Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,190   -0,125   (-2,35%) Dagrange 5,085 - 5,290 329.343   Gem. (3M) 237,9K

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 vreemdvermogen 23 december 2020 14:00
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 december 2020 13:30:

    . Benieuwd naar het slot. Gezien de lockdowns verbaas ik mij dat alles maar blijft stijgen. Eindejaar en nieuwjaarsralley zullen we maar denken .....
    Op de bank brengt je geld niets meer op en kan er sprake zijn van negatieve rente. Mensen zoeken dus alternatieven. Kijk eens naar de bitcoin. Goud heeft ook al een leuke ralley gemaakt. Aandelen is ook een optie. Na de eerste lockdown schoten de beter gewaardeerde aandelen weer omhoog. Nu de buitenkansjes a la TomTom.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 23 december 2020 14:27
    Weerstand verdwijnt (pas) als er verkopers zijn.
    Maar ja.....
    Wie verkoopt dit "goudgerande aandeel" met "dividendpotentieel" en "overnamegerucht" of "dirty exit stap".

    Niet de mensen die al jaren in TT zitten en nog steeds op rendement wachten.
    Niet de beleggers die vorige maand ingestapt zijn tussen de 5,71 en 6,84

    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 december 2020 11:19:

    Klopt .... zou zo maar kunnen ...... maar daar moeten we het niet van hebben.

    Op 8,50 is de weerstand verdwenen..... erop en erover zou je denken .....
  3. Kuiken 23 december 2020 15:28
    Bron FD:

    G2021 wordt een goed jaar voor autostart-ups
    Eva Schram 14:06

    Wat brengt het nieuwe jaar op het gebied van tech? De onzekerheid over de uitrol van covidvaccins zorgt er ook in Silicon Valley voor dat het antwoord op die vraag niet eenduidig is. Toch doen de analisten van databureau PitchBook een poging te voorspellen wat er in verschillende sectoren gaat gebeuren. Zo verwacht Asad Hussain, PitchBooks expert op het gebied van mobiliteit, dat er volgend jaar een tweede golf komt van start-ups op het gebied van zelfrijdende technologie die via de Spac-route naar de beurs gaan.
    Los van de pandemie zijn Spacs — special purpose acquisition companies — misschien wel het meest besproken onderwerp in Silicon Valley afgelopen jaar. Het principe is simpel: een bedrijf zonder activiteiten haalt kapitaal op via een beursgang. Vervolgens fuseert het met een start-up die publiek wil worden, maar de rompslomp die een traditionele beursgang met zich meebrengt wil vermijden. ‘Die route past goed bij bedrijven die op dit moment weinig of geen omzet draaien, die zeker nog niet winstgevend zijn en die nog een lange weg voor de boeg hebben en daarbij veel kapitaal nodig hebben’, zegt Hussain. ‘Maar tegelijkertijd bieden die bedrijven wel een grote kans, een aanspreekbare markt van miljarden. Start-ups in de mobiliteitssector passen goed in dat model.’
    Het bekendste voorbeeld van een mobiliteitsstart-up die via de Spac-route publiek is geworden is Nikola, een bedrijf dat elektrische vrachtwagens maakt. Over Nikola is veel te doen geweest het afgelopen jaar: los van het feit dat het bedrijf nog geen werkend product heeft geleverd, moest de oprichter-ceo Trevor Milton vanwege aantijgingen van fraude én seksueel wangedrag vertrekken. Een in september aangekondigde deal met General Motors van $2 mrd werd eind november teruggedraaid tot een niet-bindende samenwerkingsovereenkomst. ‘En toch’, zegt Hussain, ‘is de marktkapitalisatie van Nikola op dit moment $6 mrd.’ Dat laat volgens Hussain wel zien dat investeerders bijzonder geïnteresseerd zijn in start-ups die iets met elektrisch rijden doen.
    Dat blijkt ook uit het feit dat de Chinese start-ups Xpeng, NIO en Li Auto samen een hogere waardering hebben dan de drie grote Amerikaanse automakers, General Motors, Ford en Fiat Chrysler. Om van de enorme koersrally van Tesla het afgelopen jaar (+766%!) nog maar te zwijgen.
    Er is veel interesse in start-ups die iets met elektrisch rijden doen
    Het doet enigszins denken aan de cleantech boom & bust die zich eerder deze eeuw voltrok. Durfkapitalisten in de Valley investeerden tussen 2006 en 2011 zo’n $25 mrd in start-ups die iets met hernieuwbare en schone energie deden. Ze raakten de helft daarvan kwijt. 90% van de start-ups die na 2007 werden opgericht in de sector kon zelfs het kapitaal dat in hen geïnvesteerd werd niet terugverdienen. Het MIT Energy Initiative publiceerde in 2016 een analyse van waar het fout ging. Dat was op twee punten: ten eerste zorgde de wereldwijde recessie ervoor dat het kapitaal opdroogde, waardoor start-ups geen nieuwe financieringsrondes konden ophalen. Ook andere externe factoren, zoals de opkomst van fracking, zorgden voor problemen doordat de olieprijzen daalden en duurzame energie minder interessant werd. Maar er was ook een ander probleem: de investeringen gingen naar start-ups die zeer kapitaalintensief waren en die een lange horizon hadden voor winstgevendheid.
    Herhaalt de geschiedenis zich? Start-ups die met elektrische en zelfrijdende auto’s bezig zijn, zijn net als de vroegere energiestart-ups bijzonder kapitaalintensief. Dat is nu juist de reden dat een beursgang, zeker via de Spac-route, een aantrekkelijke optie is. Daarbij kunnen ze immers tegen hoge waarderingen veel geld ophalen. Meer dan vermoedelijk het geval is bij een traditionele acquisitie. ‘Er zijn niet veel kopers op dit moment’, zegt Hussain, ‘in ieder geval niet in de traditionele auto-industrie.’
    Maar stellen de Spac-investeerders zich zo niet bloot aan een nieuwe bust? Hussain ziet een belangrijk verschil met tien jaar geleden. ‘Ten eerste houden overheden over de hele wereld dit keer vast aan hun doelen, vooral met betrekking tot elektrische auto’s. Zowel in Azië als in Europa wordt door overheden vol ingezet op de verduurzaming van het verkeer, bijvoorbeeld door belastingvoordelen te bieden voor de aanschaf van een elektrische auto. En hier in de VS heeft Joe Biden beloofd 500.000 laadpalen neer te gaan zetten.’ Er is nog een reden tot optimisme, aldus Hussain: ‘Consumenten vragen erom. Voor nieuwe elektrische auto’s staan er rijen die de hoek omgaan, zoals voor de elektrische versie van de Hummer die is aangekondigd. Dat geeft mij vertrouwen in de sector.’ En zelfrijdende auto’s? Die zijn immers nog niet commercieel beschikbaar. ‘Dat ligt nog wat verder weg, maar wij durven te voorspellen dat die over vijf tot tien jaar te koop zullen zijn.’
  4. forum rang 4 OPT 23 december 2020 16:49
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 23 december 2020 16:41:

    Volume niet groot
    Maar de stijging des te meer
    Heel apart maar er moet een rden zijn
    Apple Here Baidu Microsoft Volkswagen het zou zo maar een knock out bod kunnen worden
    dat er iets speelt lijkt me duidelijk
    '
    Daar gaan we weer. De geschiedenis herhaalt zich. Hou hier a.u.b. mee op.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 23 december 2020 17:59
    Weer wat Turbohandel vandaag volgens het IEX overzicht
    Waarbij ook wat volume te zien is

    Het kleine handeltje van 50 stuks met een waarde van €300 is aandoenlijk.
    Ik hoop dat deze Piet Particulier daar plezier aan gaat beleven.

    Long
    23-12-2020
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Sprinter BEST Long ING 7,48 6,87 0 0 0 1,270 +24,51% 7.000 17:30
    Turbo Long Societe Generale 6,83 3,95 1,08 1,11 0,03 1,090 +6,86% 6.000 17:29
    Booster Long BNP 6,53 3,72 2,32 2,43 0,11 2,160 +2,13% 2.250 9:46
    Booster Long BNP 7,53 6,53 1,32 1,43 0,11 1,360 +21,97% 290 17:14
    Booster Long BNP 6,03 3,06 2,82 2,93 0,11 2,900 +10,48% 50 16:16
844 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.