Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,945 9 mei 2024 15:51
  • +0,175 (+0,52%) Dagrange 33,810 - 34,140
  • 2.496.969 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2299 2300 2301 2302 2303 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RSA2020 12 juni 2020 11:55
    quote:

    Themaster schreef op 12 juni 2020 11:48:

    [...]

    Doe je goed,

    Ik heb terug gekocht op 15.4 en mijn order voor vandaag was 14.5 (aangezien ik erg rood had verwacht vandaag) dus heb maar een kleine pluk gekocht op 15.4 (helaas) wil rond de 14.5 nog inslaan
    15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
  2. Burstner 12 juni 2020 12:03
    quote:

    RSA2020 schreef op 12 juni 2020 11:55:

    [...]

    15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
    Vraagje, volgen wij gewoon niet de prijs van Brent olie?
  3. [verwijderd] 12 juni 2020 12:07
    quote:

    RSA2020 schreef op 12 juni 2020 11:55:

    [...]

    15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
    Ja voor L.T. wel alleen had er toch wat meer moeten inslaan, maar dacht doe maar klein beetje ivm risico/casino en vanmorgen leek het op weer knalrood
  4. RSA2020 12 juni 2020 12:08
    quote:

    Burstner schreef op 12 juni 2020 12:03:

    [...]

    Vraagje, volgen wij gewoon niet de prijs van Brent olie?
    zou je wel denken ja. Maar afgelopen maand de gekste dingen gezien. Olie omhoog, futures in groen en Shell als enige bleef maar zakken of stil staan. tot die plotselinge (absurde) sprint boven die 17.
    Futures VS staan goed in de plus. en Brent ook half procentje. Dus je zou denken dat het er voor vandaag ok uit ziet.
  5. Buyandhold2020 12 juni 2020 12:14
    quote:

    Burstner schreef op 12 juni 2020 12:03:

    [...]

    Vraagje, volgen wij gewoon niet de prijs van Brent olie?
    Nee, behalve Brent volgt RDS ook gas (is 15-20% van de omzet en een nog groter stuk van de winst in een 'normaal' jaar, dit om de impact weer te geven) en natuurlijk marktsentiment. Daarnaast (is net als bij elk aandeel) de RF (Risk Free) van belang (ook bekend als marktrente) en de WACC (Weighted Average Cost of Capital) > juist ook vanwege deze laatste is de dividendverlaging als positief te zien omdat zo de rentekosten laag kunnen blijven in de toekomst (door goede credit rating).

    Voor olie/gasprijzen is bijvoorbeeld deze site handig:
    oilprice.com/
    Behalve een verschil in de olie zelf zit er vaak een verschil in termijn tussen WTI en Brent (vaak WTI in c1 contracts en Brent vaak in c2 contracts), waarbij de 1 en de 2 de maanden zijn. Onder andere daardoor is WTI vaak volatieler dan Brent. Zo zijn er allerlei verschillen waardoor het voor ons als particulier niet 1:1 door te rekenen is.
  6. RSA2020 12 juni 2020 12:30
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 12 juni 2020 12:14:

    [...]

    Nee, behalve Brent volgt RDS ook gas (is 15-20% van de omzet en een nog groter stuk van de winst in een 'normaal' jaar, dit om de impact weer te geven) en natuurlijk marktsentiment. Daarnaast (is net als bij elk aandeel) de RF (Risk Free) van belang (ook bekend als marktrente) en de WACC (Weighted Average Cost of Capital) > juist ook vanwege deze laatste is de dividendverlaging als positief te zien omdat zo de rentekosten laag kunnen blijven in de toekomst (door goede credit rating).

    Voor olie/gasprijzen is bijvoorbeeld deze site handig:
    oilprice.com/
    Behalve een verschil in de olie zelf zit er vaak een verschil in termijn tussen WTI en Brent (vaak WTI in c1 contracts en Brent vaak in c2 contracts), waarbij de 1 en de 2 de maanden zijn. Onder andere daardoor is WTI vaak volatieler dan Brent. Zo zijn er allerlei verschillen waardoor het voor ons als particulier niet 1:1 door te rekenen is.
    Weer wat geleerd.En gas hield ik ook bij inderdaad via oilprice.com. Die begon wat later vandaag te stijgen. De invloed vanuit Amerikaanse beurs blijft voor mij een vraagteken. Ik zit 98% LT. Maar vind leuk om beetje te traden. tot 1530 nog overzichtelijk. Maar dan maakten die yanks het moeilijk voo mij.
  7. forum rang 4 Vriendelijke 12 juni 2020 12:49
    Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
    Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
    De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
    Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
    We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
    Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
    En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
    Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
  8. forum rang 6 RJ 80 12 juni 2020 13:26
    quote:

    Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

    Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
    Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
    De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
    Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
    We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
    Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
    En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
    Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
    Nogal suggestief bericht, enkele hiaten:
    -Jouw stelling: aandeel staat momenteel veel te hoog - Fijn zo'n stelling maar zeg dan waarom en wat het jou dan wel waard zou moeten zijn. Heb je daar geen antwoord op, laat het dan...
    - Jouw stelling: OPEC heeft niet meer te vertellen icm Rusland aversie naar OPEC - Is echt niet de eerste en laatste keer geweest. Dit zijn korte termijn impulsen, geen gemiddelde impact vanaf middellange termijn....
    - Jouw stelling: Vroeger had de Opec de macht en was olieprijs stabiel - olieprijs is altijd vrij volatiel geweest. Momenteel en op enkele andere momenten is het historisch volatiel geweest, maar stabiel nooit echt....
    -Jouw stelling Meer mensen rijden op stroom (en gesuggereerde impact op olieprijs): Klopt, maar enkel voor de westerse wereld. Er komen nog altijd momenteel jaarlijks minimaal 80 mln nieuwe mensen globaal bij die auto kunnen gaan rijden. In opkomende landen zullen dat nog langere tijd vooral ICE auto's uit 2e hands markt blijven. Vraag naar brandstof blijft dus nog wel hoog en neemt zelfs mss nog wel eventjes toe ondanks impact EV mobiliteit in Westerse wereld. 2e wat neit geheel klopt hier naar mijn mening is de vermeende impact van autoindustrie op totaalverbruik olie. Tuurlijk is die aanwezig, maar ze zijn niet de enige afnemers, en ook andere afname neemt naar verwachting helaas wereldwijd nog wel even toe. Dit mag je dus echt beter in perspectief plaatsen dan je hier doet...

    Over dat laatste heb ik geen commentaar op. Die kennis heb ik niet dus als dat zo is dan heb je een punt.

    Buiten bovenstaande, Shell zit niet alleen in olie, ze worden met tijd vorderend meer en meer een energiebedrijf en intussen worden steeds vaker oliegerelateerde belangen verkocht / afgestoten.

    Ik acht RDS absoluut niet overgewaardeerd om deze redenen. Zeker niet als dividend weer opgeschaald gaat worden. RDS is ook sterker gedaald dan andere oliemajors. Ik schat daarom ook in dat Shell als een van de eerste in hun sector uitbodemt qua koersontwikkeling.
  9. Buyandhold2020 12 juni 2020 13:41
    quote:

    Underdog schreef op 12 juni 2020 13:10:

    www.google.com/amp/s/www.forbes.com/s...

    Buy and hold denk ik.
    Ja dat sowieso, en dan nog + de extra steunmaatregelen uit de USA volgende maand.. de koersen kunnen helemaal niet naar beneden op termijn, vanwege inflatie alleen al (moet de economie wel herstellen, maar de koers zal vooruitlopen op het herstel van de economie).
  10. Equilibrium01 12 juni 2020 13:44
    quote:

    Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

    Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
    Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
    De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
    Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
    We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
    Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
    En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
    Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
    Hoe vreemd je kreeg een AB voor wat onwaarheden, .
    -De ergste is nog de aceton, 20 to 40% goedkoper, dan is het wel een grote flesje aceton die je er bij gooit. Ik dacht max 5% winst en hopelijk houdt je motor het uit, ik zou het niet aan raden voor nieuwe wagens.
    -SA heeft de prijs doen crashen, ja duidelijk een teken van de onmacht van opec.
    -En de hordes voor elektrisch wagens zijn nog groot. Naast de hoge prijs van de wagen, zal de elektrische productie moeten stijgen, daarnaast zijn ook extra investeringen nodig in het net. Hoe korter de omschakeling, hoe hoger de jaarlijkse kosten voor de omschakeling. Maar dit is net goed voor gas, want er zullen extra gascentrales nodig zijn.
    Maar de overheid zal ook accijnzen zien verdwijnen als de elektrische wagen veel terrein wint. Raadt eens hoe ze dat zullen compenseren, weg subsidies en meer belastingen op de elektrische wagens.
  11. [verwijderd] 12 juni 2020 13:48
    quote:

    Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

    Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
    Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
    De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
    Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
    We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
    Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
    En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
    Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
  12. [verwijderd] 12 juni 2020 13:53
    [quote alias=WIM GELUK id=12493224 date=202006121348]
    [...]
    [/quot elektrische auto's hebben geen toekomst. Zijn te duur voor de gewone man. En vervelend je moet steeds je stroom in de gater houden anders sta je stil. Zal waterstof moeten worden. Maar voordat men in Azië en Afrika zoón auto kan betalen zijn we 30 jaar verder. Dus nog lange tijd olie.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2299 2300 2301 2302 2303 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links