Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 8 mei 2024 17:35
  • -0,025 (-0,45%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 302.782 Gem. (3M) 281,4K

TomTom juni 2018

1.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 holenbeer 30 juni 2018 00:12
    quote:

    Vici schreef op 29 juni 2018 23:50:

    www.cnbc.com/2018/06/29/reuters-ameri...
    Even ter geruststelling voor de forumlezers hier. Fijn weekend en geniet lekker van het mooie weer.
    Reuters? Dat zal wel weer ontkend worden.

    Een voordeel, de endgame lijkt nu wel begonnen. Leuk om vanaf de tribune te zien. Ik gun iedereen een positieve uitkomst hier, behalve je weet wel.
  2. [verwijderd] 30 juni 2018 00:22
    Zouden al die dommeriken die vandaag verkocht hebben voor niks maandag weer snel alles terugkopen?
    Dan gaan we 10% omhoog.
    Namelijk met dit nieuws nu is het de bevestiging dat het contract dus juist is verlengd!!
    Helaas wil Goddijn nog steeds de koers niet omhoog, dus meldt hij de verlenging dus niet.
    Naar mijn weten mag dat niet, koersgevoelige informatie achterhouden.
    Misschien een zaak voor de AFM?
  3. Gijs T 30 juni 2018 01:04
    Voor degenen die denken dat Apple snel grote aantallen HD-maps kan maken:

    volgens mij kan je die niet maken als je je Iphone in je broekzak of handtas meeneemt op de weg. Daarmee zou je misschien nog wel lokatie en/of route kunnen volgen, maar geen HD-maps maken.

    En verder heeft Apple wel eigen auto's rondrijden met LIDAR en camera's, maar dat zijn er niet zo veel. Om precies te zijn: vier (4, four, quatre, nog minder dan 5!).

    Zie www.dailymail.co.uk/sciencetech/artic...

    Daarmee duurt het denk ik wel langer dan een paar jaar om alle wegen van de wereld te bestrijken. Loopt dus niet zo'n vaart!
  4. Gerard_ecb 30 juni 2018 01:31
    Wat een suffe gedachte. Vraag je nu eens af in hoeverre TT Apple nodig heeft? Ik denk dat TT heeft gezegd dat ze duurder worden, lees Apple moet betalen. Hiervoor deden ze dit met data, thank you Apple en ze creerden traffic. Nu hebben ze middels traffic al zoveel , echte probes, dat die van Apple gestolen kan worden, verder heeft Google een prijsverhogong doorgevoerd en ik denk dat Trivago de eerste is die we horen en more to follow.

    Succes
    PS Denk na, heb je gehoord dat de vermaarde HG al verkocht heeft. Hij heeft veel meer aandelen dan wij met zijn allen bij elkaar. Dus ...?
  5. VanillaSky 30 juni 2018 02:02
    quote:

    Vici schreef op 29 juni 2018 23:50:

    www.cnbc.com/2018/06/29/reuters-ameri...
    Even ter geruststelling voor de forumlezers hier. Fijn weekend en geniet lekker van het mooie weer.
    Nogal wiedes dat ze voorlopig gebruik blijven maken van TT. Ze kunnen ook niet ineens compleet zonder. Wat de berichten wel aangeven is dat Apple meer zelf wil doen dus het is zeer aannemelijk dat de inkomsten vanuit het Apple contract gefaseerd terug gaan lopen. Of dat naar 0 is zal de toekomst moeten uitwijzen.
  6. [verwijderd] 30 juni 2018 02:15
    quote:

    Voetballen schreef op 30 juni 2018 00:22:

    Zouden al die dommeriken die vandaag verkocht hebben voor niks maandag weer snel alles terugkopen?
    Dan gaan we 10% omhoog.
    Namelijk met dit nieuws nu is het de bevestiging dat het contract dus juist is verlengd!!
    Helaas wil Goddijn nog steeds de koers niet omhoog, dus meldt hij de verlenging dus niet.
    Naar mijn weten mag dat niet, koersgevoelige informatie achterhouden.
    Misschien een zaak voor de AFM?

    Er heeft er hier niemand op het Apple nieuws verkocht denk ik. Dat nieuws was al ruim voor sluiting gepubliceerd, maar op het forum nog niet. Ik heb In ieder geval gewacht tot na sluiting (en daar ben ik nu wel blij om)

    KC
  7. forum rang 6 boem! 30 juni 2018 03:35
    quote:

    VanillaSky schreef op 30 juni 2018 02:02:

    [...]

    Nogal wiedes dat ze voorlopig gebruik blijven maken van TT. Ze kunnen ook niet ineens compleet zonder. Wat de berichten wel aangeven is dat Apple meer zelf wil doen dus het is zeer aannemelijk dat de inkomsten vanuit het Apple contract gefaseerd terug gaan lopen. Of dat naar 0 is zal de toekomst moeten uitwijzen.
    Dat Apple de strijd aan wil gaan met Google voor zeer gedetailleerde location-maps zal niemand verbazen. Het investeringsnivo dat Apple daarvoor aanwendt spreekt boekdelen. Met behulp van deze diepte-investeringen is Apple nu zover gekomen, dat zij de "nieuwe" Apple-maps durven te presenteren voor een beperkt gebied in Californie. Dat de nieuwe "look" nog niet wordt geopenbaard omdat het teveel verwarring zou geven tov van de oude maps is in mijn ogen een zwaktebod omdat juist deze "looks" het verschil kan/zal gaan maken in de concurrentiestrijd met Google.

    Of en in hoeverre Apple na 2022 de door Tom2 gegenereerde HDtraffic-data blijft gebruiken is ongewis. Veel zal afhangen van het prijskaartje dat Tom2 daaraan hangt en in hoeverre deze data naadloos geimporteerd kunnen worden in het Apple-systeem. Tom2 weet zich voorzien van grote aantallen echte probes en geeft vol gas om een wereldwijde dekking te realiseren met haar HD-maps en draagt het belang van real-time updaten van deze maps al jarenlang uit.
    Ik moet nog zien of Apple inderdaad bakken met geld gaat uitgeven om die HD-traffic maps wereldwijd in eigen beheer te creeren omdat zij daardoor veel tijd verliezen aan dat onderdeeltje voor hun nieuwe maps waarmee zij de strijd aan willen gaan met Google.
    Dat Apple deze in omvang beperkte testomgeving heeft gecreeerd om volledig regie te houden omtrent alle invoer is begrijpelijk.
    Dat Apple daarop zou besluiten om Tom2 te bedanken voor bewezen diensten is mij nu nog te vroeg.
    Een rechtstreeks antwoord kan worden gevonden in de methodiek die Apple zal hanteren om Amerika in beeld te krijgen. Indien zij ervoor kiest om dat met honderden/duizenden eigen nieuwe probes voor elkaar te boksen is het duidelijk dat Tom2 op termijn wordt uitgerangeerd en dat de hierbij gepaard gaande opbrengsten na 2022 volledig zullen verdwijnen. Er is al veel geschreven over het verdienmodel van deze Apple data; qua harde petunia's stelt het volgens de algemene mening nu nog niet veel voor, maar deze Iphone-probes(honderden miljoenen in gebruik) zijn hoewel niet te vergelijken met echte probes waanzinnig belangrijk geweest voor Tom2 om daar te staan met de HD-maps en het daarbij ontwikkelde platform waar zij nu staan om de gunsten af te dwingen van de afnemers voor het SDC-tijdperk.

    Opmerkelijk in dit verband is de opmerking gemaakt door HG dat de nieuwe HD-maps een aanmerkelijk hoger prijskaartje zullen tonen dan de oude maps.
    Kan Tom2 een vooraanstaande rol spelen in dat SDC-tijdperk indien zij de baten(probes) van Apple moeten ontberen en in hoeverre is dat waarschijnlijk.

    Ik sluit mij graag aan bij Gerard ECB die net als ik de aandelenpositie van HG cs nog altijd een betere graadmeter vindt dan alle overige info die we tot ons kunnen nemen.
  8. forum rang 4 Erg chebbi 30 juni 2018 06:42
    Leest toch wel als een romannetje. Tim Cook in Amsterdam en er is geen officieel bezoek aan TomTom..ook geen zichtbaar contact.
    Seintje vanuit Amsterdam richting Apple; doe ff berichtje uit dat we er nog inzitten. want wij mogen/kunnen niets..

    Ik heb sinds gister weer een handelsportie. Idem: portie Galapagos erbij. Voor mij twee potentiele knallers met tussentijdse handelsmogelijkheden.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 juni 2018 07:09
    quote:

    JvH schreef op 30 juni 2018 06:55:

    [...]Haantjesgedrag dus van Apple om samen met TomTom een poging te doen om Google te evenaren.
    Apple is bloedserieus en heeft geld als water, dus het is nogal dom om Apple te onderschatten.

    Als er een gesprek geweest is tussen Apple en TomTom, dan is dat faliekant misgelopen.
  10. forum rang 4 JvH 30 juni 2018 07:13
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 juni 2018 07:09:

    [...]
    Apple is bloedserieus en heeft geld als water, dus het is nogal dom om Apple te onderschatten.

    Als er een gesprek geweest is tussen Apple en TomTom, dan is dat faliekant misgelopen.
    Ik zeg toch niet dat ik Apple onderschat. Integendeel, ze willen samen met TomTom Google evenaren en dat is dus haantjesgedrag. Dat is alles wat ik zeg.
  11. forum rang 7 ketchup 30 juni 2018 07:59

    Apple wil het uiteindelijk allemaal zelf doen
    leverancier aan Apple is geen garantie voor een langdurige relatie, zodra Apple genoeg knowhow in-huis heeft het zelf te kunnen dan is wat hen betreft de relatie over, maar elke leverancier weet dit, het gaat al jaren zo

    Apple is ook niet vies van overnames, ze doen er zat, maar meestal zijn dit start-ups waar het hen gaat de ideeën en breinen te kopen
    gevestigde bedrijven kopen ze zelden, want ze zijn niet bereid premies te betalen, enkel Beats was de uitzondering, maar ze waren zeer gecharmeerd van Dr. Dré en die kreeg dan ook gelijk een stoeltje op de Board

    het is dan ook moeilijk in te schatten wat Apple met TT wil, denk dat ze tevreden zijn met de huidige relatie
    TT kreeg ooit de schuld voor het falen van Apple maps ( onterecht trouwens) en dat stigma kleeft er nog steeds aan, als je het in Amerika bij beleggers over TT hebt dan zeggen die oh ja dat is die tent die de falende Apple kaarten heeft voorzien, waar Apple diep door het stof moest en uiteindelijk toegaf dat je voor Maps beter GooGle kon gebruiken

    goed, nu zijn we tig-jaar verder en werkt Apple al jaren aan een beter product en imago voor haar kaarten, maar ze zijn het nooit vergeten.

    veel ernstiger is als je een nieuwe auto koopt dat men zegt voor maps moet je GooGle gebruiken via je phone krijg je alle info en updates binnen en dat zeggen ze bij Porsche en bij Range Rover, waar ik langs ben geweest voor hun nieuwe modellen , toen ik vroeg wie levert jullie de kaarten voor navigatie , krijg je dit als antwoord.
    TT en HERE hebben ze het niet meer over , alles draait om GooGle en bij Apple weten ze dit en die doen er wat aan

    veranderingen in de sector gaan supersnel, want het gaat nu echt beginnen en dan verandert opgeklopte hype naar marktpenetratie en winstgevendheid.

    TT aan 1.750 miljard beurswaarde en wat nu HG ...?
    750 mio Telematics en 1 miljard voor de kaarten en hoeveel is hier nu al jaren voor investeringen gedaan en dat is waar de beurs het voor waardeert en dit is een beursgenoteerd bedrijf met publieke aandeelhouders, maar hier op het forum blijven er een paar je aanbidden, want je doet het toch zo ongelofelijk goed voor de transitie
    bij Garmin lachen ze zich een breuk, zijn die effe blij dat je je destijds geroepen voelde over te bieden en 2.9 miljard neer te tellen voor Tele_Atlas en dan al die honderden mio die er daarna nog ingepompt zijn
    nu allemaal beschikbaar @ 1.750 miljard euro, schuldenvrij en niemand raapt het op en gij gelooft dat ?
    ik niet in ieder geval.

    succes, geniet van het mooi weer en maak gebruik van een zomer dip kwaliteitsaandelen in te slaan, over 6 maand ziet het er allemaal weer anders uit.

1.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links