Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 10 mei 2024 17:35
  • -0,035 (-0,63%) Dagrange 5,550 - 5,625
  • 204.317 Gem. (3M) 274,5K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 153 154 155 156 157 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 juli 2017 10:16
    De reden dat ze de PND's aanhouden is omdat ze er als add-on traffic abonnementen bij verkopen. Ook is er voor telematics hardware nodig en hebben ze de maps zelf in huis. Daardoor is Tom2 het best gepositioneerd om deze markt uit te melken.

    Ik zou zeker niet uitgaan van een groeimarkt, met of zonder dashcams..
  2. DerksVisie 24 juli 2017 10:26
    quote:

    Wervel Wind schreef op 24 juli 2017 10:16:

    De reden dat ze de PND's aanhouden is omdat ze er als add-on traffic abonnementen bij verkopen. Ook is er voor telematics hardware nodig en hebben ze de maps zelf in huis. Daardoor is Tom2 het best gepositioneerd om deze markt uit te melken.

    Ik zou zeker niet uitgaan van een groeimarkt, met of zonder dashcams..

    Een zwaar krimpende markt waar TomTom het wel voor elkaar krijgt om een hoger marktaandeel te genereren. Tja ze doen nu niet voor niets life-time maps, en life-time traffic bij de nieuwe PND's. Het is nog snel even cashen voordat de markt compleet weg is.

    Ik denk dat Harold het wel wil verkopen als er een bieder is maar die is er niet. Ook lees ik hier dat TomTom in de fiets-sector moet stappen. Maar zelf zie ik het aandeel 10% dalen als TomTom met zo'n bericht naar buiten komt. Dan breekt Harold namelijk de volgende belofte: "wij willen ons volledig richten op de auto"

    Dus wat betreft PND, nog zoveel mogelijk geld uithalen wat erin zit. En ieder stukje extra data is mooi meegenomen.

  3. [verwijderd] 24 juli 2017 10:42
    quote:

    Sunshine Band schreef op 21 juli 2017 12:25:

    [...]
    Was jij niet die flapdr*l die niet op 9.40 wilde kopen, maar wachtte op 9.25?

    Als we vanmiddag al op 9.40 expireren zijn we nog niet op je 9.25.l
    Zoek lekker wat anders om je tijd te verdoen!)
    Hoezo mijn tijd verdoen? Ik wacht gewoon op de 9.20..
  4. [verwijderd] 24 juli 2017 10:43
    quote:

    DerksVisie schreef op 24 juli 2017 10:26:

    [...]

    Een zwaar krimpende markt waar TomTom het wel voor elkaar krijgt om een hoger marktaandeel te genereren. Tja ze doen nu niet voor niets life-time maps, en life-time traffic bij de nieuwe PND's. Het is nog snel even cashen voordat de markt compleet weg is.

    Ik denk dat Harold het wel wil verkopen als er een bieder is maar die is er niet. Ook lees ik hier dat TomTom in de fiets-sector moet stappen. Maar zelf zie ik het aandeel 10% dalen als TomTom met zo'n bericht naar buiten komt. Dan breekt Harold namelijk de volgende belofte: "wij willen ons volledig richten op de auto"

    Dus wat betreft PND, nog zoveel mogelijk geld uithalen wat erin zit. En ieder stukje extra data is mooi meegenomen.

    Op lange termijn wordt alles inbouw. De komende 10-15 jaar kun je PND echter nog prima uitmelken.
    Zelfs voor de huidige generatie auto's met inbouw is PND een interessant alternatief. Voor 200 euro koop je life-time maps en traffic. En veel betere en duidelijkere navigatie dan je inbouwsysteem.

    De smartphone blijft prutsen qua navigatie in de auto. Het scherm is simpelweg te klein voor de bediening en te smal om duidelijk te kunnen lezen. Vooral bij de nieuwe navigatiesoftware met lane-keeping en split-screens voor de ingewikkeldere kruisingen.

    En als je je smartphone laat vallen ben je al snel telkens 200 euro kwijt aan een nieuw beeldscherm. Kun je dus veel beter 200 euro uitgeven aan een onverwoestbaar en duidelijk pnd-scherm.

    En vergeet verder ook niet dat inbouw je een jaarabonnement van 80-100 kost. Is voor sommigen ook aanleiding om een PND te kopen.
    Op langere termijn zal echter inbouw + jaarabonnement een verplichting worden. Voor de noodzakelijke veiligheid.
  5. [verwijderd] 24 juli 2017 10:47
    quote:

    DerksVisie schreef op 24 juli 2017 10:26:

    [...]

    Een zwaar krimpende markt waar TomTom het wel voor elkaar krijgt om een hoger marktaandeel te genereren. Tja ze doen nu niet voor niets life-time maps, en life-time traffic bij de nieuwe PND's. Het is nog snel even cashen voordat de markt compleet weg is.

    Ik denk dat Harold het wel wil verkopen als er een bieder is maar die is er niet. Ook lees ik hier dat TomTom in de fiets-sector moet stappen. Maar zelf zie ik het aandeel 10% dalen als TomTom met zo'n bericht naar buiten komt. Dan breekt Harold namelijk de volgende belofte: "wij willen ons volledig richten op de auto"

    Dus wat betreft PND, nog zoveel mogelijk geld uithalen wat erin zit. En ieder stukje extra data is mooi meegenomen.
    Connected elektrische tweewielers is wat preciezer dan fietsen. Je weet maar nooit of de Vio een vingeroefening is geweest. Hoewel die vooralsnog geen deuk in een pakje boter weet te slaan.
  6. [verwijderd] 24 juli 2017 10:59
    Wanneer start normaal gesproken een aandelen inkoop? Eerste nieuwe maand ?
    Waarom niet per direct ?
    Gaan ze dan de inkoop een vaste x per dag doen of gaan ze de koers bekijken en dan kopen ?
    Waarom shorters nog tijd gunnen om zelf in te kopen en posities glad te strijken? Of is dat een stilzwijgende gentlemans agreement ?
  7. [verwijderd] 24 juli 2017 11:01
    quote:

    Stille vennoot schreef op 24 juli 2017 10:59:

    Wanneer start normaal gesproken een aandelen inkoop? Eerste nieuwe maand ?
    Waarom niet per direct ?
    Gaan ze dan de inkoop een vaste x per dag doen of gaan ze de koers bekijken en dan kopen ?
    Waarom shorters nog tijd gunnen om zelf in te kopen en posities glad te strijken? Of is dat een stilzwijgende gentlemans agreement ?

    Najaar, reken op oktober tot december pakweg 12 weken.
    Wordt uitgevoerd door een ander (bank) redelijk gelijkmatig verdeeld over de dagen

    Start wordt vooraf aangekondigd

    Stel 12 weken; 60 dagen 50 miljoen

    Per dag dan 800.000/10 is pakweg 80.000 aandelen uit de markt
  8. [verwijderd] 24 juli 2017 11:30
    Presentatie gestart. NVidia en Bosch zijn al bekend als partners. Kan bijna niet anders dan dat TomTom onder de Bosch motorkap zit!!!!!

    Geverifieerd account @BoschPresse 23 seconden geleden

    Weltpremiere im Mercedes-Benz Museumsparkhaus: Bosch & @Daimler nähern sich dem autonomen Fahren #automateddriving
  9. [verwijderd] 24 juli 2017 11:37
    Geverifieerd account @BoschGlobal 12 minuten geleden

    You don't like squeezing into narrow parking spaces? With automated valet parking by @BoschGlobal & @Daimler, you don't have to anymore.


    Minder boeiend dan het eerst leek. Gaat om "Valet parking". Leuk, maar niet gruwelijk spannend!
  10. DerksVisie 24 juli 2017 11:43
    CEO Goddijn: TomTom wil zelfstandig blijven

    Het is in principe niet de bedoeling dat TomTom wordt overgenomen door een buitenlandse partij. De strategie van het bedrijf is erop gericht zelfstandig te blijven.
    Dat zegt TomTom’s ceo Harold Goddijn in een interview met Elsevier Weekblad.
    TomTom, dat de hardwaredivisie (de navigatiekastjes) steeds verder afbouwt en zich meer richt op softwareproducten voor bedrijven als Apple en Microsoft, heeft goede kaarten in handen op het gebied van de zelfrijdende auto.

    CEO Harold Goddijn: ‘Ik hoop dat TomTom mij zal overleven’

    3D-kaarten

    Het Amsterdamse bedrijf ontwikkelt zogenoemde 3D-kaarten waarmee zelfrijdende auto’s zaken als zebrapaden en overstekende voetgangers kunnen herkennen. TomTom is, samen met Google en Here één van de belangrijkste spelers op het gebied van 3D-kaarten.
    Hoewel er geen sprake is van officiële overnameplannen is TomTom op papier een interessante partij voor een bedrijf dat een slag wil slaan in de hevige concurrentiestrijd om de zelfrijdende auto. Maar TomTom blijft liever een tussenpartij die technologie aan meerdere grote klanten levert, zegt Goddijn.
    ‘We zitten natuurlijk in een hot segment. Maar onze strategie is erop gericht dat wij zelfstandig onze bijdrage aan de zelfrijdende auto leveren.’

    Niet anders dan Akzo

    Of TomTom een prooi is voor de koopzuchtige techreuzen uit Silicon Valley laat hij in het midden. ‘Als ik er iets van zou merken, zou ik het niet zeggen.’
    Goddijn geeft wel toe dat zijn invloed, ongeacht zijn status als oprichter-bestuurder op een eventuele overname beperkt is. ‘We hebben nu eenmaal gekozen voor een leven op de beurs, dus we zullen de belangen van de aandeelhouders dienen. Daarin zijn we niet anders dan een bedrijf als Akzo Nobel.’ De chemiereus wees onlangs meerdere overnameboden van de Amerikaanse branchegenoot PPG af.

    Tegenvallende cijfers

    De nieuwe activiteiten van TomTom zorgen er nog niet voor dat de dalende trend van de afgelopen jaren kan worden gestopt. Het bedrijf boekte een omzetdaling van 4 procent in het tweede kwartaal, bleek vorige week uit de halfjaarcijfers.
    TomTom maakte in het tweede kwartaal een winst van 21 miljoen euro. Dat was 10 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar
  11. [verwijderd] 24 juli 2017 11:45
    De druk staat er lekker op. Steeds meer bewijzen dat "Time = money". Ik ben met Hik eens dat de huidige tijdsdruk die we zien in het voordeel van TomTom zal werken in SDC-ronde 1. Hoewel ongetwijfeld niet ALLE contracten naar TomTom zullen gaan.

    www.just-auto.com/news/continental-tr...
  12. forum rang 4 vreemdvermogen 24 juli 2017 11:46
    quote:

    Sunshine Band schreef op 24 juli 2017 11:01:

    [...]

    Najaar, reken op oktober tot december pakweg 12 weken.
    Wordt uitgevoerd door een ander (bank) redelijk gelijkmatig verdeeld over de dagen

    Start wordt vooraf aangekondigd

    Stel 12 weken; 60 dagen 50 miljoen

    Per dag dan 800.000/10 is pakweg 80.000 aandelen uit de markt
    Wie heeft het meeste baat dat de free float kleiner wordt?
  13. forum rang 4 eduardo3105 24 juli 2017 12:24
    CEO Goddijn: TomTom wil zelfstandig blijven

    Het is in principe niet de bedoeling dat TomTom wordt overgenomen door een buitenlandse partij. De strategie van het bedrijf is erop gericht zelfstandig te blijven.

    Dat zegt TomTom’s ceo Harold Goddijn in een interview met Elsevier Weekblad.

    TomTom, dat de hardwaredivisie (de navigatiekastjes) steeds verder afbouwt en zich meer richt op softwareproducten voor bedrijven als Apple en Microsoft, heeft goede kaarten in handen op het gebied van de zelfrijdende auto.

    CEO Harold Goddijn: ‘Ik hoop dat TomTom mij zal overleven’

    3D-kaarten

    Het Amsterdamse bedrijf ontwikkelt zogenoemde 3D-kaarten waarmee zelfrijdende auto’s zaken als zebrapaden en overstekende voetgangers kunnen herkennen. TomTom is, samen met Google en Here één van de belangrijkste spelers op het gebied van 3D-kaarten.

    Hoewel er geen sprake is van officiële overnameplannen is TomTom op papier een interessante partij voor een bedrijf dat een slag wil slaan in de hevige concurrentiestrijd om de zelfrijdende auto. Maar TomTom blijft liever een tussenpartij die technologie aan meerdere grote klanten levert, zegt Goddijn.

    ‘We zitten natuurlijk in een hot segment. Maar onze strategie is erop gericht dat wij zelfstandig onze bijdrage aan de zelfrijdende auto leveren.’

    Lees ook: Silicon Valley bestaat helemaal niet

    Niet anders dan Akzo

    Of TomTom een prooi is voor de koopzuchtige techreuzen uit Silicon Valley laat hij in het midden. ‘Als ik er iets van zou merken, zou ik het niet zeggen.’

    Goddijn geeft wel toe dat zijn invloed, ongeacht zijn status als oprichter-bestuurder op een eventuele overname beperkt is. ‘We hebben nu eenmaal gekozen voor een leven op de beurs, dus we zullen de belangen van de aandeelhouders dienen. Daarin zijn we niet anders dan een bedrijf als Akzo Nobel.’ De chemiereus wees onlangs meerdere overnameboden van de Amerikaanse branchegenoot PPG af.

    Tegenvallende cijfers

    De nieuwe activiteiten van TomTom zorgen er nog niet voor dat de dalende trend van de afgelopen jaren kan worden gestopt. Het bedrijf boekte een omzetdaling van 4 procent in het tweede kwartaal, bleek vorige week uit de halfjaarcijfers.

    TomTom maakte in het tweede kwartaal een winst van 21 miljoen euro. Dat was 10 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

    www.elsevierweekblad.nl/economie/acht...
    Servaas van der Laan (1984) is sinds juni 2016 redacteur economie bij Elsevier Weekblad. Schrijft zo nu en dan voor Juist Magazine.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 153 154 155 156 157 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links