Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,310   +0,650   (+5,13%) Dagrange 12,870 - 13,355 1.347.378   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 januari 2022 21:44
    quote:

    Wasmachine71 schreef op 11 januari 2022 21:26:

    [...]

    Nu begin je echt onzin te praten.

    1. Geen enkel bedrijf in welke sector dan ook begint haar loopbaan direct met winstgevende cijfers. (investeren is creeren, kom op Bert)
    2. Ze maken al in landen winst
    3. Dit word geherinvesteerd
    4. Het gaat hier om 'size'. Als restaurant mag je kiezen tussen JET en haar platform met miljoenen klanten en 3- fee. Of je website van om de hoek, met 3 lokale restaurants en 1,50 fee
    5. Het is voor kleine start ups ook niet gratis om een restaurant te adverteren, snap je dit dan niet?

    Kom morgen gewoon terug met betere argumenten, bedankt.

    Sterk beargumenteerd trouwens!

    Wat ik niet begrijp dat er figuren zijn die zo negatief zijn over deze business waaraan jij refereer hier de godganse dag hier aanwezig zijn om het tegendeel te bewijzen maar er wel in beleggen?

    Dat is voor mij abracadabra.

    Logica die er bij mij niet ingaat.
  2. forum rang 4 Sir Piet 11 januari 2022 21:49
    quote:

    Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:19:

    Het is een business waar je nooit een fatsoenlijke marge kan halen. Echt: ze gaan de wereld niet beheersen. Het is geen Amazon.
    Gek dat er zoveel bedrijven opduiken. Amazon was ook jaren aan het zoeken naar z’n business model. Was toch eerst een boekhandel?
  3. forum rang 6 Bert12345 11 januari 2022 21:50
    quote:

    MarkvDuin schreef op 11 januari 2022 21:44:

    [...]

    Sterk beargumenteerd trouwens!

    Wat ik niet begrijp dat er figuren zijn die zo negatief zijn over deze business waaraan jij refereer hier de godganse dag hier aanwezig zijn om het tegendeel te bewijzen maar er wel in beleggen?

    Dat is voor mij abracadabra.

    Logica die er bij niet ingaat.
    Heb je er vaak last van, dat je dingen niet snapt?

    Just askin....
  4. [verwijderd] 11 januari 2022 21:53
    quote:

    Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:50:

    [...]

    Heb je er vaak last van, dat je dingen niet snapt?

    Just askin....
    Ik ben hoger opgeleid en aan de basis gestaan bij de oprichting van een vrij groot MKB bedrijf en dat succesvol verkocht.

    Zaken die beneden mijn niveau zijn heb ik idd geen kaas van gegeten.

    Als ik vroeger ergens geen brood inzag investeerde ik er niet in.

    Dat is gewoon boerenverstand Bertje!

    Waarom geld steken in zaken waar ik geen geloof in heb?

    Snap jij het nog?

    *Just asking....
  5. forum rang 6 Bert12345 11 januari 2022 21:58
    quote:

    KCNIB schreef op 11 januari 2022 21:20:

    [...]

    Amazon, Walmart, Jumbo etc geloven er wel in
    Oh ,dat is zeker waar, maar die zitten niet zozeer in de bezorging van (warme) maaltijden.

    Je kunt het logistieke proces stroomlijnen, als je niet onder een tijdsdruk komt te staan. Je kunt dan routes efficienter plannen.

    Maar goed; ik denk dat het een goede zet is, dat JET zich op die markt gaat storten. Je kan dan bezorgen in bijv. de rustige tijdsblokken 8-11:00 uur en 14:00-16:00 uur. Je houdt dan uren vrij voor de meer lucratieve maaltijd bezorgmarkt.

    De modellen zullen de directietafel al gepasseerd zijn.

    Suc6 morgen. Ik ga het niet volgen. Dag cursus.
  6. forum rang 6 RJ 80 11 januari 2022 22:05
    …ik ook, maar dat zegt niks….. de mensen die in mijn omgeving het succesvolst zijn zijn niet perse doctoraal. Ook wel natuurlijk, maar ook lui die gewoon praktijkslim zijn, en intellectueel slimmer door ervaring zijn geworden. Diegenen die dan ook de kansen plukken en actie ondernemen, die hebben grootste kans succesvol te zijn. Een goede vriend van me kwam van LTS af, en is via MTS en later zelfs HTS en n paar goede carrieremoves zeer goed terechtgekomen met zn eigen verbouwd landhuis, gelukkig gezin en dat kan die doen met n 4daagse werkweek.

    Mentaliteit is veeeeel belangrijker dan opleidingsniveau als je het mij vraagt. Blijf van dat soort discussies weg zou ik voorstellen en inhoudelijk blijven. Is zo’n forum er niet om mekaar te helpen? Kritisch zijn en tegengestelde meningen uitpluizen is superwaardevol. Maar waarom moet dat met het alledaagse gekif hier gepaard gaan. Daar kan ik met mn ‘hoogopgeleide’ intellect niet bij, en vind ik per definitie niet intelligent.
  7. TA=verlies 11 januari 2022 22:05
    quote:

    KCNIB schreef op 11 januari 2022 20:49:

    [...]

    Precies, daarnaast heeft JET personeel op payroll en anderen dit straks ook moeten doen. Restaurants klagen over de fees maar vind zelf maar een koerier en reken maar uit wat dat je kost. En wat doe je als je medewerker ziek of vrij is? Een restaurant die aangesloten is krijgt ook meer omzet via JET dan Uber!

    O ja. Dat risico heeft JET niet...
    Volgens mij leggen ze op elke bezorging nog geld toe....
    Iedereen mag zich rijk rekenen als ie wil, maar sta ook open voor andere meningen m.b.t. deze bezorgdienst.
    Distributie is geen branche van hoge marges.
    Ik hoop voor alle aandeelhouders dat mijn visie de verkeerde is.
    Maar u bent gewaarschuwd!

  8. TA=verlies 11 januari 2022 22:07
    quote:

    Wasmachine71 schreef op 11 januari 2022 21:04:

    [...]

    Grappig, want er word volop geinvesteerd hierin door andere partijen en dan spreek ik niet over miljoenen, maar honderden miljarden.

    Je moet vooruit kijken, niet achteruit, zoals jij hier doet.

    Ik had jou wel hoger ingeschat, niet dus
    Deden ze in world online ook....
  9. forum rang 6 FEBU 11 januari 2022 22:15
    quote:

    Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:58:

    [...]

    Oh ,dat is zeker waar, maar die zitten niet zozeer in de bezorging van (warme) maaltijden.

    Je kunt het logistieke proces stroomlijnen, als je niet onder een tijdsdruk komt te staan. Je kunt dan routes efficienter plannen.

    Maar goed; ik denk dat het een goede zet is, dat JET zich op die markt gaat storten. Je kan dan bezorgen in bijv. de rustige tijdsblokken 8-11:00 uur en 14:00-16:00 uur. Je houdt dan uren vrij voor de meer lucratieve maaltijd bezorgmarkt.

    De modellen zullen de directietafel al gepasseerd zijn.

    Suc6 morgen. Ik ga het niet volgen. Dag cursus.
    Dat is niet helemaal waar, Amazon heeft aandelen van Deliveroo.
    Succes!
  10. Giraffe Capital 11 januari 2022 22:39
    quote:

    Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:18:

    [...]

    Omdat JET heeft geopereerd met een negatieve marge. Elke maaltijd moet geld bij. Ik heb geen zin om te werken als je er niets mee verdient. De concurrentie van JET denkt er exact zo over. En meer omzet is meer verlies. Het is dus helemaal geen lucratieve business (verlies hè?!)

    Stel JET gaat een hogere fee vragen, dan gaat de concurrentie de markt ook weer interessant vinden. Dan zuigt het ook de kleintjes weer aan, die vanzelf weer groot worden.

    Dus: lage fees --> geen concurrentie. Hoge fees = winst --> concurrentie.
    Oke Bert, maar nu specifiek Nederland. Hier wordt door JET al jaren geld verdiend als water, er is groei, in 2021 gaat JET richting de 80 miljoen EBITDA en er wordt ook al jaren netto winst gedraaid (daar hou jij toch zoveel van?). Waar blijven de nieuwe toetreders? Ik zie ze niet.

    Je hebt vroeger vast en zeker goed opgelet bij de economie les, winst trekt inderdaad concurrentie aan die proberen je winst te stelen. Moet concurrentie echter wel hetzelfde producten of diensten kunnen aanbieden anders dan gaat die vlag al niet op. Sommige bedrijven hebben namelijk bepaalde eigenschappen/eigendommen die door de concurrentie niet of lastig te kopiëren (competitieve voordelen) waardoor ze voor lange tijd hogere rendement op eigen vermogen kunnen behalen. Denk aan een kennis/patenten (ASML), aanbod (markplaats.nl) en naamsbekendheid/merk (Heineken, Nike). JET heeft een sterk merk > veel gebruikers > veel orders voor restaurants > meer restaurants willen op het platform > beter aanbod > meer gebruikers etc... Hier kom je als nieuwe partij als het vliegwiel eenmaal begonnen is met draaien gewoon niet meer tussen.

    Daarnaast leg je in mijn ogen veel te veel focus op prijs. Consument loopt echt niet weg als JET een kwartje meer voor de bezorging gaat rekenen (als dit wel zo was zou de oplossing voor Grubhub veel heel gemakkelijk zijn). Ja prijs is een factor, maar merk, gemak en gewoonte zijn ook allemaal erg belangrijk voor de consument anders had JET nu allang Londen veroverd van Deliveroo.
  11. forum rang 4 CEO Takeaway 11 januari 2022 22:41
    quote:

    Giraffe Capital schreef op 11 januari 2022 22:39:

    [...]
    Oke Bert, maar nu specifiek Nederland. Hier wordt door JET al jaren geld als water verdiend, er is groei, in 2021 gaat JET richting de 80 miljoen EBITDA en er wordt ook al jaren netto winst gedraaid (daar hou jij toch zoveel van?). Waar blijven de nieuwe toetreders? ik zie niet.

    Je hebt vroeger vast en zeker goed opgelet bij de economie les, winst trekt inderdaad concurrentie aan die proberen je winst te stelen. Moet concurrentie echter wel hetzelfde producten of diensten kunnen aanbieden anders dan gaat die vlag al niet op. Sommige bedrijven hebben namelijk bepaalde eigenschappen/eigendommen die door de concurrentie niet of lastig te kopiëren (competitieve voordelen) waardoor ze voor lange tijd hogere rendement op eigen vermogen kunnen behalen. Denk aan een kennis/patenten (ASML), aanbod (markplaats.nl) en naamsbekendheid/merk (Heineken, Nike). JET heeft een sterk merk > veel gebruikers > veel orders voor restaurants > meer restaurants willen op het platform > beter aanbod > meer gebruikers etc... Hier kom je als nieuwe partij gewoon niet meer tussen.

    Daarnaast leg je in mijn ogen veel te veel focus op prijs. Consument loopt echt niet weg als JET een kwartje meer voor de bezorging gaat regelen (als dit wel zo was zou de oplossing voor Grubhub veel heel gemakkelijk zijn. Ja prijs is een factor, maar merk, gemak en gewoonte zijn ook allemaal erg belangrijk anders had JET nu allang Londen veroverd van Deliveroo.

    poste iemand hier niet iets over het tijdelijke opheffen van de fee cap van grubhub?

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.