Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
mjmj schreef op 5 juli 2014 15:32 :
Wat is de freefloat eigenlijk in termen van aantallen en euro's?
Free float is 43% is ongeveer 95 miljoen aandelen; zie hieronder. Aantal € is 95 miljoen x koers (€ 5,86)Major shareholders - Founder - Harold Goddijn 26,137,832 (12%) - Founder - Corinne Vigreux (vrouw Harold Goddijn) 26,137,831 (12%) - Founder - Pieter Geelen 26,137,831 (12%) - Founder - Peter-Frans Pauwels 26,137,831 (12%) - Janivo/Dasym 22,633,290 (10%) Totaal aantal aandelen in bezit grootaandeelhouders 127,184,615 (57%)Free Float 95,128,797 (43%) Total shares outstanding: 222,313,412 (100%) Stand de dato 1 July 2014 Link: corporate.tomtom.com/structure.cfm
Kniesoor schreef op 5 juli 2014 15:42 :
[...]
Free float is 43% is ongeveer 95 miljoen aandelen; zie hieronder.
Aantal € is 95 miljoen x koers (€ 5,86)
Wat hebben die gasten toch veel aandelen. Ik zou wensen dat ik er 1% van had.
Janivo/Dasym zitten er nu dus zo'n 5 jaar in (2009 ingestapt bij emissie). Tijd voor een exit met een ROI van minimaal 20%! Weet niet wat de aankoopkoers voor hen is geweest (schat zo'n 6 EUR), dus na 5 jaar kan je dat grofweg verdubbelen voor de minimale exitprijs. Grote vraag blijft hoe ze deze waarde op korte termijn kunnen behalen. Aparte IPO voor TTT lijkt logische stap naar meer waarde voor aandeelhouders.
JanK1 schreef op 5 juli 2014 17:00 :
[...]
Wat hebben die gasten toch veel aandelen. Ik zou wensen dat ik er 1% van had.
Als jij dat al wenst waarom zijn er niet wat meer die 5% + aandelen hebben.... Het lijkt erop dat, of ze willen onder de radar blijven, of dat "ze' zijn niet geïnteresseerd in veel TT aandelen ??
TomTom Telematics Helps Deliver Outstanding Service tomtom1 Next More images In order to provide exceptional maintenance and refurbishment to social housing, Axis runs a fleet of over 240 vans and it is a vital link in performing the overall service. To ensure further benefits in terms of efficiency and accuracy to the customer, Axis has turned to TomTom in an effort to use a cutting-edge telematics solution to better manage the vehicle fleet. Telematics systems offer the user real-time data which delivers the location of every vehicle in the fleet, in conjunction with driver behaviour and fuel consumption information. This enables office-based staff to know which operative is closest to any customer as well as providing instant access to important vehicle information and driving style information such as speeding, harsh driving, idling and fuel consumption. Vehicle maintenance needs are supported via remote monitoring of vehicle warning lights, and mileage. TomTom Telematics works using a LINK GPS tracker, ecoPLUS OBD device, and powerful WEBFLEET web-based software which is used for live positions and historic reporting, with secure, reliable ISO27001-accredited control over who has access to what data. Axis worked with TomTom Telematics Gold partner Auto Electrical Services (AES) to design and implement the system across the fleet. The project began in May 2013 with the installation of the telematics devices. This has resulted in improved efficiencies across the fleet and an improvement for the green credentials of the company. Axis has made a considerable (almost 14%) increase in average MPG score across the fleet between March 2014 and May 2014, by using the data to assist with driver training, and fostering competition through league tables assisted by the dashboard reporting in the software. This is an incredible achievement for Axis over a period of short time. As a result of analysing the TomTom data, Axis is able to measure this success accurately. Vehicle locations are crucial to the running of Axis Housing Department and by using telematics devices, the operatives are able to respond to immediate requests for assistance which means a better service for customers. Previously, Axis received very little driving behaviour data and no fuel data, making it harder to bring about improvements. Axis will continue to work in conjunction with Auto Electrical Services to refine the telematics systems further and to implement updates which will not only create improvements for the business, but more importantly, for the customers too.
benerweer schreef op 1 juli 2014 15:13 :
[...]
Daar komt nog bij dat er veel onbegrip en wantrouwen is van de kant van de automakers t.a.v. de aanpak van Google.
As Google expands beyond Web search and seeks a foothold in the automotive market, the company's eagerness has begun to reek of arrogance to some in Detroit, who see danger as well as promise in Silicon Valley.
For now Google is moving forward on its own, building prototypes of fully autonomous vehicles that reject car makers' plans to gradually enhance existing cars with self-driving features. But Google's hopes of making autonomous cars a reality may eventually require working with Detroit, even the California company acknowledges. The alternative is to spend potentially billions of dollars to try to break into a century-old industry in which it has no experience.
DETROIT (ANP) - Google kan zich ontpoppen als een ,,serieuze concurrent'' voor de wereldwijde autoindustrie als het de ontwikkeling van zelfsturende auto's doorzet. Dat heeft Mark Reuss, ontwikkelingsdirecteur bij General Motors (GM), gezegd. ,,Iedereen kan alles voor elkaar krijgen, met voldoende tijd en geld. Als ze hun zinnen erop zetten, heb ik geen twijfel dat Google een serieuze bedreiging gaat vormen'', aldus Reuss. GM, 's werelds grootste autofabrikant, werkt zelf ook aan de ontwikkeling van zelfsturende auto's. Toch zegt de directeur niet in de race te zijn met Google om een dergelijke auto op de markt te brengen. Google is al jaren aan het testen met zelfsturende technologie in auto's zoals de Toyota Prius. De Amerikaanse technologiereus start later dit jaar met proeven met een volledig zelfontwikkelde auto. De tweezitter heeft een topsnelheid van 40 kilometer per uur en geen stuur.
Ten aanzien van hierboven. Zoals Apple met TomTom in zee ging omdat ze niet met concurrent Google wilden werken. Zo geldt datzelfde scenario voor autofabrikanten in het kader van de zelfrijdende auto.
*Justin* schreef op 12 juli 2014 17:46 :
Ten aanzien van hierboven.
Zoals Apple met TomTom in zee ging omdat ze niet met concurrent Google wilden werken. Zo geldt datzelfde scenario voor autofabrikanten in het kader van de zelfrijdende auto.
Inderdaad. Er is geen autofabrikant die met Google gaat werken. Nu niet en morgen niet. Die autofabrikanten zijn zelf al veel verder met de auto van de toekomst en hebben Google ook helemaal niet nodig. De technologie van bedrijven als Google, Microsoft, Apple etc.is ook niet voldoende veilig voor gebruik in de auto. Je moet er niet aan denken dat je auto door hackers wordt gekaapt. Kun je als autofabrikant veel beter kiezen voor technologie a la QNX; en dat doen die autofabrikanten dan ook. Autofabrikanten zullen slechts de verschillende smartphones van Google, BlackBerry, Microsoft, Apple, Samsung en wat er nog meer gaat komen op de inbouwschermen ondersteunen, maar veel meer dan dat ook niet. Op die inbouwschermen zal het gebruik van Apps tijdens het rijden wettelijk worden beperkt i.v.m. de veiligheid. En de data van je klanten toevertrouwen aan een dergelijk bedrijf lijkt mij ook een no-go area. Gaan de autokopers ook niet pikken. Zeker niet in Europa, China, Rusland, Turkije, Brazilië, India etc.etc. Amerika heeft zich met de NSA-aftappraktijken van zo'n beetje alles en iedereen in eigen voet geschoten. Er is ook geen enkele autofabrikant die de online kaarten van Google in de auto gebruikt. Je wilt in de auto niet afhankelijk zijn van een onbetrouwbare en dure dataverbinding. Ze kiezen dus voor de offline betrouwbaarheid van TomTom en Nokia-Here. Technologie die Google niet kan leveren.
groeibriljant schreef op 12 juli 2014 20:08 :
Er is ook geen enkele autofabrikant die de online kaarten van Google in de auto gebruikt. Je wilt in de auto niet afhankelijk zijn van een onbetrouwbare en dure dataverbinding. Ze kiezen dus voor de offline betrouwbaarheid van TomTom en Nokia-Here. Technologie die Google niet kan leveren.
Het lijkt me stug dat Google geen offline kaarten KAN leveren. Maar ze hebben tot dusver consequent gekozen voor een online model, waarschijnlijk vanuit een filosofie dat het maar een korte periode zou zijn voor iedereen 365/24/7 online zou zijn. En hun hele verdienmodel functioneert het beste online. T.a.v. het always online beginnen ze steeds meer gelijk te krijgen. Maar het online kaartenmodel heeft toch een aantal bezwaren waar ze wat te licht tegenaan hebben gekeken en waar TomTom hun, ondersteund met patenten, op afstand aan het zetten is met een combi van offline en actualiseringsinfo "light". Google heeft verder inderdaad het nadeel dat Amerikanen traditioneel beroerde autofabrikanten zijn en de rest van de wereld zit er niet op te wachten dat de Amerikanen linksom of rechtsom iedereen de wetten gaat voorschrijven.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)