Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,670 14 mei 2024 17:25
  • +0,090 (+1,61%) Dagrange 5,535 - 5,670
  • 107.816 Gem. (3M) 274,6K

off-topic

23.393 Posts
Pagina: «« 1 ... 162 163 164 165 166 ... 1170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 21 september 2019 08:48
    Dat mobiliteit verandert staat voor mij vast.

    Dat EV het gaat winnen van ICE is ook duidelijk of waterstof daar nog een gedeelte van meepakt hangt af van de investeringen die OEM's bereid zijn te doen momenteel zie je ze als hazen het pad van de EV kiezen muv BMW.

    Steden zullen een andere auto-samenstelling kennen dan rural gebieden.
    Momenteel is het prive-autogebruik in NY volstrekt verschillend met Texas of Nevada maar dat houdt niet in dat alles naar het stadsmodel wodt omgevormd.
    De grootste verandering zal waatschijnlijk in het beroepsvervoer plaatsvinden.
    In die catagorie zal het niet gaan om de goedkoopste aanschafprijs maar om de laagste jaarkosten en derhalve zal het aankomen op de beste techniek vwb aandrijf- en accusysteem.

    Disruptie in beroepsgoederenvervoer en binnen de carmakers staat voor de deur maar dan wel met top producten op basis van nieuwe technieken en daar hoort geen op de zolderkamer in elkaar geknutseld veredeld naaimachientje bij van 3 of 5k.

  2. [verwijderd] 21 september 2019 11:19
    quote:

    boem! schreef op 21 september 2019 08:48:

    Dat mobiliteit verandert staat voor mij vast.

    Dat EV het gaat winnen van ICE is ook duidelijk of waterstof daar nog een gedeelte van meepakt hangt af van de investeringen die OEM's bereid zijn te doen momenteel zie je ze als hazen het pad van de EV kiezen muv BMW.

    Steden zullen een andere auto-samenstelling kennen dan rural gebieden.
    Momenteel is het prive-autogebruik in NY volstrekt verschillend met Texas of Nevada maar dat houdt niet in dat alles naar het stadsmodel wodt omgevormd.
    De grootste verandering zal waatschijnlijk in het beroepsvervoer plaatsvinden.
    In die catagorie zal het niet gaan om de goedkoopste aanschafprijs maar om de laagste jaarkosten en derhalve zal het aankomen op de beste techniek vwb aandrijf- en accusysteem.

    Disruptie in beroepsgoederenvervoer en binnen de carmakers staat voor de deur maar dan wel met top producten op basis van nieuwe technieken en daar hoort geen op de zolderkamer in elkaar geknutseld veredeld naaimachientje bij van 3 of 5k.

    Dat mobiliteit gaat veranderen staat als een paal boven water.

    In de westerse wereld waar de infrastructuur prima in orde is zullen de veranderingen het grootst zijn voor zowel personen als vrachtverkeer van a naar b en verregaand wanneer SAE level 4 en 5 haar intrede gaan doen.

    Buiten de westerse wereld waar de infrastructuur minder goed geregeld is zal het fossiel vervoer nog tientallen jaren het (straat)beeld bepalen en bij het uitblijven van significant betere batterij systemen gaat het batterij vervoermiddel het in deze gebieden niet redden.
    Dus voor deze gebieden de huidige fossiele verbrandingsmotoren naar elektrisch mbv een brandstofcel op waterstof en voor SAE level 4 en 5 zal er nog flink wat moeten veranderen wil in deze gebieden de techniek het menselijk handelen uberhaupt kunnen overnemen.

    Mijn verwachting is bij de invoering van SAE 5, waar menselijk handelen volledig is overgenomen door techniek het comfort, diensten en service het belangrijkste element van een vervoermiddel zal zijn en met welk merk dit wordt gerealiseerd is volledig ondergeschikt, maar de laagste prijs tegen de juiste service!

    De bedrijven met visie en diepste zakken gaan deze wedstrijd winnen en bedrijven die op dit moment de benodigde techniek en kennis in huis hebben moeten aansluiting/onderdak zoeken bij deze toekomstige mobiliteit winnaars.
  3. forum rang 6 boem! 21 september 2019 13:40
    Ik mag toch hopen, dat het slechte voorbeeld van de westerse wereld de rest van de wereld in andere oplossingsrichtingen dwingt.

    Je hoeft geen rocket-science geleerde te zijn om ervan uit te gaan dat mobiliteit en prive autobezit onlosmakelijk verbonden is aan het inkomen dat men verdiend.
    Slechts de westerse moderne wereld heeft "geprofiteerd" van de zegeningen die de aanwending van fossiele brandstoffen ons heeft gegeven en dan nog slechts tijdelijk. De bedrijven met visie en diepste zakken leken de strijd te gaan winnen maar worden nu gestopt door de publieke opinie die hun greedy handelen niet langer accepteert.

    Mensen pikken het niet langer om geregeerd te worden door globalisten die geen ander doel hebben dan de elite nog rijker te maken ten koste van de meerderheid. Indien zelfs VVD-leiders vraagtekens gaan zetten bij dit gedrag ben je een station te ver doorgeschoten.

    Het is de meeste mensen nu wel duidelijk dat er weinig compassie bestaat voor het algemeen belang bij deze elite.
    Dat men de verdeling van wat iedereen toekomt zo heeft gewijzigd dat er voor de werkenden nog slechts een overlevingsrantsoen overblijft is tot daar aan toe maar dat zij stelselmatig de waarheid geweld aan doen en gespeend zijn van enig ethisch aspect was de druppel die de emmer heeft doen overlopen.

    Ik ben er absoluut niet zeker van of deze elite waaronder ik met name Big-Oil, Big-Car en Big-Bank reken de kans krijgt om nog een keer hetzelfde greedy spelletje te spelen terwijl nu ook Big-Tech in de schijnwerpers staat vanwege hun privacy en beinvloedingsbeleid.

    Er is 1 groot verschil tussen nu en 60 jaar geleden en dat is dat we ons nu veel beter kunnen orienteren op wie de waarheid vertelt en wie niet, wie het goed voorheeft met de mensheid in zijn algemeenheid en wie de baten slechts wil dirigeren richting een zeer beperkte groep.

    Kennis is macht, het internet heeft ervoor gezorgd dat die kennis niet alleen is voorbehouden aan een beperkte groep maar voor iedereen toegankelijk is geworden.
    Indien die gevestigde orde voldoende gezond verstand heeft zal men veranderingen doorvoeren die het algemeen belang dienen en zich in de toekomst onthouden van de beschamende integriteitsacties alleen ter wille van hun eigen financiele gewin.
  4. [verwijderd] 23 september 2019 10:40
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 september 2019 10:11:

    Goud trekt verder aan
    de spread tussen Goud en Zilver is nog steeds wijdende
    beide worden wel steeds meer aanbevolen, hedge fondsen kopen voornamelijk goud
    Morgen Wies,
    De ratio is met 83 nog steeds hoog maar aan het afnemen, had vandaag een grotere stijging van het goud verwacht gezien de 'sfeer' tussen Iran en de US.

    Ook de olie blijft achter en had vandaar een terugkeer naar de $62 verwacht nu het ernaar uitziet dat SA langere tijd nodig heeft om terug te keren naar de 10 mio + vaten per dag.

    Momenteel 15% dekking en iets meer aan zilver dan goud en verwacht dat zilver binnenkort naar de $20+ kan gaan..

    Mooie dag vandaag en wellicht rest van de week om posities weer terug aan te vullen...

    Succes..........Peter
  5. [verwijderd] 23 september 2019 10:59
    quote:

    boem! schreef op 21 september 2019 13:40:

    ..

    Kennis is macht, het internet heeft ervoor gezorgd dat die kennis niet alleen is voorbehouden aan een beperkte groep maar voor iedereen toegankelijk is geworden.
    Indien die gevestigde orde voldoende gezond verstand heeft zal men veranderingen doorvoeren die het algemeen belang dienen en zich in de toekomst onthouden van de beschamende integriteitsacties alleen ter wille van hun eigen financiele gewin.

    Mijns inziens een ietwat romantisch beeld. Ben het met jou eens dat informatie beter toegankelijk is geworden en daardoor mensen in staat stelt om betere beslissingen te maken. Dat is de theorie, maar de praktijk laat vaak zien dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Of het nu een trollenfabriek in China is of Breitbart in Amerika, het bewust creëren van foute informatie zorgt voor een stormvloed aan fake news.

    Volgens de theorie zal er nooit een Trump gekozen zijn, zal er nooit voor een Brexit gestemd worden. De stemmers van deze twee partijen stemmen overduidelijk tegen hun eigen belang. Puur op basis van leugens en valse informatie. Uiteindelijk is dat een strijd die voor het ethische kamp moeilijk te winnen is. Een groep met een beetje verstand van de psychologie van de mens, weet de juiste emoties te triggeren en daarbij zoveel ruis te creëren dat de waarheid niet meer relevant is. Goed voorbeeld daarbij is de aanslag op MH17. Het maakte Rusland niet uit hoe bizar (en nep) hun eigen verhalen waren, maar het doel was dat het echte verhaal ondersneeuwt en mensen gaan twijfelen aan de waarheid. Nederland weet misschien beter, maar Rusland en Oekraïne ook?

    Daarbij denk ik dat 90% van de bevolking helemaal niet geïnteresseerd is in de politiek en de financiële wereld. Ze kopen een huis, ze kopen een auto en kijken 's avonds het 8-uur-journaal. Dat is niet oneerbiedig bedoeld, maar ik probeer aan te geven dat het vaak wat oppervlakkig is. Complottheorieën zitten goed in elkaar en het kost tijd en moeite om je te verdiepen in de waarheid.

    Er moet tegenwoordig door ons brein zoveel data verwerkt worden, dat de mensen met een burn-out met bosjes neervallen. Niet omdat ze zich aanstellen, maar omdat de informatiestroom gewoon teveel wordt.

    De beurs is een cocktail van bovenstaande en daardoor hebben incompetente analisten zoals Jostie ook een podium. Zij vertellen niet de waarheid, maar weten de juiste emoties te triggeren. Ik kan mijzelf daar ontzettend kwaad over maken, maar hoop het in de toekomst toch los te laten. Profiteer van de schommelingen op de beurs welke veroorzaakt worden door psychologische kronkels.

  6. [verwijderd] 24 september 2019 11:23
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 23 september 2019 20:50:

    iemand nieuws over Yirendai?
    Morgen CIT, geen nieuws gevonden voor @YRD waarom dit aandeel maar blijft dalen, zal wel sentiment zijn, ook @BIDU kruipt weer terug naar de $100 en zo nog een aantal aandelen die hun roots in China hebben.
    Zijn mede de verdiensten van een twitterende tariff Trump en dat enfant terrible heeft een grote kans op een 2e termijn wanneer de democraten op deze wijze blijven doormodderen!

    heb gisteren nogmaals m'n positie uitgebreid en heb ze nu aan $9,74 gemiddeld en is op @CHL na de grootste positie in de winstpakkers.

    Succes.........Peter
  7. [verwijderd] 25 september 2019 10:13
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 24 september 2019 21:28:

    Gister ook uitgebreid, toch een dagje langer mogen wachten..
    van hetzelfde CIT, nogmaals bijgenomen en de positie is bijna net zo groot als die van @CHL.
    Bij een verdere daling nemen ik nog maximaal 1/5 van de huidige positie bij en positie is dan 5% tov al mijn portefeuille, meer risico ga ik met dit aandeel niet nemen.
    Inmiddels is de laatste weken het positieve rendement behaald met de winstpakkers in Q3 verdampt en staat inmiddels ruim 4% in de min waar de reguliere portefeuille nog ruim 4% in het groen staat en de pensioenpot met 7% de winnaar is, tenminste tot nu toe...
  8. [verwijderd] 26 september 2019 09:20
    @ABN, de tijd zal het leren of de aankopen van vandaag resulteren in een witwas cadeautje of niet, inmiddels weer op een ruime target en gemiddelde teruggebracht naar 16,57 waardoor het dividend aanzwelt richting de 9% bruto op jaarbasis.

    Vooralsnog blijft @ING redelijk liggen en ga daar ook de positie aanvullen naar target..
  9. howdy 26 september 2019 10:19
    quote:

    Pieterkels schreef op 26 september 2019 09:20:

    @ABN, de tijd zal het leren of de aankopen van vandaag resulteren in een witwas cadeautje of niet, inmiddels weer op een ruime target en gemiddelde teruggebracht naar 16,57 waardoor het dividend aanzwelt richting de 9% bruto op jaarbasis.

    Vooralsnog blijft @ING redelijk liggen en ga daar ook de positie aanvullen naar target..
    @ABN, Waarschijnlijk een boete en als ze van schrik bekomen zijn, is beurs straks business as usual. ik heb deze gelegenheid gebruikt om iets te kopen. met huidig dividend van 1.40 euro is dat 7.8%. ook al gaan ze verlagen, (ze hebben interim al verlaagd van 64 cent naar 60 cent). dan is nog steeds hoog.
  10. [verwijderd] 26 september 2019 11:44
    quote:

    howdy schreef op 26 september 2019 10:19:

    [...]

    @ABN, Waarschijnlijk een boete en als ze van schrik bekomen zijn, is beurs straks business as usual. ik heb deze gelegenheid gebruikt om iets te kopen. met huidig dividend van 1.40 euro is dat 7.8%. ook al gaan ze verlagen, (ze hebben interim al verlaagd van 64 cent naar 60 cent). dan is nog steeds hoog.
    kon ook niet uitblijven, @ING moest eerste door het stof en dan volgen de anderen bankenbroeders vanzelf, heeft al met al langer geduurd dan ik had verwacht..

    Inmiddels weer op een dubbele target aan ruim 16,50 en wacht met de laatste pluk tot de US haar deuren opent en neem nog wat extra stukken..
  11. forum rang 7 JP Samosa 26 september 2019 13:04
    quote:

    Pieterkels schreef op 26 september 2019 09:20:

    @ABN, de tijd zal het leren of de aankopen van vandaag resulteren in een witwas cadeautje of niet, inmiddels weer op een ruime target en gemiddelde teruggebracht naar 16,57 waardoor het dividend aanzwelt richting de 9% bruto op jaarbasis.

    Vooralsnog blijft @ING redelijk liggen en ga daar ook de positie aanvullen naar target..
    Hallo Peter,
    Ben net thuis en zie dat abn klappen krijgt. Tsja, met zulke vrinden heb je ook geen vijanden nodig....
    Vanmiddag maar ns kijken om bij te nemen.

    Hoe kijk jij tegen de bouwstop ivm stikstof aan?
  12. [verwijderd] 26 september 2019 13:55
    quote:

    Señor Acero schreef op 26 september 2019 13:04:

    [...]

    Hallo Peter,
    Ben net thuis en zie dat abn klappen krijgt. Tsja, met zulke vrinden heb je ook geen vijanden nodig....
    Vanmiddag maar ns kijken om bij te nemen.

    Hoe kijk jij tegen de bouwstop ivm stikstof aan?
    Middag Jan, De PAS regeling, dus eerst bouwen en achteraf de toename in stikstof compenseren is natuurlijk een grote truc die voor een jaar of 8 geleden door onze overheid is bedacht.

    Was gisteren een mooie dag voor mens en milieu en nu is het zaak om snel de benodigde noodmaatregelen te treffen, wat mij betreft overal terug van 130, 120 naar de 100, maakt in ons kikkerlandje geen drol uit en maakt mobiliteit een stuk eenduidiger.

    Rij nu eens vanuit het zuiden naar Amsterdam, wanneer ik vanuit mijn woonplaats vertrek met 30, stukje 50 dan 130 vervolgens terug naar de 90 dan weer 120, 100, 80, etc... tenminste overdag tussen ## en ## uur s'avonds en s'nachts is het weer een ander verhaal!

    Maximaliseren naar 100 is winst op alle vlakken, 10% brandstof besparing, minder co2, minder fijnstof, minder geluid, minder verkeersslachtoffers, heldere regels voor de buitenlandse toerist, meer overtredingen, prima ontwikkeling voor mens, milieu en natuur..

    Ik heb recentelijk mijn posities in de bouwers @BAM en @KVW uitgebreid en verwacht dat binnenkort het bouwen, bouwen, bouwen beleid vlot getrokken gaat worden;
    - huisvesting voor onze jongeren en ouderen
    - infrastructurele verbeteringen
    - uitkopen van boeren en daadwerkelijk de oude stallen slopen
    - stimuleren om oude stallen en inrichtingen te vervangen naar stikstof 'vrije' inrichtingen

    overal moet mijns inziens de intensieve veehouderij inkrimpen, het is van de zotte dat wij in ons kikkerlandje producten produceren die voor het merendeel worden geëxporteerd, prima maar dan ook de lasten mee exporteren..

    Concreet, beperk de import van producten die in ons eigen land worden geproduceerd en deels worden geëxporteerd..
  13. [verwijderd] 26 september 2019 14:40
    quote:

    Pieterkels schreef op 20 september 2019 14:32:

    @PRX, wat mij betreft komt @UBS te vroeg met haar koopadvies en dito koersdoel van 90 euro, het effect op het verkoopadvies van @JEFFRIES van 61,25 was nog niet uitgewerkt en heb slecht 30% van target aan 67,483 in portefeuille en verwacht dat de koers in rap tempo terugkeert naar de 70 euro ++
    @PRX, JPMorgen plakt een prijskaartje van 95 euro op het aandeel..
    Gisteren onder de 68 en heb de positie verder uitgebreid naar 50% van target en heb ze aan 67,51 in portefeuille..

    Voorlopig even pas op de plaatst, teveel onzekerheden met China, Trump en Boris die kunnen resulteren in een daling richting de 65 maar voor de LT mijns inziens een koopje op de huidige koers gezien het toekomstperspectief bij TENCENT..
  14. [verwijderd] 26 september 2019 17:02
    @YRD, doet vandaag wederom fors pijn zonder direct aanwijsbare reden, indirect zijn er voldoende gerelateerd aan China<>US en natuurlijk de terugkerende fraude geluiden.

    ipv extra stukken @YRD bij te nemen ben ik stukken van grotere broer en collega @PPDF aan het oprapen om het risico te spreiden, niet teveel eieren in hetzelfde mandje..
  15. mjmj 26 september 2019 19:02
    Brexit and hedge funds:

    The Cabinet Office has been asked to investigate whether Boris Johnson could be in breach of the ministerial code by not declaring any financial connection to hedge fund donors who contributed substantially to his leadership election campaign.

    Boris was the sole Tory candidate for the leadership who fixed a firm date for Britain to leave the EU “do or die” on October 31.

    A precise date for a market-moving event such as a ‘no deal’ Brexit could be significant for hedge funds as they speculate on the fluctuation of foreign exchanges and share prices. A ‘no deal’ exit from the EU could lead to a big drop in the pound and a fall in stock values which could be highly profitable to those taking short positions.

    one of the hedge fund owners who contributed to Boris Johnson’s leadership campaign, Crispin Odey, appeared to be aware of a plan to ‘suspend’ Parliament in late July, the day before Johnson won the leadership contest. This was a month before the government’s plan to prorogue Parliament was leaked by the Observer.

    In 2016, Odey and his partner made £350m overnight by speculating on sterling and moving in gold when the shock EU referendum result caused the pound to tumble. He had donated over £800,000 to Leave campaigns during the Brexit referendum.

    In early August this year, The Times revealed that Odey Asset Management had placed £299 million in short positions on some of Britain’s biggest firms around the date for a possible ‘no deal’ Brexit.

    On Thursday the prime minster’s sister Rachel Johnson told BBC World at One that the hedge funds could be driving her brother’s behaviour or his chief of staff and former Vote Leave director Dominic Cummings.

    “It could be Cummings advising the PM to be extremely aggressive…” Rachel Johnson told the BBC: “It could be people who have invested billions in shorting the pound in expectation of a no-deal Brexit.”


    bylinetimes.com/2019/09/26/cabinet-et...
  16. mjmj 26 september 2019 20:30
    van een onbekende bron:

    Let's not forget what is really behind Brexit.

    Senior Tories including Savid Javid, Jeremy Hunt, Theresa May, Philip Hammond have all flagged up turning the UK into a Singapore style low tax, low regulation financial centre.

    What the Singapore-on-the-Thames visionaries appear to have in mind can be summed up as:
    A commitment to sweeping tax cuts for corporations and mobile rich people – tax wars as a fiscal weapon;
    Tax measures such as accelerated capital allowances to attract mobile investments to UK;
    Comprehensive de-regulation, removal of social and environmental protections;
    Weak or non-existent compliance with international anti-money laundering measures;
    Retaining golden visa arrangements to provide residence rights of wealthy non-British citizens, increasing exposure to oligarchs and corrupt illicit financial flows.

    Through it's network of overseas dependencies that are offshore tax havens, the City of London has created a spiders web of money laundering, and while Britain appears to have a reasonably robust system of financial checks from the casual glance, the reality is that the HMRC; fraud squad; and the Financial Service Authority are all underfunded and under resourced and consequently unable to effectively police and scrutinise the UK's offshore banking sector.

    Since the financial crash in 2008 that revealed serious fraud and reckless practices carried out by many British and European (as well as US) banks, the EU has been moving to enforce transparency and require ownership of offshore companies to be visible so that wealthy individuals and companies can no longer shelter under anonymity.

    The urgency with which a No Deal Brexit is being pushed is precisely because the dark money that lurks behind and funds the Brexiters is desperate to escape accountability for the money laundering which is occurring on a gigantic scale centred on the City of London.
  17. forum rang 6 boem! 27 september 2019 07:13
    Het ene kamp in de media wil ons doen geloven, dat zowel Johnson, Trump als Musk ons slechts leugens vertellen terwijl het andere kamp deze personen afschilderen als de redders van de UK resp de USA danwel ons leefklimaat.

    Na kennis te hebben genomen van berichten uit beide kampen kom ik als buitenstaander tot de conclusie dat het reddingsplan van Johnson en Trump slechts voorspoed zou kunnen brengen voor de UK en de USA en dat het reddingsplan van Musk het enige plan is dat de gehele mensheid ten goede kan komen.

    De strijd op alle drie de fronten komt tot een climax.
    Mijn voorzichtige prognose omtrent de uitslag is verlies voor Johnson een gelijkspel voor Trump en een overwinning voor Musk.
23.393 Posts
Pagina: «« 1 ... 162 163 164 165 166 ... 1170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links