Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom juli 2017. Scharrelmaand?
Volgen
@ Benbelegger de inkoop aandelen voor welke uiteindelijke doel ook, stopt nu tenminste verder verwateren door maar aandelen uit te schrijven, alhoewel ze dit waarschijnlijk nog wel gedeeltelijk zullen doen verder is het nu echt duidelijk consumer : PND sterft af en sports heeft niet gebracht waar ze op hoopten de druk is groot en ze zullen wat moeten doen voor 3rd party share holder verwachting, dat heeft HG ook gezegd in Barcelona verleden jaar, dat hij zich bewust is dat er een betere balans gevonden moet worden tussen kortere termijn aandeelhoudersverwachting en Lange termijn investeringen Kepler komt net met een update herhaalt koopadvies PT 12 maand 10 euro consumer is een probleem met name sports PND is afstervende, maar PND FOR TRUCKS AND MOTORS ARE GROWING cash generating will keep PND as sales value is minimal SPORTS is the PROBLEM TELEMATICS: strategy now on large fleet owners and this takes time Update of WEBFLEET, more direct sales and fleet biz as remedies for growth AUTOMOTIVE: VERY STRONG some LARGE contracts still to be awarded in FY17 !!!!! order intake 'skewed towards 3Q and 4Q zoals gezegd mood is UP en 2eh 2017 gaan ze vurend in en vurend uit BUY
Ze noemen specifiek Sports als onder review. Zou dit kunnen betekenen dat ze de navigatiekastjes wel gewoon blijven maken. Voor Fleetmanagement hebben ze ook kastjes nodig dus helemaal onlogisch lijkt me dit niet. Navigatiekastjes zijn natuurlijk ook een autoproduct en leveren big data voor o.a. traffic oplossingen van TomTom. TomTom Sport is de echte vreemde eend in het product portfolio. Daar is de laatste tijd personeel weg gegaan waardoor ik denk dat ze al veel verder zijn dan de strategische opties bekijken. Een koper voor Sports zal denk ik wel lastig worden. Volgens mij is Jawbone (een amerikaanse speler van het eerste uur) gewoon gestopt met wearables maken. TomTom Sport is echter wel meer in het sport domein gepositioneerd en daarmee interessant voor bijvoorbeelds sportbedrijven als Nike, Basisfit en bedrijven gericht op gezondheid). Zodra TomTom van de sport last af is kunnen ze zich vol gas op automotive. positioneren. Dan zal ook de winstgevendheid vergroten en het imago van het bedrijf verbeteren. Kortom positieve lange termijn.
Fijne koersstijging. Gelet op negatief perssentiment had ik juist een nog grotere daling verwacht. Dit forum dagelijks volgende, moet ik de inhoudelijke posters een groot compliment geven. Fundamenteel klopt het algemene beeld van hun analyses. Klopt ook zeg maar deel II zo meteen: waardecreatie op welke manier dan ook? (Technisch is het moeilijker. Ook de complottheorieën zijn wankel. Dat er vreemde dingen met (gebrek aan) informatie en met de koers gebeuren, lijkt me wel. Waardering dus ook voor Xynix en z'n druk op IR of in ieder geval toch z'n "AFM-dossieropbouw".) Zoals hiervoor al door een ander (VOORTS?) naar voren gebracht: wat klopt er van Goddijn's structurele verhaal (o.m. bij BNR) over sterke groei bij Sports? De mensen hier twijfelden al vanaf het begin, of waren op z'n minst terughoudend en cynisch. Deze uitlatingen van Goddijn zijn volgens mij niet van lang geleden. Dat er opeens sprake is van een draai ten slechte die uit de lucht valt, lijkt dan onwaarschijnlijk. Is dit dus op dit vlak een kwestie van mismanagement? Anders is het namelijk niet de waarheid vertellen, ofwel in rond Hollands: keihard liegen. Overigens ben ik niet zo'n Goddijn-basher, gewoon kritisch volgend, zoals het hoort denk ik. Wat wel jammer is, is dat niemand hier de impairment zag aankomen (tenzij ik iets gemist heb). Althans niet met zoveel woorden. In het algemeen was men al akkoord met een nihil-waardering voor Consumer, dus als er dan nog waarde (goodwill) op de balans staat, is de impairment in het hoofd al feitelijk genomen.
Beursblik: kwartaalupdate TomTom per saldo positief Morgan Stanley noemde afschrijving van minder belang in vergelijking tot margestijging. (ABM FN-Dow Jones) De update van TomTom over het tweede kwartaal is per saldo positief. Dit concludeerden de analisten van Morgan Stanley woensdag. Zij wezen op de hogere omzet bij de tak Automotive & Licensing, die voor een betere marge zorgen. "Dit geeft meer slagkracht" voor de investeringen in de technologie voor zelfstandig rijden en is illustratief voor de transformatie van TomTom van een hardware naar een softwarebedrijf, aldus de analisten. De afschrijving op de goodwill van de consumententak is volgens de zakenbank minder belangrijk. TomTom liet voorbeurs weten dat de omzet dit jaar vermoedelijk aan de onderkant van de eerder afgegeven verwachting uit zal komen. Dit is volgens Morgan Stanley volledig het gevolg van tegenvallende prestaties in het sportsegment. Deze tak deed het in de eerste maanden van het jaar al slecht, en de trend zette door in het afgelopen kwartaal. De afschrijving van 169 miljoen euro is een papieren afboeking en een indicatie van de zwakkere prestaties van de consumententak, aldus de analisten, die dit geen verrassing noemden en in hun model uitgaan van een nulwaarde voor deze activiteiten. Morgan Stanley noemde de aandeleninkoop van 50 miljoen euro door TomTom wat lastig te rijmen met de investeringen die het navigatiebedrijf moet doen met het oog op de concurrentieslag met Here. Morgan Stanley heeft een Overwogen advies op TomTom met een koersdoel van 10,40 euro. Op een groen Damrak koerste het aandeel 4,5 procent hoger op 9,11 euro. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 Copyright ABM Financial News. All rights reserved (END) Dow Jones Newswires July 19, 2017 03:33 ET (07:33 GMT)
Sports is nog wel verkoopbaar, onder andere Under Armour (het Amerikaanse Sportkledingmerk) wil dolgraag naar de wearables toe. Ze hebben al een project met HTC geprobeerd (Under Armour Healthbox) maar dat is niet helemaal gelukt echter de wil blijft om vol in sportwearables te investeren. www.outsideonline.com/2047771/under-a... Echter PND's moeten maar gewoon uitgemolken worden ik zie daar niet een koper voor.
xynix schreef op 19 juli 2017 09:20 :
T.a.v. die impairmentlast geldt natuurlijk meer dan ooit "profit is an opinion, cash is a fact". Want nu staat er opeens even wat minder op de balans. Maar dat wat er niet op staat is vele malen interessanter: het resultaat van jaren stug door investeren in het realtime mapping/traffic platform (t.l.v. de OPEX).
Precies. Dit staat er over de impairment in het persbericht: "The difficult market circumstances combined with lower sales than planned for the second quarter has resulted in a downward revision in the future profitability projections for Consumer Sports. As a result, TomTom recorded a full impairment charge against the goodwill of the Consumer segment of €169 million in the second quarter 2017. This non-cash impairment charge is included within operating income (loss). The goodwill that was impaired was originally recorded at the time of the acquisition of Tele Atlas in 2008 . Als ik dat vertaal naar eigen woorden: bij de aankoop van Tele Atlas is er Goodwill op de balans geplaatst omdat men voorzag dat er met behulp van de aangekochte Mapping asset toekomstige omzet zou worden behaald. Destijds was TomTom nog bijna uitsluitend een PND maker Een bedrijf gericht op eindgebruiker (de automobilist) en niet de autobouwer. Logisch dat de inkomsten die men destijds zag vooral gerelateerd waren aan de consument.....en ook de afboeking is niet verrassend. Maar dit verhaal heeft ook een andere kant. TomTom voorziet in een behoefte aan mobiliteit. Of de TomTom oplossingen nu rechtstreeks aan de automobilist worden verkocht of dat dit via de autobouwer gaat.....dat maakt niet uit. Ook richt TomTom zich op Smart Cities waarbij de automobilist profiteert van de TT oplossing via de overheid.Mijn mening: als je een afboeking op Goodwill doet vanwege de minder dan verwachte opbrengst van de Mapping Asset als gevolg van minder toekomstige omzet bij Consumer dan moet je ook kijken of de Mapping asset meer waarde heeft gekregen voor Automotive/Licensing/Telematics. Als ik dan bv zie dat: - er een ontwikkeling is naar de zelfrijdende auto waarbij navigatie steeds meer standaard ingebouwd zal zijn. - de take rates van ingebouwde navigatie omhoog gaan vanwege ADAS. - Here verkocht is voor E3 miljard met oplangs een opwaardering voor deze asset (!!!) en Autonavi voor $1,4 miljard. - TomTom marktaandeel wint tov HERE (zie orderboek). - Telematics en Automotive steeds meer raakvlakken hebben en elkaar sterker maken. - Maps onmisbaar zijn voor zelfrijdende auto en TomTom deals heeft gesloten met leiders als NVIDIA/BAIDU/Microsoft Dan is mijn vraag: waarom wordt de waarde van de TT Mapping asset überhaupt nog bepaald door Consumer en niet aan de 3 groei divisies ? TomTom profileert zich nu als een BtoB bedrijf en Consumer is verleden tijd. Toch weeerom afboeking obv Consumer. Deze manier van onderwaarderen van assets leidt tot een balans waar een lekker hapje klaar staat om gekocht te worden.
M'n koersvoorspelling voor vandaag (+5,55%) is redelijk spot on te noemen. Mixed verhaal de publicatie van vandaag, maar als er meer focus komt op Automotive is dat alleen maar positief.
"Morgan Stanley noemde de aandeleninkoop van 50 miljoen euro door TomTom wat lastig te rijmen met de investeringen die het navigatiebedrijf moet doen met het oog op de concurrentieslag met Here." TOMTOM heeft dus zicht op een hogere positieve kasstroom
Een punt van aandacht is OpEx. Taco T. gaf tijdens CC 17 Q1 aan:Operating expense for the quarter was EUR 137 million. That's EUR 10 million higher compared with a year ago. The increase is mainly driven by a higher expense from our long-term employee incentive plan. Excluding for these effects, operating expenses were up with 3%. That's also the run rate that we expect for the year as a whole . Dus een stijging van 3% tov 2016. Dit wordt nu ook weer bevestigd in de 17 Q2 cijfers (modest betekent volgens schaal van Mock 2%-4%)We expect the level of investments (both CAPEX and OPEX) to show a modest increase compared with 20164, excluding acquisitions. Als naar 17 H1 OpeX wordt gekeken: 289 vs 260 (+11%)Excluding the impairment charge, operating expenses in H1 '17 were €289 million compared with €260 million in H1 '16. The operating expenses in H1 '16 included a one-off gain relating to a pending customs case. Excluding this one-off gain, the underlying operating expenses increased by €22 million year on year. This increase mainly came from higher expenses on our long-term employee incentive program and amortisation. En natuurlijk zit daar een one-off gain in (5 milj) uit 2016, maar dat wist Taco aan het begin van het jaar ook al. Gezien het feit dat de verwachte groei van OpEx van ongeveer 3% herhaald wordt kan het niet anders dan dat in 17 H2 flink gesneden gaat worden, wat in lijn is met de neergaande Consumer. Overall so far komt TomTom uit op fors hogere OpEx, maar doordat er wordt gesneden in Consumer (wat aan het begin van het jaar nog niet was voorzien) wordt de OpEx onder controle gehouden.
W schreef op 19 juli 2017 09:34 :
PND is afstervende, maar
PND FOR TRUCKS AND MOTORS ARE GROWING
cash generating will keep PND as sales value is minimal
Dat zou ook kunnen voor elektrische fietsen en scooters. Eigenlijk prima om dat over te doen aan Bosch die dan gewoon nog een component toe kunnen voegen aan hun reeds rijke portefeuille aan componenten voor die groeisectoren.
tepper schreef op 19 juli 2017 09:50 :
"Morgan Stanley noemde de aandeleninkoop van 50 miljoen euro door TomTom wat lastig te rijmen met de investeringen die het navigatiebedrijf moet doen met het oog op de concurrentieslag met Here."
TOMTOM heeft dus zicht op een hogere positieve kasstroom
Zat zelf te denken als Sports nog E50 mln oplevert dan kan daar al de terugkoop mee gefinancierd worden.
TomTom Solid quarter but weak Telematics and Sports The facts: TomTom has announced its 2Q17 results which were better at sales, EBITDA and net profit excluding a EUR 169m impairment of goodwill relating to TeleAtlas and Sports specifically. A strategic review will take place with regards to Sports (not PND) with clarity in the 3Q17 period. TomTom is lowering its guidance modestly due to Sports keeping EPS guidance unchanged. The company is also announcing a EUR 50m share buy-back. Our analysis: As expected, Automotive revenue was very strong, even stronger than our above consensus estimate, resulting from model penetration at PSA Citroen and good volume growth in other contracts (see note of yesterday on PDS Citroen, Renault and FIAT). Licensing was equally strong but Telematics disappointed with the CEO saying in the call this morning that “yeah, we need to fix that”. (ARPU down to EUR 14, subscription growth down to 7%). The gross margin was very strong meaning that even with somewhat higher than expected opex, EBITDA came in well higher than expected. The impairment of EUR 169m in fact wipes out all of the Consumer related goodwill not just Sports. When asked why not sell the whole Consumer division, CEO Goddijn answered that TT is still the best owner of the asset (suggesting that bids have been made, in our opinion, but that these were too low) and that the unit is generating cash. Can TomTom sell Spots? Given declining revenue, the need for high marketing spend and the competition in the wearables market, proceeds (if any) will be minimal. Halting the business may also be the outcome of the strategic review. For 2H17 TomTom expects revenues to be down ‘markedlly’, solid gross margins and opex down sequentially and year on year, which despite the negative cash flow from Sports, bodes well for overall cash flow in 2H17. In fact, CFO Titulaer said on the call that even with the EUR 50m share buy-back, TomTom would be generating FCF. Conclusion & Action: The high growth in Automotive is very positive, as is growth in licensing but the slowing growth in Telematics is a concern as is the decline in Sports. A sale or the halting of Sports would lower marketing spend and create more focus but with the PND business still there, the overall picture does not change. We remain cautious (Neutral) as we are concerned about the slowing of Telematics and the long term developments in Automotive, mainly related to increased competition and uncertainty on map ASPs.
Maakt een impairment de balans zwakker ! Impairment wat is de definitie & betekenis Impairment is binnen de accounting de benaming voor het vergelijken van de waarde van activa zoals deze op de balans is vermeld en de werkelijke waarde van deze activa. Het eventuele verschil door impairment wordt afgeschreven en rechtgetrokken op een nieuwe balans. Inkoop eigen aandelen met cash en de aandelen vernietigen. Maakt dat de balans zwakker. TT kan ook eigen aandelen inkopen en niet vernietigen en houden als treasure aandelen ( zoals Adecco ). Neutraal op de balans. Wat een sterke balans moet Tom Tom hebben. Tja. En dan hebben ze veel onderdelen, niet eens voor de werkelijke waarde op de balans staan :-)
VOORTS schreef op 19 juli 2017 09:49 :
[...]
Voer voor het dossier?
HG heeft publiekelijk gesproken er is geen ontkennen aan.
De daling totaal niet zien aankomen, waarschijnlijk door mevrouw roze zonnebril (niet alleen figuurlijk gesproken) . Gelukkig was het ook een divisie van niks, stel je voor dat Sports al bijdroeg aan de omzet van Consumer. Dan was dit zeer pijnlijk geweest.
xynix schreef op 19 juli 2017 09:52 :
[...]
Dat zou ook kunnen voor elektrische fietsen en scooters. Eigenlijk prima om dat over te doen aan Bosch die dan gewoon nog een component toe kunnen voegen aan hun reeds rijke portefeuille aan componenten voor die groeisectoren.
klopt, maar eerst moet er een manier gevonden dat Madame zonder gezichtsverlies het consumer-veld ruimt. wat heeft deze vrouw zich vergaloppeert op social media aan hype over al deze waardeloze, leuke hebbedingetjes , voor de reguliere aandeelhouder in TT een regelrechte aanfluiting moet je eens nadenken waar TT voor koers gestaan had, hadden ze deze bittere pil einde jaar genomen, dan hadden we nu net als andere sector gevraagde en gezochte aandelen aan 12 euro plus gestaan daar mogen we die Founders echt wel op afrekenen hoor.
@Natte krant: wie zijn "we"?
W schreef op 19 juli 2017 09:34 :
PND is afstervende, maar
PND FOR TRUCKS AND MOTORS ARE GROWING
cash generating will keep PND as sales value is minimal
www.fullyloaded.com.au/product-news/1...
closer schreef op 19 juli 2017 09:59 :
@Natte krant: wie zijn "we"?
Hoe bedoelt u beste closer?
Natte krant schreef op 19 juli 2017 10:00 :
Hoe bedoelt u beste closer?
Van wie is dat rapport?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)