Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 181,140 3 mei 2024 22:00
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 249.946 Gem. (3M) 101,4M

Tesla blow-off

7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 243 244 245 246 247 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. löngterm 1 mei 2020 15:34
    www.teslarati.com/tesla-cybertruck-do...

    Nogmaals hier bevestging dat de Corona pandemie R&D in EV's van OEM's zal vertragen. De voorsprong van Tesla zal nog groter worden en het effect op markt aandeel zou significant zijn.

    Deze verschikkelijke pandemie komt voor Tesla op een "perfect" moment. Wanneer de cash positie sterk is en de groei aan de voeten.
  2. [verwijderd] 1 mei 2020 16:21
    quote:

    löngterm schreef op 1 mei 2020 15:34:

    www.teslarati.com/tesla-cybertruck-do...

    Nogmaals hier bevestging dat de Corona pandemie R&D in EV's van OEM's zal vertragen. De voorsprong van Tesla zal nog groter worden en het effect op markt aandeel zou significant zijn.

    Deze verschikkelijke pandemie komt voor Tesla op een "perfect" moment. Wanneer de cash positie sterk is en de groei aan de voeten.
    Waarom precies zouden ze bij Tesla meer R&D doen in crisistijd dan een ander?

    Als Tesla zoveel voorsprong heeft, zitten ze dan niet eerder tegen een plafond aan?

    Ik zie nog steeds een kans dat Tesla binnenkort (3e week mei) op de Battery Day zal gaan verklaren dat hun nieuwe cellen de kosten per kWh gaan halveren.
    Door verbeteringen aan de energiedichtheid kant (chemie en droog) plus aan de productiekant (geen droging nodig, betere effitientie) en mogelijk zelfs grondstoffen, kan samen een halvering per kWh of km actieradius bereikt worden.
    In de laaste 10-15 jaar is dat al een aantal keer gebeurd. De volgende keer gaat het veel impact hebben op kleine auto's en betaalbare auto's die heel, HEEL ver komen op een accu plus lekker snel kunnen bijladen. En vrachtwagens. Zelfs treinen en bepaalde schepen.
    Vliegtuigen vergen vooral grote stappen in energiedichtheid.

    Er lijkt bij Teska intentie om ein-de-lijk de celproductie groter aan te gaan pakken. Tesla maakt eigen cellen in Nevada maar dat is amper voor de helft van de eigen behoefte.

    Als je de beste technologie hebt (WIN), moet je niet alleen genoeg maken voor jezelf (FAIL), maar ook extra maken om te verkopen aan anderen (FAIL) of in ieder geval licenties verkopen (FAIL).
  3. [verwijderd] 1 mei 2020 18:03
    Elon Musk downgrades Tesla

    May 1, 2020 11:23 AM ET|About: Tesla, Inc. (TSLA)|By: Clark Schultz, SA News Editor
    Shares of Tesla (TSLA -7.7%) are dropping further after Elon Musk tweeted on the stock price.

    "Tesla stock price is too high imo," tweeted Musk a few minutes ago.

    Momenteel -12%
  4. [verwijderd] 1 mei 2020 19:00
    Zijn Twitter was nooit echt normaal maar vandaag is speciaal.
    Gaat all hippie lijkt het. Verkoopt bezittingen.
    Noemde de respons op CV19 al fascistisch. Zou hij het land willen verlaten?
    Als miljardair word je snel betrokken bij schimmige clubs en die clubs verliezen nu sterk in publieke support. Zou op zich geen kwaad kunnen alle vermeende banden te ontbinden.
  5. löngterm 1 mei 2020 19:01
    Waarom Tesla verhoudings gewijs meer uit geeft aan EV R&D in deze tijden is omdat Tesla winst maakt op EV's. Alle andere OEM's verkopen nog steeds met verlies en nemen verkopen van winstgevende combustion verkopen in. Daarnaast zijn de ballansen van deze OEM's alles behalve sterk en is de verwachting vanuit aandeelhouders veel strikter. Als je een paar pagina's terug kijkt heb ik een langere verklaring staan die dus waar blijkt te zijn.

    De opmerking van Musk is weer een klassiek voorbeeld van een persoon die niet door heeft wat zijn invloed is. Wederom een idiote uitspraak in het zelfde straatje als de take private tweet(maar iets minder significant) en ook zijn recente Corona tweets. Ben het er totaal niet mee eens maarja niemand is perfect...
  6. @iPlof 1 mei 2020 19:15
    Longterm, klets weer eens niet zo slap, ga gewoon eens die 'ijzersterkte' balans bekijken.
    Die 8m cash komt van aandelenverkoop, mazzeltje toegegeven, maar de helft kun je al reserveren voor accounts payable a 4 miljard. De accounts receivable is maar 1 miljard..
    Voor de rest nog 10tallen miljarden schuld. Dan een negatieve kasstroom ook Q1 weer. Hoe denk je dat Q2 gaat worden?
    Dat gelukje van aandelen verkopen op een topkoers aan fanboys is weliswaar de redding nu maar daarmee geen heel sterk teken, gaat smelten als sneeuw voor de zon en dan komen er opeens HEEL VEEL aandelen bij op VEEL LAGERE koersen..
    Blijf jij vooral zitten of beter nog koop bij..
    Horen we graag Q2 over dat 'geweldige sterke' bescheiden kwartaalverlies en die toch echter beter dan verwachte negatieve kasstroom.

  7. löngterm 1 mei 2020 19:37
    quote:

    @iPlof schreef op 1 mei 2020 19:15:

    Longterm, klets weer eens niet zo slap, ga gewoon eens die 'ijzersterkte' balans bekijken.
    Die 8m cash komt van aandelenverkoop, mazzeltje toegegeven, maar de helft kun je al reserveren voor accounts payable a 4 miljard. De accounts receivable is maar 1 miljard..
    Voor de rest nog 10tallen miljarden schuld. Dan een negatieve kasstroom ook Q1 weer. Hoe denk je dat Q2 gaat worden?
    Dat gelukje van aandelen verkopen op een topkoers aan fanboys is weliswaar de redding nu maar daarmee geen heel sterk teken, gaat smelten als sneeuw voor de zon en dan komen er opeens HEEL VEEL aandelen bij op VEEL LAGERE koersen..
    Blijf jij vooral zitten of beter nog koop bij..
    Horen we graag Q2 over dat 'geweldige sterke' bescheiden kwartaalverlies en die toch echter beter dan verwachte negatieve kasstroom.


    Heb al zo'n 40k winst gemaakt op Tesla en bezit op het moment nog slechts 20k volledig in aandelen. Ook voor mij is de huidige koers "te" hoog en ik zit inderdaad klaar om bij te kopen wanneer we in wat rustiger vaarwater komen.

    Maar hou die aandelen in GM, Ford en Toyota lekker vast joh. Of nog beter breid uit! Hoor ik graag over een aantal jaar hoe dat je vergaan is!
  8. fausto1 1 mei 2020 21:11
    quote:

    Skater schreef op 1 mei 2020 19:00:

    Zijn Twitter was nooit echt normaal maar vandaag is speciaal.
    Gaat all hippie lijkt het. Verkoopt bezittingen.
    Noemde de respons op CV19 al fascistisch. Zou hij het land willen verlaten?
    Als miljardair word je snel betrokken bij schimmige clubs en die clubs verliezen nu sterk in publieke support. Zou op zich geen kwaad kunnen alle vermeende banden te ontbinden.
    Het lijkt erop dat hij naar Mars gaat. zou mooi zijn voor hem dat heeft hij geen last van de fascistische lockdown. En mooi voor ons , zijn wij van hem af.
  9. @iPlof 1 mei 2020 22:30
    quote:

    löngterm schreef op 1 mei 2020 19:37:

    [...]

    Heb al zo'n 40k winst gemaakt op Tesla en bezit op het moment nog slechts 20k volledig in aandelen. Ook voor mij is de huidige koers "te" hoog en ik zit inderdaad klaar om bij te kopen wanneer we in wat rustiger vaarwater komen.

    ????

    Al 3 dagen zit je hier uit je nek te kletsen over sterke fundamentals, balans, hogere openingen en geweldige vooruitzichten.
    En nadat de koers dan 2 dagen flink zakt vind jij de koers opeens *te hoog”.

    Man, laat je nakijken, jij spoort echt niet.
  10. forum rang 6 boem! 2 mei 2020 09:29
    quote:

    @iPlof schreef op 1 mei 2020 22:30:

    [...]
    ????

    Al 3 dagen zit je hier uit je nek te kletsen over sterke fundamentals, balans, hogere openingen en geweldige vooruitzichten.
    En nadat de koers dan 2 dagen flink zakt vind jij de koers opeens *te hoog”.

    Man, laat je nakijken, jij spoort echt niet.
    Misschien is het je ontgaan maar er woedt momenteel een strijd tussen financiele grootmachten die in hun short-long pokergame tot het uiterste gaan waardoor de huidige koers alle contact met het huidige verdienmodel heeft verloren.

    Daarnaast is er de disruptiestrijd gaande van Tesla tov de gevestigde OEM's en daarvan is nu wel duidelijk dat Tesla die overige OEM's tot op heden meer pijn doet dan andersom.

    Het gaat niet om de boekwaarde van de assets, het gaat om de verdiencapaciteit van die assets en of er voldoende cash voorhanden is om toekomstplannen ten uitvoer te brengen.
    Zeker ten opzichte van concurrerende autofabrikanten heeft Tesla daar een voorsprong in opgebouwd die nu extra steun krijgt door het coronavirus.

  11. forum rang 6 pwijsneus 2 mei 2020 13:23
    Het aandeel Tesla vaart op groei, en hoop. Geleid door een zeer bijzonder persoon die in het aandeel heeft gemaakt tot het meest gehypte fonds op z'n beetje de hele aandelenmarkt. Er zijn hardcore believers, en hardcore doemdenkers, en daar lijkt niets tussen te zitten.

    Blijf het met grote belangstelling volgen. Tot nu toe trekken shortsellers al 12 jaar lang aan het verkeerde eind. Maar de vraag is hoe die groeiaandelen zoals bijvoorbeeld Amazon en Tesla deze crisis gaan doorstaan.

    Het kunnen de winnaars van deze hele situatie worden. Of we gaan back to normal.

    Weet het antwoord ook niet...
  12. @iPlof 2 mei 2020 13:41
    quote:

    boem! schreef op 2 mei 2020 09:29:

    [...]

    Misschien is het je ontgaan maar er woedt momenteel een strijd tussen financiele grootmachten die in hun short-long pokergame tot het uiterste gaan waardoor de huidige koers alle contact met het huidige verdienmodel heeft verloren.

    Daarnaast is er de disruptiestrijd gaande van Tesla tov de gevestigde OEM's en daarvan is nu wel duidelijk dat Tesla die overige OEM's tot op heden meer pijn doet dan andersom.

    Het gaat niet om de boekwaarde van de assets, het gaat om de verdiencapaciteit van die assets en of er voldoende cash voorhanden is om toekomstplannen ten uitvoer te brengen.
    Zeker ten opzichte van concurrerende autofabrikanten heeft Tesla daar een voorsprong in opgebouwd die nu extra steun krijgt door het coronavirus.

    @Boem,

    Die "short-long pokergame" is mij UITERAARD niet ontgaan.
    Daarom noem ik dit aandeel al tijden uiterst speculatief en sluit ik geen enkele koers op korte termijn uit.

    Dat Tesla het enorm veel beter doet dan OEM's is onzin en daarbuiten ook niet heel relevant. De winst van Tesla is 9 cent nu, wat denk je in Q2?

    Wat maakt het dan uit wat BMW of VW doet. Denk je dat zij eerder omvallen?

    Verdienmodel is zeker relevant, maar dat is dus zeer matig, ieder boekjaar verlies, 2020 zeer waarschijnlijk ook en tegelijk een TORENHOGE koers.

    De balans en de cash heb ik hier meermalen aangehaald. Ja het was slim om recent aandelen zo hoog bij te drukken, maar de balans blijft ZWAK en het is dus gewoon geen sterk teken dat je met deze truc de boel net hebt gered. Kasstroom Q1 NEGATIEF. Wat denk je in Q2?

  13. forum rang 10 voda 2 mei 2020 16:23
    Elon Musk vindt aandeel Tesla te hoog

    (ABM FN-Dow Jones) Topman Elon Musk van Tesla zorgt vrijdag opnieuw voor controverse door op Twitter te zeggen dat het aandeel van de fabrikant van elektrische voertuigen te hoog staat.

    In de afgelopen 12 maanden steeg het aandeel Tesla ruim 200 procent en in de afgelopen drie maanden met zo'n 35 procent.

    De opmerkingen van Musk volgen op de beter dan verwachte resultaten die Tesla eerder deze week vrijgaf. In het eerste kwartaal werd verrassend genoeg winst behaald. Dit gaf het aandeel een impuls. Vrijdag noteerde Tesla echter 11 procent in het rood.

    Controversiële uitspraken op Twitter zijn Musk niet vreemd. Eerder deze week nog uitte hij forse kritiek op de lockdownmaatregelen die gelden vanwege de corona-uitbraak. Die raken onder meer de fabriek van Tesla in Californië.

    In 2018 tweette Musk dat hij Tesla van de beurs wilde halen voor 420 dollar per aandeel. Later uitte de CEO ook kritiek op de U.S. Securities and Exchange Commission. In 2019 ging Musk weer over de schreef met een Twitter bericht over de productie van Tesla.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  14. [verwijderd] 3 mei 2020 19:03
    Ik heb steeds meer vertrouwen in Tesla voor de toekomst, ook een stabiel verblijven boven $1000 over een paar jaar, maar voor nu is het aandeel echt te hoog. De grootste fabriek (die de meeste omzet ophaalt) is gesloten dankzij de politieke situatie in Fremont. Dit gaat allang niet meer over een virus natuurlijk. Waarover dan wel? Is een goede vraag.
    Gezien de hoge volatiliteit lijken geduld en voorzichtigehid geboden.

    Kopen op elke 20% dip? Als je er nog eens 10% onder komt bijkopen?
    Deel verkopen als je er in korte tijd 50% op verdiende?
    De bandbreedte is nog minstens zo groot als toen die $200-350 was.
    $450-950?

    Bovenstaande betekent niet dat ik perse vind dat het aandeel meer WAARD is dan $100-200 ofzo. Vooralsnog is het een verzameling niet ingeloste beloften en vergooide zelf opgelegde kansen.
    Er lijkt een teken te zijn dat er beleidsmatig/cultuurmatig een ommeslag is aan de top. Ik denk dat het de nieuwe voorzitter is. Maar Musk gaat er al die miljarden mee opstrijken.
  15. löngterm 5 mei 2020 11:44
    We zijn weer terug bij af en de tweets van Musk lijken dus enkel op het dag sentiment effect te hebben. Opzich wel logisch want het draait om de bedrijfsvoering en daarmee is een uitspraak van een volatiele CEO als musk zo erg nog niet. Toch siert het hem nog steeds om op elk van zijn tweets gecontroleerd te worden nog voor ze de wereld in worden geslingerde.
  16. Arthuradis 7 mei 2020 13:44
    Tesla begint competitie te krijgen van zowat elk automerk....ze zullen de koek van de electrische auto moeten delen met de traditionele merken. Daarbovenop zou de vraag naar elektrische autos wel eens tijdelijk veel minder kunnen gaan zijn gezien de fossiele brandstof spotgoedkoop is geworden...ik blijf er liever vanaf aan deze koersen...
7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 243 244 245 246 247 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links