Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,100 9 mei 2024 14:26
  • +0,330 (+0,98%) Dagrange 33,810 - 34,135
  • 1.669.615 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 1053 1054 1055 1056 1057 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. HJ deTuinman 25 april 2017 18:30
    quote:

    voda schreef op 24 april 2017 16:34:

    [...]
    oliepreis???

    Man, man, man, ga je diep schamen!
    Spreek je geen Duits Voda? :)

    Ben trouwens niet zoveel meer in de aandelen RDS zelf aan het handelen. Zitten wat mij betreft wel zo'n beetje op een koers waar niet zoveel beweging meer in zit.
    Heb nu meer de neiging om de aandelen als onderpand/dividend aan te houden en dan maar puts en calls schrijven.
    Afgelopen vrijdag weer aandelen geleverd gekregen op 24,20 en maandag weer calls geschreven op 24,50.
    Maakt mij dan niet zoveel uit of ik moet afnemen of leveren.. De optiepremies doen dan mijn werk en door te schrijven heb ik dan het voordeel dat bij gelijk blijvende koers de tijdswaarde er in mijn voordeel uit loopt.

    Groet HJ.
  2. HJ deTuinman 25 april 2017 19:01
    quote:

    boldie schreef op 21 april 2017 22:19:

    Verwacht toch wel redelijke cijfers nu.
    Dan blijft nog steeds de vraag, wat is redelijk? Het zal bij RD vooral gaan om de cashflow die ze weten te generen en over de vraag of ze hun dividend kunnen blijven uitkeren.. Een iets hogere olieprijs in combinatie met (veel) lagere investeringen enerzijds en bezuinigingen anderzijds kunnen die cashflow vergroten en daarmee kan het dividend gewoon gehandhaafd worden.
    De koers van RDS wordt momenteel dus vooral bepaald op basis van rendement en de verwachtingen van beleggers omtrent datzelfde dividend.

    @Jasmits:

    Volgens mij doet Van Beurden het helemaal niet slecht. De transformatie van ruwe olie naar LNG gaat zijn vruchten afwerpen en de overname van BG gaat daar (inclusief voorraden, dus minder dure investeringen) aan bijdragen. De kosten gaan echter wel voor de baten uit, maar ik ben absoluut niet pessimistisch over de toekomst van RDS.

    Meer algemeen:
    Het grote gebrek aan investeringen door bijna alle grote oliemaatschappijen gaat de olieprijs in de toekomst weer omhoog brengen, daar ben ik van overtuigd. Bij gelijkblijvende vraag zal het aanbod in de toekomst drastisch verminderen en dat zal ook een weerslag hebben op de olieprijs.

    Groet HJ.
  3. Bir 27 april 2017 14:33
    quote:

    hosternokke schreef op 27 april 2017 13:00:

    Electric cars are coming fast -- and that’s not just the opinion of carmakers anymore. Total SA, one of the world’s biggest oil producers, is now saying EVs may constitute almost a third of new-car sales by the end of the next decade.

    www.bloomberg.com/news/articles/2017-...
    Vraag me af hoe lang die trend doorzet..... als je kijkt wat opwekken van energie defacto kost, is dat best een boel.
    Maar natuurlijk kan het best zo zijn dat winning uit wind, zon en water verder gaat versnellen, en ja dan wordt het wel steeds aantrekkelijker. Opslag blijft vooralsnog wel een lstig fenomeen waarvan de ontwikkeling langzaam verloopt.

    Grt Bir (ook uit het Schelde gebied)
  4. roloff 27 april 2017 15:02
    quote:

    Ritageld schreef op 27 april 2017 15:00:

    [...]

    De analisten verwachten voor kw1 0,84 $/aandeel winst. Dan is het huidige dividend van 0,47 $/aandeel voorlopig weer houdbaar!
    @Rita, we zullen het zien. RDS-Groet, Roloff

    Olieprijzen, moeizame weg omhoog www.iex.nl/Column/263256/Olieprijzen-...
  5. [verwijderd] 27 april 2017 15:16
    quote:

    Bir schreef op 27 april 2017 14:33:

    [...]

    Vraag me af hoe lang die trend doorzet..... als je kijkt wat opwekken van energie defacto kost, is dat best een boel.
    Maar natuurlijk kan het best zo zijn dat winning uit wind, zon en water verder gaat versnellen, en ja dan wordt het wel steeds aantrekkelijker. Opslag blijft vooralsnog wel een lstig fenomeen waarvan de ontwikkeling langzaam verloopt.

    Grt Bir (ook uit het Schelde gebied)
    Misschien is er wel analogie met de Hummer. De Hummer werd destijds verweten een milieu vervuilend en brandstof slurpend monster te zijn. Toen het hele bijbehorende ecosysteem was bestudeerd, dus produktie etc. inklusief, toen bleek het een van de meest milieuvriendelijke auto's te zijn. Dus misschien zijn die EV's wel helemaal niet zo milieu vriendelijk!
  6. Falcone 27 april 2017 17:14
    Heb het verhaal van van de Beukel goed gelezen. Dit kwartaal al een tekort van 1 mln.vaten. Dat schalieolie in de USA zet weinig zoden aan de dijk.Elektrisch rijden is overal marginaal. Minder dan 1% . Luchtvaart groeit met meer dan 6% per jaar.Is nog geen enkel prototype van een elektrisch vliegtuig in ontwikkeling. Dus, de vraag stijgt en steeds minder olie opgepompt. Binnenhof groot tekort aan olie. Vandaag weer call opties bij gekocht. Met danken de dombo's die in wind en zon geloven.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 1053 1054 1055 1056 1057 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links