Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 8 mei 2024 17:35
  • -0,025 (-0,45%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 302.782 Gem. (3M) 285,6K

TomTom dinsdag 20 augustus 2013

316 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 augustus 2013 11:31
    quote:

    vinno777 schreef op 20 augustus 2013 11:12:

    [...]

    Ik ben blij dat je in de gaten hebt dat het niveau van de gemiddelde 7 jarige voor jou nog een lat te hoog is. Je bent dus nog niet zo dom als je doet voorkomen.
    Weer zo'n gefrustreerde reactie, zit zeker al sinds september in T2. Prettige dag allemaal en tot ziens!
  2. harrysnel 20 augustus 2013 11:37
    TA is voor mensen die "te lui zijn" om een aandeel goed te volgen maar toch graag een mening over alles willen hebben;). Nico Bakker ziet in de poging van zijn kleinkind om een kerstboom te tekenen (als hij überhaupt kleinkind en kleurpotloden heeft) makkelijk een koersverloop met steunpunten, weerstanden en scenario's waar de piek uiteindelijk zal komen te staan. Ik wacht nog op een grafiek die niet verklaard kan worden door technische analyse. TA is soort van bijbel waar alle gebeurtenissen achteraf mee verklaard kunnen worden. Trendbreuk? Koers is afgeketst op weerstand. Geen kop-schouder formatie? Maken we er een omgekeerde kop-schouder formatie van. En dan de voorspellingen.

    "Onze voorkeur gaat uit naar een scenario waarbij koers stijgt richting weerstand.... Wordt er voorkeur gegeven aan daling dan zien wij steun op ...." Zie regelmatig ook dat er "alvorens te dalen eerst nog een kleine stijging wordt verwacht" of juist "koers kan nog even stijgen maar zal daarna dalen". Zonder concrete tijdsaanduiding heb je dan altijd gelijk.

    En toch: een atheist kan maar beter rekening houden met de kerktijden ivm parkeren als hij/zij op koopzondag boodschappen gaat doen.

    Sterker: ondanks dat ik niet "geloof" in TA gebruik ik het zelf onbewust ook. Door constant koers van TT te volgen weet je op welk niveau er veel handel was, tot welk niveau de koers liep toe Rabo weer over interesse Apple begon, het niveau waarop AKO short uitbreidde etc.

    Een grafiek heeft enige waarde omdat toppen/dalen relatieve sterkte etc. daarin terug te lezen zijn. Om voor de toekomst daar conclusies aan te verbinden moet je koppeling kunnen maken met fundamentele analyse. Nico Bakker heeft geen tijd om lijntjes te trekken, zich fundamenteel in een sector te verdiepen, vervolgens uitspraken te doen over individuele aandelen in iedere sector, in de pers komen, koersverloop volgen, praten met klanten, overleg met team, kleuren met zijn kleinkinderen etc.

    Mijn mening: TA is overbodig als je een aandeel goed volgt omdat je de nuttige elementen van deze analyse al impliciet gebruikt.
  3. Victor S 20 augustus 2013 11:48
    "With dashcams taking off, I am surprised non of the satnav makers haven't produced a decent integration of the two. If I am going to mount a satnav on my windscreen, why not fit a dashcam in the back and kill two birds with one stone?"

    Reactie op die review. Een goed punt, vooral in landen zoals Rusland en andere banenrepublieken zijn dashcams haast een verplichting om te voorkomen dat je genaaid wordt door de politie, verzekering of andere weggebruiker.
  4. [verwijderd] 20 augustus 2013 12:03
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 20 augustus 2013 09:55:

    Dat wordt sluiten onder de 4 euro.......
    Ik hoop van niet maar als je dit wil zeggen (schrijven) is dat je goed recht. We leven nog steeds in een democratie en het forum is er niet alleen voor diegene die honderd keer dezelfde commentaren posten van dat de koers naar 10 euro gaat, ook al zou ik dat liever zien.
  5. [verwijderd] 20 augustus 2013 12:08
    TomTom-navigatie voortaan op Quipment Boordcomputer Taxi

    Taxibedrijven met een Quipment BCT kunnen voortaan TomTom-navigatie gebruiken op hun Boordcomputer Taxi. Chauffeurs kunnen daardoor de vertrouwde TomTom-interface op hun BCT gebruiken. “Groot voordeel is dat de interface van TomTom erg gebruiksvriendelijk is. Bovendien is TomTom zeer nauwkeurig als het gaat om routeplanning en de verwachte aankomsttijd. Deze ETA wordt teruggekoppeld aan de taxicentrale”, vertelt Roy Boons van Quipment. “Daardoor kunnen planners nog beter hun werk doen, wat de efficiency zal verhogen.”

    www.taxipro.nl/innovatie/2013/08/20/t...
  6. forum rang 5 hvasd2 20 augustus 2013 14:12
    quote:

    *Justin* schreef op 20 augustus 2013 10:58:

    Koers is alweer aardig opgeveerd. Ik ben geen TA-er, maar volgens mij was dit iets van de 4e keer dat de 'onderkant' op 4,41 werd getest.

    Maar ik laat de echte analyses graag aan vinno over. Ik draag bij deze het (candle)stokje weer over.
    Volgens mij alweer de derde test in zeg maar een 1 1/2 week !!
  7. [verwijderd] 20 augustus 2013 15:08
    quote:

    harrysnel schreef op 20 augustus 2013 11:37:

    Geen kop-schouder formatie? Maken we er een omgekeerde kop-schouder formatie van.

    Vorige week profiteerde TomTom van koersdoelverhogingen van SNS en ING. Op dit moment gaan we een beetje mee in de beurscorrectie, al is het best minimaal. TT ligt er (op dit moment) nog goed bij.

    Dat kop-schouder voorbeeld vind ik vaak nog de mooiste ja. Het leukste is echter als mensen TA doen en er dan tegelijkertijd een inhoudelijk nieuwsbericht komt. Meestal dendert er dan een trein over alle lijnentrekkers heen.

    Een goed voorbeeld is Selwyn die op basis van TA short ging voorafgaand aan de cijfers. Die heeft volgens zijn site 10.000 euro aan turbo's short door het putje zien gaan. Direct even erbij vermelden dat hij eenzelfde bedrag won met een turbo long op Facebook, dus gelukkig voor Selwyn is zijn portefeuille intact gebleven.

    Maar het is wel een goed voorbeeld dat ALS TA al werkt, dat het vooral werkt als er geen andere ontwikkelingen zijn die invloed hebben op de koers.

    Neemt niet weg dat je als atheist wel moet bijhouden wanneer de kerk uitgaat als je wilt parkeren, inderdaad. (mooie vergelijking). Ik merk dat ik de pieken en dalen ook wel ongeveer ken op basis van fundamentele zaken (zoals jij ook doet).

    Ook het dieptepunt van dit jaar voelde ik aan: iedereen huilie huilie en anderen die olie op het vuur probeerden te gooien zonder dat de koers verder zakte. (30 berichten van KOS op een rij) Toen was al het leed wel zo'n beetje geleden. 29 mrt 2013 om 17:45 www.iex.nl/Forum/Topic/1297972/2/Pret...

  8. [verwijderd] 20 augustus 2013 15:20
    quote:

    Victor S schreef op 20 augustus 2013 15:16:

    Dan werkt het meer als een Ponzi-schemee, degenen die als eerste instappen profiteren van degenen die de uitspraken of TA-formule volgen en kopen...
    Wat dacht je van aanbieders zoals een Marktgevoel die een SMS service hebben waarop je koopsignalen kan volgen. Stel dat ik naar 200 man een SMS stuur en 50 van hen gaan dan het aandeel kopen.
  9. [verwijderd] 20 augustus 2013 15:26
    quote:

    *Justin* schreef op 20 augustus 2013 15:20:

    [...]

    Wat dacht je van aanbieders zoals een Marktgevoel die een SMS service hebben waarop je koopsignalen kan volgen. Stel dat ik naar 200 man een SMS stuur en 50 van hen gaan dan het aandeel kopen.
    Dat klopt idd. Daarom kan het toch handig zijn om het in ieder geval in de gaten te houden. Baat het niet dan schaadt het niet. Het is sowieso geen leidraad en tegen onverwacht nieuws is toch geen pijl op te trekken.. Maar vooral bij fondsen waar je inhoudelijk niet zoveel van weet kan het een goed hulpmiddel zijn.

    Wanneer er, zoals bij TT nu, nogal wat positieve berichten voorbij zijn gekomen en je ook koopsignalen ziet (candlesticks, de redelijk constante koopdruk) dan is het een leuke bevestiging.
316 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links