Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Ryanair hekelt vertraging Lelystad Airport

Lees over dit aandeel ook

  1. IATA: luchtvracht groeit opnieuw met dubbele cijfers
  2. Air France-KLM opvallend laag gewaardeerd

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 d' Aandelen ' 7 maart 2017 17:18
    Schiphol, Lelystad, Eelde, Rotterdam, Twente?, Eindhoven en Maastricht 6 a 7 commerciële vliegvelden in zo'n klein landje als Nederland, het moet toch niet veel gekker worden.
    De bewoners in Overijssel die in de aanvliegroute wonen zijn er beslist niet blij mee dat de lokale politiek zat te slapen en zich nooit heeft gerealiseerd hoeveel overlast dit geeft voor de lokale bevolking.
    Oostvaarder plassen en vele stille campings in deze buurt zitten hier zeker niet op te wachten, wanneer erkent men nu eens dat er grenzen zijn aan de groei van de luchtvaart.

    Welvaart is mooi maar welzijn is beter.
  2. @iPlof 7 maart 2017 17:47
    Als je je tank vol gooit om naar je werk te gaan wordt dat 75% belast.
    Maar voor de luchtvaart geldt geen enkele belasting en zijn VVD, CDA, PVDA en PVV voor nog veel meer groei en subsidie voor schiphol en de luchtvaart.

    Daarbij verlaagt men de landingsrechten voor nog meer vluchten en is 60% van de passagiers een overstapper. Werkelijk absurd, geen enkele economische waarde.
  3. forum rang 8 josti5 7 maart 2017 18:25
    Ha d'Aandelen - goed, iets van je te lezen!
    Helemaal eens met je post, trouwens.
    Die mijnheer van Ryanair was toch óók al zo agressief bezig op Zaventem, onlangs?
    Wat mij betreft: Europees verbod op nachtvluchten, zeg tussen 23 en 07.
    En dezelfde tax op kerosine als op autobrandstof.
    Schiphol is overigens een slechte buurman, en de Spijkerboorroute had er nooit mogen komen.
    Hele wijken in Hoofddorp en Nieuw-Vennep zijn eerst gebouwd, alvorens deze route (weer) in gebruik werd genomen...
    Altijd weer hoor je over de 'voordelen', zoals de werkgelegenheid, maar de nadelen (welzijn, gezondheid, slaapverstoring) worden weggemoffeld.

    Een paar jaar geleden was er een CDA-staatssecretaris die sterk pleitbezorger was van de zondagsrust, maar evenzo vrolijk een ontheffing verleende voor toeristenvluchten op zondag vanaf 05.00 uur...

  4. relpinda 7 maart 2017 18:32
    quote:

    plof® schreef op 7 maart 2017 17:47:

    Als je je tank vol gooit om naar je werk te gaan wordt dat 75% belast.
    Maar voor de luchtvaart geldt geen enkele belasting en zijn VVD, CDA, PVDA en PVV voor nog veel meer groei en subsidie voor schiphol en de luchtvaart.

    Daarbij verlaagt men de landingsrechten voor nog meer vluchten en is 60% van de passagiers een overstapper. Werkelijk absurd, geen enkele economische waarde.
    Je slaat nu echt de plank mis.

    Ga eerst je huiswerk maar eens doen, met je uitspraak " geen enkele economische waarde."

    LZA

  5. @iPlof 7 maart 2017 19:05
    quote:

    relpinda schreef op 7 maart 2017 18:32:

    [...]

    Je slaat nu echt de plank mis.

    Ga eerst je huiswerk maar eens doen, met je uitspraak " geen enkele economische waarde."
    Prima, leg jij even uit waar de toegevoegde waarde ligt in de zo begeerde overstap hub functie van schiphol.
    Wil jij vanuit Duitsland naar de VS vliegen dan is via schiphol vliegen gunstiger dan direct. Dat zijn al twee economische waardeloze vluchten via Schiphol.
    Ja verlaagde landingsrechten en een kpoje koffie op Schiphol, meer niet.
    In praktisch het kleinste land, drukste regio de grootste overstap hub willen zijn, totale waanzin. Weinig lusten, veel lasten.
    We hoeven toch ook niet meer snelwegen dan Duitsland of Frankrijk.
  6. relpinda 7 maart 2017 20:02
    @Plof,
    Als je zo blijft redeneren, ben je iemand die gwn zijn GELIJK moet hebben. Dus zelf niet op onderzoek wilt uitgaan. Of je bent nog nooit aldaar ter plekke geweest en in het gehele gebied. Dat kan natuurlijk ook.

    Of je gaat gwn eens effe GOOGLEN. bv.;
    www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...,d.d2s&cad=rja

    www.nlr.nl/NL/downloads/kia.pdf

    suc6 ermee.

    LZA
  7. basberg 7 maart 2017 22:05
    quote:

    'd Aandelen schreef op 7 maart 2017 17:18:

    Schiphol, Lelystad, Eelde, Rotterdam, Twente?, Eindhoven en Maastricht 6 a 7 commerciële vliegvelden in zo'n klein landje als Nederland, het moet toch niet veel gekker worden.
    De bewoners in Overijssel die in de aanvliegroute wonen zijn er beslist niet blij mee dat de lokale politiek zat te slapen en zich nooit heeft gerealiseerd hoeveel overlast dit geeft voor de lokale bevolking.
    Oostvaarder plassen en vele stille campings in deze buurt zitten hier zeker niet op te wachten, wanneer erkent men nu eens dat er grenzen zijn aan de groei van de luchtvaart.

    Welvaart is mooi maar welzijn is beter.
    En dan te bedenken dat hier een landelijk wonen wordt aangeprezen en de vliegtuigen van lelystad bijna over dit gebied gaan draaien

    woneninoosterwold.nl
    www.lelystadairport.nl/uploads/docume...

    Mijn inziens de logica is weer ver te zoeken qua planning en ontwikkeling

10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.