Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
jan6307 schreef op 28 april 2020 09:46 :
Een ding kan ik niet volgens, beide aandelen in bezit Air France en Lufthansa.
Zijn beide overheidssteun nodig Air France zakt en Lufthansa begint te vliegen!!!
inmiddels Lufthansa na 10% koersstijging vandaag ...nu weer op verlies.
EQ140 schreef op 28 april 2020 11:31 :
[...]
Ben het met je eens, nu Hoekstra nog. Er zullen waarschijnlijk ook nog dure brandstofcontracten afgesloten zijn die je met een faillissement ook kwijt bent. Kortom een faillissement met een doorstart klm is veruit de beste optie. Corona blijft nog jaar(en) dus de kosten worden onhoudbaar (ook zonder Corona)
Robbing Peter, to pay Paul. Dit is toch geen handelspraktijk; een ander voor de verliezen laten opdraaien. KLM is Cool Cat niet? Stel dat alle crediteuren vandaag hun geld op gaan vragen, dan is KLM zo lek als een mandje. Ga weg uit dit aandeel, je loopt een dikke kans dat de leningen op termijn in aandelen worden omgezet. Veel met KLM gevlogen van Amsterdam naar Lissabon. Als klant stond je minstens 40 minuten op je koffer te wachten. Alleen de koffers van het KLM personeel waren binnen 15 minuten op de band. En weg waren de dames en heren. Kon hen wat schelen. KLM = Persoonlijke aandacht. Forget it.
Ik heb deze aandelen niet. Andere voor de schulden laten opdraaien? Het risico gaat nu naar de belasting betaler.
Pas op met dit soort aandelen, voordat je het weet ben je van je centen af, nationalisatie ligt op de loer met deze politieke bemoeienis
wie zegt dan dat je de aandelen moet kopen ?
wins schreef op 28 april 2020 16:18 :
Pas op met dit soort aandelen, voordat je het weet ben je van je centen af, nationalisatie ligt op de loer met deze politieke bemoeienis
Beleggers geloven er nog in als je de aandelenkoers ziet. Verwacht zelf dat er een grote sanering moet komen. Er is en blijft voorlopig een grote overcapaciteit ook bij andere sectoren. De overheden kunnen niet alle bedrijven in de luchtvaart, horeca, autobranche, toeristenbrance etc. overeind houden.
British Airways has set out plans to make up to 12,000 of its staff redundant because of the global collapse in air travel in the face of the coronavirus pandemic.
Toen ik bij iemand mijn zorgen ventileerde over het eventueel weer terugkomen van alle bedrijvigheid op SPL kreeg ik de bal terug geketst: Ze gaan keihard terugkomen met de KLM voorop natuurlijk. Nog goedkopere tickets, zeker in het begin, prijzen van 20-30-45 euro voor bestemmingen binnen Europa alleen al, alle poorten zullen opengaan...als nooit tevoren, het volk zal helemaal wild worden en er gaan bestellingen de deur uit 300-400 stuks 737-NEO Boing kisten om alle groei weer op te vangen" Dus weer terug naar 100% op wat het volume ooit was en nog een schep van +20% om het leed te vergeten, het vol wil zuipen, gokken, vreten en vliegen, daar moet aan voldaan worden. En die figuur van D66 dan? Paternotte is de naam: "de pret bestemmingen moeten verdwijnen op SPL" en andere wereldvreemde klets die amper klankbord vind binnen het Haagsche. Het is een scenario! zoals er vele zijn.....
drooglegging schreef op 29 april 2020 19:00 :
Nog goedkopere tickets,
Het is een scenario! zoals er vele zijn.....
Hoe zal dat uitpakken voor de omzet en gestegen schuld?
Terughalen van passagiers kost geld, meer investeren om later weer meer te verdienen, hoe gek het ook klinkt, omzet terughalen als hoogste prioriteit, de heropening moet gevierd worden, en dat geldt voor elke business met soortgelijke acties. Alles weer keihard de lucht in, de milieu gekkies hadden mooie maanden, maar het volk wil meer. En die 1,5 meter economie dan? tijdelijk, hooguit twee maanden, bioscopen, horeca natuurlijk en vliegen als enkele voorbeeldjes die geen bestaansrecht hebben bij de 1,5 meter regels. Het volk gaat echt helemaal los: weg crisis, rot op virus, het grootste deel van het werkende volk heeft helemaal geen crisis gehad, denk alleen al aan die honderd duizenden ambtenaren, ze kunnen geen geld uitgeven. 1,5 miljard euro reis-vouchers mogen ook nog verzilverd worden, liefst dit jaar nog(geldig tot 31 dec. 2020), 2021 wordt een nieuw begin. Het is maar een scenario he!
'Autoverhuurder Hertz staat op omvallen door coronacrisis' alles stijgt vandaag....hosanna trend. zieltogende airlines of zinkende cruise schepen of niets meer verkopende vliegtuigmakers , het maakt niet uit. alleen: Hertz Global Holdings, Inc. (HTZ) 4.2809-0.7191 (-14.382%) kan het even niet meer verbloemen, maar stond eerst wel op winst vandaag !? en de rest ? ach, die volgt vanzelf wel als deze opportunistische onzin rally achter de rug is
Heeft KLM nog deelnemingen in auto-verhuurders? op SPL zitten er ook een paar, maar niets te doen natuurlijk! Ze moeten het nog 4-5 weken kunnen uitzingen, in the slipstream gaan dit soort bedrijfstakken ook weer aantrekken "Half Nederland eet van Schiphol"
Ik heb weleens een vlucht geboekt op de KLM site en die was rond de 40 euro duurder dan andere maatschappij. Ik denk laat ik eens 40 euro meer uitgeven en eens met KLM gaan. Kwam ik in een Air Malaysia toestel te zitten. Heb geklaagd en kreeg 40 euro terug :) Ik reis heel vaak naar Thailand enkele reis. Bij KLM is een enkele reis bijna net zo duur als een retour. Dus dan maar vliegen met een tussenstop met andere maatschappij (of Eva Air rechtsreeks), wat 350 euro scheelt. Ik reis al meer dan 10 jaar de wereld over. Maar in mijn hele leven misschien 3 keer KLM gevlogen, waren altijd betere alternatieven.
Hoe bizar, iedereen roept mayday mayday maar de koers blijft in de lucht. Invloed overheden en pensioenfondsen?
Uit de Telegraaf van vandaag:Lot KLM ligt in handen van banken Door YTEKE DE JONG EN EDWIN VAN DER SCHOOT Updated 3 uur geleden Vandaag, 07:00 in FINANCIEEL Banken zijn nog afwachtend om KLM geld te lenen, zelfs als daar staatsgaranties tegenover staan. Het heetste hangijzer in nu lopende gesprekken is een businessplan waaruit blijkt dat KLM het geleende geld kan terugbetalen. Alleen de drie Nederlandse grootbanken lijken momenteel in gesprek met het ministerie van Financiën en KLM, zo blijkt uit een rondgang langs in Nederland actieve banken. Zo adviseert ABN Amro de Nederlandse staat over de mogelijke steun aan KLM, terwijl ING en Rabobank volgens bronnen in de markt KLM, de Nederlandse dochtermaatschappij van Air France KLM, adviseren. Ingewikkeld KLM verwacht dat die gesprekken nog enkele weken zullen duren, zo meldde topman Pieter Elbers dinsdag in een interne webcast. „We hebben discussies met banken en het is best ingewikkeld. Aan de ene kant praten we met banken over de voorwaarden van de leningen, aan de andere kant praten we met de overheid, die weer andere ideeën heeft over de voorwaarden van die leningen”, zo omschrijft de KLM-topman de ’driehoek’. Voor de Nederlandse banken is het volgens bronnen in de markt momenteel vooral zaak om een ondernemingsplan van KLM op papier te zien, waardoor ze erop kunnen vertrouwen dat ze hun volledige inleg terugzien aan het eind van de looptijd van de leningen. „Die vliegtuigen staan nu aan de grond. Het bedrijf is feitelijk technisch failliet. Hoe gaan ze ooit weer geld verdienen?”, zegt een bankier op voorwaarde van anonimiteit. Die vraag is relevant, omdat de Nederlandse staatsgaranties op de leningen tot 90% zouden gaan, en dus niet tot de volle 100%. Relatie „We zijn aan het kijken hoe we deze leningen terug kunnen betalen in de komende jaren”, zegt Elbers. Experts houden er rekening mee dat het nog wel drie jaar kan duren voor het luchtverkeer genormaliseerd is. Bovendien zullen de verdiensten de komende jaren terugvallen als gevolg van de economische crisis. „KLM vliegt in de eerste jaren voor de banken”, zegt een bron. Wat niet helpt zijn talloze aanvullende politieke eisen die mogelijk aan KLM gesteld worden. Daardoor kan de verdiencapaciteit verder onder druk komen te staan. Bovendien moet er ook nog geld richting de holding Air France KLM. Daar kan de Nederlandse overheid mogelijk niet voor garant staan, omdat het Frans bedrijf is. „De Nederlandse steun richt zich op KLM”, laat het ministerie weten. Een aantal internationale banken geeft desgevraagd aan liever met Air France de koffer in te duiken dan met KLM. „Een keus om KLM te steunen kan in dit stadium wellicht schadelijk zijn voor de relatie met de Fransen”, verklaart één van hen waarom zijn werkgever eerst de kat uit de boom kijkt. Uiteindelijk zijn Air France en de Franse staat voor zakenbanken die azen op vervolgopdrachten vaak interessantere klanten dan Nederland en KLM. Nationalisatie In de markt lopen de meningen uiteen over de logica van het verstrekken van leningen, terwijl het bedrijf ook genationaliseerd zou kunnen worden. Een argument voor lenen in plaats van nationaliseren is dat een lening uiteindelijk goedkoper is als alles terugbetaald wordt. Ook staan schuldeisers bij een eventueel faillissement hoger in de hiërarchie dan de aandeelhouders. De pro-nationalisatie denkers in de bankierswereld wijzen op de beurswaarde van Air France KLM van amper nog €2 miljard. De Staat ziet daarin geen remedie. „De onderneming wordt nu geconfronteerd met een liquiditeitsprobleem. Daar biedt een nationalisatie nu geen oplossing voor”, aldus het ministerie van Financiën. Voor ING zou de redding van nationale trots KLM een kans bieden om het geschonden blazoen weer op te poetsen na de schikking wegens fraude in 2018. Voor Rabobank geldt echter dat het prominent financieren van een luchtvaartmaatschappij moeilijk rijmt met haar duurzame imago. KLM, ABN Amro, ING en Rabobank wilden geen commentaar geven. www.telegraaf.nl/financieel/107356842...
AanDelenHouder schreef op 30 april 2020 09:39 :
Hoe bizar, iedereen roept mayday mayday maar de koers blijft in de lucht. Invloed overheden en pensioenfondsen?
dat houdt geen stand.
koers wordt gesteund in mijn ogen , aandelen printer staat al aan .....bij opvolger roto smeets :(
Even de koers 'ondersteunen' met het verse noodkrediet van 10 miljard. Daarna de grootste verwatering ooit. Koers straks 1 tot 2 euro. Een van de komende zondagavonden komt het grote nieuws. Private beleggers, pensioenfondsen, speculanten, belastingbetalende burgers, allemaal het haasje.
al een paar dagen trekt de nabeurshandel de koers fors omhoog en dus maandag.....weer zo'n dag?
Misschien is het de Nederlandse staat wel die de aandelen opkoopt (misschien samen met de fransen) om een meerderheidsbelang te krijgen. Wie anders zou het kopen :) Delta Airlines heeft ook nog 10% belang in KLM. Misschien moeten die dat ook wel verkopen als ze geld nodig hebben over failliet gaan. Komt er weer 10% aandelen vrij. Spannend aandeel, how low can we go!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)