Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,946   0,000   (0,00%) Dagrange 4,876 - 4,974 101.789   Gem. (3M) 233,1K

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bert van M 3 januari 2017 18:51
    quote:

    aandeeltje! schreef op 3 januari 2017 18:37:

    het 'afgeschreven' Here maakt weer een stap. Och ja ligt toch 3 jaar achter dus slaap lekker verder.

    De 3 groot aandeelhouders maken stappen, hun aandeel is verkleind van 1/3 naar een 1/4. Vraag is: Worden de opgestreken centjes in Here gestoken of wordt de "buit" verdeeld?
    Here krijgt nu wel een beetje body, met de nieuwe partners kan men wel vooruit.
  2. [verwijderd] 3 januari 2017 19:03
    Zou Marshall Wace nu definitief aan het afbouwen zijn?

    28 Dec 2016 Marshall Wace 0,45%
    22 Dec 2016 Marshall Wace 0,52%
    16 Dec 2016 Marshall Wace 0,49%
    15 Dec 2016 Marshall Wace 0,50%
    14 Dec 2016 Marshall Wace 0,49%

    Er lijkt geen groot belang meer te zijn om de koers tegen te houden, hetgeen in het verleden wel degelijk anders was, ook al was het een geheel groene beursdag.

    Dat er aan het eind van de middag nog veel verkocht werd, zonder al te grote daling, past daar ook in.

    Na het Volvo-nieuws stonden we iets hoger, maar werd de koers wel veel en veel sterker gedrukt. Er lijkt een omgekeerde opwaartse druk te ontstaan.
  3. Bert van M 3 januari 2017 19:08
    quote:

    Purespeculation# schreef op 3 januari 2017 18:55:

    Wat zou de drijfveer van Harold Goddijn zijn om in het raad van bestuur te gaan bij Cool Blue ?

    Heb hier gelezen dat het absoluut niets met de verdiensten te maken zou hebben.....maar wat dan ?
    Wellicht is HG bezig met het plannen van zijn post Tomtom tijdperk. Ik denk overigens dat er zeer veel bedrijven zijn die HG wel een zetel willen geven in hun RvC. Cool Blue past wel bij hem. Een redelijk jong bedrijf dat zeer snel groeide... Hij weet uit ervaring wat er na de groei kan komen.
  4. [verwijderd] 3 januari 2017 19:13
    quote:

    JohnSnow schreef op 3 januari 2017 19:07:

    Hier het officiële persbericht van Intel

    www.businesswire.com/news/home/201701...
    Dit nieuws, geeft de concrete waarde aan, van de maps van tomtom. Dus prima nieuws. Zou tomtom ook een bedrijf een belang laten nemen in har maps????? Ben benieuwd, en wie zou xat dan moeten zijn....nvidia? ??? Bosch???? Apple??? Tesla????
  5. viermeiden 3 januari 2017 19:22
    quote:

    JohnSnow schreef op 3 januari 2017 19:07:

    Hier het officiële persbericht van Intel

    www.businesswire.com/news/home/201701...
    Uit dit bericht:
    “A real-time, self-healing and high-definition representation of the physical world is critical for autonomous driving, and achieving this will require significantly more powerful and capable in-vehicle compute platforms”

    Vraag: is Here voor Intel tweede keus? Zit de boel al op slot?

    viermeiden
  6. [verwijderd] 3 januari 2017 19:23
    quote:

    JohnSnow schreef op 3 januari 2017 19:07:

    Hier het officiële persbericht van Intel

    www.businesswire.com/news/home/201701...
    The proof-of-concept architecture HERE and Intel plan to deliver will be designed to help make autonomous driving as safe and predictable as possible. For example, today’s navigation technology can pinpoint a car’s location to within meters, but next generation, HD mapping supports localization to within centimeters. This will help vehicles precisely position themselves on the roadway to enable reliable autonomous driving functionality. HERE HD Live Map, HERE’s cloud service supporting vehicle automation, gives vehicles the ability to “see” obstacles beyond their immediate field of vision and receive real-time updates as environments change due to traffic, road conditions and other factors.

    Intel will also work with AUDI AG, BMW AG and Daimler AG to test the architecture. Intel and HERE envision making the architecture broadly available across the automotive industry as a seamlessly integrated offering that simplifies and shortens time of development for automakers.


    Toekomstige tijd die NVidia/Bosch/TomTom al in tegenwoordige tijd lijken te kunnen schrijven. Dan wordt het spannend hoe groot de achterstand van HERE op TiomTom en die van Intel op NVidia is. Want AUDI AG, BMW AG and Daimler AG zullen niet te veel willen gaan achterlopen in de aanstaande elektrische ridesharing bonanza.
  7. [verwijderd] 3 januari 2017 19:26
    HERE moet dus nog (samen met Intel) beginnen??

    Aan een proof of concept voor een platform tbv het realtime kunnen updaten van maps. TomTom begon daar aan in 2011 en had het voor de 3e keer juist.

    Intel is een grote naam als chipmaker, maar qua maps geen trackrecord.

    In 2011 namen ze Telmaps over
    www.google.nl/amp/mobile.reuters.com/...

    Om het in 2013 te liquideren
    www.google.nl/amp/www.geektime.com/20...

    Los daarvan denk ik dat dit tomtom echt in de armen van bosch en nvidia duwt. Bosch als de sensor concurrent van mobileye en nvidia als de concurrent van Intel.

    Ik denk dat de samenwerking tussen Here en Nvidia is gecancelled. En anders zorgt Intel daar vanaf nu wel voor. Daardoor is er wel flink wat research tijd verloren gegaan, vorige CES (een jaar geleden) toonden Nvidia en HERE hun samenwerking.

    ===

    Contouren van toekomstige consortia

    Consortium 1: HERE, Mobileye, Intel
    Consortium 2: TomTom, Bosch, Nvidia

    Klanten consortium 1: in elk geval de owners van HERE
    Klanten consortium 2: ik vermoed Volvo/UBER, Tesla, Renault, Nissan

    Overige autofabrikanten up for the grabs. Ford moet naar verluidt in elk geval weinig van HERE weten.
3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.