Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,585 9 mei 2024 17:35
  • +0,040 (+0,72%) Dagrange 5,500 - 5,585
  • 141.944 Gem. (3M) 281,4K

TomTom februari 2019

3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. apollo 14 februari 2019 20:03
    quote:

    Sunshine Band schreef op 14 februari 2019 19:43:

    [...]

    dat is naar mijn idee niet de text die past bij Microsoft. Microsoft kunnen we toch wel tot de BigTech rekenen?

    en what about Baidu?

    nee, beetje meedeinen op onderbuikgevoelens wat je schrijft hier
    Kun je maar het beste doen want alle rekenwonders en mooipraters hier hebben het ook nog nooit bij het rechte eind gehad.
  2. [verwijderd] 14 februari 2019 20:08
    quote:

    Señor Acero schreef op 14 februari 2019 19:36:

    [...]

    Je ziet het verkeerd.
    Wij, aandeelhouders sponseren Tom2 , het goede doel,
    [...]
    Wat een intens dom gewauwel. De enige die ik heb gesponsord toen ik aandelen kocht was degene aan de andere kant van de order die zijn aandelen verkocht. Misschien moet je eens uitzoeken hoe de beurs werkt en wat het verschil is tussen een IPO/emissie en een reguliere (ver)kooporder.
  3. forum rang 6 pwijsneus 14 februari 2019 20:19
    quote:

    ~Justin~ schreef op 14 februari 2019 19:32:

    Reactie op USHR

    It’s a lot of money for Ushr! I’m seeing lots of autonomous driving companies hitting a wall at series b and looking for a home/acquisition
    Je mag gewoon in het Nederlands posten hoor Justin ;)

    USHR is toch gewoon gekocht door een stel Japanse autobouwers, en het levert HD-kaarten aan GM's Cruise. Prima toch. Hebben net als de Duitsers nu een in-house oplossing.

    Zit je dan als Zwitserland van de kaartenleveranciers, komt in het hele stuk niet voor lijkt het. Misschien ook maar zoeken voor een nieuw huis/overname.
  4. forum rang 6 win some... 14 februari 2019 21:04
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 februari 2019 20:19:

    [...]

    Je mag gewoon in het Nederlands posten hoor Justin ;)

    USHR is toch gewoon gekocht door een stel Japanse autobouwers, en het levert HD-kaarten aan GM's Cruise. Prima toch. Hebben net als de Duitsers nu een in-house oplossing.

    Zit je dan als Zwitserland van de kaartenleveranciers, komt in het hele stuk niet voor lijkt het. Misschien ook maar zoeken voor een nieuw huis/overname.
    Aantal werknemers: Ushr 50, TomTom 5000
    omzet: Ushr 5 mio, TomTom 700 mio
    tijd bezig met HD-maps automotive: Ushr 2 jaar, TomTom 10 jaar
    Gedane investeringen: Ushr: 10 mio, TomTom 5 miljard

    Denk je niet dat TomTom op HD-mapping gebied ietsje verder is dan Ushr?
  5. forum rang 7 sniklaas 14 februari 2019 21:11
    quote:

    Señor Acero schreef op 14 februari 2019 20:43:

    [...]

    Ach, slechts 'n klein verliesje.
    Nul stress
    De meligheid sloeg ff toe vandaag
    Nu ben ik er weer klaar mee.
    Morgen, lenteweer!

    Succes!

    en vrijdag was tot voor een aantal maanden terug de betere koersdag voor het aandeel TomTom maar ook deze goede vrijdagen zijn verdwenen.

    Gelukkig morgen de eerste zonnige warme vrijdag van het jaar en naar ik hoop zorgt de klimaatverandering voor hogere temperaturen in ons deel van de wereld en met een beetje mazzel zijn we binnen afzienbare tijd bij Utrecht al aan het strand van de Noordzee, scheelt een hoop tijd en 'brandstof' en kostenbesparingen voor TomTom.
  6. Moneyball 14 februari 2019 21:34
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 14 februari 2019 16:48:

    Er komt een tijd dat we Google accepteren, nodig hebben en privacy niet meer bestaat of we maken ons er niet meer druk om.
    Dat is nu al het geval. Alleen de massa is het zich niet bewust. Op basis van jouw Android telefoon kent Google jou al beter dan jijzelf en kan men in no time in beeld worden gebracht waar jij de afgelopen week precies bent geweest en via welke route.

    De meeste mensen zouden er van schrikken, zeker als je de potentie van deze data voor gedragsbeinvloeding in overweging neemt. Je denkt dat je vrij kiest maar wordt meer en meer gestuurd. Geen enkele partij zou een dergelijke macht moeten hebben.

    Voor Google is het probleem ook niet de consument. Die klikt bij elke cookie of verandering van voorwaarden wel op akkoord. De overheid gaat Google beperken waardoor haar datagedreven BM steeds lastiger wordt en de OEMs gaan Google niet willen, tenzij Tier1 echt niet een UX kan leveren die door consumenten hetzelfde wordt beoordeeld als Google. Waarom de OEM het niet willen? Omdat ze dan over 15 jaar van spil in de keten zijn gedegradeerd tot uitgeknepen leveranciers.
  7. [verwijderd] 14 februari 2019 22:41
    Stemverklaring BAVA
    1. Instemmen met verkoop Telematics
    2. Alleen instemmen met synthetische inkoop aandelen van 750mln als Founders verklaren geen openbaar bod te doen na buyback

    -> Anders is dit het scenario bij de huidige koers van ~ EUR7,10

    -Koerswaarde van 1 aandeel is EUR7,10
    -Belastingvrije uitkering EUR3,20
    -Waarde aandeel nog 7,10-3,20= 3,90
    -Openbaar bod met 35% premie geeft dat 3,90 * 1,35 = ~5,25 (ook al lijkt dat dan hoger door verminderd aantal aandelen)

    Totale ‘opbrengst’ dan EUR3,20+EUR5,25= EUR8,45

    Founders hebben al 44%, het restant kan betaald worden uit dividend en resterende cash na dividend in company (ca. 400mln).
  8. VanillaSky 14 februari 2019 22:51
    quote:

    Makita schreef op 14 februari 2019 22:41:

    Stemverklaring BAVA
    1. Instemmen met verkoop Telematics
    2. Alleen instemmen met synthetische inkoop aandelen van 750mln als Founders verklaren geen openbaar bod te doen na buyback

    -> Anders is dit het scenario bij de huidige koers van ~ EUR7,10

    -Koerswaarde van 1 aandeel is EUR7,10
    -Belastingvrije uitkering EUR3,20
    -Waarde aandeel nog 7,10-3,20= 3,90
    -Openbaar bod met 35% premie geeft dat 3,90 * 1,35 = ~5,25 (ook al lijkt dat dan hoger door verminderd aantal aandelen)

    Totale ‘opbrengst’ dan EUR3,20+EUR5,25= EUR8,45

    Founders hebben al 44%, het restant kan betaald worden uit dividend en resterende cash na dividend in company (ca. 400mln).
    Mooie theorie maar als ze dat van plan zijn hebben wij er toch niks over te zeggen. Dan word het gewoon die 8,45 slikken, de meesten komen er dan vanaf met een bescheiden winst.
  9. [verwijderd] 14 februari 2019 22:54
    quote:

    VanillaSky schreef op 14 februari 2019 22:51:

    [...]

    Mooie theorie maar als ze dat van plan zijn hebben wij er toch niks over te zeggen. Dan word het gewoon die 8,45 slikken, de meesten komen er dan vanaf met een bescheiden winst.
    Lekker houding ‘we hebben er toch niets over te zeggen’ ;-)

    Je kalkt hier het hele forum onder met je negatieve verhalen, waarom doe je dat dan?
  10. DerksVisie 14 februari 2019 22:59
    quote:

    win some... schreef op 14 februari 2019 21:04:

    [...]

    Aantal werknemers: Ushr 50, TomTom 5000
    omzet: Ushr 5 mio, TomTom 700 mio
    tijd bezig met HD-maps automotive: Ushr 2 jaar, TomTom 10 jaar
    Gedane investeringen: Ushr: 10 mio, TomTom 5 miljard

    Denk je niet dat TomTom op HD-mapping gebied ietsje verder is dan Ushr?
    Ik hoop het in ieder geval. Maar zo duur vond ik Ushr nou ook weer niet, dit had TomTom zelf ook kunnen betalen. Toch weer een aantal slimme koppen erbij dan en misschien een toekomstige concurrent uitgeschakeld.
  11. [verwijderd] 14 februari 2019 23:01
    De reden waarom Founders nu deze vraag op de BAVA moeten beantwoorden is dat HG als CEO na verkoop Telematics (terwijl hem al 6 maanden wordt gevraagd wat de nieuwe koers wordt) opeens met 10% extra capex/opex kosten komt zonder enig cijfermatig vooruitzicht hoe TomTom daarvan gaat profiteren. Niet alleen is dat idioot, het is ook een enorme rode vlag voor een Ten Cate scenario.
  12. forum rang 6 pwijsneus 15 februari 2019 06:51
    quote:

    win some... schreef op 14 februari 2019 21:04:

    [...]

    Aantal werknemers: Ushr 50, TomTom 5000
    omzet: Ushr 5 mio, TomTom 700 mio
    tijd bezig met HD-maps automotive: Ushr 2 jaar, TomTom 10 jaar
    Gedane investeringen: Ushr: 10 mio, TomTom 5 miljard

    Denk je niet dat TomTom op HD-mapping gebied ietsje verder is dan Ushr?
    Kan wel zijn, maar toch kiezen GM en de Japanse autobouwers voor USHR. Ik lees niet dat ze voor Tomtom kiezen, die komen in het hele stuk niet voor.

    USHR is overigens voor minder geld verkocht dan dat de founders aan zichzelf uitkeren aan dividend.
  13. forum rang 6 pwijsneus 15 februari 2019 06:56
    quote:

    Makita schreef op 14 februari 2019 22:41:

    Stemverklaring BAVA
    1. Instemmen met verkoop Telematics
    2. Alleen instemmen met synthetische inkoop aandelen van 750mln als Founders verklaren geen openbaar bod te doen na buyback

    -> Anders is dit het scenario bij de huidige koers van ~ EUR7,10

    -Koerswaarde van 1 aandeel is EUR7,10
    -Belastingvrije uitkering EUR3,20
    -Waarde aandeel nog 7,10-3,20= 3,90
    -Openbaar bod met 35% premie geeft dat 3,90 * 1,35 = ~5,25 (ook al lijkt dat dan hoger door verminderd aantal aandelen)

    Totale ‘opbrengst’ dan EUR3,20+EUR5,25= EUR8,45

    Founders hebben al 44%, het restant kan betaald worden uit dividend en resterende cash na dividend in company (ca. 400mln).
    Graag zelfs, maar ben het met je eens dat de manier waarop schijnheilig zou zijn. Maar hé, zo gaan dit soort dingen nu eenmaal in de grote boze beurswereld.

    Als de founders slim zijn wachten ze tot de de beurzen in het algemeen wat afkoelen, en als Google de volgende klap heeft uitgedeeld.

    Dan hebben ze de perfecte verantwoording voor een geste naar de minderheidsaandeelhouder. Dan worden de founders onze reddende engel, met een highball offer van € 8
3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links