Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,946   -0,012   (-0,24%) Dagrange 4,876 - 4,974 101.789   Gem. (3M) 233,1K

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 111 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:13
    quote:

    *messiah* schreef op 4 augustus 2017 09:54:

    oei oei oei, al meer dan 1 euro van yh - intraday - af. betekent dat tommie >11% moet goedmaken om op oude niveau te komen:))))) spoedig naar de tien zei iemand nog recentelijk, 'k noem geen namen...
    heerlijk weekje zo
    Ben je nou zo'n kneus, of doe je maar alsof?
    Tien tegen één dat je nauwelijks, misschien wel geen, aandelen bezit en hier enkel en alleen komt zieken in de hoop op wat aandacht... het regent buiten zeker?
  2. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:18

    @ GB : er zijn 3 onderbouwde updates geweest na de laatste presentatie

    van Kepler
    van ABN
    van ING

    er zijn minder uitgebreide updates geweest van Barclays, MS en MdD
    MdD heeft dan wel de meeste flash-updates van alle analisten, hij is verreweg de snelste voor nieuwtjes en aanpassingen

    om het even over de Nlandse analisten te hebben, neem van mij aan dat zowel ABN als ING er echt serieus werk van hebben gemaakt en alle aspecten hebben geanalyseerd maar hun estimates/voorspellingen komen toch ook uit informatie vanuit TT zelf.

    waar ze geen weging voor geven is wat er puur speculatief kan spelen, dat zetten ze wel vaak als footnote onder hun rapporten, maar nemen ze niet mee.

    heb dan ook gezegd, afhangende wat je eigen insteek is kan je dit conservatief noemen, maar de waarheid gebied te zeggen dat past performance niet in TT's voordeel speelt en daarom is er geen track record waar je je aan kunt houden zoals bij bvb rapporten over Nestlé of Apple

    die 50% van HG in 2020 voorziet heeft net zoveel of weinig weging als consumenten slinken is geen gegeven en het gaat goed met Sports

    de 40% die analisten voorzien in 2024 voor marktaandeel TT is ingegeven op basis van de situatie die zich nu laat zien, maw de spelers zijn beperkt , maar het zijn allemaal bewegende doelen komt er dadelijk een inventieve uitvinding dan ligt alles anders, komen er nieuwe spelers die de markt verzieken, ook al blijken ze later niet succesvol geeft weer een andere insteek.

    jij vaart compleet blind op dat er geen nieuwe spelers kunnen komen, dat HERE 3 jaar achter ligt en dat TT gewoon bakken geld gaat verdienen en dat in een sector waar elke top speler uit Car Inc zowel als Big Tech en iedere aasgier op de loer ligt een stuk van die taart op te vreten.

    Apple koopt de één na de andere start-up op related to Mapping , verder zijn ze ook nog opzoek naar breinen voor hun think-tank , en TT daar hebben ze het helemaal nooit over.
  3. PentaGoNix 4 augustus 2017 10:18
    quote:

    all 2getthere schreef op 4 augustus 2017 10:12:

    Die HG en consorten moeten hun ogen uit hun kop schamen. Komt nog weg ook met het voorliegen van de markt, na zijn BNR interviewtje !!
    En dat is nou het vervelende; dat doet hij dus niet. Wel lekker gaan zeilen eind augustus maar de aandeelhouders lekker in hun sop gaar laten koken. Schandalig..
  4. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:18
    quote:

    BertjeBertje schreef op 4 augustus 2017 10:13:

    [...]

    Ben je nou zo'n kneus, of doe je maar alsof?
    Tien tegen één dat je nauwelijks, misschien wel geen, aandelen bezit en hier enkel en alleen komt zieken in de hoop op wat aandacht... het regent buiten zeker?
    Het is eerder triest, dat Henk zulke mensen hier toestaat!!!!
  5. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:19
    En weg winst van vorige week. Dat kan niet op een "normale" manier plaats vinden. Bij geen beursgenoteerd bedrijf hoef je niet te verwachten dat na goeie deals de koers in gaat zakken. Meneer de CEOu bent op deze wijze niet voor uw aandeelhouders oftewel de kaptaalverstrekkers van uw eigen vermoge bezig om hun belangen te waarborgen. Het stinkt aan alle kanten follow the money kom er maar in.
  6. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:21
    quote:

    BertjeBertje schreef op 4 augustus 2017 10:13:

    [...]

    Ben je nou zo'n kneus, of doe je maar alsof?
    Tien tegen één dat je nauwelijks, misschien wel geen, aandelen bezit en hier enkel en alleen komt zieken in de hoop op wat aandacht... het regent buiten zeker?
    Nee toch. pfff vanmiddag golfen op de Koninklijke. De enige...
  7. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:23
    quote:

    *Justin* schreef op 4 augustus 2017 09:31:

    [...]

    Als dat gebeurt en de partij neemt ook het personeel mee (MartinMartin schatte 400, op LinkedIn denk ik zo'n 200 m/v te zien) en TT krijgt ook nog cash mee voor sport dan gaat het aandeel door het dak.
    Martin rekende met een gemiddelde aan personeelskosten. Bij TomTom werkt echter een groot deel in goedkope landen wo India, Polen etc.. En in Londen is het personeel weer een stuk duureder.
    Via een achterkant van een sigarendoos kwam ik na het toevoegen van de supportmedewerkers ook rond die 200 fte's.

    Ben benieuwd naar wie Sports gaat en voor hoeveel. Alleen al de 2 softwareplatformen (sportswatches en action-cam)kosten een vermogen om zelf te ontwikkelen. Daar kan een partij als Fitbit direct heel veel voordeel uit halen. Of een groot sportmerk a la Adidas, Nike, UA etc.. Of een partij als Swatch. En zelfs een partij als Apple zou kunnen overwegen Sports en Action-Cams in hun assortiment op te nemen.
  8. forum rang 5 boem! 4 augustus 2017 10:33
    Alemaal mooi en aardig die complottheorieen.

    Waar een aandeel op afgerekend wordt is haar potentie om wpa te leveren.

    Die potentie is duidelijk aanwezig op basis van verwacht marktpotentieel en marktaandeel indien dat voor 50% werkelijk wordt ingevuld gaat het aandeel uit zijn dak.

    Tot op heden moeten we het echter doen met een netto wpa van nihill.

    Ik kijk naar een bedrijf dat met moeite het vege lijf heeft gered tijdens de financiele crisis waarbij de beslissing genomen door Google( een oude afnemer van Tom2) om haar eigen maps kostenloos te verstrekken aan particulieren bijna het failliessement inluidde.

    De huidige situatie is volstrekt anders.
    Het SDC tijdperk komt er ontegenzeggelijk aan en Tom2 heeft zich met haar HD-maps en platform gepositioneerd als een van de mogelijk belangrijke spelers.

    Uit een analistenrapport verstrekt door @wies blijkt dat zij in 2024 een automotive omzet van 1,5 miljard voor mogelijk achten.

    Ik zal daar later op terugkomen maar die 1,5 miljard is geenszins een super sky scenario.
    Wanneer 50% marktaandeel wordt gerealiseerd bij SDC vanaf 2020 dan zal de omzet in 2024 waarschijnlijk het dubbele zijn.

    Ik kan me daarnaast op geen enkele manier indenken dat Tom2 om moverende redenen afscheid neemt van Sports om dat daarna al of niet met een strik (half) kado te doen aan een van de founders.
    Neen het afscheid van Sports is ingegeven doordat de gebruikersvriendelijke oplossingen die Tom2 naar voren bracht onvoldoende tegenkracht in zich hadden om de echte strijd aan te gaan met de terzake doende marktpartijen en die verhoudingen zijn niet veranderd.
    Ik hoop op een verkoop aan een van die marktpartijen omdat die voordeel ziet in het uitnutten van het potentieel dat Tom2-sports in zich heeft maar zelfstandig nooit zal realiseren.
  9. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:34
    quote:

    cave canem schreef op 4 augustus 2017 10:18:

    @ GB : er zijn 3 onderbouwde updates geweest na de laatste presentatie

    van Kepler
    van ABN
    van ING

    er zijn minder uitgebreide updates geweest van Barclays, MS en MdD
    MdD heeft dan wel de meeste flash-updates van alle analisten, hij is verreweg de snelste voor nieuwtjes en aanpassingen

    om het even over de Nlandse analisten te hebben, neem van mij aan dat zowel ABN als ING er echt serieus werk van hebben gemaakt en alle aspecten hebben geanalyseerd maar hun estimates/voorspellingen komen toch ook uit informatie vanuit TT zelf.

    waar ze geen weging voor geven is wat er puur speculatief kan spelen, dat zetten ze wel vaak als footnote onder hun rapporten, maar nemen ze niet mee.

    heb dan ook gezegd, afhangende wat je eigen insteek is kan je dit conservatief noemen, maar de waarheid gebied te zeggen dat past performance niet in TT's voordeel speelt en daarom is er geen track record waar je je aan kunt houden zoals bij bvb rapporten over Nestlé of Apple

    die 50% van HG in 2020 voorziet heeft net zoveel of weinig weging als consumenten slinken is geen gegeven en het gaat goed met Sports

    de 40% die analisten voorzien in 2024 voor marktaandeel TT is ingegeven op basis van de situatie die zich nu laat zien, maw de spelers zijn beperkt , maar het zijn allemaal bewegende doelen komt er dadelijk een inventieve uitvinding dan ligt alles anders, komen er nieuwe spelers die de markt verzieken, ook al blijken ze later niet succesvol geeft weer een andere insteek.

    jij vaart compleet blind op dat er geen nieuwe spelers kunnen komen, dat HERE 3 jaar achter ligt en dat TT gewoon bakken geld gaat verdienen en dat in een sector waar elke top speler uit Car Inc zowel als Big Tech en iedere aasgier op de loer ligt een stuk van die taart op te vreten.

    Apple koopt de één na de andere start-up op related to Mapping , verder zijn ze ook nog opzoek naar breinen voor hun think-tank , en TT daar hebben ze het helemaal nooit over.
    Ieder zijn mening. Nieuwe spelers zullen goede Maps moeten kunnen leveren en die vereiste kwaliteit maken kan momenteel alleen maar door met speciale camera's en sensoren rond te rijden. Het maken kost je minimaal 5 jaar en vele miljarden.
    Apple laat die auto's ook rondrijden maar komt niet veel verder dan beperkte streetview.
    Baidu heeft zeer veel ervaring met maps en vervangt hun eigen tech door die van TomTom. Daarmee wordt 1 wereldwijde standaard neergezet. Houdt de analist daar ook rekening mee?

    Goed, het gaat niet over mijn mening en jouw mening. Het gaat over de modellen die de analist gebruikt.
    Mijn 4 simpele vragen kunnen veel duidelijkheid brengen.

    Goddijn vertrouwen doe ik ook niet, maar ik ben benieuwd hoe de analist tot zijn getalletjes komt.

    O ja, en ook die 80 miljoen van martinmartin als Sports wegvalt, hoe hebben zij dat berekend?
  10. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:37
    quote:

    beeldscherm schreef op 4 augustus 2017 10:27:

    denk dat de "kaarten" in de Autoindustrie zowiezo opnieuw geschud gaan worden als zodadelijk de smutsige diesels uit het verkeer moeten (2025) en de fuel cell auto's in aantallen gaan komen,want dat staat te gebeuren, en wat voor impact heeft dit op de kaartenmakers ??
    Moeten betere kaarten leveren en betrouwbare real-time services.

    Fuel cell heeft straks 100% take-rate.
  11. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:52
    quote:

    martinmartin schreef op 4 augustus 2017 10:33:

    Uit een analistenrapport verstrekt door @wies blijkt dat zij in 2024 een automotive omzet van 1,5 miljard voor mogelijk achten.

    Ik zal daar later op terugkomen maar die 1,5 miljard is geenszins een super sky scenario.

    1,5 miljard .... ik denk zelfs nog méér .... alleen jammer ... dat dat getal Yen betreft.
  12. forum rang 5 boem! 4 augustus 2017 10:56
    quote:

    cave canem schreef op 4 augustus 2017 10:18:

    @ GB : er zijn 3 onderbouwde updates geweest na de laatste presentatie

    van Kepler
    van ABN
    van ING

    er zijn minder uitgebreide updates geweest van Barclays, MS en MdD
    MdD heeft dan wel de meeste flash-updates van alle analisten, hij is verreweg de snelste voor nieuwtjes en aanpassingen

    om het even over de Nlandse analisten te hebben, neem van mij aan dat zowel ABN als ING er echt serieus werk van hebben gemaakt en alle aspecten hebben geanalyseerd maar hun estimates/voorspellingen komen toch ook uit informatie vanuit TT zelf.

    waar ze geen weging voor geven is wat er puur speculatief kan spelen, dat zetten ze wel vaak als footnote onder hun rapporten, maar nemen ze niet mee.

    heb dan ook gezegd, afhangende wat je eigen insteek is kan je dit conservatief noemen, maar de waarheid gebied te zeggen dat past performance niet in TT's voordeel speelt en daarom is er geen track record waar je je aan kunt houden zoals bij bvb rapporten over Nestlé of Apple

    die 50% van HG in 2020 voorziet heeft net zoveel of weinig weging als consumenten slinken is geen gegeven en het gaat goed met Sports

    de 40% die analisten voorzien in 2024 voor marktaandeel TT is ingegeven op basis van de situatie die zich nu laat zien, maw de spelers zijn beperkt , maar het zijn allemaal bewegende doelen komt er dadelijk een inventieve uitvinding dan ligt alles anders, komen er nieuwe spelers die de markt verzieken, ook al blijken ze later niet succesvol geeft weer een andere insteek.

    jij vaart compleet blind op dat er geen nieuwe spelers kunnen komen, dat HERE 3 jaar achter ligt en dat TT gewoon bakken geld gaat verdienen en dat in een sector waar elke top speler uit Car Inc zowel als Big Tech en iedere aasgier op de loer ligt een stuk van die taart op te vreten.

    Apple koopt de één na de andere start-up op related to Mapping , verder zijn ze ook nog opzoek naar breinen voor hun think-tank , en TT daar hebben ze het helemaal nooit over.
    AB @Wies.

    Perfecte weergave ven het spectrum bij Tom2.

    In dat licht bezien begrijp ik als geen ander dat het te gelde maken van de assets nu bij velen de voorkeur geniet omdat daarbij op korte termijn zo goed als zeker veel koerswinst kan worden opgeschreven.

    Ik denk dat HG een andere mening is toegedaan en dat hij werkelijk meent, dat een aandeel van 50% of meer in het SDC tijdperk heel reeel is op bais waar Tom2 HD-maps en platform nu staan.
    Indien hij het gelijk aan zijn zijde krijgt zijn koersen van 25-40 euro absoluut niet maar aan de orde en daar steun ik hem ten volle in.

    Ik hoop echter tegelijkertijd dat indien bij hem het gevoel toeneemt, dat een disruptive reeel op de loer ligt hij voldoende snelheid weet te ontwikkelen om de assets alsnog te verzilveren.
  13. [verwijderd] 4 augustus 2017 10:57
    quote:

    cave canem schreef op 4 augustus 2017 10:18:

    de 40% die analisten voorzien in 2024 voor marktaandeel TT is ingegeven op basis van de situatie die zich nu laat zien, maw de spelers zijn beperkt , maar het zijn allemaal bewegende doelen komt er dadelijk een inventieve uitvinding dan ligt alles anders, komen er nieuwe spelers die de markt verzieken, ook al blijken ze later niet succesvol geeft weer een andere insteek.

    Groeibriljant is gronisch te positief, die dacht 2 jaar geleden dat Tom2 nu ongeveer 1.5 miljard omzet zou draaien. Hij verwacht ook minimaal 100m opbrengst voor sport.

    Tja nieuwe spelers, hoezeer zou dat meespelen.
    Neem een takaway, market cap nu 1.6 miljard een giga cashburn en verlies en bovendien ook kans op nieuwe spelers. Vergelijk eens met Tom2, market cap 2 miljard, positieve cash flow en een kleine winst.

    Tja dan is takeaway enorm overpriced, of Tom2 enorm under priced. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.

  14. DerksVisie 4 augustus 2017 11:06
    Ook om in je agenda te zetten, 12-14 september:

    www.mwcamericas.com/exhibition/exhibi...

    TomTom (Maps?) staat gewoon tussen de big boys als genoemde exhibitor. Daarbij staat ze ook nog eens in de NEXTech zone.

    NEXTech:

    After a successful launch at Mobile World Congress in Barcelona, NEXTech is making its way to San Francisco for MWC Americas. Part of the West Hall, NEXTech is the ultimate destination for next-generation technology, featuring most forward-thinking companies and innovative technologies that have demonstrated incredible disruption across the entire mobile ecosystem. NEXTech will highlight all facets of next-generation technology including augmented & virtual reality, robotics, connected & autonomous cars, and artificial intelligence. See firsthand how technology is impacting the way we interact, communicate, work, and play. You won’t want to miss it!
  15. forum rang 5 boem! 4 augustus 2017 11:13
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 4 augustus 2017 10:52:

    [...]

    1,5 miljard .... ik denk zelfs nog méér .... alleen jammer ... dat dat getal Yen betreft.
    Ik denk dat je de YEN een beetje overwaardeert, indien jouw aanname correct is hebben we het over een omzet Automotive van 11,5 mio of meer.
    Ik had het toch echt over een jaaromzet, een WEEKomzet van boven de 1,5 miljard yen zit al in de tas door de bekend gemaakte orderboeken
  16. [verwijderd] 4 augustus 2017 11:29
    Net de biografie van Elon Musk gelezen, absolute aanrader.

    Hierdoor geinspireerd zat ik nog wat na te denken over een mogelijke Tesla/TT relatie. De berichtjes/geruchten op het Tesla forum (weinig gefundeerd overigens) lijken met name te gaan over een mogelijke link tussen Tesla en TomTom tav speed recognition.

    Het zou mij niet verbazen als TT (voorlopig) niet zozeer maps aan Tesla gaat leveren, maar een tool, namelijk: TTs Traffic Sign Classifier Artificial Intelligence Tool.

    Zie ook dit filmpje m.youtube.com/watch?v=tkQoJZBPicw

    Dit zou een hele handige tool kunnen zijn om Tesla's AP verder te optimaliseren.
  17. Topper 4 augustus 2017 11:30
    Blijft bizar hoe de koers verloopt in relatie tot bekende ontwikkelingen.
    - samenwerking eind september 2016 met Nvidia
    - omzetgroei t/m 2020, waarbij er niet gesproken wordt over Consumer.
    - verizon neemt fleetmatics over (november 2016)
    - CES in januari en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
    - Samenwerking met Qualcomm, februari 2017
    - TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto, maart 2017
    - Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard (45* jaaromzet), maart 2017
    - Uitbreiding HD kaarten USA, maart 2017
    - Outlook 2017 teleurstellend, april 2017
    - Hogere waardering Here kaarten (BMW), april 2017
    - Samenwerking Bosch RRS, juni 2017
    - Samenwerking Baidu, juli 2017
    - Samenwerking Cisco, juli 2017
    - Halfjaarcijfers met nadruk op focus B2B, sports wordt herzien

    In de basis voldoende positief nieuws, nu de koers nog...
    Deze koers is echt een lachertje maar blijkbaar is TomTom volgens de markt nog steeds 2 miljard waard.

    Aan bovenstaand rijtje moet dit jaar in ieder geval het volgende erbij komen:
    - bevestiging sports verkoop
    - deals Ford, GM, Tesla
    - Interesse Telematics
  18. [verwijderd] 4 augustus 2017 11:35
    quote:

    Topper schreef op 4 augustus 2017 11:30:

    Blijft bizar hoe de koers verloopt in relatie tot bekende ontwikkelingen.
    - samenwerking eind september 2016 met Nvidia
    - omzetgroei t/m 2020, waarbij er niet gesproken wordt over Consumer.
    - verizon neemt fleetmatics over (november 2016)
    - CES in januari en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
    - Samenwerking met Qualcomm, februari 2017
    - TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto, maart 2017
    - Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard (45* jaaromzet), maart 2017
    - Uitbreiding HD kaarten USA, maart 2017
    - Outlook 2017 teleurstellend, april 2017
    - Hogere waardering Here kaarten (BMW), april 2017
    - Samenwerking Bosch RRS, juni 2017
    - Samenwerking Baidu, juli 2017
    - Samenwerking Cisco, juli 2017
    - Halfjaarcijfers met nadruk op focus B2B, sports wordt herzien

    In de basis voldoende positief nieuws, nu de koers nog...
    Deze koers is echt een lachertje maar blijkbaar is TomTom volgens de markt nog steeds 2 miljard waard.

    Aan bovenstaand rijtje moet dit jaar in ieder geval het volgende erbij komen:
    - bevestiging sports verkoop
    - deals Ford, GM, Tesla
    - Interesse Telematics

    Bizar dat de markt hier geen weet van heeft....of denkt men echt alleen aan de huidige wpa???
2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 111 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.