Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,828   -0,064   (-0,72%) Dagrange 8,828 - 8,978 2.324.377   Gem. (3M) 1,3M

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 132 133 134 135 136 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 19 september 2017 12:14
    quote:

    In 1996 stapte ik als eenvoudige vlieger het kantoor van mijn toenmalige directeur binnen. Het ging niet zo heel goed bij onze chartermaatschappij en ik had een idee waar de directie misschien iets mee kon. Door mijn bijbaantje bij de publieke omroep had ik intensief met het nog piepjonge internet kennis gemaakt en in Engeland was een nieuw maatschappijtje begonnen met knaloranje vliegtuigen.

    ADVERTENTIE

    Deze combinatie liet volgens mijn bescheiden mening zien waar het naartoe zou kunnen gaan in de luchtvaart. Het leek mij daarom een goed plan om de combi internet en luchtvaart eens goed te onderzoeken om daarna als chartermaatschappij keihard die nieuwe weg van internetmarketing en point to point ticketverkoop in te slaan.

    De directeur en zijn medemanagers hoorden mijn plannetje aan en na een diepe zucht kreeg ik een weinig inspirerend antwoord: "Ach ja, dat internet, wat moet je d’r mee? En dat Engelse maatschappijtje met die oranje vliegtuigjes, geef ze twee jaar en dan is dat ook weer voorbij...."

    Niet veel later sloeg Transavia die weg wel in, zij het voorzichtig. Ze begonnen met een enkel vliegtuig dat ging vliegen onder de naam Basiq Air. Toen dat succesvol bleek, smolt alles weer samen in het moderne Transavia.com. Dat ging goed, in tegenstelling tot mijn eigen Air Holland, dat net na het millennium voorgoed verdween naar de eeuwige wolkenvelden.

    Ondertussen kregen de nieuwe lowcosters easyJet, Ryanair en niet veel later maatschappijen als Norwegian,Vueling en Wizzair de smaak goed te pakken. Ieder jaar groeiden ze met tientallen vliegtuigen en basis na basis werd geopend.

    De nieuwe sector groeide in een pittig tempo en anno 2017 heeft easyJet meer dan tweehonderd vliegtuigen en eenzelfde aantal in bestelling. Ryanair vliegt zelfs met ruim driehonderd vliegtuigen en krijgt er de komende jaren nog eens driehonderd bij. Derde Europese lowcost maatschappij Norwegian bestond in 1996 nauwelijks maar houdt anno 2017 ook al ruim honderdtwintig vliegtuigen in de lucht, met meer dan honderd in bestelling, waaronder zelfs 42 787’s voor hun nieuwe lowcost lange afstand concept. Verspreid over heel Europa hebben deze maatschappijen tientallen basissen en ieder jaar weer sluiten ze de boeken met over het algemeen uitstekende cijfers.

    In dezelfde periode dat Ryanair, easyJet en Norwegian van bijna niets naar honderden vliegtuigen en tientallen basissen groeiden, bleef Transavia maar steken op een kleine veertig vliegtuigen. Bovendien stopt de groene dochter van Air France-KLM vorige in oktober voor de tweede keer met een buitenlandse basis. Na de mislukte avonturen in Kopenhagen werd ook in München de handdoek in de ring gegooid.

    Als je op hetzelfde speelveld speelt, met dezelfde vliegtuigen op dezelfde routes vliegt en je blijft al die jaren steeds ergens in het rechterrijtje onderaan bungelen, heb je dan niet iets enorm laten liggen? Ik begrijp het niet, maar wat kun je ook verwachten van een eenvoudige piloot? Die moet zich daar toch niet mee bezig houden.

    Jan Cocheret

    niets veranderlijker dan de luchtvaart.

    AirBerlin ging redelijk goed, nu helemaal niet meer.
    Transavia gaat goed/slecht/redelijk/wisselend enz enz.
    Ryanair ging meer dan goed maar nu ff niet...
    KLM gaat prima, AF is een drama.

    Alitalia ???
  2. forum rang 6 gbakl 20 september 2017 09:51
    ik wilde wel eens weten waarom elke dag met honderd duizenden stuks een
    superlage opening wordt geforceerd en dan hoppa...

    en dan nog gaat het daarna om 20/25 cent hoger, stelt helemaal niks voor...

    maar niemand hier geeft het antwoord dus zit ik hier voor joker.
    ------------------------------

    en ik vind het helemaal niet erg om voor joker te zitten
    maar af en toe wil ik iets begrijpen of ergens
    wat van leren, maar hier gebeurt nu helemaal niets meer.
  3. totoo 20 september 2017 11:46
    quote:

    gbakl schreef op 20 september 2017 09:51:

    ik wilde wel eens weten waarom elke dag met honderd duizenden stuks een
    superlage opening wordt geforceerd en dan hoppa...

    en dan nog gaat het daarna om 20/25 cent hoger, stelt helemaal niks voor...

    maar niemand hier geeft het antwoord dus zit ik hier voor joker.
    ------------------------------

    en ik vind het helemaal niet erg om voor joker te zitten
    maar af en toe wil ik iets begrijpen of ergens
    wat van leren, maar hier gebeurt nu helemaal niets meer.
    @ggbaki,merk toch op dat er een omslag gaande is sinds vorige week toen ATH is aangetikt, kleine dagelijkse koersverlies en terugzetten van koersstijging
    Nieuwe strategie, lucht laten ontsnappen uit het systeem in kleine stapjes om tot een gerichte koers te kunnen komen mbt cijfers ?
    Shortsell is ATH en staat op 17.45% en ruiken ook bloed (net als ik)

    Goed linksom of rechtsom komt de aap uit de mouw,ervoor of op 3 Nov is de creme dela crema
    Als dit aandeel terugvalt kan het wel eens op de zeephelling staan

  4. forum rang 6 gbakl 20 september 2017 12:07
    Vrijdag 3 november 2017 Kwartaalcijfers Q3 2017 07:15

    ik heb niet echt het geduld om 3 nov af te wachten en al die tijd tegen een belachelijk hoge koers aan te zitten kijken.
    ik heb ook geen enkel begrip voor instappers boven 13,50 of zelfs het vasthouden van dit aandeel op het huidige geforceerde koersniveau.

    OK er zijn echte shorters aanwezig en nu nog ondergeschikt aan een grote machtige partij (hedgefunds Capital.....Rothschild)

    www.rothcap.com/

    "We are long-term investors, investing side by side with our partners to create and protect wealth in a variety of economic conditions. "

    en die waren/zijn voor een groot deel mede-verantwoordelijk voor een koersstijging vanaf 5 euro tot ver voorbij een realistisch niveau.

    de grootheidswaanzin en tegelijk de onmacht van ene Janaillac en
    de hele AF-club met zijn pilotenmaffia is een grote zorg aan het worden.

    zal hopelijk ver voor 3 november al tot een soort van uitbarsting komen.
  5. forum rang 6 gbakl 20 september 2017 12:20
    HISTORY

    Rothschild Capital Partners (RCP) was founded in 1997 by David Rothschild as a successor to The Rothschild Company, which managed family and client assets dating back to 1972. Today, RCP is a team of investment professionals and affiliates who have deep domain expertise and experience across multiple asset classes where we invest alongside our clients and partners.

    toch handig om te weten waar al die winsten heen vloeien van om zeep geholpen turbo's en andere verdienmodellen op aandelen als AF/KLM.
  6. totoo 20 september 2017 13:11
    quote:

    gbakl schreef op 20 september 2017 13:02:

    BAM staat stevig onder de 5 euro...
    ...ja die wel, maar dat is een bouwer,gaat ook wel eens wat fout(parkeer garage vliegveld eindhoven)maar bouwen geen lucht kastelen haha

    AF-KLM kan daar ook zomaar weer terecht komen binnen 6 maanden tot 1 jaar

  7. [verwijderd] 20 september 2017 13:15
    quote:

    gbakl schreef op 20 september 2017 12:07:

    Vrijdag 3 november 2017 Kwartaalcijfers Q3 2017 07:15

    ik heb niet echt het geduld om 3 nov af te wachten en al die tijd tegen een belachelijk hoge koers aan te zitten kijken.
    ik heb ook geen enkel begrip voor instappers boven 13,50 of zelfs het vasthouden van dit aandeel op het huidige geforceerde koersniveau.

    OK er zijn echte shorters aanwezig en nu nog ondergeschikt aan een grote machtige partij (hedgefunds Capital.....Rothschild)

    www.rothcap.com/

    "We are long-term investors, investing side by side with our partners to create and protect wealth in a variety of economic conditions. "

    en die waren/zijn voor een groot deel mede-verantwoordelijk voor een koersstijging vanaf 5 euro tot ver voorbij een realistisch niveau.

    de grootheidswaanzin en tegelijk de onmacht van ene Janaillac en
    de hele AF-club met zijn pilotenmaffia is een grote zorg aan het worden.

    zal hopelijk ver voor 3 november al tot een soort van uitbarsting komen.
    Triest, jij weet helemaal niks van dit wereldje.
  8. FPAK 20 september 2017 13:19
    quote:

    totoo schreef op 20 september 2017 13:11:

    [...]

    ...ja die wel, maar dat is een bouwer,gaat ook wel eens wat fout(parkeer garage vliegveld eindhoven)maar bouwen geen lucht kastelen haha

    AF-KLM kan daar ook zomaar weer terecht komen binnen 6 maanden tot 1 jaar


    Bij BAM krijg je iig dividend.
3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 132 133 134 135 136 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.