Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,315   +0,369   (+7,46%) Dagrange 4,974 - 5,335 360.165   Gem. (3M) 235,4K

In juni blijft TT in de afwachtingsstand

744 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 boem! 12 juni 2020 09:29
    Je kan le laten verleiden door gebruik te willen maken van de volatiliteit die eigen is aan crisissituaties.

    Dat vermeende Walhalla voor traders kent een groot nadeel.
    Vanwege de onzekerheid heeft fundamentele analyse geen enkele zin.
    De emotie overheerst en zorgt voor veel overshoots.

    Tussen alle goedbedoelde adviezen door van bescherming zoeken in edele metalen tot aan het betreden van het casino van de FCD's heb ik slechts 1 bruikbare gevonden.

    Het zal niemand verbazen dat de strategie ingezet door WB voor mij de enig waardevolle is.
    Hij concentreert zich op de potentie aan FCF en heeft daarnaar gehandeld.
    Hij heeft afscheid genomen van de door hem als verliezers in die strijd aangemerkte aandelen en blijft met de rest gewoon zitten.
    Hij heeft door de verkoop van zijn belangen bij vliegmaaatschappijen een oorlogskas klaar staan om bestaande beleggingen te voorzien van kapitaal indien zich daarvoor mogelijkheden voordoen.

    WB maakt keuzes in zijn beleggingsstrategie, hij concentreert zich daarbij op FCF en is wars van netto wpa of historisch uitbetaalde dividenden.

    Tot op heden pakt zijn beslissing goed uit, het merendeel van zijn beleggingen heeft niet de klap te verwerken gekregen die er beurswijd is uitgedeeld en zijn verkoop van vliegmaatschappijen heeft hem veel financieel leed bespaard.

  2. forum rang 6 Dutchy Ron 12 juni 2020 09:38
    www.fleetpoint.org/autonomous-vehicle...

    Zenzic announces results of consultation on geospatial data for self-driving vehicles
    Zenzic, the organisation dedicated to accelerating the self-driving revolution in the UK, is today releasing its latest report, which reveals that getting self-driving vehicles on UK roads by 2030 will require industry-wide consensus to create large-scale platforms for the collecting, processing and sharing of connected and autonomous vehicle (CAV) specific mapping data.

    The report aims to help the self-driving vehicle industry agree on defining how mapping data can be shared between companies and authorities, to speed up the development of safe self-driving vehicles, without hindering competition.

    The report, entitled ‘Geodata report – analysis and recommendations for self-driving vehicle testing Zenzic consultation findings’, shows that solving the current fragmentation of geospatial mapping data is vital in ensuring and enabling self-driving vehicles to be safely on the road both in the UK and globally. It offers initial steps towards creating a consensus on mapping requirements based on industry-wide feedback and recommendations across six key areas: Data Formats, Data Quality and Resolution, Terminology, Minimum Safe Requirements and Standards, Government Data and Traffic Regulation Orders (TROs) and Data Hosting.

    The findings are based on the input of organisations including Arcadis and Midlands Future Mobility and additional international partners.

    Key insights from the report include:

    Merging mapping data from regional sources (with over 200 Local Highway Authorities in GB alone) will require streamlining to avoid multiple different ways of processing and handling data.
    Mapping data quality, specifically accuracy and precision of such data, is seen to be more important than resolution.
    10cm (with 5cm for lane boundary information) was posited as suitable resolution for AV systems that use HD maps and 2cm for those that do not.
    The connected and self-driving technology industries should follow the Gaming, Weather and BIM (Building Information Modelling) sectors when it comes to finding common terminology, in addition to working closely with BSI and the Open Geospatial Consortium.
    Currently both TN-ITS and ISO 20542 standards are widely used by equipment and vehicle manufacturers. Harmonisation between the two standards will take some time, so testing facilities must initially be able to accommodate both.
    Daniel Ruiz, CEO, Zenzic commented: “This report shows that the global self-driving vehicle development industry agrees that mapping data needs to be easily shareable for us to achieve the goal of having self-driving vehicles on our streets by 2030. When it comes to the maps which will form the basis of how self-driving vehicles see the world, the details matter, from how this data is shared, to what resolution of mapping data is deemed safe. The UK is well placed to lead the development of standards and regulation as organisations like OS and BSI have done some for decades.”
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 12 juni 2020 10:01
    TomTom is een high technical innovatief bedrijf, het wordt tijd dat men dit gaat inzien en ernaar gaat handelen!
    Tech bedrijven in the USA gaan sky-high omdat ze zeker iets gaan toevoegen ipv de suffe bank of olie aandelen.
    TomTom zal ook sky-high gaan, tot nu toe hebben de doemdenkers gelijk betreffende de koersontwikkeling dat is een feit, maar de langdurige stijging kan niet uitblijven, het is wachten op HG en zijn vrinden om uit de kast te komen en het van de daken te schreeuwen hoe goed de toekomst eruit gaat zien.
  4. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 12 juni 2020 10:30
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 juni 2020 10:04:

    De angst zit er goed in aan het aantal kopers te zien op deze niveaus. .......... het is vaak het beste te kopen als niemand meer durft te kopen ..... velen kopen liever tijdens een stijgende koers en zijn bang de boot te missen ...... kuddedieren ;-)
    Inderdaad, maar zag vanmorgen toch een paar aardige orders van >30.000 in de bied staan!
    Zou mooi zijn als we vandaag rond de nog immer veeeeeel te lage €7,50 sluiten
  5. forum rang 6 tatje 12 juni 2020 10:39
    De billen gaan bloot !!

    seekingalpha.com/article/4352511-tomt...

    Is al geplaatst ik weet het !

    A 37,972 - 50%
    E 36,140 - 10%
    C 28,411 - 68%

    Totaal 102,521 - 51%
    gross margin 79%
    Gross result 80,520

    Opex
    R en D 74,898
    Amortization of tech and data bases 64,740
    Marketing 1,608
    SGA 31,515
    totaal 172,237

    ebit gross profit - opex = - 92,237
    ebitda is dan - 92,237 plus 64,740 is - 27,497

    FOUT.

    Hij neemt 64,740 alleen Amortization tech and databases.
    Maar kijk naar Q1 2020 daar is het verschil tussen ebitda en ebit 72,305.
    Hij vergeet dus 7,565 te weten ongeveer 1,3 aan A in SGA en 6,25 PPA en Lease in D

    De ebitda wordt dus in zijn berekening ebit - 92,237 plus D en A 72,305 is ebitda - 19,932

    laten we de omzet E met 10% groeien ipv dalen dan hebben we 8 meer omzet E
    A laten we ook geen 50% dalen maar 45% is 4 miljoen.
    A en E dus 12 groter a 90% is 10,8

    Ebitda was - 19,932 met 10,8 meer gross profit wordt de ebitda dus - 9,132 in Q2.

    Ebitda
    Q1 2020 5,442
    Q2 2020 9,132
    1e HJ 2020 - 14,574.

    Dus daling A 45%
    Dus stijging E 10%
    Dus daling C 70%

    Groei deferred in Q1 , maar in Q2 waarschijnlijk niet.

    In Q2 wel geen aandelen inkoop.

    Is het werkkapitaal weer kleiner, dan kon de FCF wel eens minimaal kleiner zijn.

    Geen cash flow in financing activities en de FCF kleine daling, zal bijna gelijk zijn aan een kleine daling in de cashpositie.

    maandag eerst maar eens de AVA :-)

    Seeking alpha opex 2020 3 maal 170 en 180 is 690
    ING 2020 755

    scheelt 65 in de ebitda en ebit.

    Tja, zelfs analisten zijn niet gelijk :-)


  6. PGV 12 juni 2020 10:43
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 12 juni 2020 10:01:

    TomTom is een high technical innovatief bedrijf, het wordt tijd dat men dit gaat inzien en ernaar gaat handelen!
    Tech bedrijven in the USA gaan sky-high omdat ze zeker iets gaan toevoegen ipv de suffe bank of olie aandelen.
    TomTom zal ook sky-high gaan, tot nu toe hebben de doemdenkers gelijk betreffende de koersontwikkeling dat is een feit, maar de langdurige stijging kan niet uitblijven, het is wachten op HG en zijn vrinden om uit de kast te komen en het van de daken te schreeuwen hoe goed de toekomst eruit gaat zien.

    HG en consorten doen dat niet, ze hebben al die jaren niks maar ook niks voor de aandeelhouders gedaan.
  7. forum rang 5 boem! 12 juni 2020 12:00
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 12 juni 2020 10:01:

    TomTom is een high technical innovatief bedrijf, het wordt tijd dat men dit gaat inzien en ernaar gaat handelen!
    Tech bedrijven in the USA gaan sky-high omdat ze zeker iets gaan toevoegen ipv de suffe bank of olie aandelen.
    TomTom zal ook sky-high gaan, tot nu toe hebben de doemdenkers gelijk betreffende de koersontwikkeling dat is een feit, maar de langdurige stijging kan niet uitblijven, het is wachten op HG en zijn vrinden om uit de kast te komen en het van de daken te schreeuwen hoe goed de toekomst eruit gaat zien.

    Jij vindt dat TT veel te laag gewaardeerd staat en geeft daar HG de schuld van en roept hem op om de markt duidelijk te maken hoe die toekomst van TT eruit ziet.

    Ik denk dat HG niet helderder voor het voetlicht kon brengen hoe de toekoms van TT er wat hem betreft uitzag ten tijde van de outlook.

    Volledige focus op A&E waar hoge investeringen in R&D noodzakelijk blijven.
    Het verdienmodel komt pas tot uitdrukking bij acceptatie van HD-maps.
    OEM's zullen in 2020 en 2021 aan moeten geven met welke HD-maps-supplier zij in zee willen gaan.
    TT heeft ervoor gekozen om zich te profileren als onafhankelijke HD-maps-supplier.
    TT geeft aan te mikken op een omzet A&E van 1,5 a 2 miljard in 2030.
    Consumer doet dienst als tijdelijke melkkoe die een groot gedeelte van de FCF in 2020 voor haar rekening neemt.
    Van de te verwachten FCF van 100 mio wordt 50 mio aangewend voor aandeleninkoop.

    De markt heeft dit toekomstperspectief in eerste instantie neutraal-positief beoordeeld door TT te waarderen op een KW-FCF van 13,5.
    Uiteraard hebben de uitspraken van TT dat zij zelfstandig de strijd aangaan ter verwerving van marktaandeel in de HD-markt veel speculatiehoop uit het aandeel gehaald doordat de FFF alle controle hebben.
    Het is voor iedereen duidelijk dat indien TT succesvol is met de verkoop van haar HD-maps dat er heel andere FCF's tevoorschijn komen waardoor koersen van 60 euro heel goed mogelijk zijn.
    Door aan te geven dat zij zelfstandig de strijd aangaan kon Mr Market rustig de voortgang van deze ingezette strategie afwachten.

    En toen was daar Corona.
    Een hele forse streep door de rekening.
    Consumer levert zoveel in, dat haar bestaan als melkkoe ter discussie komt te staan.
    Automotive wordt heel hard geraakt door productiestops bij OEM's.

    Ook in deze situatie is HG glashelder.
    Hij trekt de outlook in, stopt het aandeleninkoopprogramma maar geeft expliciet aan, dat hij positieve vorderingen ziet op het gebied van acceptatie van de door TT aangeboden HD-maps bij OEM's maar ook bij High-Tech.
    Voor de FCF voorziet hij een neutraal tot licht negatief resultaat.

    Ook deze keer reageert Mr Market opmerkelijk lakoniek.
    Men waardeert TT slecht af met 20-25%.

    Mr Market wil gewoon eerst bewijzen zien van het falen dan wel slagen van de door TT ingezette strategie dmv harde cijfers.

    De eerste mogelijkheid dient zich daarvoor aan bij de publicatie van de 2q cijfers.





744 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.