inhoud van de overeenkomst wilde hij niets zeggen. ,,Sinds vorige week voeren wij weer een normaal assortiment bier'', aldus Fredrix. Hoewel de leden van Superunie weer Heineken en Amstel bier in huis kunnen halen, is de directeur voorzichtig. ,,Een inkoper is nooit een tevreden mens.'' De inkoopcombinatie verzorgt de inkoop van goederen voor ongeveer vijftien supermarktketens. Conflicten tussen fabrikanten van levensmiddelen en supermarktketens komen vaker voor. Vorig jaar kregen bierbrouwer Grolsch en Albert Heijn het met elkaar aan de stok. Het resultaat was dat Grolsch tijdelijk moeilijk in de winkels van de Zaanse grootgrutter te vinden was. Het grote probleem voor merkfabrikanten is dat hun producten overal verkrijgen zijn. Een van de weinige punten waarmee supermarkten zich met merkartikelen kunnen onderscheiden is de prijs. Juist daar willen de merkartikelenfabrikanten niet aan tornen, want als de ene supermarkten zo'n artikel tegen een lage prijs kan aanbieden, wil de concurrentie dat ook. ((Tim Preger, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Nieuwsberichten
Artikelen
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antares
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Belreca
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
EMD Music
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genk Logistics Cert.
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
Kortrijk Shop. Cert.
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Lux-Airport Cert
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
MediVision
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
Neufcour (Compagnie Financière de)
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Option Trading Company
Orange Belgium
Oranjewoud
Orcobsaar1219
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Outotec
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
PCB
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
RealDolmen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Rosier
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Sabca
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shanks Group
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sint Gudule Plaats Cert.
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Systeem Trading
Team Kalorik
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Ter Beke
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
THEMIS BIOSCIENCE
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Unitronics
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
Wolters Kluwer
Woluwe Uitbreiding
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Zetes Industries
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Heineken
Meer »
Koers
94,700
Verschil
+0,22
(+0,23% )
Laag
94,260
Volume
270.290
Hoog
95,000
Gem. Volume
675.147
1 jun 2023 14:10
Gerelateerde Video's
25 januari 2018 16:24 - Vimeo
7 december 2016 16:28 - Vimeo
20 april 2016 16:14 - Vimeo
24 april 2013 10:52 - FTV