Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

  • 3,366 8 mei 2024 15:21
  • -0,005 (-0,15%) Dagrange 3,364 - 3,377
  • 1.367.327 Gem. (3M) 11,3M

Weekdraadje van 29 juni t/m 5 juli 2015, nou, wie het weet mag het zeggen! Upto4?

363 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 juni 2015 19:25
    Beste mensen,

    Wat een week en ik kan niet wachten tot de volgende week, handen aan de knoppen! Spike down als de Grieken blijven kloten maar ik voorspel een up na een halfslachtig compromis. Daarna full focus op Altice, een dergelijke avance kun je niet over je kant laten gaan. De beloningen voor Blok en De Jager staan al in de boeken bij Altice als overnamekosten. Geen haan die er naar kraait. Voorlopig nog even pro forma tegenstribbelen, afwijzen, geen sprake van etc.. en... de prijs nog even flink opjagen. Overnameprijs: 6 of 7 Euro en geen cent minder!!

    Wordt leuk volgende week en vrienden: blijf posten!

    Fijn weekend,

    Groet, Liro.
  2. [verwijderd] 26 juni 2015 19:32
    quote:

    Liromijo schreef op 26 juni 2015 19:25:

    Beste mensen,

    Wat een week en ik kan niet wachten tot de volgende week, handen aan de knoppen! Spike down als de Grieken blijven kloten maar ik voorspel een up na een halfslachtig compromis. Daarna full focus op Altice, een dergelijke avance kun je niet over je kant laten gaan. De beloningen voor Blok en De Jager staan al in de boeken bij Altice als overnamekosten. Geen haan die er naar kraait. Voorlopig nog even pro forma tegenstribbelen, afwijzen, geen sprake van etc.. en... de prijs nog even flink opjagen. Overnameprijs: 6 of 7 Euro en geen cent minder!!

    Wordt leuk volgende week en vrienden: blijf posten!

    Fijn weekend,

    Groet, Liro.
    je hebt je handen wel erg dicht bij de knoppen denk ik.
    om nu het draadje al te openen die vanaf maandag as pas begint.
    toch bedankt voor de opening, succes en geluk voor de volgende week.
    en giddy up go
  3. [verwijderd] 26 juni 2015 20:35
    quote:

    moonlightjorgo schreef op 26 juni 2015 19:32:

    [...]
    je hebt je handen wel erg dicht bij de knoppen denk ik.
    om nu het draadje al te openen die vanaf maandag as pas begint.
    toch bedankt voor de opening, succes en geluk voor de volgende week.
    en giddy up go
    Ja klopt, sorry, maar ik verwacht een spectaculair weekje! Toch bedankt voor het compliment en ik zal het niet meer zo snel doen.

    Liro.
  4. [verwijderd] 26 juni 2015 20:39
    quote:

    Liromijo schreef op 26 juni 2015 20:35:

    [...]

    Ja klopt, sorry, maar ik verwacht een spectaculair weekje! Toch bedankt voor het compliment en ik zal het niet meer zo snel doen.

    Liro.
    Neee geen sorry liro.
    juist oke dat je het initatief neemt super juist
    het was meer als grap bedoeld op je stukje tekst .
    en zeker niet als een negatief iets of iets tegen je bericht
  5. RAUL 26 juni 2015 21:18
    SNSN quote op het vorige draadje: " Sure, you do the same, but probably not so fast...., as we don't see spicks too often (some 'prof activists' work on ~1-5 sec intervals, without tr. costs)

    Many just can't do that because of tr. costs.... Otherwise, they would be working just for brokers.

    nice weekend everybody " unquote

    SNSN, dat heb jij goed gezien. Zoals gewoonlijk. :-) Ook een fijn weekend toegewenst.
  6. [verwijderd] 26 juni 2015 21:54
    Het ziet er goed uit voor KPN ( sinds ik eruit ben) Ik focus mij toch nog even op TomTom en kijk met een schuin oog om hier weer in te stappen. Ik heb nog cash in reserve ivm Griekenland. Ik wil eerst dat opgelost zien

    Het is jullie uiteraard gegund dat er eindelijk weer eens schot in de koers komt. Ik heb vandaag verder niet veel gedaan want het vermaak op het water is met dit weer voor ons veel belangrijker

    Fijn weekend verder
  7. forum rang 5 Porscheknakker 26 juni 2015 22:57
    ALTICE zou graag KPN inlijven maar......Haast heeft Altice echter niet. „Zo’n acquisitie hoeft niet vandaag, morgen of dit jaar. Onze benadering is altijd onvijandig en we zijn nu niet in gesprek. Eerst moeten de aandelen maar eens dalen in waarde: KPN is wel prijzig gewaardeerd.”
    Conclusie: de koers van het aandeel zal een stuk lager gezet worden, voordat Altice een bod zal doen.
  8. [verwijderd] 27 juni 2015 11:36
    quote:

    SpecKlaas schreef op 27 juni 2015 10:30:

    Liromijo, als er een Nobelprijs voor enthousiasme en optimisme bestaat dan wordt deze binnenkort aan jou uitgereikt.
    Leuke opening.
    Dat is nu weer niet echt aardig naar die andere persoon met z'n zaken-lijstje (maar begrijp je boodschap).
  9. [verwijderd] 27 juni 2015 11:40
    quote:

    330ix schreef op 26 juni 2015 22:57:

    ALTICE zou graag KPN inlijven maar......Haast heeft Altice echter niet. „Zo’n acquisitie hoeft niet vandaag, morgen of dit jaar. Onze benadering is altijd onvijandig en we zijn nu niet in gesprek. Eerst moeten de aandelen maar eens dalen in waarde: KPN is wel prijzig gewaardeerd.”
    Conclusie: de koers van het aandeel zal een stuk lager gezet worden, voordat Altice een bod zal doen.

    Prijzig?!

    Nog niet eens hier gevestigd, en nu al die Hollandse zuunigheid!

    Fair = 4 plus bonus wordt 6; graag of helemaal niet Dexter.
  10. RAUL 27 juni 2015 13:38
    quote:

    Jager63 schreef op 27 juni 2015 11:25:

    Machthebbers, in alle kampen, schuiven hun verantwoordelijkheid af. Grieks drama eindigt in tragedie.
    Het woorden nog spannende "Griekse" dagen. Meneer tovert op het laatst een konijn uit zijn hoge hoed. Over chantage gesproken......

    Maar ja, ik denk dat de EU overstag gaat en hem die paar dgn extra gaat geven. dan maar afwachten wat de uitkomst van het referendum zal zijn.

    fd.nl/economie-politiek/1109272/dijss...

    Ik was al met weekend , maar ik moest dit toch nog wel even kwijt. :-)

    Nogmaals allen een fijn weekend toegewenst en we zien maandag wel hoe de vlaggen van de EU en Griekenland erbij hangen.
  11. [verwijderd] 27 juni 2015 13:39
    quote:

    RAUL schreef op 27 juni 2015 13:38:

    [...]

    Het woorden nog spannende "Griekse" dagen. Meneer tovert op het laatst een konijn uit zijn hoge hoed. Over chantage gesproken......

    Maar ja, ik denk dat de EU overstag gaat en hem die paar dgn extra gaat geven. dan maar afwachten wat de uitkomst van het referendum zal zijn.

    fd.nl/economie-politiek/1109272/dijss...
    inloggen moeilijk zonder code:-)
  12. RAUL 27 juni 2015 13:42
    quote:

    easy56 schreef op 27 juni 2015 13:39:

    [...]inloggen moeilijk zonder code:-)
    easy, bedankt voor jouw reactie.

    Hier het hele artikel uit het FD van vanmorgen - bronvermelding .... :-)

    Premier Alexis Tsipras heeft vrijdagavond laat onverwacht laten weten dat hij een referendum wil uitschrijven over de plannen die de geldschieters zijn regering hebben voorgelegd.

    De feitelijke vraag is of de Griekse bevolking lid wil blijven van de eurozone. Het land dreigt daarmee in een chaotische politieke situatie te belanden. Burgers en bedrijven nemen al maanden in hoog tempo euro's op van hun bankrekeningen.

    Vernederend

    Tsipras noemde de voorstellen in een tv-toespraak vernederend voor Griekenland. Hij roept de bevolking op tegen te stemmen, maar zal een andere uitslag respecteren. Het voorstel zal zaterdagmiddag in het Parlement worden besproken.

    Verlenging

    Tsipras wil het Griekse volk op 5 juli raadplegen. Hij zal de Eurogroep, die zaterdagmiddag bijeenkomt om de voorstellen te bespreken, om een korte verlenging van het lopende steunprogramma vragen. Een woordvoerder van de Eurogroep laat weten dat de top gewoon doorgaat. 'De stand van zaken zal worden doorgesproken.' De ECB had zaterdagmorgen geen commentaar.

    Het is uiterst onzeker of de eurolanden in dit late stadium nog zullen instemmen met uitstel. Het programma loopt dinsdag af en de Europese leiders hadden Tsipras tot zaterdag de tijd gegeven om een akkoord te sluiten met de Eurogroep.

    Wanbetaling

    Dinsdag moet Griekenland €1,5 mrd aflossen aan het IMF. Het ziet er naar uit dat het die betaling zal moeten laten schieten. Wanbetaling zou een kettingreactie kunnen veroorzaken. Ook andere schuldeisers, zoals het reddingsfonds EFSF, kunnen op dat moment hun vorderingen opeisen. Het ESFS heeft €142 mrd uitstaan in Griekenland.

    Volgens Tsipras heeft hij bondskanselier Angela Merkel en ECB-president Mario Draghi op de hoogte gesteld van zijn plannen.

    Bankrun

    De ECB heeft de Griekse banken ondanks forse kasopnames in de afgelopen weken, overeind gehouden, met als argument dat er nog steeds uitzicht was op verlenging van het steunprogramma. Als het programma niet wordt verlengd, zou de ECB de Griekse centrale bank kunnen opdragen het noodloket te sluiten.

    De Griekse autoriteiten staan dan voor de keuze tussen een bankrun en het dichthouden van de banken, gevolgd door beperkingen op het kapitaalverkeer.

    Leningenpakket

    Vrijdagochtend leek een akkoord nog iets dichterbij te komen. EU-functionarissen meldden dat Griekenland op een leningenpakket van €?15,8?mrd kan rekenen. De Griekse regering onder leiding van Alexis Tsipras moest dan wel instemmen met een lijst 'prioritaire acties' om de overheidsuitgaven te beperken en de economie te hervormen.

    Het geld stelt Griekenland in staat om tot eind november aan zijn schuldverplichtingen te voldoen. Dinsdag wacht al een belangrijke deadline als €?1,6?mrd aan het Internationaal Monetair Fonds (IMF) moet worden overgemaakt. Vanaf december komt Griekenland in rustiger vaarwater, omdat de schuldenlast dan minder zwaar gaat drukken op de begroting.

    Chantage

    Maar Tsipras sloeg vrijdagmiddag al harde taal uit over de wijze waarop er met zijn regering wordt onderhandeld. Hij sprak van 'chantage en ultimatums', wat niet zou passen bij het Europese gedachtegoed. Daarmee leek het onderhandelingsspel van de voorgaande dagen weer op te leven.

    Juncker ontkende dat in de onderhandelingen ultimatums waren gesteld. Ook zou Griekenland niet zijn benaderd met de houding 'take it or leave it'.

    Verschillen

    Volgens Juncker is er een 'echte mogelijkheid' dat de partijen een akkoord gaan sluiten. EU-functionarissen stelden vrijdag dat de verschillen tussen het voorstel van de Europese Commissie, het IMF en de Europese Centrale Bank (de zogenoemde trojka) en het tegenvoorstel van de Grieken niet erg groot meer zijn. 'De voorstellen komen voor negentig procent overeen.'

    Maar beide partijen moeten nog wel belangrijke punten oplossen. Zo willen de Grieken hun pensioenstelsel niet zo ver hervormen als hun gesprekspartners eisen. Ook kunnen zij zich niet vinden in enkele btw-verhogingen, onder meer voor de toeristische sector en voor voedsel. De trojka vindt daarentegen dat Griekenland enkele nieuwe inkomstenbronnen voorstelt die economisch herstel zullen schaden, zoals een eenmalige extra belasting op bedrijfswinsten en een werkgeversbijdrage voor de financiering van het pensioenstelsel.

    Merkel

    De vraag is hoeveel flexibiliteit beide partijen nog hebben om de verschillen te overbruggen. De Duitse bondskanselier Angela Merkel zei dat de trojka een 'buitengewoon ruimhartig aanbod' had gedaan. 'En ik heb de Griekse premier dringend verzocht om dat te aanvaarden.' Bij andere euroleden, zoals Portugal, Spanje en Oostenrijk, waren ook geluiden te horen dat de trojka al grenzen had overschreden.

    Als dit weekeinde een oplossing uitblijft, moeten de eurolanden zich voorbereiden op gevolgen van een wanbetaling aan Griekse zijde. Banken, die overigens nog nauwelijks zijn blootgesteld aan Griekenland, hebben al scenario's klaarliggen, zo zeiden ze vrijdag desgevraagd. Dat geldt ook voor de Nederlandse overheid.

363 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links