Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,745 7 jun 2024 17:14
  • +0,030 (+0,52%) Dagrange 5,700 - 5,825
  • 114.476 Gem. (3M) 286,4K

Shorters bezig in opdracht van TomTom?

261 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 14 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 januari 2015 12:04
    quote:

    Natte krant schreef op 15 januari 2015 11:59:

    2011 najaar...koers €2,40. De laagste ooit. De grote verliezers.

    Inmiddels is het 2015 en het lijkt of er licht is aan het eind van de tunnel met het bedrijf TT.
    Met beurskoers is dat nog niet het geval al lijkt het dat met de huidige koers van €5,65 er geen wolkje aan de lucht. Meer dan 125% winst meneer / mevrouw.
    Niks aan de hand toch? Een opmerking die zo uit de mond van Justin zou kunnen komen....
    Er is nooit wat aan de hand. Alles loopt op rolletjes. Concurrenten zijn een stelletje dombo's. Ik chargeer even..
    Goddijn heeft GEEN aandeelhouderswaarde beloofd. Nooit!
    Gaat ie ook niet doen ook. Tis een screep. oh ja hij kan zich niet verdedigen...
    Alsof ie lid is van het koninklijk huis.
    Ik gooi even wat olie op het vuur (MM)..

    Er hoeft geen olie op het vuur, er is geen vuur!
    Ik heb mijn ervaring openbaar gemaakt omdat iemand niet altijd alwetend is, graag wat realisme erin.

    Niets meer en niets minder.

    Tini

  2. [verwijderd] 15 januari 2015 12:15
    quote:

    Misschien schreef op 15 januari 2015 12:04:

    Er hoeft geen olie op het vuur, er is geen vuur!
    Ik heb mijn ervaring openbaar gemaakt omdat iemand niet altijd alwetend is, graag wat realisme erin.

    Niets meer en niets minder.

    Tini
    AB. Gewoon allemaal respectvol met elkaar omgaan. Zeker ook richting Justin.
  3. [verwijderd] 15 januari 2015 12:17
    www.debeurs.nl/Leden/1224446/wave-tra...

    Goh, wave trader is al een paar dagen niet meer online geweest en is nu terug met een andere alias.
    Zelfde naam alleen het streepje op een andere plaats.
    Mogelijk is hij eindelijk verwijderd en komt hij weer terug.
    Een gelijk ogende alias mag niet, misschien kan de moderator er even naar kijken?

    Dit is zijn nieuwe alias sinds 2 dagen.

    www.debeurs.nl/Leden/1245219/wave_tra...
  4. [verwijderd] 15 januari 2015 12:18
    quote:

    *Justin* schreef op 15 januari 2015 00:01:

    Draadje sluiten maar weer, Harry.

    Echt stumperig dat mensen maar dit soort dingen blijven posten.
    Een directie die haar eigen bedrijf short in plaats van bezig is haar bedrijf te leiden??

    Vind het eigenlijk gewoon ongepast.
    Leg nog eens even uit waarom je het ongepast vindt?
  5. [verwijderd] 15 januari 2015 12:37
    quote:

    CitroënSaxo schreef op 15 januari 2015 12:20:

    Dat kan Justin niet vertellen want hij duldt gewoon geen tegenspraak en staat nooit open voor een andere mening of idee, tunnelvisie heet dat.
    Dat vind ik weer wat sterk "duldt geen tegenspraak" ...maar hij weet handig de tegenspreker te pareren. Soms ook wel in "telegraaf stijl" als hij boos wordt :-) of z'n gelijk wil halen.

    Maar nog even..door de opening van dit draadje kwam bij mij weer het gevoel naar boven. Bij wie lenen de shorters?
    Eerst was er suspect Highclere die een 3% belang nam. Overduidelijk. Maar niet bewezen.
    Dan zijn het weer de brokers / banken alwaar via de freefloat aandelen zijn belegd.
    En dan komen we uit bij de grootaandeelhouders. Tsa waarom niet?
    Je pakt een lekker graantje mee op je vermogen dat vast zit (..). Altijd lekker.
    En de beurskoers is totaal niet interessant voor je.
    Ik zie er geen enkel kwaad in.
    Komt er een vraag van de VEB. Dan beantwoord je die gewoon niet.
    Gaat lekker jongens.
    Ach kijk die kleine beleggertjes nou toch eens. Lekker met elkaar bakkeleien op IEX. Aandoenlijk. Super dom.
  6. [verwijderd] 15 januari 2015 14:39
    Matchfixing.

    De waarde van de VW-deal is er al weer bijna helemaal uitgelopen.
    De intradag verschillen worden steeds groter, en kenners weten...
    Vandaag €5,61 aan kunnen tikken met een klein mandje verkoop, particulieren moeten dit elke dag weer absorberen, elke dag weer.

    Ik durft te stellen dat ze exact kunnen inschatten met hoeveel aandelen ze zoveel kunnen zakken, ervaring dus!

    Het gaat om geld, het is gewoon marktwerking, TT moet met ECHT goede resultaten doorkomen om dit te doorbreken....
  7. [verwijderd] 15 januari 2015 14:51
    quote:

    paulta schreef op 15 januari 2015 14:48:

    Ahold gaf vandaag aan voor omzetgroei te gaan boven margeverhoging bij AH.

    Ik denk dat TT hier ook voor gaat, de netto-marge per auto, per maand bij Telematiccs doet amper een paar eurocenten(op een hand te tellen)

    De markt is gewoon moeilijk: omzetinflatie of omzetdeflatie?
    2 totaal verschillende werelden. Bij TomTom leidt omzetvergroting bijna automatisch ook tot margeverbetering omdat de marginale kosten vrijwel 0 zijn. Dus dit zijn niet eens appelen en peren, maar konijnen en diamanten. Bij wijze van spreken dan.
  8. [verwijderd] 15 januari 2015 15:03
    quote:

    paulta schreef op 15 januari 2015 14:55:

    Ik wil het graag ontdekken bij de komende cijfers, de laatste 17 kwartalen nog vrij weinig gezien, maar misschien komt het nog.....
    Dat gaat bij de komende cijfers dus nog niet gebeuren, hooguit in de prognoses. En die zijn helaas meestal niet op cashflow-basis, maar op winst/omzet-basis.

    De komende cijfers worden nog vooral bepaald door de voortgang bij TTT, de mate van succes van de watches en het afbouwtempo bij PND. En voor een klein deel (nu nog wel!) door de verkoopaantallen van bestaande klanten en de take-rate van traffic en maps (indien van toepassing). Verwacht geen "knallende" resultaten.

    Het is het het verhaal voor eind 2015 en 2016 dat zal moeten gaan inspireren (en eventuele nieuwe producten en/of TTT acquisities + de verwachte kostenbesparingen uit het nieuwe mapping-platform).

    Het zal mij benieuwen hoeveel beleggers verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Met name dat cashflow-denken zou voor velen wel eens te lastig kunnen blijken. En daar is TomTom dan deels schuldig aan omdat ze zo extreem onduidelijk rapporteren over deferred income. Hun accountant is geen knip voor de neus waard dat ze dat accepteren.
  9. [verwijderd] 15 januari 2015 15:12
    Het zijn ook die kleine dingen als die waardeloze deferred rapportage waardoor TomTom de verdenking op zich laadt dat zij zelf de hand hebben in het laag houden van de koers. Het zou zo simpel zijn om daar gewoon ZEER duidelijk over te zijn, zodat de hele markt zou weten hoe dat werkt. Niet dus.

    En dan hebben we het nog niet over die onbegrijpelijke afwikkeling van die miscommunicatie t.a.v. de VW-deal en het halsstarrig doen alsof er geen corporate governance issue is met die zusjes. To name a few.

    Een cashflow prognose voor de periode 2015-2016 op basis van de afgesloten automotive deals zou eigenlijk best wel op zijn plaats zijn. Mag gerust voorzichtig zijn (mits de onderliggende voorzichtige uitgangspunten dan ook duidelijk verwoord worden). Maar ik vermoed dat TomTom die kans op duidelijkheid ook wel weer zal laten schieten.
261 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 14 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links