Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,946   -0,012   (-0,24%) Dagrange 4,876 - 4,974 101.789   Gem. (3M) 235,1K

TOMTOM AUGUSTUS 2016

2.770 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 139 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 augustus 2016 11:20
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 8 augustus 2016 10:58:

    [...]

    Zo is het Riet!.

    Doet me een beetje denken aan jou.Het door jou vergelijken van Tom2 met Imtech en andere failliet gegane bedrijven.

    Of was dat een jeugdzonde?.
    Bedrijven met elkaar vergelijken om te komen tot een gebalanceerd oordeel over hun beleggingswaarde is in mijn ogen een legitieme en vooral praktische methode om zoveel mogelijk rendement te behalen.

    In het geval van Imtech vergeleek ik overigens niet het bedrijf TT maar de koers daarvan en de mogelijkheid van TT om af te glijden naar een pennystock (bij daling k/w naar 10 als gevolg van eventuele tegenvallende omzet- en winstprognoses in combinatie met hogere investeringen). Iets wat overigens met álle bedrijven kan gebeuren.

    Ik heb voor zover mijn geheugen het toelaat een faillissement van TT voorzien noch voorspeld, correct me if I'm wrong.

    Nou, genoeg voorlopig, ga leukere dingen doen, succes eenieder,

    W. van Milt
  2. [verwijderd] 8 augustus 2016 11:30
    Voor Riet, Gouden Ridder, RodeBroekenMans en alle anderen die zich aangesproken voelen.

    Allemaal op weg naar niets, doen we zus of zomaar iets
    Soms net echt, maar meestal kitsch, want wie speelt er nog zichzelf
    Weet je nog wanneer dat was, toen je nog geen ander was
    Niet in harnas achter glas, maar je eigenlijke zelf
    Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf

    Dikkerdoenerij genoeg, op kantoor en in de kroeg
    Als je nou 'ns geen masker droeg, zou je dat niet beter staan
    Wat moet je met die Januskop, daar schiet niemand iets mee op
    't Is een kwestie van een knop, die moet enkel even om

    Zoek jezelf zusters, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf

    De man die op z'n tenen loopt en alleen zichzelf verkoopt
    En nooit iets in z'n oren knoopt, die gaat nog eens lelijk dood
    En met make-up van oor tot oor stelt z'n vrouw een ander voor
    En hebben ze nog steeds niet door dat een glimlach beter staat

    Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
    Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
    Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
  3. Levy 8 augustus 2016 11:31
    Leuke ochtend voor ome John. In plaats van te neuzelen over shortposities (kunnen mij niet hoog genoeg zijn overigens), dan wel imaginaire gemaakte rendementen (een printscreentje van het relatieve (jaar)rendement om dit aantoonbaar te maken, ontbreekt vreemd genoeg doorgaans bij dit soort posters terwijl men er toch geen enkele moeite mee heeft dit in woorden hier te delen) kan je je beter focussen op de onderwaardering van TT qua assets die wederom duidelijk is geworden, alsmede de groeivooruitzichten. Laat onverlet dat de kw hoog is, winst voor alsnog zeer matig en gevaar voor nieuwe concurrentie op het werkterrein van TT blijft. Beleggen is niet zonder risico. En dat geldt zeker voor TT. Maar het ziet er prima uit al met al.

    Stevig vasthouden blijft het devies.
  4. forum rang 6 NewKidInTown 8 augustus 2016 11:45
    quote:

    Levy schreef op 8 augustus 2016 11:31:

    ......Laat onverlet dat de kw hoog is, winst voor alsnog zeer matig en gevaar voor nieuwe concurrentie op het werkterrein van TT blijft. Beleggen is niet zonder risico. En dat geldt zeker voor TT.........
    Mag dit wel hier ?
    Of zou hier eens stevig ingegrepen moeten worden ?
    Is de moderator al ingelicht ?

    Het gaat van kwaad tot erger !
  5. [verwijderd] 8 augustus 2016 11:46
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 augustus 2016 08:22:

    Deep learning to drive data center revenue in fiscal 2Q17
    In the data center space, Nvidia leverages its Tesla platform to cater to HPC (high-performance computing) customers.
    Nvidia is way ahead with its Tegra platform dedicated to automotive. The company’s DRIVE PX 2 and DRIV CX are being tested by more than 50 automakers. Volvo is believed to be the first to adopt the PX2 platform and use it in 100 autonomous sports utility vehicles by 2017.
    En dan te bedenken dat ik NVIDIA ooit voor 16,45 dollar verkocht heb. Waarschijnlijk niet genoeg geduld.
    Trouwens ook ASML voor iets van € 16,85 en Wessanen voor € 3,15, AMG € 7,25

    Ik zit wel vaak in de goede fondsen (soms ook niet Imtech, SNS) maar verkoop het vaak te snel.
    Dat laat ik me met T2 niet gebeuren!!!

    De omzetten blijven goed op hoogte, ik hoop dat dat doorzet.
  6. [verwijderd] 8 augustus 2016 11:53
    Op de IFA in Berlijn, 2-7 september, verwacht ik een nieuw produkt van TT.

    Zag ook een aardig artikel over de toekomst van Telematics, waarin Mobileye geinterviewd werd. TT werd daarin ook uitgebreid besproken.

    www.mobileye.com/wp-content/uploads/2...

    “The buzz word at the moment is telematics, and there are a lot of
    telematics companies out there. But the next buzz word is driver assistance
    systems, and there will have to be a connection between driver assistance
    systems, telematics and maybe in-car video recording. Once insurance
    companies pick up on this, this will be a very powerful tool.”
    (Eran Perzelan, Director of Business
    Development of Mobileye

    TomTom, known for its navigation systems, offers companies and
    drivers the opportunity, via intelligent telematics, to provide their clients with enhanced performance in these areas.
    It has solutions which enable personnel to be aware of and avoid traffic jams,
    and thus remain productive for longer periods… not to mention arriving at a
    client’s office on time. .......

    Another facet of TomTom solutions enables not just real time fuel consumption
    for each vehicle in the fleet to be calculated, but also the fuel wasted during
    engine idling to be identified. Fuel consumption can be posted up on the vehicle
    dashboard either as a list, or on a map. The fuel performance of different
    vehicles and drivers can thus be compared, by trip, by period, by vehicle…
    The actual fuel wasted during the time an engine is idling can be shown.

    .. is demonstrated by a collaboration between an industry
    leader in telematics, MiX Telematics, and in-car surveillance equipment supplier
    Mobileye.
  7. jaapxx 8 augustus 2016 12:11
    @vici

    In de elektronica wordt al aan de systemen B,C en D gewerkt, als systeem A nog niet eens is ingeburgerd. Belangrijk is te weten welk systeem 'tijd van leven' heeft. Dat heeft niet alleen te maken met de technische vooruitgang, maar vooral met de mensen die er mee moeten werken, zoals vrachtwagenchauffeurs uit Polen of Bulgarije. Psychologisch inzicht is soms belangrijker dan techniek.
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 8 augustus 2016 12:19
    Vandaar de vraag wat nu het grootste voordeel is van zelfrijdende auto's en of daar écht behoefte aan is. De acceptatiegraad en het draagvlak bepalen het succes. Net als met de Iphone kun je behoefte creëren wat er nog niet was. Zo zie ik de zelfrijdende auto ook, we weten nog niet voldoende wat de voordelen daadwerkelijk zullen zijn. Timemanagement is een belangrijke denk ik. Je hebt geen privé chauffeur meer nodig om in de auto te kunnen werken.
  9. [verwijderd] 8 augustus 2016 13:12
    @Vici, wederom een goed artikel! Bedankt. Ik krijg de indruk dat TomTom steeds vaker wordt genoemd in berichtgeving omtrent Mobileye. In dit artikel, maar bijvoorbeeld ook in de afgelopen CC van Mobileye. Deelt u dit gevoel?

    Zo ja, houdt dit in dat de markt in elkaar aan het schuiven is? Worden de mensen warm gemaakt voor een nieuwe samenwerking? Of is dit volstrekt onrealistisch? Mijns inziens is een absolute veiligheid te realiseren door alle systemen met elkaar te laten communiceren. Dus de positiebepaling van een individuele auto is belangrijk, maar de positiebepaling van alle auto's in een straal van 300m is nog veel waardevoller. TTT weet dan dat auto 1 (met (roadDNA) GPS coördinaten x) op weg is naar locatie x en dat auto 2 onderweg is naar locatie x1.

    RoadDNA is veiligheid 1, TTT is veiligheid 2, sensoren is veiligheid 3 etc. Hierin kunnen de verschillende onderdelen geleverd worden door verschillende bedrijven. Of is dit te idealistisch en worden het losse eilandjes?

    Voor de Endgame moeten er meer samenwerkingen komen: de kaarten moeten worden geschud. Welke toekomstige samenwerkingsverbanden zien jullie?

  10. [verwijderd] 8 augustus 2016 13:35
    quote:

    KidBackInTown schreef op 8 augustus 2016 11:45:

    [...]

    Mag dit wel hier ?
    Of zou hier eens stevig ingegrepen moeten worden ?
    Is de moderator al ingelicht ?

    Het gaat van kwaad tot erger !
    Ben je nu nog niet naar bed? Wanneer slaap je eigenlijk of is het TT die je wakker houdt?

    Ik begrijp dat wel, want het is een erg interessant fonds.
    AM overigens ook. ;-)
  11. [verwijderd] 8 augustus 2016 14:18
    quote:

    Riet van Milt schreef op 8 augustus 2016 11:20:

    [...]

    Bedrijven met elkaar vergelijken om te komen tot een gebalanceerd oordeel over hun beleggingswaarde is in mijn ogen een legitieme en vooral praktische methode om zoveel mogelijk rendement te behalen.

    In het geval van Imtech vergeleek ik overigens niet het bedrijf TT maar de koers daarvan en de mogelijkheid van TT om af te glijden naar een pennystock (bij daling k/w naar 10 als gevolg van eventuele tegenvallende omzet- en winstprognoses in combinatie met hogere investeringen). Iets wat overigens met álle bedrijven kan gebeuren.

    Ik heb voor zover mijn geheugen het toelaat een faillissement van TT voorzien noch voorspeld, correct me if I'm wrong.

    Nou, genoeg voorlopig, ga leukere dingen doen, succes eenieder,

    W. van Milt
    Voor zover mijn geheugen het toelaat zat er bij U wel een bepaalde gedachte achter.

    U bent niet zo onschuldig als U voordoet.
2.770 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 139 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.