Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,828   -0,064   (-0,72%) Dagrange 8,828 - 8,978 2.324.377   Gem. (3M) 1,2M

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 172 173 174 175 176 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Sjonnie2 19 januari 2018 09:54
    quote:

    xenocratie schreef op 19 januari 2018 09:45:

    Wie weet de datum van de cijfer presentatie over het vierde kwartaal, ik kan hem niet vinden maar verwacht dan een duidelijk koersherstel op die dag.
    Op 16 februari worden de jaarcijfers van 2017 gepresenteerd, en ik verwacht eerlijk gezegd geen herstel van de koers op die dag.
    Ik denk dat de koers eerder verder zakt van 11,- a 11,50 Euro naar de krappe 10,- Euro i.v.m. de zwakke outlook die AF gaat geven over 2018.
  2. twinkletown 21 januari 2018 22:38
    Dus toch..

    Air France-KLM in gesprek met Alitalia over bod - media
    21-01-2018

    Vorige week ontkende Frans-Nederlandse maatschappij nog bod.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft afgelopen week gesprekken gevoerd met de Italiaanse luchtvaartmaatschappij over een eventuele overname. Dit schreef de Britse zakenkrant Financial Times zondag op basis van bronnen.

    Door de Italiaanse overheid aangewezen commissarissen zouden toplui van Air France-KLM in Parijs hebben ontmoet.

    Bij een overname van het noodlijdende Alitalia zou Air France-KLM mogelijk willen optrekken met prijsvechter easyJet, aldus Financial Times.

    Naast een eventueel bod van Air France-KLM noemde de zakenkrant interesse van het Duitse Lufthansa en private equity partij Cerberus Capital Management als meest kansrijk.

    Vorige week ontkende Air France-KLM nog via een summier persbericht dat het een bod zou hebben uitgebracht op Alitalia.

    Door: ABM Financial News
  3. forum rang 6 gbakl 22 januari 2018 07:02
    vrijdag tegen het marktsentiment in werd de koers toch weer
    (ruim) richting 13euro gedirigeerd.
    nu de berichten doorsijpelen over de Alitalia interesse wordt dat wel erg lastig om vol te houden...dit is ronduit slecht voor de koers.

    wat is sterker...vraag/aanbod of de voorkeur vd hedgefunds voor de
    richting die de koers opmoet ?
  4. Geschorst en weet niet waarom 23 januari 2018 21:11
    Volgens de Financial Times is er vorige week in Parijs al gesproken tussen vertegenwoordigers van Air France en de bewindvoerders die de failliete boedel van Alitalia beheren. De krant baseert zich op bronnen rond de onderhandelingstafel. Air France-KLM geeft geen commentaar.
  5. forum rang 6 gbakl 26 januari 2018 12:41
    de olie- em kerosineprijs stijgt maar door, hoewel de dollar in waarde daalt en dat compenseert wel wat.
    de USA-beurs is aan een belachtelijke stijging bezig die niet heel lang meer kan aanhouden.de Europese beurs staat niet op zichzelf en knalt vrolijk mee omlaag als het zover is, ongeacht wat er aan steunacties nog uitstaan.
    AF/KLM is een geval op zich.
    90% manipulatie,en koers die wel een beetje met de markt meedeint omdat het soepeler beweegt met de flow mee.
    de laatste momenten/periodes met echt koersnieuws was de trend steeds hetzelfde:
    aanvankelijk juichende reacties en koersstijgingen tot > 5% en vervolgens een onverwachte koersdaling...en fors ook.

    dit is blijkbaar het scenario waar de hedgefunds zich op voorbereiden en optimaal voordeel uit halen.
    evenals uit het turbo-jagen wat al zoveel benoemd is.
    iemand die dat begrip niet kent of begrijpt en toch AF/KLM koopt
    kan beter stoppen met dit aandeel, want zal in frustraties eindigen.

    timing is alles en met de trend meebewegen en proberen op de omslagpunten te anticiperen, niet geheel voorspelbaar.
    alleen de turbo-kantel-punten zijn altijd een goede handleiding
    geweest welke richting het uit zou KUNNEN gaan...
  6. forum rang 6 gbakl 26 januari 2018 12:51
    NU wordt het volgende wel doorslaggevend:

    AF bepaalt in hoeverre er WEER wordt deelgenomen in Alitalia.
    en er weer kapitaal in wordt gepompt.
    onder het smoesje van groei tegen beperkte kosten.
    zoals ook in Virgin Atlantic werd gestapt omdat er toch een zak geld binnenkwam..luchtfietserij.

    niemand heeft ooit een cent verdiend aan Alitalia, wel kapitalen verloren keer op keer.
    ze zijn dan ook groot en eigenlijk too big too fail.
    dit hangt wel boven de markt.
    elke airport in Italie wordt voor flink deel afgehandeld door AZ staff.
    als dat personeel solidair blijft en zich sterk opstelt dan gaat de HELE luchtvaart onderuit in Italie...geen check-in meer etc.

    zo hebben ze zich jaar-in jaar-uit gemanifesteerd...niemand maakt ons wat en we leveren geen cent in, we krijgen toch steeds weer steun uit welke hoek dan ook.

    dit houdt nu op, deel kan doorstarten en flink deel definitief failliet.
    wat gebeurt er dan ?

    ieder voor zich of grote stakingsacties ?
    kan het aandeel AF/KLM compleet onderuit gaan op nwe deelname ?

    JA natuurlijk kan dat (hoop ik....).

    we gaan het zien.
    binnenkort in dit theater...
  7. forum rang 6 gbakl 29 januari 2018 22:07
    Janaillac wil ten koste van alles groeien want AF heeft nog wat goed te maken ten opzichte van KLM.
    De enige optie is nog een flinke deelname in Alitalia en dat gaat de koers bepalen.
    Die wordt nu nog kunstmatig vrij hoog gehouden en kan diep wegzakken.

    minstens 6 turbo longs staan dan op de tocht.
    die gaan zowiezo een keer sneuvelen, maar kan snel gaan.
3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 172 173 174 175 176 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.