Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SBM Offshore AEX:SBMO.NL, NL0000360618

  • 14,280 8 mei 2024 17:35
  • -0,070 (-0,49%) Dagrange 14,160 - 14,550
  • 818.653 Gem. (3M) 538,5K

SBM Offshore - on topic - december 2014

2.587 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 130 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 december 2014 17:20
    quote:

    Fay. schreef op 1 december 2014 17:16:

    Profitmaker zegt waar het op slaat, wellicht niet op een subtiele manier maar toch.
    Als men even naar de bied/laat kijkt, dan zie je wat er daadwerkelijk aan de hand is
    Je kunt inderdaad zien dat er enkele gote kopers actief (zijn geweest)

    Voor de rest zie je dat vele kooporders worden weggetrokken vlak voordat de koers weer een paar cent lager gezet wordt

    Kortom er wordt nog volop geshort. Kan een lucratieve bezigheid zijn, maar kan ook fout uitpakken zo hebben we gezien afgelopen maand.

    gr
    kc
  2. [verwijderd] 1 december 2014 17:37
    quote:

    knife catcher schreef op 1 december 2014 17:20:

    [...]
    Je kunt inderdaad zien dat er enkele gote kopers actief (zijn geweest)

    Voor de rest zie je dat vele kooporders worden weggetrokken vlak voordat de koers weer een paar cent lager gezet wordt

    Kortom er wordt nog volop geshort. Kan een lucratieve bezigheid zijn, maar kan ook fout uitpakken zo hebben we gezien afgelopen maand.

    gr
    kc
    er komt een prijsniveau dat zelfs particulieren niet meer willen verkopen. :)
    En die is gezien de te verwachte berichten uit Brasil dichtbij.
  3. forum rang 6 ff_relativeren 1 december 2014 18:37
    Nu FPSO Cidade de Ilhabela On Hire is -hetgeen goed nieuws is- blijft er een (klein) vraagteken over. Deze FPSO stond voor het bereiken van first oil gepland in Q2 2014.

    bron : www.sbmoffshore.com/wp-content/upload... , bladzijde 20. Dit is een SBM-Offshore document.

    In plaats van Q2 , wordt de first oil pas bereikt in Q4. Het kreng loopt een half jaar achter op schema, en SBM Offshore heeft daar geen informatie over gegeven.

    www.sbmoffshore.com/?press-release=fp... .

    Greetzzz

  4. Dutchtenor 1 december 2014 18:57
    Ik lees het ook. Alleen werd op 22-11 gemeld dat de FPSO op tijd operationeel is
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-241114-103/...
    Lijkt me geen signifikante afwijking.
    Uit onderstaand stuk lees ik dat het bootje 8 maanden op de werf heeft gelegen vanaf januari toen het uit China aankwam. Lijkt me allemaal redelijk op tijd
    www.sbmoffshore.com/?news=brasa-shipy...
  5. Independent trader 1 december 2014 20:28
    Ongelofelijk dat een fonds als SBM op een dag zoveel verlies kan leiden zonder een aanwijsbare reden (olieprijs herstelt iets, Installer verkocht) en dat er dan geen krant/tv is die maar oppert dat het aandeel speelbal is van speculanten.

    Ik ben wel erg benieuwd naar de shortpercentages (van vandaag) morgen nabeurs. Ik heb maar weer bijgekocht. Uitgeleende aandelen kopen is ook veel leuker dan gewone.. Moet je ook eens proberen ;-)
  6. Kopermans 1 december 2014 20:59
    quote:

    Dutchtenor schreef op 1 december 2014 19:30:

    Woensdag vergadert huis van afgevaardigden in Brazilie over de eindrapportage inzake SBM
    Goed gevolgd!

    Ik lees het volgende:
    De parlementscommissie besprak de suggestie vanwege de externe onderzoekscommissie om de confidentialiteit (sigilos = zegels) te breken betreffende telefoon-, fiscale en bankgegevens van Julio Faerman, de (toenmalige) vertegenwoordiger (handelsagent) van SBM in Brazilië, en van drie met hem verbonden bedrijven (niet SBM, dat anders wel vermeld was geweest). Hij wordt ervan verdacht de tussenpersoon geweest te zijn die de steekpenningen aan de werknemers van Petrobras heeft betaald.

    Een Braziliaanse boete is ook hier volledig uit het zicht verdwenen.
  7. forum rang 6 ff_relativeren 1 december 2014 21:13
    quote:

    Kopermans schreef op 1 december 2014 20:59:

    [...]

    (...)

    Een Braziliaanse boete is ook hier volledig uit het zicht verdwenen.

    @ Kopermans,

    reken jezelf nog niet rijk ... het ontbreken van strafwetgeving over de bewuste jaren,
    betekent niet dat er civielrechtelijk geen (schade)vergoeding betaald gaat worden.

    Greetzzz

2.587 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 130 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links