Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,485 13 mei 2024 15:26
  • -0,065 (-1,17%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 121.489 Gem. (3M) 274,3K

TomTom 30 juni-4 juli

311 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 16 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kniesoor 5 juli 2014 15:42
    quote:

    mjmj schreef op 5 juli 2014 15:32:

    Wat is de freefloat eigenlijk in termen van aantallen en euro's?
    Free float is 43% is ongeveer 95 miljoen aandelen; zie hieronder.
    Aantal € is 95 miljoen x koers (€ 5,86)

    Major shareholders
    - Founder - Harold Goddijn 26,137,832 (12%)
    - Founder - Corinne Vigreux (vrouw Harold Goddijn) 26,137,831 (12%)
    - Founder - Pieter Geelen 26,137,831 (12%)
    - Founder - Peter-Frans Pauwels 26,137,831 (12%)
    - Janivo/Dasym 22,633,290 (10%)

    Totaal aantal aandelen in bezit grootaandeelhouders 127,184,615 (57%)

    Free Float 95,128,797 (43%)

    Total shares outstanding: 222,313,412 (100%)
    Stand de dato 1 July 2014

    Link: corporate.tomtom.com/structure.cfm
  2. [verwijderd] 5 juli 2014 17:15
    Janivo/Dasym zitten er nu dus zo'n 5 jaar in (2009 ingestapt bij emissie). Tijd voor een exit met een ROI van minimaal 20%!

    Weet niet wat de aankoopkoers voor hen is geweest (schat zo'n 6 EUR), dus na 5 jaar kan je dat grofweg verdubbelen voor de minimale exitprijs.

    Grote vraag blijft hoe ze deze waarde op korte termijn kunnen behalen. Aparte IPO voor TTT lijkt logische stap naar meer waarde voor aandeelhouders.
  3. forum rang 5 hvasd2 5 juli 2014 18:08
    quote:

    JanK1 schreef op 5 juli 2014 17:00:

    [...]

    Wat hebben die gasten toch veel aandelen. Ik zou wensen dat ik er 1% van had.

    Als jij dat al wenst waarom zijn er niet wat meer die 5% + aandelen hebben.... Het lijkt erop dat, of ze willen onder de radar blijven, of dat "ze' zijn niet geïnteresseerd in veel TT aandelen ??
  4. battumboy 5 juli 2014 21:14
    TomTom Telematics Helps Deliver Outstanding Service
    tomtom1 Next
    More images
    In order to provide exceptional maintenance and refurbishment to social housing, Axis runs a fleet of over 240 vans and it is a vital link in performing the overall service. To ensure further benefits in terms of efficiency and accuracy to the customer, Axis has turned to TomTom in an effort to use a cutting-edge telematics solution to better manage the vehicle fleet.

    Telematics systems offer the user real-time data which delivers the location of every vehicle in the fleet, in conjunction with driver behaviour and fuel consumption information. This enables office-based staff to know which operative is closest to any customer as well as providing instant access to important vehicle information and driving style information such as speeding, harsh driving, idling and fuel consumption. Vehicle maintenance needs are supported via remote monitoring of vehicle warning lights, and mileage.

    TomTom Telematics works using a LINK GPS tracker, ecoPLUS OBD device, and powerful WEBFLEET web-based software which is used for live positions and historic reporting, with secure, reliable ISO27001-accredited control over who has access to what data.

    Axis worked with TomTom Telematics Gold partner Auto Electrical Services (AES) to design and implement the system across the fleet. The project began in May 2013 with the installation of the telematics devices. This has resulted in improved efficiencies across the fleet and an improvement for the green credentials of the company.

    Axis has made a considerable (almost 14%) increase in average MPG score across the fleet between March 2014 and May 2014, by using the data to assist with driver training, and fostering competition through league tables assisted by the dashboard reporting in the software. This is an incredible achievement for Axis over a period of short time. As a result of analysing the TomTom data, Axis is able to measure this success accurately.

    Vehicle locations are crucial to the running of Axis Housing Department and by using telematics devices, the operatives are able to respond to immediate requests for assistance which means a better service for customers. Previously, Axis received very little driving behaviour data and no fuel data, making it harder to bring about improvements.

    Axis will continue to work in conjunction with Auto Electrical Services to refine the telematics systems further and to implement updates which will not only create improvements for the business, but more importantly, for the customers too.
  5. [verwijderd] 12 juli 2014 17:45
    quote:

    benerweer schreef op 1 juli 2014 15:13:

    [...]

    Daar komt nog bij dat er veel onbegrip en wantrouwen is van de kant van de automakers t.a.v. de aanpak van Google.

    As Google expands beyond Web search and seeks a foothold in the automotive market, the company's eagerness has begun to reek of arrogance to some in Detroit, who see danger as well as promise in Silicon Valley.

    For now Google is moving forward on its own, building prototypes of fully autonomous vehicles that reject car makers' plans to gradually enhance existing cars with self-driving features. But Google's hopes of making autonomous cars a reality may eventually require working with Detroit, even the California company acknowledges. The alternative is to spend potentially billions of dollars to try to break into a century-old industry in which it has no experience.

    DETROIT (ANP) - Google kan zich ontpoppen als een ,,serieuze concurrent'' voor de wereldwijde autoindustrie als het de ontwikkeling van zelfsturende auto's doorzet. Dat heeft Mark Reuss, ontwikkelingsdirecteur bij General Motors (GM), gezegd.

    ,,Iedereen kan alles voor elkaar krijgen, met voldoende tijd en geld. Als ze hun zinnen erop zetten, heb ik geen twijfel dat Google een serieuze bedreiging gaat vormen'', aldus Reuss. GM, 's werelds grootste autofabrikant, werkt zelf ook aan de ontwikkeling van zelfsturende auto's. Toch zegt de directeur niet in de race te zijn met Google om een dergelijke auto op de markt te brengen.

    Google is al jaren aan het testen met zelfsturende technologie in auto's zoals de Toyota Prius. De Amerikaanse technologiereus start later dit jaar met proeven met een volledig zelfontwikkelde auto. De tweezitter heeft een topsnelheid van 40 kilometer per uur en geen stuur.
  6. [verwijderd] 12 juli 2014 20:08
    quote:

    *Justin* schreef op 12 juli 2014 17:46:

    Ten aanzien van hierboven.

    Zoals Apple met TomTom in zee ging omdat ze niet met concurrent Google wilden werken. Zo geldt datzelfde scenario voor autofabrikanten in het kader van de zelfrijdende auto.
    Inderdaad. Er is geen autofabrikant die met Google gaat werken. Nu niet en morgen niet. Die autofabrikanten zijn zelf al veel verder met de auto van de toekomst en hebben Google ook helemaal niet nodig. De technologie van bedrijven als Google, Microsoft, Apple etc.is ook niet voldoende veilig voor gebruik in de auto. Je moet er niet aan denken dat je auto door hackers wordt gekaapt. Kun je als autofabrikant veel beter kiezen voor technologie a la QNX; en dat doen die autofabrikanten dan ook.

    Autofabrikanten zullen slechts de verschillende smartphones van Google, BlackBerry, Microsoft, Apple, Samsung en wat er nog meer gaat komen op de inbouwschermen ondersteunen, maar veel meer dan dat ook niet. Op die inbouwschermen zal het gebruik van Apps tijdens het rijden wettelijk worden beperkt i.v.m. de veiligheid.

    En de data van je klanten toevertrouwen aan een dergelijk bedrijf lijkt mij ook een no-go area. Gaan de autokopers ook niet pikken. Zeker niet in Europa, China, Rusland, Turkije, Brazilië, India etc.etc. Amerika heeft zich met de NSA-aftappraktijken van zo'n beetje alles en iedereen in eigen voet geschoten.

    Er is ook geen enkele autofabrikant die de online kaarten van Google in de auto gebruikt. Je wilt in de auto niet afhankelijk zijn van een onbetrouwbare en dure dataverbinding. Ze kiezen dus voor de offline betrouwbaarheid van TomTom en Nokia-Here. Technologie die Google niet kan leveren.
  7. [verwijderd] 13 juli 2014 10:05
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juli 2014 20:08:

    Er is ook geen enkele autofabrikant die de online kaarten van Google in de auto gebruikt. Je wilt in de auto niet afhankelijk zijn van een onbetrouwbare en dure dataverbinding. Ze kiezen dus voor de offline betrouwbaarheid van TomTom en Nokia-Here. Technologie die Google niet kan leveren.
    Het lijkt me stug dat Google geen offline kaarten KAN leveren. Maar ze hebben tot dusver consequent gekozen voor een online model, waarschijnlijk vanuit een filosofie dat het maar een korte periode zou zijn voor iedereen 365/24/7 online zou zijn. En hun hele verdienmodel functioneert het beste online. T.a.v. het always online beginnen ze steeds meer gelijk te krijgen. Maar het online kaartenmodel heeft toch een aantal bezwaren waar ze wat te licht tegenaan hebben gekeken en waar TomTom hun, ondersteund met patenten, op afstand aan het zetten is met een combi van offline en actualiseringsinfo "light".

    Google heeft verder inderdaad het nadeel dat Amerikanen traditioneel beroerde autofabrikanten zijn en de rest van de wereld zit er niet op te wachten dat de Amerikanen linksom of rechtsom iedereen de wetten gaat voorschrijven.
311 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 16 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links