Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,580 13 mei 2024 17:35
  • +0,030 (+0,54%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 283.415 Gem. (3M) 274,6K

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 255 256 257 258 259 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 juni 2016 19:04
    quote:

    harrysnel schreef op 29 juni 2016 17:45:

    [...]

    Dat zou kunnen betekenen dat het herstel dat bij TomTom nog achterwege is gebleven wellicht alsnog plaatsvindt als de verkoopdruk eraf is. Arcadis staat bv alweer 10% boven "Brexit-low", wellicht dat TomTom terug kan naar E7,5 of hoger. Kan vanalles gebeuren met beurs, shorters die positie uitbreiden, rapport dat TT last heeft van val van Pond etc. maar ik heb wat extra gekocht net boven E7. Zou niemand durven te adviseren dat ook te doen; iedereen moet die keuze zelf maken.

    Edit: PDT gisteren gecovered van 0,63 naar 0,59. Quant juist uitgebreid van 0,81 naar 0,92.
    Persoonlijk zie ik de koers tussen 7-9 niet als herstel. Pas wanneer we boven de 9 gaan en patroon doorbreken, kan ik spreken van een beginnend herstel. Wat betreft de shorters, daar heb ik tot op heden nog niet één lijn in kunnen vinden. Dus dat ze allemaal vergroten of verkleinen. Samenspanningen etc zie ik niet van de shorters die hun positie moeten vermelden.

    Helaas is het voor nu blijven wachten op de ontwikkelingen. Koers is onvoorspelbaar.
  2. [verwijderd] 29 juni 2016 19:30
    quote:

    mjmj schreef op 29 juni 2016 18:08:

    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
    ik ben benieuwd wat hij gezegd heeft dat niet kon, ik lees namelijk het begin van hem nog terug, als je op zijn alias klikt:

    Ik krijg steeds meer de indruk dat de koers totaal, d.w.z. voor 100% wordt geregisseerd. Ws door een gemengd gezelschap: shorters die met algos werken en partijen die TT moedwillig lager manoeuvrer...

    Forumberichten 18:08 | Door: mjmj Forum: TomTom
    - See more at: www.debeurs.nl/Leden/39177/mjmj.aspx#...

    niks fouts aan, of wil de moderator niet dat we schrijven dat de boel gemanipuleerd wordt? waarom zou hij dat niet willen op een forum? eigen belang?
  3. VanillaSky 29 juni 2016 19:32
    quote:

    martinmartin schreef op 29 juni 2016 17:42:

    [...]

    Op jouw kleine flashback wil ik graag reageren.
    De door Bart1805 onmogelijk gehouden realisatie van 1 miljard omzet in 2016 met daarbij een netto winst van 100 mio anders dan door een buitengewone prestatie van het managenent van Tom2 is in ieder geval voor de omzet al achterhaald.
    Ook jij weet dat er allerlei redenen aangevoerd kunnen worden waarom de netto winst van 100 mio mogelijk nog niet gehaald zal worden in 2016 maar voor de objectieve toeschouwer zal dat slechts een kwestie van tijd zijn voordat deze "mijlpaal" gehaald zal worden kijkend naar ontwikkeling Telematics en orderboek Automotive.

    Waar het mij om gaat is dat de door mij vanwege zijn inhoudelijk reacties zeer gewaardeerde Bart1805 het dus op dat moment volkomen verkeerd inschatte.
    Met alle risico's die er toen aan kleefden was het makkelijker om de toon die Bart1805 aansloeg te volgen.
    Op dit moment is het echter volstrekt anders, het orderboek spreekt voor zich, de ontwikkeling van Telematics spreekt voor zich, de ontwikkeling van de stijgende brutowinstmarges spreken voor zich, er is nu werkelijk niets meer wat de door de optimisten voorspelde koerdoelen op termijn kan torpederen.
    Bewijs daarvoor is volgens mij dat Bart1805 die hier nog steeds meeleest(blijkend uit een recente reactie zijnerzijds) en mogelijk reageert hij onder een andere naam maar hij heeft niet de moed om onder eigen naam tegengas te geven terwijl de koersontwikkeling van tom2 in 2016 hem daarvoor alle ruimte geeft.

    Omzet is inderdaad al achterhaald / gehaald echter gaat het toch met name om de winst. Die is gewoon zeer teleurstellend. En inderdaad toen waren er veel meer risico's en toch was zijn 'best case' scenario nog veel te rooskleurig. Ik vraag slechts dit te erkennen en een stukje voortschrijdend inzicht te tonen.
    Die 100mio mijlpaal ligt meer binnen bereik als toen echter een zekerheid is het nog niet. Dat gaat sowieso niet eerder gebeuren als 2018 of 2019. Dat kan je redelijkerwijs nog inschatten (en dan dus niet zo overdreven positief rekenen met allemaal zaken die je niet weet zoals dat de marge heel snel zal stijgen / de opex gaat dalen etc). En hoe de omzet en kosten zich gaan ontwikkelen in 2020-2025 weet ik niet - wellicht blijft TT de stijgende lijn vasthouden en gaat er 1-2-3 euro p/a komen maar dat is te ver weg om als 'zekerheid' weg te zetten. Voor mij is duidelijk winst en omzet gaan stijgen en dus zal de koers wel volgen ik zit er gelukkig vanaf redelijk laag in dus zie weinig risico maar ik zou er op 10+ niet instappen.
  4. [verwijderd] 29 juni 2016 19:42
    quote:

    VanillaSky schreef op 29 juni 2016 19:32:

    [...]

    Omzet is inderdaad al achterhaald / gehaald echter gaat het toch met name om de winst. Die is gewoon zeer teleurstellend. En inderdaad toen waren er veel meer risico's en toch was zijn 'best case' scenario nog veel te rooskleurig. Ik vraag slechts dit te erkennen en een stukje voortschrijdend inzicht te tonen.
    Die 100mio mijlpaal ligt meer binnen bereik als toen echter een zekerheid is het nog niet. Dat gaat sowieso niet eerder gebeuren als 2018 of 2019. Dat kan je redelijkerwijs nog inschatten (en dan dus niet zo overdreven positief rekenen met allemaal zaken die je niet weet zoals dat de marge heel snel zal stijgen / de opex gaat dalen etc). En hoe de omzet en kosten zich gaan ontwikkelen in 2020-2025 weet ik niet - wellicht blijft TT de stijgende lijn vasthouden en gaat er 1-2-3 euro p/a komen maar dat is te ver weg om als 'zekerheid' weg te zetten. Voor mij is duidelijk winst en omzet gaan stijgen en dus zal de koers wel volgen ik zit er gelukkig vanaf redelijk laag in dus zie weinig risico maar ik zou er op 10+ niet instappen.
    Er zit zoals zo vaak hier aangegeven, veel verborgen winst...
  5. [verwijderd] 29 juni 2016 19:53
    quote:

    Riet van Milt schreef op 29 juni 2016 17:45:

    [...]

    Omdat je iedereen oproept eruit te gaan op 7,10 omdat een kwartier erna de koers lager zou zijn terwijl er juist toen nog 4 cent bij kwam. Meld eventueel wat je zelf doet, aan dit soort oproepen heeft niemand iets.
    Dat een meid als jij belegt in een middelmatig navigatiebedrijfje LOL
  6. VanillaSky 29 juni 2016 20:00
    quote:

    Jammer dit!! schreef op 29 juni 2016 19:42:

    [...]

    Er zit zoals zo vaak hier aangegeven, veel verborgen winst...
    Een stukje deferred ja - dat is al wat jaren zo (stijgt wel maar valt ook vrij) en zelfs met die vrijval word er amper winst gemaakt.
    En het geld wat word uitgegeven/geinvesteerd is gewoon keihard nodig voor de weg die ze ingeslagen zijn en om toekomstbestendig te blijven. Niks eenmalige kosten, omzet gaat omhoog en kosten ook. Waarschijnlijk/hopelijk gaan kosten minder hard omhoog als omzet/brutomarge maar met flinke omzetgroei verwacht ik dat de opex ook 5-10% per jaar zal stijgen.
  7. [verwijderd] 29 juni 2016 20:36
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 29 juni 2016 17:56:

    Mijn mail naar info@ttint.com is eruit
    ik zeg dat nu pas
    !!!!!
    Nou complimenten weer hoor!!!!!///// De koers stijgt weer en jawel jij hebt een mailtje gestuurd naar TTI dit keer hoewel je het alleen nog niet eerder had gezegd maar ja, iedereen gelooft je natuurlijk zonder meer.
    Een vraagje, je hebt het telefoonnummer van Bisera en nu dan weer een rechtstreeks emailadres van TTI (uniek!!!!////). Waar ieder normaal mens eindeloos moet zoeken naar dit soort waardevolle contactgegevens schudt jij ze schijnbaar moeiteloos uit die mouw van je. Hoe lukt dat toch telkens weer en steeds gaat die koers omhoog precies voordat je meldt dat je contact hebt gehad briljant!!!!/////\\\\\\\
  8. Juun 29 juni 2016 21:32
    Navigatiebedrijf Here claimt een doorbraak voor zijn eigen standaard voor vehicle-to-cloud data. Een Europese industriegroep steunt het Sensoris platform van Here. Nokia’s voormalige dochteronderneming heeft Sensoris in juni 2015 gepresenteerd als open standaard om vast te leggen hoe auto’s hun meetgegevens doorsturen naar de cloud voor verdere analyse.

    Elf bedrijven hebben hun steun toegezegd: AISIN AW, Robert Bosch, Continental, Daimler, Elektrobit, Harman, Here, LG Electronics, NavInfo, Pioneer en TomTom. Meer bedrijven zullen zich nog aansluiten.

    Sensoris moet de aanzet geven tot een zeer grootschalige database met real time voertuigbewegingen en meldingen. Tientallen miljoenen auto’s en trucks, maar ook sensoren langs de weg, gaan informatie poolen als hulp voor autonoom rijdende voertuigen.

    De industriebrede ontwikkeling wordt gecoördineerd onder de vlag van Ertico-ITS Europe, een programma van de Europese Commissie dat al vele jaren bestaat.
    www.telecompaper.com/nieuws/here-bouw...
  9. harrysnel 29 juni 2016 22:54
    Morgan Stanley start met volgen van Fleetmatics: Overweight $52 (koers vandaag +7,22%).

    "Morgan Stanley started coverage of FleetMatics Group PLC (NYSE: FLTX) with an Overweight rating and $52 price target, implying an upside of 32 percent, saying the market undervalues the company's market opportunity in vehicle utilization and upsell potential..."
    m.benzinga.com/article/8166266?utm_re...

    $52 zou een marketcap betekenen voor Fleetmatics van ruim $2 miljard (ongeveer E1,85 miljard). Huidige marketcap van TomTom ongeveer E1,65 miljard.

    Als Goddijn het bedrijf bij elkaar wil houden vanwege synergie dan moet hij dat beter gaan uitleggen. Op dit moment snappen de beleggers het niet en hij zou dat zich moeten aantrekken.

    Tel de marketcap van Fleetmatics en MobilEye op en je hebt een waarde van E10 miljard. Tel de verwachte omzet 2016 van Fleetmatics en MobilEye op en je komt op E0,6 miljard.....

    Daar moet iets aan gedaan worden. Als Goddijn het niet kan dan maar een ander.
  10. [verwijderd] 29 juni 2016 23:38
    quote:

    harrysnel schreef op 29 juni 2016 22:54:

    Morgan Stanley start met volgen van Fleetmatics: Overweight $52 (koers vandaag +7,22%).

    "Morgan Stanley started coverage of FleetMatics Group PLC (NYSE: FLTX) with an Overweight rating and $52 price target, implying an upside of 32 percent, saying the market undervalues the company's market opportunity in vehicle utilization and upsell potential..."
    m.benzinga.com/article/8166266?utm_re...

    $52 zou een marketcap betekenen voor Fleetmatics van ruim $2 miljard (ongeveer E1,85 miljard). Huidige marketcap van TomTom ongeveer E1,65 miljard.

    Als Goddijn het bedrijf bij elkaar wil houden vanwege synergie dan moet hij dat beter gaan uitleggen. Op dit moment snappen de beleggers het niet en hij zou dat zich moeten aantrekken.

    Tel de marketcap van Fleetmatics en MobilEye op en je hebt een waarde van E10 miljard. Tel de verwachte omzet 2016 van Fleetmatics en MobilEye op en je komt op E0,6 miljard.....

    Daar moet iets aan gedaan worden. Als Goddijn het niet kan dan maar een ander.
    Klare taal! Dus de barricaden op? Spandoeken al klaar? Hebben we ook nog mee gelopen met de anti kernbom demonstraties? Jaren '80 herleven. Ik heb al een van Herman Bode geleende slogan, ten tijde van de '80 ambtenarenstakingen:
    "Willen we naar het Oosterdok, dan gáán we naar het Oosterdok"!
    Ik doe mee!
  11. [verwijderd] 29 juni 2016 23:47
    quote:

    harrysnel schreef op 29 juni 2016 22:54:

    Morgan Stanley start met volgen van Fleetmatics: Overweight $52 (koers vandaag +7,22%).

    "Morgan Stanley started coverage of FleetMatics Group PLC (NYSE: FLTX) with an Overweight rating and $52 price target, implying an upside of 32 percent, saying the market undervalues the company's market opportunity in vehicle utilization and upsell potential..."
    m.benzinga.com/article/8166266?utm_re...

    $52 zou een marketcap betekenen voor Fleetmatics van ruim $2 miljard (ongeveer E1,85 miljard). Huidige marketcap van TomTom ongeveer E1,65 miljard.

    Als Goddijn het bedrijf bij elkaar wil houden vanwege synergie dan moet hij dat beter gaan uitleggen. Op dit moment snappen de beleggers het niet en hij zou dat zich moeten aantrekken.

    Tel de marketcap van Fleetmatics en MobilEye op en je hebt een waarde van E10 miljard. Tel de verwachte omzet 2016 van Fleetmatics en MobilEye op en je komt op E0,6 miljard.....

    Daar moet iets aan gedaan worden. Als Goddijn het niet kan dan maar een ander.
    Top nieuws!

    52usd is een waardering van 25x Ebitda15 voor Fleetmatics

    De BU Telematics had een ebiitda15 van EUR49mln en is op basis van deze Fleetmatics multiple dus ca. 1,2miljard euro waard. Er is nog altijd ca. 50mln cash in huis. De gehele beurswaarde van TomTom is nu ca. 1,65 miljard. Dus de rest van TomTom zou gewaardeerd worden tegen ca. 400mln...(BU Automotive - Licensing - consumer)... Een veel te laag bedrag natuurlijk...

  12. NoWorry 29 juni 2016 23:57
    quote:

    Hik schreef op 29 juni 2016 23:38:

    [...]

    Klare taal! Dus de barricaden op? Spandoeken al klaar? Hebben we ook nog mee gelopen met de anti kernbom demonstraties? Jaren '80 herleven. Ik heb al een van Herman Bode geleende slogan, ten tijde van de '80 ambtenarenstakingen:
    "Willen we naar het Oosterdok, dan gáán we naar het Oosterdok"!
    Ik doe mee!
    Hik,

    Was het niet Jaap van der Scheur met z'n : Mannuuuh, Stakuuuh !!
    Of Aad van der Naad : www.youtube.com/watch?v=IJWq9nUhfMI

    Groetuuhh
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 255 256 257 258 259 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links