Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,219 2 mei 2024 17:35
  • -0,046 (-3,64%) Dagrange 1,212 - 1,268
  • 3.164.913 Gem. (3M) 2,1M

PostNL Oktober 2016

673 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 oktober 2016 16:53
    quote:

    A3aantje schreef op 4 oktober 2016 16:46:

    Lekker toch?
    Inderdaad, gaat prima zo... ik zit te denken, zou wat zijn voor morgenvroeg: een opening boven de 4,20 euro zou de uitstappers voor een interessant dilemma plaatsen!

    :-)

    PS. 20 Jaars rente inmiddels toch ook weer vlak boven het eind Q2 niveau.
  2. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:01
    quote:

    Martijn van M schreef op 4 oktober 2016 16:44:

    4,160 euro zojuist... hebben we dit jaar alleen eerder gezien op maandag 30 mei, de dag nadat de avond ervoor bekend werd dat de gesprekken over een overname door BPost (voorlopig) werden gestaakt.
    Je weet dat er die dag een koers van rond de 4,19 even is aangetikt..lol. Zei ik al eerder. Uitstappers dilemma? Zelf als we morgen 5 euro staan blijft mijn smile hoor!
  3. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:12
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 4 oktober 2016 16:53:

    www.volkskrant.nl/boeken/postnl-zet-a...
    "... 'Er waren drie manieren waarop ik mijn schrijverschap kon bekostigen', zegt Frölke tegen de Volkskrant, 'Ik kon de journalistiek in of het onderwijs, maar ik besloot postbode te worden. Tijdens mijn werk kon ik mijn hoofd leegmaken, en hield ik genoeg tijd over om te schrijven. Ik kwam erachter dat ik altijd al postbode had willen worden. Het is een literair beroep, je bezorgt teksten aan mensen. Net als schrijvers, eigenlijk.'"

    Denk niet dat deze postbode met dit soort teksten de Libris literatuurprijs kan gaan winnen... want ik denk dat collega schrijvers bij het lezen van dit soort tekst wellicht vooral hun wenkbrouwen zullen fronsen, om de gedachte vervolgens weg te lachen met een knipoog.

    PS. Tsja, masturbatie-praktijken op de PostNL werkvloer vormen vanzelfsprekend een stevige basis voor direct ontslag. Na zo'n bekentenis kan het voor deze tijdelijke postbode nog knap lastig gaan worden om een nieuw baantje te vinden voor het schrijven van een volgend boek!
  4. williedevil 4 oktober 2016 18:51
    quote:

    wouter b. schreef op 4 oktober 2016 16:37:

    quote:

    het is wel een grote lijdensweg voor de LT belegger, zeg je hierboven. wat is jouw lange termijn dan??? Want als je mijn post goed hebt gelezen dan is die lange termijn gegarandeerd succesvol. Dus ik ben benieud naar wat jij onder jouw lange termijn verstaat.
    Ik zit in PostNL vanaf 2011, de eerste 500 gekocht voor €5,90. De laatste 4000 gekocht op €4,00 begin september dit jaar en daar tussen in zo'n 150 transacties kopen en verkopen van duizenden aandelen. Door een beetje alert in te spelen op de fluctuaties in de koers van het aandeel heb ik een voor mij althans substantieel resultaat behaald. Heb ik geen klagen over.
    Gedurende die tijd heb ik echter ook een ijzeren voorraad aangelegd aan aandelen PostNL die ik eigenlijk pas kwijt zou willen als de tijd rijp is geworden om die te gaan cashen. (dat zal dus waarschijnlijk pas tegen de tijd van dividenduitkering zijn).
    Als ik nu kijk naar die laatste groep aandelen hebben die tot nu toe eigenlijk in ruime mate ondergepresteerd. Let wel, ze zijn in mijn ogen nog steeds zeer beloftevol vanwege de markt waarin geopereerd wordt en de koersen die op de borden staan voor de aandelen van vergelijkbare bedrijven uit het buitenland. Dat er in al die vijf jaar nog steeds geen eenduidige richting omhoog in de koers van het aandeel tot stand is gekomen wijt ik aan het feit dat PostNL en dan met name haar CEO wegkijkt van de aandeelhouder. Ik denk dat ik je hiermee een deel van mijn frustratie jegens het bestuur van PostNL heb opengelegd en ook verklaard.
    Een beetje lang antwoord, bijna net zo lang als mijn lange termijn visie dus.
  5. [verwijderd] 4 oktober 2016 20:06
    quote:

    kusadasi schreef op 4 oktober 2016 17:58:

    Ook een stevig volume in Bpost met een mooie koerstijging van 1,75% het aandeel zit
    tegen all-time high aan.
    Je bedoelt wellicht de hoogste koers van dit jaar?

    (Is overigens nog zo'n 2% te gaan, all-time high is nog ver weg, want in april van vorig lag de koers van BPost zo'n 12% hoger dan nu het geval is)
  6. forum rang 5 Jeliazkov 4 oktober 2016 20:36
    quote:

    williedevil schreef op 4 oktober 2016 18:51:

    [...]

    Ik zit in PostNL vanaf 2011, de eerste 500 gekocht voor €5,90. De laatste 4000 gekocht op €4,00 begin september dit jaar en daar tussen in zo'n 150 transacties kopen en verkopen van duizenden aandelen. Door een beetje alert in te spelen op de fluctuaties in de koers van het aandeel heb ik een voor mij althans substantieel resultaat behaald. Heb ik geen klagen over.
    Gedurende die tijd heb ik echter ook een ijzeren voorraad aangelegd aan aandelen PostNL die ik eigenlijk pas kwijt zou willen als de tijd rijp is geworden om die te gaan cashen. (dat zal dus waarschijnlijk pas tegen de tijd van dividenduitkering zijn).
    Als ik nu kijk naar die laatste groep aandelen hebben die tot nu toe eigenlijk in ruime mate ondergepresteerd. Let wel, ze zijn in mijn ogen nog steeds zeer beloftevol vanwege de markt waarin geopereerd wordt en de koersen die op de borden staan voor de aandelen van vergelijkbare bedrijven uit het buitenland. Dat er in al die vijf jaar nog steeds geen eenduidige richting omhoog in de koers van het aandeel tot stand is gekomen wijt ik aan het feit dat PostNL en dan met name haar CEO wegkijkt van de aandeelhouder. Ik denk dat ik je hiermee een deel van mijn frustratie jegens het bestuur van PostNL heb opengelegd en ook verklaard.
    Een beetje lang antwoord, bijna net zo lang als mijn lange termijn visie dus.
    Dank.
    Het is wel eens fijn om te lezen hoe iemand er in zit. Begrijp nu beter je frustratie richting bestuur.
    Effe geduld nog. Die 5.90 zit er zonder overname nog even niet in, maar in 2017 zullen we toch een eind op weg gaan die kant op. Succes er mee.
  7. [verwijderd] 5 oktober 2016 09:34
    Rentes schieten vandaag omhoog, 20 jaars rente lijkt terug in de uitbraak-modus beland... maar zou nu nog steeds wel gemakkelijk kunnen terugvallen (zit vlak onder de juli-piek).

    PostNL vlak boven de 4,130 euro, oogt helemaal niet slecht bij die flink rode AEX; tsja, de AMX gaan we vandaag vermoedelijk niet bijhouden (t.g.v. de koerssprong van Delta Lloyd) maar daar zullen zelfs ons 'Willie' en ons 'prinsesje' best mee kunnen leven lijkt me zo...

    ;-)
  8. wouter b. 5 oktober 2016 11:06
    quote:

    williedevil schreef op 4 oktober 2016 18:51:

    [...]

    Ik zit in PostNL vanaf 2011, de eerste 500 gekocht voor €5,90. De laatste 4000 gekocht op €4,00 begin september dit jaar en daar tussen in zo'n 150 transacties kopen en verkopen van duizenden aandelen. Door een beetje alert in te spelen op de fluctuaties in de koers van het aandeel heb ik een voor mij althans substantieel resultaat behaald. Heb ik geen klagen over.
    Gedurende die tijd heb ik echter ook een ijzeren voorraad aangelegd aan aandelen PostNL die ik eigenlijk pas kwijt zou willen als de tijd rijp is geworden om die te gaan cashen. (dat zal dus waarschijnlijk pas tegen de tijd van dividenduitkering zijn).
    Als ik nu kijk naar die laatste groep aandelen hebben die tot nu toe eigenlijk in ruime mate ondergepresteerd. Let wel, ze zijn in mijn ogen nog steeds zeer beloftevol vanwege de markt waarin geopereerd wordt en de koersen die op de borden staan voor de aandelen van vergelijkbare bedrijven uit het buitenland. Dat er in al die vijf jaar nog steeds geen eenduidige richting omhoog in de koers van het aandeel tot stand is gekomen wijt ik aan het feit dat PostNL en dan met name haar CEO wegkijkt van de aandeelhouder. Ik denk dat ik je hiermee een deel van mijn frustratie jegens het bestuur van PostNL heb opengelegd en ook verklaard.
    Een beetje lang antwoord, bijna net zo lang als mijn lange termijn visie dus.
    En heb je in die 5 jaar verder niets gedaan met turbo's e.d. en opties geschreven om je rendement op die manier te verhogen ?? Zeker met een aandeel dat niet presteert zoals jij beweert is het schrijven van opties ideaal om je rendement op te krikken.
  9. [verwijderd] 5 oktober 2016 11:36
    ... Gaat de echt de goede kant op met de rentes, 20 jaars rente inmiddels weer boven de juli piek.

    PS. De combinatie van stijgende rentes + stijgende olieprijzen kan op termijn wel een giftige combinatie gaan vormen voor de indices... zou PostNL wellicht wel van kunnen gaan profiteren.
  10. forum rang 4 Toekomstbeeld 5 oktober 2016 12:17
    quote:

    Martijn van M schreef op 5 oktober 2016 11:36:

    ... Gaat de echt de goede kant op met de rentes, 20 jaars rente inmiddels weer boven de juli piek.

    PS. De combinatie van stijgende rentes + stijgende olieprijzen kan op termijn wel een giftige combinatie gaan vormen voor de indices... zou PostNL wellicht wel van kunnen gaan profiteren.
    Met alle respect, denk dat je je wat teveel blindstaard op de rente en de impact daarvan op de koersontwikkeling van PostNL. Het gaat 99% om de omzet + winst (mn de outlook) en dus uiteindelijk om het cash generend vermogen.

    Als de indices zouden dalen agv structurele rentestijgingen zal dat ook PostNL meesleuren.
    Mogelijk niet met exact dezelfde percentages maar zeker dik in de min.

  11. forum rang 6 prinszicht 5 oktober 2016 12:50
    De ontwikkeling van de rente in positieve zin heeft geen positieve correlatie met de omzet van Post. Het lijkt er op dat er aan de onderkant niets meer te koop is. Omzet is maar 350 K! Als goed CEO zorg je nu voor meer vraag naar je aandeel. Dan kan het namelijk hard gaan. Dus verhoog het Operating Income maar voor 2016. Is John voor een 2de keer spekkoper.
  12. [verwijderd] 5 oktober 2016 12:52
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 5 oktober 2016 12:17:

    [...]

    Met alle respect, denk dat je je wat teveel blindstaard op de rente en de impact daarvan op de koersontwikkeling van PostNL. Het gaat 99% om de omzet + winst (mn de outlook) en dus uiteindelijk om het cash generend vermogen.

    Als de indices zouden dalen agv structurele rentestijgingen zal dat ook PostNL meesleuren.
    Mogelijk niet met exact dezelfde percentages maar zeker dik in de min.

    Als jouw '99%' stelling hierboven waar zou zijn dan had PostNL natuurlijk al lang weer ergens rond de 6 a 7 euro genoteerd.

    (Lijkt welhaast alsof je plots bent vergeten dat de omvang van het negatief eigen vermogen van PostNL voor een flink deel direct door de rente wordt bepaald... vooral wanneer de rentes komende maanden toch weer verder zouden gaan dalen. Het effect van een rentestijging hangt natuurlijk helemaal af van de omvang van de stijging; een verdubbeling van de 30 jaars rente zou ongeveer 20 miljoen opleveren, goed voor 4,5 eurocent meer dividend opleveren. Kortom, een stevige basis om te veronderstellen dat een forse rentestijging er voor zal zorgen dat PostNL hiervan zal gaan profiteren... misschien niet iedere dag afzonderlijk, maar op week-basis zal het effect waarschijnlijk dan wel duidelijk zichtbaar worden)

    Maar goed, afgelopen kwartaal was de beweging van de rente uiteindelijk nihil... afwachten wat dit kwartaal op dat vlak gaat opleveren.
673 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links