Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,500 8 mei 2024 14:13
  • -0,070 (-1,26%) Dagrange 5,500 - 5,590
  • 111.358 Gem. (3M) 285,6K

Woensdag 12 Maart: Apple iOS 8 wel of niet met TomTom?

136 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 maart 2014 10:06
    quote:

    Faustian Pact schreef op 12 maart 2014 09:52:

    Mijn korte termijngeheugen laat me hier even in de steek maar stond de koers gisteren niet op 4.94?
    Tomtom is een jojo-aandeel. Heb je er de tijd voor is dit een prachtig aandeel om te daytraden.

    dat was eergisteren. Er is geen touw meer vast te knopen aan de koersgang van T2. Mijn stoploss is er bijna aan zodat ik het aandeel nog met winst verlaat. T2 wordt tot op het bot gemanipuleerd en het heeft er alle schijn van dat er hoog aan de top goed verdiend wordt aan deze manipulatie. Gordijn wilde aandeelhouderswaarde creëren zei hij vorig jaar in het NRC. Doordat dat sinds 2007 niet meer het geval is, is het gerechtvaardigd de oprechtheid en integriteit van deze vent in twijfel te trekken.
  2. forum rang 4 jan6307 12 maart 2014 10:15
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 12 maart 2014 10:06:

    [...]

    dat was eergisteren. Er is geen touw meer vast te knopen aan de koersgang van T2. Mijn stoploss is er bijna aan zodat ik het aandeel nog met winst verlaat.
    Hopelijk wil jij ons ook laten verlaten op dat moment, bedankt en tot ziens
  3. [verwijderd] 12 maart 2014 10:35
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 12 maart 2014 10:00:

    [...]

    Alsof ongefundeerd positivisme over dit baggeraandeel ergens op gebaseerd is........

    Ik begrijp werkelijk niet waarom jij zo klaagt over het aandeel. Het afgelopen halfjaar heb je ons hier vrijwel dagelijks gemeld dat je er weer een fraai winstgevend ritje mee gemaakt hebt. Je moet er toch goud mee verdiend hebben, zou je zeggen.
  4. [verwijderd] 12 maart 2014 10:43
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 12 maart 2014 10:35:

    [...]

    Ik begrijp werkelijk niet waarom jij zo klaagt over het aandeel. Het afgelopen halfjaar heb je ons hier vrijwel dagelijks gemeld dat je er weer een fraai winstgevend ritje mee gemaakt hebt. Je moet er toch goud mee verdiend hebben, zou je zeggen.
    Ik klaag ook niet, dat is juist zo leuk aan baggeraandelen. Is nog lang geen half jaar overigens en dagelijks valt ook wel mee, maar ik heb er goed aan verdiend. Helaas omgezet in calls dec 2014 en juni 2015. Die moeten dan maar profiteren van een overname of exit en anders helaas pindakaas.
  5. [verwijderd] 12 maart 2014 10:44
    quote:

    miss future schreef op 12 maart 2014 09:45:

    en dat is nou precies het probleem
    je hoort nooit wat ze met een deal verdienen
    dus het zal wel peanuts zijn
    dit bedrijf gaat met deze strategie en dit management ten onder
    kijk die koers nou eens de laatste 2 dagen
    het is toch te triest voor woorden
    hebben ze dat zelf niet door bij TomTom
    welk management kan nou tevreden zijn als de koers alsmaar daalt
    ik vind het een complete afgang voor de hele Board aldaar
    en de kleine particuliere aandeelhouders worden volledig in de steek gelaten en eigenlijk voor joker geaet
    schande
    Het is geen deal. Dus kan je het ook niet melden. Het is een uitbreiding productaanbod. Ook bij deals worden inderdaad geen financiele details bekend gemaakt. Soms wel een doorkijkje. Varierend van 'not significant' tot 'substantially' bijvoorbeeld. Dus ze laten (in calls) wel weten welke deals echt belangrijk zijn.
  6. Kniesoor 12 maart 2014 10:54
    Maar is dan niet vreemd dat Apple bij het persbericht over iOS 8 helemaal niets zegt over TT en wel over andere bedrijven? Gisteren startte TT aan het begin van de dag nog met een kleine plus en eindigde bijna 3% lager.

    Ook vandaag staan ze op de een na laatste plaats (voor USG maar ja, deze staat dit jaar al op 30% winst). Volgens mij is een goot deel van deze daling te danken aan het feit dat er helemaal geen nieuws naar buiten komt over de samenwerking tussen TT en Apple.
  7. [verwijderd] 12 maart 2014 11:07
    quote:

    Kniesoor schreef op 12 maart 2014 10:54:

    Maar is dan niet vreemd dat Apple bij het persbericht over iOS 8 helemaal niets zegt over TT en wel over andere bedrijven? Gisteren startte TT aan het begin van de dag nog met een kleine plus en eindigde bijna 3% lager.

    Ook vandaag staan ze op de een na laatste plaats (voor USG maar ja, deze staat dit jaar al op 30% winst). Volgens mij is een goot deel van deze daling te danken aan het feit dat er helemaal geen nieuws naar buiten komt over de samenwerking tussen TT en Apple.
    De bedrijfjes die genoemd werden waren o.a. dat overgenomen openbaar vervoer bedrijfje. Dus als de update van Apple Maps betekent dat er openbaar vervoer aan toegevoegd wordt, is het logisch dat daar de nadruk op ligt. TomTom is gewoon nog steeds leverancier, aangezien daar niks aan verandert, valt er ook niet zoveel te melden. Behalve "we blijven werken aan het updaten".
  8. [verwijderd] 12 maart 2014 11:08
    quote:

    Kniesoor schreef op 12 maart 2014 10:54:

    Maar is dan niet vreemd dat Apple bij het persbericht over iOS 8 helemaal niets zegt over TT en wel over andere bedrijven?
    Er is helemaal geen persbericht geweest vanuit Apple. Het is een extern artikel: 9to5mac.com/2014/03/11/ios-8-apple-po...
  9. [verwijderd] 12 maart 2014 11:36
    quote:

    kingwoep schreef op 12 maart 2014 11:08:

    9to5mac.com/2014/03/11/ios-8-apple-po...
    "Thanks to extensive engineering work and acquisitions of several companies such BroadMap, Embark, and HopStop, Apple’s database for iOS Maps will be upgraded with enhanced data so it is more reliable, according to sources."

    Er is dus sprake van "extensive engineering work", waarvan wij weten dat TomTom betrokken is geweest bij het oplossen van de verwerkingsproblemen bij Apple, waardoor correcte TomTom-basisdata konden worden "vertaald" naar incorrecte Apple-maps. Dat is niets nieuws en daar is altijd weinig over gecommuniceerd.

    Het ligt niet erg voor de hand dat als TomTom het ontwikkelwerk aan de realtime maps doet voor Apple, dat dit dan aan de grote klok zal worden gehangen.

    Dat TomTom niet voorkomt in het lijstje van acquisities lijkt me duidelijk. Dat zal pas gebeuren als TomTom daadwerkelijk is overgenomen. Die overname zal gaan over de assetwaarde van TomTom en niet over de huidige beurswaarde. Goddijn heeft er weinig bij te winnnen om daar al te openlijk over te zijn, hoe die onderhandelingen zich ontwikkelen, zo hij dat al zou mogen.

    Maar strategisch wordt het alleen maar logischer en logischer dat er uiteindelijk een of andere vorm van strategische versmelting zal gaan plaatsvinden. De partijen met kwaliteitskaarten liggen nou niet bepaald voor het opscheppen. En al helemaal niet met bewezen realtime kwaliteiten (door de combi van HD Traffic, Mapshare, goed functionerende updateprocessen en IQ routes).

    Het enige wat HG zelf in de hand heeft in dat proces is dat hij de beurswaarde opkrikt door een IPO van BS. Maar of dat vanuit zijn optiek strategisch nu wel zo'n verstandige keuze is is maar de vraag.
  10. [verwijderd] 12 maart 2014 11:42
    quote:

    xynix schreef op 12 maart 2014 11:36:

    [...]

    Het ligt niet erg voor de hand dat als TomTom het ontwikkelwerk aan de realtime maps doet voor Apple, dat dit dan aan de grote klok zal worden gehangen.

    Realtime maps betekent dat offline maps (die op een harde schijf staan) via internet ge-update worden. Dit ontwikkelt TomTom dus voor autofabrikanten en PND kopers. Want die hebben offline maps op een schijf of USB stick. Naar mijn gevoel gaat TT dit leveren in nauw overleg met Harman (zie hun call).

    Apple Maps is een online map, dus is al een realtime map. Wijzigingen die je nu doorvoert zijn kort daarna al zichtbaar in Apple Maps. De ontwikkeling van realtime maps is dus niet een ontwikkeling die voor Apple gebeurt.

    Realtime maps zullen een differentiator zijn ten opzichte van Apple Maps en Google Maps. TomTom biedt dan namelijk als enige het beste van beide werelden. De versheid van een online map met de betrouwbaarheid van een offline map.
  11. [verwijderd] 12 maart 2014 11:59
    quote:

    miss future schreef op 12 maart 2014 11:56:

    -2.94%
    het is net een ravijn
    en maar bemoedigende teksten van forumleden
    je zou haast gaan denken aan het spel: "wie is de mol"?
    We wachten op de positivo's die ons gaan uitleggen dat deze twee dalingen juist een teken van kracht weerspiegelen of dat de markt niets van beleggen begrijpt.
  12. [verwijderd] 12 maart 2014 12:08
    quote:

    *Justin* schreef op 12 maart 2014 11:42:

    Realtime maps betekent dat offline maps (die op een harde schijf staan) via internet ge-update worden. Dit ontwikkelt TomTom dus voor autofabrikanten en PND kopers. Want die hebben offline maps op een schijf of USB stick. Naar mijn gevoel gaat TT dit leveren in nauw overleg met Harman (zie hun call).

    Apple Maps is een online map, dus is al een realtime map. Wijzigingen die je nu doorvoert zijn kort daarna al zichtbaar in Apple Maps. De ontwikkeling van realtime maps is dus niet een ontwikkeling die voor Apple gebeurt.

    Realtime maps zullen een differentiator zijn ten opzichte van Apple Maps en Google Maps. TomTom biedt dan namelijk als enige het beste van beide werelden. De versheid van een online map met de betrouwbaarheid van een offline map.
    In mijn ogen ziet het iets anders uit.

    Zoals ik het begrijp zal ook DE kaartdatabase zodanig worden aangepast dat er geen sprake meer zal zijn van een basiskaart/mapshare wijzigingen + aanvullende HD Traffic info, maar van een kaartdatabase die steeds de actuele stand bevat die het resultaat is van al die informatiestromen. Daarbij zal ongetwijfeld grote aandacht worden besteed aan update-mechanismen bij wijzigingen. Daarbij maakt het waarschijnlijk niet zo heel veel meer uit of je de kaartendatabase online uitvraagt voor alleen je route of dat je een complete offline map aan boord hebt. Alleen de update processen lopen anders.

    Waar TomTom zich in zal onderscheiden zal mijns inziens zijn dat zij de actualiseringsprocessen zo ontzettend veel beter onder de knie hebben (mede op basis van big data processen op de probe-streams) dat iedere keer in de praktijk zal worden bewezen dat hun navigatiedata de meest betrouwbare zijn.

    En ja, ze kunnen voor offline kaarten zorgen, in tegenstelling tot Google maps en Apple maps, en met een beduidend betere kwaliteit dan HERE (zoals ik NU al dagelijks ervaar met mijn nagelnieuwe navigatie in mijn recent gekochte Skoda's).

    Maar het stroomlijnen van de verversingsprocessen via één database, op een niveau zoals tot nu toe nog niemand kan is m.i. de essentie.

    JMHO
  13. [verwijderd] 12 maart 2014 12:19
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 12 maart 2014 11:59:

    We wachten op de positivo's die ons gaan uitleggen dat deze twee dalingen juist een teken van kracht weerspiegelen of dat de markt niets van beleggen begrijpt.
    Marie, even afgezien van het feit dat de AEX ook geen topdag heeft is het gewoon zo dat TT door de vrij beperkte liquiditeit bijzonder goed te manipuleren is. Daar komt nog een bij dat de geslotenheid van Goddijn (zelfverkozen of opgelegd?) het niet gemakkelijk maakt alle ontwikkelingen correct in te schatten.

    Ik houd me vast aan het feit dat het strategisch zeer onlogisch zou zijn dat Apple nu zou switchen van kaartleverancier en het juist erg logisch zou zijn als er opeens "out the blue" toch ergens dit jaar een strategische constructie uit de hoge hoed komt waarbij Apple zijn kaarten veilig stelt. We krijgen gewoon geen enkel idee hoe de onderhandelingen daar naartoe verlopen.

    In de tussentijd hebben partijen met diepe zakken alle kans om het aandeel precies daar neer te zetten waar zij willen. Of dat winstgevend is hangt helemaal af van de reactie van de andere partijen in de markt. Het enige wapen tegen dat soort spelletjes is of een goed handelsgevoel of geduld.
  14. [verwijderd] 12 maart 2014 12:31
    wat een absolute kletskoek
    Goddijn die het zwijgen opgelegd wordt in een democratisch land
    TomTom vist gewoon overal achter het net
    een Apple deal die er ooit was hebben we nooit duidelijke getallen opver gezien
    alles gaat in stilzwijgen
    order opdrachten deals etc nooit 1 cijfer erover
    ik vertrouw die hele tent niet meer ze komen stiekem over en absoluut niet transparant zoals hoort
    tot slot hebben ze volledig maling aan de kleine particulier die ze wel nodig hadden bij de beursintroductie
    Goddijn en zijn team verdienen een dieprode kaart
    alleen al de woorden van Goddijn: ik wil aandeelhouderswaarde creeren
    wat een bedrieger zeg
  15. [verwijderd] 12 maart 2014 12:33
    quote:

    lordonehope schreef op 12 maart 2014 12:03:

    Als iedereen nu gewoon de beleggingsadviezen van Madame Abattoir opvolgt dan staan we hier met z'n allen op winst en heeft niemand een centje pijn.
    Ik daag je uit om me over een half jaar weer belachelijk te maken, let op, van deze 200.000.000 uitstaande cw's zijn er 10.000.000 eventjes niet te koop

    Codice ISIN
    FR0011103589
136 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links