Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,070 6 mei 2024 17:35
  • +0,100 (+1,00%) Dagrange 9,966 - 10,145
  • 816.756 Gem. (3M) 1,9M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. taurus86 28 april 2020 13:30
    quote:

    EQ140 schreef op 28 april 2020 11:31:

    [...]
    Ben het met je eens, nu Hoekstra nog. Er zullen waarschijnlijk ook nog dure brandstofcontracten afgesloten zijn die je met een faillissement ook kwijt bent. Kortom een faillissement met een doorstart klm is veruit de beste optie. Corona blijft nog jaar(en) dus de kosten worden onhoudbaar (ook zonder Corona)
    Robbing Peter, to pay Paul. Dit is toch geen handelspraktijk; een ander voor de verliezen laten opdraaien. KLM is Cool Cat niet? Stel dat alle crediteuren vandaag hun geld op gaan vragen, dan is KLM zo lek als een mandje. Ga weg uit dit aandeel, je loopt een dikke kans dat de leningen op termijn in aandelen worden omgezet.

    Veel met KLM gevlogen van Amsterdam naar Lissabon. Als klant stond je minstens 40 minuten op je koffer te wachten. Alleen de koffers van het KLM personeel waren binnen 15 minuten op de band. En weg waren de dames en heren. Kon hen wat schelen. KLM = Persoonlijke aandacht. Forget it.
  2. EQ140 29 april 2020 12:18
    quote:

    wins schreef op 28 april 2020 16:18:

    Pas op met dit soort aandelen, voordat je het weet ben je van je centen af, nationalisatie ligt op de loer met deze politieke bemoeienis
    Beleggers geloven er nog in als je de aandelenkoers ziet. Verwacht zelf dat er een grote sanering moet komen. Er is en blijft voorlopig een grote overcapaciteit ook bij andere sectoren. De overheden kunnen niet alle bedrijven in de luchtvaart, horeca, autobranche, toeristenbrance etc. overeind houden.
  3. [verwijderd] 29 april 2020 19:00
    Toen ik bij iemand mijn zorgen ventileerde over het eventueel weer terugkomen van alle bedrijvigheid op SPL kreeg ik de bal terug geketst: Ze gaan keihard terugkomen met de KLM voorop natuurlijk.
    Nog goedkopere tickets, zeker in het begin, prijzen van 20-30-45 euro voor bestemmingen binnen Europa alleen al, alle poorten zullen opengaan...als nooit tevoren, het volk zal helemaal wild worden en er gaan bestellingen de deur uit 300-400 stuks 737-NEO Boing kisten om alle groei weer op te vangen"

    Dus weer terug naar 100% op wat het volume ooit was en nog een schep van +20% om het leed te vergeten, het vol wil zuipen, gokken, vreten en vliegen, daar moet aan voldaan worden.

    En die figuur van D66 dan? Paternotte is de naam: "de pret bestemmingen moeten verdwijnen op SPL" en andere wereldvreemde klets die amper klankbord vind binnen het Haagsche.

    Het is een scenario! zoals er vele zijn.....
  4. [verwijderd] 29 april 2020 19:11
    Terughalen van passagiers kost geld, meer investeren om later weer meer te verdienen, hoe gek het ook klinkt, omzet terughalen als hoogste prioriteit, de heropening moet gevierd worden, en dat geldt voor elke business met soortgelijke acties.

    Alles weer keihard de lucht in, de milieu gekkies hadden mooie maanden, maar het volk wil meer.

    En die 1,5 meter economie dan? tijdelijk, hooguit twee maanden, bioscopen, horeca natuurlijk en vliegen als enkele voorbeeldjes die geen bestaansrecht hebben bij de 1,5 meter regels.

    Het volk gaat echt helemaal los: weg crisis, rot op virus, het grootste deel van het werkende volk heeft helemaal geen crisis gehad, denk alleen al aan die honderd duizenden ambtenaren, ze kunnen geen geld uitgeven.

    1,5 miljard euro reis-vouchers mogen ook nog verzilverd worden, liefst dit jaar nog(geldig tot 31 dec. 2020), 2021 wordt een nieuw begin.

    Het is maar een scenario he!
  5. forum rang 6 gbakl 29 april 2020 19:11
    'Autoverhuurder Hertz staat op omvallen door coronacrisis'

    alles stijgt vandaag....hosanna trend.
    zieltogende airlines of zinkende cruise schepen of niets meer verkopende vliegtuigmakers , het maakt niet uit.

    alleen:

    Hertz Global Holdings, Inc. (HTZ)
    4.2809-0.7191 (-14.382%) kan het even niet meer verbloemen, maar stond eerst wel op winst vandaag !?

    en de rest ?

    ach, die volgt vanzelf wel als deze opportunistische onzin rally
    achter de rug is
  6. rightright 30 april 2020 08:56
    Ik heb weleens een vlucht geboekt op de KLM site en die was rond de 40 euro duurder dan andere maatschappij. Ik denk laat ik eens 40 euro meer uitgeven en eens met KLM gaan. Kwam ik in een Air Malaysia toestel te zitten. Heb geklaagd en kreeg 40 euro terug :)

    Ik reis heel vaak naar Thailand enkele reis. Bij KLM is een enkele reis bijna net zo duur als een retour. Dus dan maar vliegen met een tussenstop met andere maatschappij (of Eva Air rechtsreeks), wat 350 euro scheelt.

    Ik reis al meer dan 10 jaar de wereld over. Maar in mijn hele leven misschien 3 keer KLM gevlogen, waren altijd betere alternatieven.
  7. Erwin L 30 april 2020 13:09
    Uit de Telegraaf van vandaag:

    Lot KLM ligt in handen van banken
    Door YTEKE DE JONG EN EDWIN VAN DER SCHOOT

    Updated 3 uur geleden
    Vandaag, 07:00 in FINANCIEEL

    Banken zijn nog afwachtend om KLM geld te lenen, zelfs als daar staatsgaranties tegenover staan. Het heetste hangijzer in nu lopende gesprekken is een businessplan waaruit blijkt dat KLM het geleende geld kan terugbetalen.

    Alleen de drie Nederlandse grootbanken lijken momenteel in gesprek met het ministerie van Financiën en KLM, zo blijkt uit een rondgang langs in Nederland actieve banken. Zo adviseert ABN Amro de Nederlandse staat over de mogelijke steun aan KLM, terwijl ING en Rabobank volgens bronnen in de markt KLM, de Nederlandse dochtermaatschappij van Air France KLM, adviseren.

    Ingewikkeld
    KLM verwacht dat die gesprekken nog enkele weken zullen duren, zo meldde topman Pieter Elbers dinsdag in een interne webcast. „We hebben discussies met banken en het is best ingewikkeld. Aan de ene kant praten we met banken over de voorwaarden van de leningen, aan de andere kant praten we met de overheid, die weer andere ideeën heeft over de voorwaarden van die leningen”, zo omschrijft de KLM-topman de ’driehoek’.

    Voor de Nederlandse banken is het volgens bronnen in de markt momenteel vooral zaak om een ondernemingsplan van KLM op papier te zien, waardoor ze erop kunnen vertrouwen dat ze hun volledige inleg terugzien aan het eind van de looptijd van de leningen. „Die vliegtuigen staan nu aan de grond. Het bedrijf is feitelijk technisch failliet. Hoe gaan ze ooit weer geld verdienen?”, zegt een bankier op voorwaarde van anonimiteit. Die vraag is relevant, omdat de Nederlandse staatsgaranties op de leningen tot 90% zouden gaan, en dus niet tot de volle 100%.

    Relatie
    „We zijn aan het kijken hoe we deze leningen terug kunnen betalen in de komende jaren”, zegt Elbers. Experts houden er rekening mee dat het nog wel drie jaar kan duren voor het luchtverkeer genormaliseerd is. Bovendien zullen de verdiensten de komende jaren terugvallen als gevolg van de economische crisis. „KLM vliegt in de eerste jaren voor de banken”, zegt een bron.

    Wat niet helpt zijn talloze aanvullende politieke eisen die mogelijk aan KLM gesteld worden. Daardoor kan de verdiencapaciteit verder onder druk komen te staan. Bovendien moet er ook nog geld richting de holding Air France KLM. Daar kan de Nederlandse overheid mogelijk niet voor garant staan, omdat het Frans bedrijf is. „De Nederlandse steun richt zich op KLM”, laat het ministerie weten.

    Een aantal internationale banken geeft desgevraagd aan liever met Air France de koffer in te duiken dan met KLM. „Een keus om KLM te steunen kan in dit stadium wellicht schadelijk zijn voor de relatie met de Fransen”, verklaart één van hen waarom zijn werkgever eerst de kat uit de boom kijkt. Uiteindelijk zijn Air France en de Franse staat voor zakenbanken die azen op vervolgopdrachten vaak interessantere klanten dan Nederland en KLM.

    Nationalisatie
    In de markt lopen de meningen uiteen over de logica van het verstrekken van leningen, terwijl het bedrijf ook genationaliseerd zou kunnen worden. Een argument voor lenen in plaats van nationaliseren is dat een lening uiteindelijk goedkoper is als alles terugbetaald wordt. Ook staan schuldeisers bij een eventueel faillissement hoger in de hiërarchie dan de aandeelhouders.

    De pro-nationalisatie denkers in de bankierswereld wijzen op de beurswaarde van Air France KLM van amper nog €2 miljard. De Staat ziet daarin geen remedie. „De onderneming wordt nu geconfronteerd met een liquiditeitsprobleem. Daar biedt een nationalisatie nu geen oplossing voor”, aldus het ministerie van Financiën.

    Voor ING zou de redding van nationale trots KLM een kans bieden om het geschonden blazoen weer op te poetsen na de schikking wegens fraude in 2018. Voor Rabobank geldt echter dat het prominent financieren van een luchtvaartmaatschappij moeilijk rijmt met haar duurzame imago.

    KLM, ABN Amro, ING en Rabobank wilden geen commentaar geven.


    www.telegraaf.nl/financieel/107356842...
  8. @iPlof 30 april 2020 17:54
    Even de koers 'ondersteunen' met het verse noodkrediet van 10 miljard.
    Daarna de grootste verwatering ooit. Koers straks 1 tot 2 euro.
    Een van de komende zondagavonden komt het grote nieuws.

    Private beleggers, pensioenfondsen, speculanten, belastingbetalende burgers, allemaal het haasje.
  9. rightright 30 april 2020 19:53
    Misschien is het de Nederlandse staat wel die de aandelen opkoopt (misschien samen met de fransen) om een meerderheidsbelang te krijgen. Wie anders zou het kopen :) Delta Airlines heeft ook nog 10% belang in KLM. Misschien moeten die dat ook wel verkopen als ze geld nodig hebben over failliet gaan. Komt er weer 10% aandelen vrij. Spannend aandeel, how low can we go!
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links