Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,500 13 mei 2024 14:25
  • -0,050 (-0,90%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 110.706 Gem. (3M) 274,3K

Shorters bezig in opdracht van TomTom?

261 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 januari 2015 23:59
    Even deze gedachte:

    Opeens vanuit het niets komen er 2 hedge funds heftig TomTom shorten.
    Iedereen hier snapt dat dat tegen alle logica in is.
    Vervolgens komt nadat ze de koers goed in elkaar gestampt hebben het VW bericht, eerst te vroeg en daarna alsnog.

    Er wordt hier vaker gespeculeerd dat TomTom de koers niet omhoog wil hebben, om wat voor reden dan ook.
    Alles lijkt erop, vooral omdat Goddijn altijd super negatief doet en nooit iets om zijn mooie bedrijf aan te prijzen.
    Een VW deal zijn ze verplicht om aan te geven, dat is immers koersgevoelige informatie.
    Is het dan niet weer heel toevallig dat een maand ervoor al 2 hedge funds vol gas gaan shorten totdat het vw nieuws komt?
    En nu het nieuws echt uit kwam gaan ze nog verder shorten om de koers nog meer te drukken.
    Elke dag meer krijg ik het idee dat TomTom dus echt de koers tegen houdt en er alles aan doet om de koers zo laag mogelijk te houden.
    Waarom gaan 2 hedge funds opeens vol short?
    Sommige beweren dat ze mogelijk voorkennis hebben van slecht nieuws, maar wat als ze voorkennis hebben van goed nieuws en de koers niet omhoog willen hebben?
    En wie is het meest voor de hand liggend dat ze de koers niet omhoog willen hebben en de voorkennis hebben?
    Juist, TomTom zelf!

    Ik denk er het mijne van en vind het maar triest dat dit gebeurd is, al jarenlang wordt de koers opzettelijk naar beneden gestampt, heeft niks met winstnemingen te maken, want je ziet over duidelijk dat ze de laagste prijs willen en maken en niet de hoogste om winst te pakken.
  2. [verwijderd] 15 januari 2015 00:03
    quote:

    *Justin* schreef op 15 januari 2015 00:01:

    Draadje sluiten maar weer, Harry.

    Echt stumperig dat mensen maar dit soort dingen blijven posten.

    Een directie die haar eigen bedrijf short in plaats van bezig is haar bedrijf te leiden.
    Harry?
    Waar is jouw bewijs dat het niet zo is?
    Waarom verdedig jij een bedrijf die niks doet voor zijn aandeelhouders en een waardeloze koers laat zien en shorters vol hun gang laten gaan?
    Er is meer kans dat ik gelijk heb dan jij!
    Waarom dit draadje sluiten en andere niet?
    Vind je het niet leuk als mogelijk de waarheid wordt uitgesproken?
    De waarheid is vaak hard, maar het ontkennen is een teken van zwakte.
    Ik vind het eerder stumperig om elke dag maar het aandeel aan te prijzen terwijl er overduidelijk iets of iemand de boel bedonderd.
    Waarom ontken jij dat toch steeds?
    Als je er niet voor open staat vind ik dat echt stumperig van jou.
  3. [verwijderd] 15 januari 2015 00:04


    Je zegt dit:

    Alles lijkt erop, vooral omdat Goddijn altijd super negatief
    doet en nooit iets om zijn mooie bedrijf aan te prijzen.


    En wat is dit dan?? Super negatief?

    quote:

    *Justin* schreef op 11 december 2014 14:48:

    [Goddijn in de laatste conference call,
    de stukjes over HAD aan elkaar geplakt]

    Ik had voor het eerst het genoegen om in een automatische auto, een Volkswagen te rijden. Hij reed automatisch onder normale condities, op een normale weg, met normale functies, en met een camera en een kaart. En ik moet zeggen, het werkte fantastisch en betrouwbaar.

    Onze inspanningen met Volkswagen en andere partijen in de industrie zijn er op gericht om te begrijpen hoe die kaarten er precies uit komen te zien en om die kaarten in echte situaties te testen. En hoe we ze op een kosten efficiente manier kunnen onderhouden. We hebben wat patenten op dat gebied.

    Het is moeilijk om een precies overzicht te hebben van alles wat er in de auto industrie gebeurt, maar we werken met de leidende autofabrikanten in de wereld en de leidende leveranciers in dit werkveld. Dus ik denk dat we een vrij scherp beeld hebben dat wij doen wat de industrie op dit moment nodig heeft.

    Ik verwacht niet dat deze specifieke producten op de markt komen voor 2017, maar dat is ook niet nodig. Want de omzetten kunnen eerder komen, omdat we betere relaties hebben en gezamenlijke ontwikkelprogramma's. En omdat we grotere kansen hebben om huidige opdrachten te winnen in aanloop naar producten die met automatisch rijden te maken hebben.

    We kunnen de omzet in automotive laten groeien via drie lijnen. We denken ten eerste dat de markt groeit en dat meer navigatiesystemen terecht zullen komen in midden en hoger segment auto's. Ten tweede willen we marktaandeel winnen. En ten derde zijn er kansen in automatisch rijden en bovendien in een meer gedifferentieerd product.

    Ik denk dat het fair is om te zeggen dat we te lijden hebben gehad van een product gat. We hebben zeer zwaar geinvesteerd om ons klaar te maken voor de connected car. We hebben gedurende die tijd afstemming gehad met de industrie over onze investeringen. In 2014 begonnen de eerste echte tastbare producten te komen uit onze onderzoek en ontwikkelteams, waar de markt enthousiast op reageerde.

    En ik denk dat dat ons gigantisch heeft geholpen, samen met onze visie op realtime kaarten maken en onze leidende positie in verkeersinformatie. Onze visie op automatisch rijden heeft onze reputatie en onze attractiviteit in de auto industrie verbeterd en we zien dat vertaald in 2014 - voor het eerst - in een sterk verbeterde order intake.

    170 miljoen euro, en dat is alleen voor content, software en services. Het jaar is nog niet over, wij verwachten dat dit bedrag gaat groeien in Q4 2014. En als we dat de komende jaren volhouden dan zal onze jaarlijkse omzet in de autoindustrie op een substantieel hoger niveau uitkomen dan vandaag de dag.

    De strategie voor 2015 is om meer deals te winnen. En ik denk, in de eerste plaats, dat er meer deals aan zitten te komen. En ik denk dat onze positie om meer contracten te winnen sterker wordt naarmate de tijd vordert en het volwassen worden van producten en we meer nieuwe producten op de markt brengen.

    We investeren er veel geld in. Onderschat niet de substantiele investeringen die gemoeid zijn met services en traffic en software. Dat is niet alleen in de kaarten. Maar we hebben het gevoel dat we de juiste dingen doen en dat we goed beloond gaan worden voor onze investeringen.

    We zullen in staat zijn om componenten individueel te beprijzen en rekeningen te sturen. [....] Over marktaandeel: Wel, zoals ik zei, de beste indruk die ik jullie kan geven is het percentage van opdrachten dat we weten te winnen.

    We hebben het gevoel dat we het goed doen in het winnen van deals. Natuurlijk winnen we niet alles, dat zou natuurlijk niet realistisch zijn. Maar het percentage opdrachten dat we nu winnen is hoger dan wat we traditioneel gewend waren en dat vertaalt zich in harde contracten met substantiele waarde daar aan gekoppeld.

    En dat komt niet alleen door kaarten of de kwaliteit van kaarten maar door de markt strategie die we gekozen hebben, waarbij we onze componenten en elementen als losse bouwstenen ter beschikking stellen. Dat was voor ons de doorbraak.

    Toen we verkeersinformatie services op die manier begonnen te verpakken zagen we een enorme hoeveelheid van aanvragen toen we dat volledig voor alle auto's beschikbaar konden stellen. Ik denk dat in de komende jaren ongeveer 80% van alle auto's in Europa onze verkeersinformatie aan boord hebben. Er zijn maar heel weinig contracten die we niet gewonnen hebben.

  4. [verwijderd] 15 januari 2015 00:07
    quote:

    CitroënSaxo schreef op 15 januari 2015 00:03:

    [...]

    Waar is jouw bewijs dat het niet zo is?

    Je zit de bewijslast weer om te draaien. Gewoon een krankzinnig verwijt maken waar je je als bedrijf niet tegen kunt verweren (behalve zeggen dat het achterlijk is). En dan zeggen "bewijs maar dat het niet zo is".

    Echt super dom.
  5. [verwijderd] 15 januari 2015 00:09
    quote:

    *Justin* schreef op 15 januari 2015 00:07:

    [...]

    Je zit de bewijslast weer om te draaien. Gewoon een krankzinnig verwijt maken waar je je als bedrijf niet tegen kunt verweren (behalve zeggen dat het achterlijk is). En dan zeggen "bewijs maar dat het niet zo is".

    Echt super dom.
    Dus jij mag mij wel dingen verwijten en ik jou niet?
    Dat is pas super dom.
  6. [verwijderd] 15 januari 2015 00:11
    quote:

    CitroënSaxo schreef op 15 januari 2015 00:09:

    [...]
    Dus jij mag mij wel dingen verwijten en ik jou niet?
    Dat is pas super dom.
    Nee, ik zeg dat je bewijslast niet mag omdraaien. Je kunt als politie niet iemand aanhouden en zeggen "bewijs maar dat u niet te hard reed". Dat kan alleen in Noord-Korea.

    ---

    4.bp.blogspot.com/_jjgksVeNn3c/TAzUDk...
  7. [verwijderd] 15 januari 2015 00:12
    Flauw hoor dat je met domme plaatjes komt.
    Ik open het draadje toch met : even deze gedachte
    Het is dus een vermoeden, niemand weet het,en gelijk kom je roeptoeteren dat het draadje maar gesloten moet worden, je staat niet open voor andere zaken dan alleen jouw gedachtegang.
    Ik vind dan ook dat Homer Simpson meer op jou slaat dan op mij in deze.
  8. [verwijderd] 15 januari 2015 00:14
    quote:

    *Justin* schreef op 15 januari 2015 00:11:

    [...]

    Nee, ik zeg dat je bewijslast niet mag omdraaien. Je kunt als politie niet iemand aanhouden en zeggen "bewijs maar dat u niet te hard reed". Dat kan alleen in Noord-Korea.

    Niemand heeft bewijs nog, maar jij reageert wel erg fel en dominerend op mijn gedachtegang.
    Het was slechts een gedachtegang nogmaals.
  9. [verwijderd] 15 januari 2015 00:14


    Gerard haalt woorden uit mijn mond.

    quote:

    gerard_ecb schreef op 14 januari 2015 23:09:

    Zo grappig al treur verhalen en dat TT het zo slecht doet wat een K.t aandeel is het toch. En als we Ronka en vrienden moeten geloven moeten we snel de aandelen dumpen want het komt nooit meer goed. Dit in tegenstelling tot de koersontwikkeling sinds 2012 en al het goede nieuws dat wij eigenlijk in een constante stroom over ons heen krijgen.

    Koers is op jaarbasis sinds 2012 niets anders dan ronduit goed te noemen

    2012 koerswinst circa +25%
    2013 koerswinst circa +30%
    2014 koerswinst circa +10% (je weet wel dat rampjaar)
    2015 koerswinst circa +4%

    Ik wil graag nog meer van dit soort ramp aandelen in mijn porto. Je zal maar short zitten.

    Dus mensen laat je niet gek maken door allerlei negatieve kletskoek.

    Fijne avond
  10. [verwijderd] 15 januari 2015 00:28
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 15 januari 2015 00:22:

    Onvoorstelbaar, dat onnozele gejank dat hier de kop opsteekt als er eens een dag iets van de koers afgaat. Ik schaam me dood voor veel van mijn "mede" aandeelhouders. Wat een stelletje zielige zeikerds. Geen greintje visie en vertrouwen meer als het even een dagje rood is.
    Treurwilgen zijn het; heb er alweer teveel aandacht aan besteed.

    Goede nacht!
  11. B_B 15 januari 2015 00:34
    quote:

    CitroënSaxo schreef op 15 januari 2015 00:07:

    Waarom denk je dat die shorters zo bezig zijn?
    Altijd precies voor goed nieuws.
    Hoe weten ze dat?
    Waarom shorten ze bij goed nieuws?
    Zet die oogkleppen toch eens af Justin!
    Verkeerde vragen.
    Je moet aan Justin vragen:
    - hoe vaak/veel beleggingen hij heeft gehad.
    - of hij ooit een short positie heeft gehad (en hoe).

    Justin kan goed posten, maar hij heeft bijna nooit belegd.
    En anderen adviseren over derivaten, terwijl je alleen over hebt gelezen is echt verkeerd.
261 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links