Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,150   0,000   (0,00%) Dagrange 5,150 - 5,150 163   Gem. (3M) 236,2K

TomTom week 49

1.455 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 73 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 december 2014 21:15
    quote:

    xiut schreef op 10 december 2014 20:47:

    Misschien maken ze morgen wel bekend dat ze weer een kleine, kekke overname hebben gedaan... Waarmee de inkomsten dan weer een beetje gedrukt worden natuurlijk.
    Het zijn eigenlijk geen bedrijven maar users die gekocht worden. TomTom heeft bijna 500.000 gebruikers van software waarmee een transportbedrijf via een site kan zien waar alle wagens zijn en wanneer ze aankomen. Perfect voor ecommerce/pakketbezorgers en hun klantenservice.

    Een abonnee betaalt 16 euro per maand. Laatste overname voegde 27.000 gebruikers toe. Komend kwartaal dus 1,3 miljoen extra omzet uit die overname.

    Ik denk dat die bedrijven vrijwel geheel worden afgezonken. Alle klanten van zo'n bedrijf gaan over op de tomtom software en voor de rest wordt er wat kennis toegevoegd aan software ontwikkelaars.

    Zoals bekend heeft telematics vrijwel geen variabele kosten maar vooral vaste. Dus snel naar de miljoen users / 200 miljoen euro omzet. Dan gaat het ebit van telematics exponentieel omhoog.

    Een overname drukt trouwens geen inkomsten maar voegt inkomsten toe. Wel moet je er voor betalen vanuit je cash reserve.
  2. [verwijderd] 10 december 2014 21:19
    Natuurlijk voegen overnames in principes inkomsten toe, anders doe je ze niet. Maar zoals je weet geloof ik in een scenario waarin het TT niet slecht uitkomt aanloopkosten -want die zijn er altijd bij overnames- als excuus te gebruiken om de koers te kunnen drukken. Er mag straks immers niet teveel betaald worden voor TomTom.
  3. [verwijderd] 10 december 2014 21:58
    Je maakt een grapje natuurlijk. Alsof ze bij tomtom niet met hun werk bezig zijn maar met de beurs. Zou een zeer vreemde gang van zaken zijn als een bedrijf overnames doet om zichzelf minder goed te presenteren. Het idee alleen al. Tomtom heeft gewoon een groei strategie waarbij overnames in telematics horen. Dit is de vierde in anderhalf jaar. Als kansen zich voordoen en de prijs is goed dan worden het er meer.

    Delisting plannen zijn er twee jaar geleden geweest. Daarna niet meer over gehoord. Het is denk ik mislukt doordat het uitlekte. Allerlei media die er op doken en investeerders. Toen Goddijn het eenmaal ontkend had (hij ontkende niet letterlijk maar zei dat het hij geen commentaar geeft op geruchten) konden ze niet meer terug. Zeker niet toen AKO Capital met een rechtszaak begon te dreigen (impliciet) tijdens een conference call.
  4. [verwijderd] 10 december 2014 22:11
    quote:

    *Justin* schreef op 10 december 2014 21:58:

    Je maakt een grapje natuurlijk. Alsof ze bij tomtom niet met hun werk bezig zijn maar met de beurs. Zou een zeer vreemde gang van zaken zijn als een bedrijf overnames doet om zichzelf minder goed te presenteren. Het idee alleen al. Tomtom heeft gewoon een groei strategie waarbij overnames in telematics horen. Dit is de vierde in anderhalf jaar. Als kansen zich voordoen en de prijs is goed dan worden het er meer.

    Delisting plannen zijn er twee jaar geleden geweest. Daarna niet meer over gehoord. Het is denk ik mislukt doordat het uitlekte. Allerlei media die er op doken en investeerders. Toen Goddijn het eenmaal ontkend had (hij ontkende niet letterlijk maar zei dat het hij geen commentaar geeft op geruchten) konden ze niet meer terug. Zeker niet toen AKO Capital met een rechtszaak begon te dreigen (impliciet) tijdens een conference call.
    We zullen zien. het scenario dat ik geschetst heb, heb ik ook bij andere bedrijven gezien dus waarom niet bij TT.... De toekomst zal het uitwijzen en best kans dat die toekomst behoorlijk dichtbij is.
  5. RESEARCH 10 december 2014 22:21
    quote:

    xiut schreef op 10 december 2014 22:11:

    [...]
    We zullen zien. het scenario dat ik geschetst heb, heb ik ook bij andere bedrijven gezien dus waarom niet bij TT.... De toekomst zal het uitwijzen en best kans dat die toekomst behoorlijk dichtbij is.
    Zo denk ik er ook over Xiut. Vlak voor de emissie werd de koers hoog gezet door Goldman Sucks en nu in korte tijd bewust lager gezet bij een stijgende beurs. Met ruim 100 mln cash op de bank en een een groot gedeelte van de aandelen in vaste handen is de delisting makkelijk te financieren. Daarom ook geen betaling van dividend (= minder cash), hoewel dat met gemak kan gezien de bedragen die TT nu uitgeeft voor acquisities. Bovendien heeft het bestuur zichzelf dit voorjaar opties toegekend zonder prestatieverplichtingen. Aandeelhouders zijn nu alleen maar lastig, nu niet meer nodig en een beursnotering is relatief duur. Delisting verwacht ik op korte termijn.
  6. [verwijderd] 10 december 2014 22:30
    quote:

    *Justin* schreef op 10 december 2014 22:23:

    Hoe lang geleden was dat ook alweer?

    Waarom niet gewoon tt als een normaal bedrijf beoordelen?
    Ik denk dat de meesten tomtom als een normaal bedrijf zien, alleen zouden we graag een koers zien die net zo normaal is als het bedrijf.
  7. [verwijderd] 10 december 2014 22:35
    quote:

    *Justin* schreef op 10 december 2014 21:58:

    Je maakt een grapje natuurlijk. Alsof ze bij tomtom niet met hun werk bezig zijn maar met de beurs. Zou een zeer vreemde gang van zaken zijn als een bedrijf overnames doet om zichzelf minder goed te presenteren. Het idee alleen al. Tomtom heeft gewoon een groei strategie waarbij overnames in telematics horen. Dit is de vierde in anderhalf jaar. Als kansen zich voordoen en de prijs is goed dan worden het er meer.

    Delisting plannen zijn er twee jaar geleden geweest. Daarna niet meer over gehoord. Het is denk ik mislukt doordat het uitlekte. Allerlei media die er op doken en investeerders. Toen Goddijn het eenmaal ontkend had (hij ontkende niet letterlijk maar zei dat het hij geen commentaar geeft op geruchten) konden ze niet meer terug. Zeker niet toen AKO Capital met een rechtszaak begon te dreigen (impliciet) tijdens een conference call.
    Exit-boeven en hun dirty bank slapen nooit!

    De huidige koersmanipulatie is zeer verdacht.

    Enkele punten die van belang zijn:

    1.De transitie is succesvol en heeft zich nu ook echt bewezen:
    -zie 170 miljoen nieuwe orders Q1 tm Q3 2014 in Automotive
    -zie de HAD deals met Volkswagen en Bosch
    -Telematics groeit de komende 5 jaar met zo'n 30% per jaar
    -Consumer gaat vanaf 2016 groeien (en brengt succesvol nieuwe producten naar de markt; connected PND's, Apps, unieke en vederlichte sportswatches en more to come
    -Licensing (LBS uit Apple gaat komende 10 jaar enorm groeien en Apple heeft TomTom nodig voor CarPlay en nu niet meer andersom)

    2.De cijfers 2014 worden nog steeds fors gedrukt door versnelde afschrijvingen en extra investeringen/kosten voor real-time maps (nu klaar). Vergeet ook de post deferred niet waarin een spaarpot wordt opgebouwd (door de extreem hoge marge eigenlijk uitgestelde winst).

    3.De schuldenberg van de 2,9 miljard aankoop van de kaartendatabase in 2009 is omgebogen naar een positief kassaldo van ruim 100 miljoen. Daarnaast is TomTom uiterst gezond en winstgevend ondanks de crisis.

    4.Er is een enorme onderwaardering van de assets. Die zijn zo'n 9 miljard waard (kaarten 6 + traffic 1 + telematics 1 + consumer 1).

    5.De groei in Automotive zal de komende jaren op gang komen en vanaf 2017 spectaculair zijn. Jaar in jaar uit nieuwe abonnementen voor de Live Services. De groei in connected car en vooral HAD geven TomTom met haar unieke en innovatieve real-time Maps en Traffic een met ASML in haar early days vergelijkbare positie. Intel koos destijds voor de unieke technologie van ASML en daarmee begon de groei; Volkswagen en Bosch hebben nu voor de real-time technologie van TomTom gekozen voor HAD. De concurrentie heeft het nakijken met de 2-way probes gecombineerd met sensoren in de auto en kan die achterstand straks niet meer goed maken (groei van 20% marktaaandeel naar 80% is haalbaar; en dat in een spectaculair groeiende markt).

  8. san marco 10 december 2014 22:39
    De grote vraag is: waarom zien partijen TomTom als een short aandeel?

    Ook vraag ik mij af waarom TomTom beursgenoteerd wil blijven? Al jaren wordt door het bedrijf geen geld van beurs binnengehengeld omdat de koers al jaren laag is terwijl de beursnotwring ontzettend veel geld en inspanning kost.
1.455 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 73 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.