Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,379 14 jun 2024 17:35
  • -0,026 (-1,85%) Dagrange 1,364 - 1,421
  • 1.872.310 Gem. (3M) 2M

PostNL Oktober 2016

673 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. paul66 10 oktober 2016 08:53
    DEN HAAG (AFN) - PostNL verhoogt de prijs van postzegels voor binnenlandse post vanaf 1 januari met 5 cent. Het basistarief stijgt daardoor naar 78 cent. Ook de andere tarieven voor post gaan omhoog, zo maakte het postbedrijf maandag bekend.

    De prijs van frankeren van binnenlandse post met een frankeermachine stijgt met 7 cent naar 72 cent. Het basistarief voor tarief naar het buitenland stijgt met 8 cent naar 1,33 euro. Daarnaast gaan ook de tarieven voor de zakelijke markt omhoog.

    De prijsverhogingen zijn nodig omdat jaarlijks minder post wordt verstuurd. PostNL is wettelijk verplicht om een functionerend postnetwerk in stand te houden en zou zonder de duurdere postzegels niet uit de kosten komen. Overigens wordt door het bedrijf ook gesneden in de uitgaven.

    Begin dit jaar steeg de prijs van een basispostzegel al met 4 cent. In 2012 kostte deze nog 0,50 euro.
  2. KeesTom 10 oktober 2016 11:06
    Prijsstijging PostNL aan de hoge kant'
    Gepubliceerd op 10 okt 2016 om 10:06 |
    PostNL (10:49)
    4,068 0,000 (-1,05%)

    AMSTERDAM (AFN) - De prijsverhogingen die PostNL maandag aankondigde zijn aan de bovenkant van waar rekening mee werd gehouden. Dat schrijven analisten van ING in een rapport over de onderneming. Volgens de kenners is het moeilijk om te oordelen over de gevolgen van de prijsstijgingen voor de grote zakelijke markt.

    De prijsverhogingen zijn volgens PostNL nodig omdat jaarlijks minder post wordt verstuurd. Het postbedrijf is wettelijk verplicht om een functionerend postnetwerk in stand te houden en zou zonder de duurdere postzegels niet uit de kosten komen.

    ING handhaafde zijn koopadvies met een koersdoel van 5,30 euro. Het aandeel PostNL stond maandag omstreeks 10.00 uur 0,8 procent lager op 4,08 euro.
  3. [verwijderd] 10 oktober 2016 11:44
    quote:

    Gira schreef op 10 oktober 2016 11:06:

    Prijsstijging PostNL aan de hoge kant'
    Gepubliceerd op 10 okt 2016 om 10:06 |
    PostNL (10:49)
    4,068 0,000 (-1,05%)

    AMSTERDAM (AFN) - De prijsverhogingen die PostNL maandag aankondigde zijn aan de bovenkant van waar rekening mee werd gehouden. Dat schrijven analisten van ING in een rapport over de onderneming. Volgens de kenners is het moeilijk om te oordelen over de gevolgen van de prijsstijgingen voor de grote zakelijke markt.

    De prijsverhogingen zijn volgens PostNL nodig omdat jaarlijks minder post wordt verstuurd. Het postbedrijf is wettelijk verplicht om een functionerend postnetwerk in stand te houden en zou zonder de duurdere postzegels niet uit de kosten komen.

    ING handhaafde zijn koopadvies met een koersdoel van 5,30 euro. Het aandeel PostNL stond maandag omstreeks 10.00 uur 0,8 procent lager op 4,08 euro.
    Beetje merkwaardige reactie van ING, want in september had de toezichthouder toestemming gegeven voor een prijsstijging van maximaal 8 procent, wat overeenkomt met 5,84 eurocent... en aangezien de postzegel prijs alleen met hele centen kan worden verhoogd, is de prijsstijging van 5 eurocent eigenlijk toch nauwelijks een verrassing.

    Wil trouwens nog niet erg vlotten met de koers, zwak begin aan het begin van de nieuwe week.
  4. forum rang 6 prinszicht 10 oktober 2016 14:59
    Bericht van ING had geen nieuwswaarde maar was gewoon een herhaling van het koopadvies. Niet dat het enig effect heeft. We doen het bar slecht op een groene beursdag. Er is al heel lang geen koopintentie. Met een koerspotentieel van 30 procent verwacht je toch dat ING er zelf een paar miljoen koopt. Of zijn die DL aan het hamsteren voor NN?
  5. [verwijderd] 10 oktober 2016 15:09
    Ik stap nooit zomaar in als ik een tip van iemand krijg over een aandeel. Doe altijd ook dan nog mijn eigen research. Erg vaak stap ik dan ook niet in, maar laatst was hier iemand die steeds begon over MDxHealth. Ik ben toch maar eens gaan zoeken en ik moet zeggen, ben blij dat ik hier ingestapt ben. Volgens mij was het Toekomstbeeld die er over begon, bedankt, draai nu toch alweer >+15%. Als je nog eens zo een tip hebt, hou ik me aanbevolen...
    Gaat overigens beter dan bij tante Post.
  6. forum rang 4 Toekomstbeeld 10 oktober 2016 15:15
    quote:

    williedevil schreef op 10 oktober 2016 15:09:

    Ik stap nooit zomaar in als ik een tip van iemand krijg over een aandeel. Doe altijd ook dan nog mijn eigen research. Erg vaak stap ik dan ook niet in, maar laatst was hier iemand die steeds begon over MDxHealth. Ik ben toch maar eens gaan zoeken en ik moet zeggen, ben blij dat ik hier ingestapt ben. Volgens mij was het Toekomstbeeld die er over begon, bedankt, draai nu toch alweer >+15%. Als je nog eens zo een tip hebt, hou ik me aanbevolen...
    Gaat overigens beter dan bij tante Post.
    De credits behoren toe aan Don't Worry Be Happy :-)

    Hij gaf de tip.
673 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Speculatie rondom overname PostNL begonnen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links