Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 8 mei 2024 16:01
  • -0,050 (-0,90%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 141.966 Gem. (3M) 285,6K

21 JULI 2015 DE 2E KWARTAALCIJFERS

1.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 68 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 juli 2015 09:11
    quote:

    TomTomSmurf schreef op 21 juli 2015 09:06:

    [...]Let's hope so. Gaat wel erg hard naar beneden. Particulieren die teleurgesteld zijn? Het verbaast mij wel dat shorters zo extreem hebben afgebouwd de laatste weken. Zouden zij ook betere cijfers verwacht hebben en bouwen ze nu weer hun shortpositie op? Er wordt in ieder geval wel flink gehandeld.
    Het is zo weer groen, even wat uitschudden.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 juli 2015 09:13
    De omzet uit licenties steeg met 42% naar EUR38,6 miljoen, terwijl Telematics, het wagenparkbeheer, een 37% hogere omzet boekte van EUR35,1 miljoen.

    De sterk gedaalde winst duidt op veel lagere winstmarges vooral bij licenties en Telematics; dit is gewoon slecht nieuws.
  3. [verwijderd] 21 juli 2015 09:14
    Consumer zoals ik ongeveer had verwacht. Tom2 gaat de komende jaren voor zeker vuren uit 3 cilinders en Consumer blijft de question mark. Kan de komende jaren ook net zo goed flink tegen gaan vallen

    Taco past bij de Tom2 familie. Tom2 heeft geen schulden, geen grote uitbreidingsplannen die extra kapitaal vereisen dus Tom2 kan het prima intern oplossen. Tom2 heeft geen zware CFO nodig, HG kan bovendien de meeste beslissingen zelf aan.

    Tom2 moet voor 50ct volgend jaar ongeveer 10 keer meer winst maken dan dit kwartaal.
    Zeker een uitdaging en of dat mogelijk is gaat blijken wanneer de automotive omzet mee gaat tellen. Q3, Q4 worden de cijfers die meer duidelijkheid gaan verschaffen.

    Ik blijf bij mijn voorspelling van -1.9% vandaag.
  4. [verwijderd] 21 juli 2015 09:18
    Ik denk dat later vandaag de munt valt dat er eigenlijk niets is wat zwaar tegenvalt en dat het strategische plaatje nog steeds fier overeind staat, zonder dat dat vandaag als verder kan worden ingekleurd. Maar dat zal niet eindeloos meer duren. En tot die tijd kunnen ze toe met Taco.
  5. NewEnergy 21 juli 2015 09:19
    quote:

    R8GT schreef op 21 juli 2015 09:15:

    het is een slap verhaal, gelukkig kijkt de markt verder dan vandaag en dat doen de analisten blijkbaar ook.

    hopelijk wat pittige vragen vanmiddag, ik begrijp niet dat ze geen CFO uit de financiële wereld hebben aangetrokken.

    vervanging door een PR/IR man , dat zet vraagtekens .

    Inderdaad. Als je verwacht de komende tijd een stevig M&A traject in te gaan, zou ik een ervaren man neer zetten, maar blijkbaar niet..

  6. [verwijderd] 21 juli 2015 09:22
    quote:

    NewEnergy schreef op 21 juli 2015 09:19:

    [...]

    Inderdaad. Als je verwacht de komende tijd een stevig M&A traject in te gaan, zou ik een ervaren man neer zetten, maar blijkbaar niet..

    Een echt stevig M&A traject wordt uitbesteed aan bv. GS. Dan heb je meer aan een uitstekend ingevoerde CFO (bv de oude groepscontroller).
  7. pbr 21 juli 2015 09:24
    quote:

    Wervel Wind schreef op 21 juli 2015 09:14:

    Consumer zoals ik ongeveer had verwacht. Tom2 gaat de komende jaren voor zeker vuren uit 3 cilinders en Consumer blijft de question mark. Kan de komende jaren ook net zo goed flink tegen gaan vallen

    Taco past bij de Tom2 familie. Tom2 heeft geen schulden, geen grote uitbreidingsplannen die extra kapitaal vereisen dus Tom2 kan het prima intern oplossen. Tom2 heeft geen zware CFO nodig, HG kan bovendien de meeste beslissingen zelf aan.

    Tom2 moet voor 50ct volgend jaar ongeveer 10 keer meer winst maken dan dit kwartaal.
    Zeker een uitdaging en of dat mogelijk is gaat blijken wanneer de automotive omzet mee gaat tellen. Q3, Q4 worden de cijfers die meer duidelijkheid gaan verschaffen.

    Ik blijf bij mijn voorspelling van -1.9% vandaag.
    staat nu al lager
    mijn ordertje van 9,50 komt steeds meer in beeld
  8. Boertje 21 juli 2015 09:29
    Bosch and TomTom partner on innovative mapping technology for automated driving

    High-precision maps are essential for highly automated driving
    Bosch is using TomTom maps in its automated test vehicles
    Freeways and freeway-like roads in Germany to be digitized for automated driving by the end of 2015
    Maps for highly automated driving have to be accurate to decimeter precision
    Collaboration will result in innovative vehicle positioning concepts

    Amsterdam, 21 July 2015 - The development of automated driving is a puzzle with many pieces. Together with the Dutch map and traffic information provider TomTom (TOM2), Bosch is getting closer to the complete picture. The two companies have agreed to collaborate in the area of maps for highly automated driving. Under this agreement, TomTom is designing the necessary maps, while Bosch, on the basis of its systems engineering work, is defining the specifications these maps have to meet. At this moment, the maps are already being used in the automated vehicles Bosch is testing on certain public roads in Germany (A81) and in the United States (I280). Commenting on the importance of this venture, the Bosch board of management member Dr. Dirk Hoheisel says: “Only with high precision maps will automated driving on freeways be possible from 2020.” And Jan Maarten de Vries, Vice President Automotive at TomTom, adds: “By the end of 2015, we want to have new high-precision maps for automated driving for all freeways and freeway-like roads in Germany.” Road coverage will subsequently be extended to the rest of Europe and North America.

    Several map layers, significantly increased accuracy

    Maps for highly automated driving and the maps used in current navigation systems differ primarily in two respects. First, accuracy is significantly higher – down to decimeter precision. Second, the map material for highly automated driving consists of multiple layers. The traditional base navigation layer is used to calculate routes from A to B, including the sequence of roads to be driven. The localization layer uses a novel positioning concept providing highly accurate map data, which the automated vehicle uses to accurately calculate its position within a lane. To do this, the vehicle compares its sensed environment with the corresponding information in the localization layer. In this way, the vehicle can accurately define its position relative to the road and its surroundings. On top of the localization layer, the planning layer contains not only attributes such as lane divider types, traffic signs, speed limits, etc., but also 3D information about road geometry, including curves and slopes. With the help of this very detailed lane information, the automated vehicle can decide things such as when and how to change lane.

    In highly automated driving, safety and comfort depend crucially on map material that is up to date. For example, up-to-the-minute speed-limit information has to be available instantly. Only then can vehicles select the best proactive driving strategy. In this regard, Bosch and TomTom rely on several elements and services to keep the map data up to date: the TomTom mapping fleet will continue to be regularly on the road, accurately mapping new roads and routes. And to register recent changes on the roads, such as changed lane configurations or new traffic signs, TomTom and Bosch plan to use feedback from fleets of vehicles equipped with the necessary sensors. Information about changed road conditions captured this way will be transferred to a server, verified, and entered in the digital map database. The updated map will then be fed back to the highly automated driving vehicle, enabling it to see effectively beyond its sensors.

    Extension of existing, successful partnership

    For Bosch and TomTom, this collaboration in the area of maps for highly automated driving is an extension of an already existing, successful partnership. For Bosch’s connected horizon, TomTom also provides dynamic map information via their real-time service backend – albeit without any localization layer. In this way, the connected horizon makes it possible to predict the route ahead and adapt driving strategy accordingly. This solution was demonstrated for the first time in 2014, at the IAA Commercial Vehicles trade show in Hanover. The system recognizes potential black spots behind hills, or the start of a traffic jam, at an early stage, and automatically reduces the speed of the vehicle well in time. This considerably reduces the risk of rear-end collisions. In addition, smoother driving behavior means more comfort for the driver and improved fuel efficiency for the vehicle.

  9. pbr 21 juli 2015 09:30
    quote:

    positive schreef op 21 juli 2015 09:26:

    Gebrek aan daadkracht/duidelijkheid HG speelt shorters in de kaart vandaag. HG zit er duidelijk niet voor de aandeelhouders. Grootste daler vandaag. Inmiddels onder de 10.
    denk dat dit een tijdelijke dip is en straks teruggekocht gaat worden
    zie ook de hogere opening
    flink uitschudden en straks 30 cent omhoog
  10. [verwijderd] 21 juli 2015 09:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 juli 2015 09:13:

    De omzet uit licenties steeg met 42% naar EUR38,6 miljoen, terwijl Telematics, het wagenparkbeheer, een 37% hogere omzet boekte van EUR35,1 miljoen.

    De sterk gedaalde winst duidt op veel lagere winstmarges vooral bij licenties en Telematics; dit is gewoon slecht nieuws.
    Met deze posts toon je aan totaal niet op de hoogte te zijn. Omzet en marge sterk beinvloed door euro-dollar. Deze verhoogt omzet en verlaagt marge. Hercalculatie in plaatje spreekt boekdelen. Onderliggend gelijke omzet met iets hogere marge.

  11. [verwijderd] 21 juli 2015 09:38
    quote:

    pbr schreef op 21 juli 2015 09:30:

    [...]
    denk dat dit een tijdelijke dip is en straks teruggekocht gaat worden
    zie ook de hogere opening
    flink uitschudden en straks 30 cent omhoog
    Hogere opening komt waarschijnlijk doordat sommige verwacht hadden dat de cijfers goed/beter waren. De omzet is beter, maar de winst is echt matig voor een multinational. We moeten het voorlopig weer doen met gedachten over toekomstige mooie tijden. Op dit moment is het een stabiel bedrijf, dat vindt ik een goed teken. Maar het belangrijkste is dat ze eens een keer goede winstcijfers laten zien van minimaal 30 miljoen per kwartaal.
  12. forum rang 5 nr36 21 juli 2015 09:46
    STOCKWATCH 'TomTom voldoet aan verwachtingen'

    AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft in het tweede kwartaal per saldo voldaan aan de verwachtingen. Dat stelde analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen dinsdag in een reactie op de kwartaalcijfers van het navigatiebedrijf.

    De omzetgroei uit licenties is volgens Versteeg een meevaller. Ook de sporthorloges doen het ,,relatief goed''. Daar staat wel tegenover dat de marge flink harder is gedaald dan verwacht. ,,Daar kan je aan zien dat de dure dollar zeer doet aan de kostenkant'', aldus de marktvorser.

    Versteeg heeft het advies op 'niet aanbevolen' staan, bij een koersdoel van 9 euro. Hij vindt dat het aandeel de laatste tijd wel erg hard is opgelopen, en wijst daarbij op overnamespeculaties. ,,Maar het is de vraag of het management dat überhaupt wil.'' De bestuurders van TomTom hebben het grootste deel van de aandelen in handen.

    Rabobank noemt de omzetgroei sterker dan verwacht. Dat is echter ook de danken aan de dure dollar, die niet alleen de kosten maar ook de opbrengsten opdreef. Analisten van de bank vragen zich bovendien af hoe duurzaam de flinke groei van de licentieopbrengsten is. Rabo heeft een hold-advies en een richtprijs van 10 euro, en gaat er overigens ook vanuit dat TomTom zelfstandig wil blijven.

    Volgens ING zijn de cijfers ,,min of meer in lijn'' met de analistenverwachtingen die TomTom vooraf zelf had verzameld. Het advies blijft 'kopen' met een koersdoel van 11 euro. Het aandeel daalde dinsdagochtend in de vroege handel 2,1 procent tot 10,06 euro, in een 0,2 procent lagere MidKap.

    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
1.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 68 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links