Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,242 3 mei 2024 17:35
  • +0,023 (+1,89%) Dagrange 1,222 - 1,246
  • 2.044.944

PostNL februari 2016

1.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 83 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 effegenoeg 2 februari 2016 17:15
    quote:

    seraquin schreef op 2 februari 2016 17:11:

    Duur? Als je jezelf oplegt dagelijks te moeten handelen wel ja. Maar waarom zou je? Uiteindelijk hou je daar echt niet zoveel meer aan over dan wanneer je ze gewoon een jaar (of twee, drie, vier) vasthoudt. Scheelt je bovendien de stress en maakt het leven een stuk leuker.
    Toch wel een fonds om te traden.
    Vrijdag 2K verkocht tegen 3,34
    Nu net voor 3,23 weer terug gekocht.
  2. [verwijderd] 2 februari 2016 17:22
    Voor mij ook een keer en nooit weer. Vorige week op 3.23 dacht ik: met dit sentiment gaat het weer naar de 3. Verkocht een deel: gaat het naar 3.35

    Stap straks (morgen) weer in, en dan lekker blijven zitten. Het is me toch niet om die schommelingen te doen. Knap van degenen die het wel kunnen, ik werd er te zenuwachtig van merkte ik.
  3. forum rang 6 prinszicht 2 februari 2016 17:29
    quote:

    Postnl+100% schreef op 2 februari 2016 16:18:

    TNT wordt tegen de hoogste prijs verhandeld sinds maanden, met een hoog volume, duidelijk een teken dat alle onzekerheid omtrent een overname uit de lucht is!

    Postnl had ook op dit nieuws minstens vlak moeten blijven liggen, maar wordt met weinig
    volume precies daar gezet waar de maffia het wil hebben!

    Koersverloop stinkt gewoon, zou me niet verbazen als er zeer snel een overname bod zou komen!
    Ik sluit me aan bij je eerste 2 alinea's. Ook weer 3,23. Pro's zetten ff optie constructie op of turbootje short en verdienen massaal over de rug van de teleurgestelden.

    Over dat bod....ik weet het niet. Volgens mij was dat gerucht nodig om ff flink te cashen de andere kant op. Vele zijn toen ingestapt. Jammer dat Post zo verrekte stil is.

    Op een non bericht over Cool Blue wordt direct gereageerd. Op een structureel te lage kw niet.
  4. forum rang 4 DWB Happy 2 februari 2016 18:46
    quote:

    prinszicht schreef op 2 februari 2016 17:29:

    [...]

    Over dat bod....ik weet het niet. Volgens mij was dat gerucht nodig om ff flink te cashen de andere kant op. Vele zijn toen ingestapt. Jammer dat Post zo verrekte stil is.

    Absoluut niet, meerdere analisten zijn ineens ook dezelfde mening toegedaan!
    En waarom, dit omdat Postnl een koopje is.

    Een bedrijf wat een winst maakt tussen de 250 en 350 miljoen, is door een bod van
    zo'n 2,2 tot 2,5 miljard makkelijk van de beurs te halen, oftewel ze krijgen voor die investering minimaal 10% rendement per jaar!

    Daarnaast zal het ook synergische voordelen op gaan leveren, bijvoorbeeld voor een DHL,
    dat voordeel zou zomaar ook nog eens 50 tot 100 miljoen aan de winst kunnen toevoegen.

    Postnl is een compleet gereorganiseerd bedrijf met de meest geavanceerde sorteermachines, dat is iets waar de concurrentie ver in achterblijft!

    Welke investering brengt tegenwoordig nu nog zoveel rendement op, met ook nog het vooruitzicht dat het rendement zelfs flink toe zal gaan nemen rond 2020!

    DHL beschikt over een zeer groot vermogen, een investering van 2,2 tot 2,5 miljard is
    peanuts voor DHL.

    Jongens, DHL wil heel graag verder uitbreiden in Nederland daar zijn ze al druk mee bezig, de meest strategische en goede zet zou zijn om Postnl in te lijven.

    Ik blijf erbij, het is absoluut niet meer de vraag of, maar wanneer!

    Mogelijk dat het nieuws van Brazilië vandaag, alles nu dichter bij gaat brengen.

    De koers acteerde vandaag zeer bizar, het lijkt er op of ze de koers daar willen
    hebben om een overnamebod een beter kans van slagen te geven.

    Traden met dit aandeel, ja ik doe het natuurlijk ook wel eens, maar meestal ben ik ook
    te laat, zoals vandaag, dit koersverloop had ik niet verwacht mede door het nieuws.

    Maar ik zorg altijd dat ik voor sluiting minimaal weer dezelfde stukken terug in mijn porto heb, dit omdat ik elke dag een overname verwacht, en ga er dan vanuit dat het nabeurs komt, ook daar kan ik het mis hebben, beurs zou zomaar stilgelegd kunnen worden, tja dan ben je goed zuur denk ik als je zonder stukken zit:)

    Mijn gevoel zegt om nu op mijn handen te blijven zitten, en wachten wat er komen gaat,
    en geen risico's meer te nemen.

    Risico's zijn ook zeer beperkt, geen overname, dan zal koers naar de cijfers toe ook wel verder weer gaan oplopen richting de 3,70 of mogelijk hoger!
  5. [verwijderd] 2 februari 2016 19:25
    quote:

    pielsje schreef op 2 februari 2016 19:12:

    Shorters bouwen af, bod komt dichterbij? (met de finale in de TNT deal)
    Voor overname verhalen moet je bij moneymaker zijn. Die heeft dat hier al maanden geroepen en er is nog niets gebeurt.

    Speculeren is prima maar het als de waarheid brengen is misleiding
  6. forum rang 4 DWB Happy 2 februari 2016 19:34
    quote:

    JanK1 schreef op 2 februari 2016 19:25:

    [...]

    Voor overname verhalen moet je bij moneymaker zijn. Die heeft dat hier al maanden geroepen en er is nog niets gebeurt.

    Speculeren is prima maar het als de waarheid brengen is misleiding
    Je kunt het ook omdraaien, waarom zou er geen overname komen, een rendement van
    minimaal 10% op de investering is voor vele grote ondernemingen een vooruitzicht
    om van te watertanden.

    Zoals ik al eerder schreef, daarnaast zal het de winst door het synergisch voordeel
    voor DHL ook nog flink laten groeien!

    DHL heeft nog een investering gedaan in December 2015 van 80 miljoen, dit om een marktaandeel van postnl af te snoepen!

    Door een overname door DHL, pakken ze nagenoeg 100% van de pakjes markt!

    DHL beschikt momenteel in Nederland over:
    450 busjes en 50 elektrische wagens tot 1600 voertuigen. Het aantal ophaalpunten, bijvoorbeeld in drogisterijen en doe-het-zelfzaken, groeide in 2015 van 900 naar 1350. In 2016 moeten dat er 2000 zijn.

    Wat als ze postnl overnemen, kunnen ze de helft van die busjes en personeel eruit gooien.

    Het synergisch voordeel is vele malen groter dan de meesten hier beseffen!
  7. forum rang 6 prinszicht 2 februari 2016 22:38
    Nog 3 weken en 3 dagen voor de kwartaal cijfers. Post is heel erg stil. De opwaartse trend is te marginaal. Dus nog 1 keer down. Zeg 3 en een beetje. Waarschijnlijk met kwartaal cijfers pas richting de 3,50. Daarna hebben we tot aan 6 juni voor het vervolg van het spel. Dus de 2de helft van het jaar!
  8. [verwijderd] 2 februari 2016 22:54
    quote:

    pielsje schreef op 2 februari 2016 19:51:

    [...]

    Bril nodig Jank?
    Als je bedoelt dat ik een voltooid deelwoord gebeurd met een "t"heb geschreven dan begrijp ik het volkomen. Overkomt mij zelden

    En als het anders is, ik heb niets tegen overnameverhalen maar wel tegen het geroep dat het vandaag of morgen zeker gaat gebeuren.

    Dat ze eens overgenomen worden betwijfel ik niet maar hoe lang dat gaat duren weet niemand van ons

    prettige avond verder
  9. pielsje 3 februari 2016 07:40
    quote:

    JanK1 schreef op 2 februari 2016 22:54:

    [...]

    Als je bedoelt dat ik een voltooid deelwoord gebeurd met een "t"heb geschreven dan begrijp ik het volkomen. Overkomt mij zelden

    En als het anders is, ik heb niets tegen overnameverhalen maar wel tegen het geroep dat het vandaag of morgen zeker gaat gebeuren.

    Dat ze eens overgenomen worden betwijfel ik niet maar hoe lang dat gaat duren weet niemand van ons

    prettige avond verder
    Nuttige info, dank je JanK
  10. forum rang 4 JvH 3 februari 2016 08:59
    John de Mol neemt belang in Delta Lloyd
    Gepubliceerd op 3 feb 2016 om 06:55 | Reacties: 3
    Delta Lloyd 02 feb
    5,173 0,000 (0,00%)

    AMSTERDAM (AFN) - John de Mol heeft een belang genomen in Delta Lloyd. Dat bleek woensdag uit een melding bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

    Het kapitaalbelang en stemrecht dat De Mol heeft in de verzekeraar is 3,02 procent. Er zijn geen eerdere meldingen van de mediaondernemer en miljardair in Delta Lloyd terug te vinden in de archieven van de toezichthouder. Wel heeft De Mol belangen in andere aan de Amsterdamse beurs genoteerde ondernemingen, zoals PostNL (5,04 procent) en TomTom (5,10 procent).

    Delta Lloyd maakte onlangs bekend zijn aandeelhouders op 16 maart bijeen te roepen. De verzekeraar, die door zorgen over de kapitaalpositie al tijden op de beurs stevig onder druk staat, vraagt dan onder meer goedkeuring voor een claimemissie van maximaal 1 miljard euro. Die is noodzakelijk om Delta Lloyd klaar te maken voor nieuwe solvabiliteitseisen.

    - See more at: www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-030216...

    PostNL lift hier ook op mee omhoog, dat zag je toen ook bij TomTom nadat de Mol een belang in PostNL had genomen.
  11. forum rang 6 effegenoeg 3 februari 2016 09:45
    quote:

    JanK1 schreef op 2 februari 2016 22:54:

    [...]

    Als je bedoelt dat ik een voltooid deelwoord gebeurd met een "t"heb geschreven dan begrijp ik het volkomen. Overkomt mij zelden

    En als het anders is, ik heb niets tegen overnameverhalen maar wel tegen het geroep dat het vandaag of morgen zeker gaat gebeuren.

    Dat ze eens overgenomen worden betwijfel ik niet maar hoe lang dat gaat duren weet niemand van ons

    prettige avond verder
    Het altijd wel zaak dat je ze hebt,mocht de overname zich aandienen.
  12. forum rang 4 xof 3 februari 2016 10:57
    quote:

    Postnl+100% schreef op 2 februari 2016 19:34:

    [...]

    Je kunt het ook omdraaien, waarom zou er geen overname komen, een rendement van
    minimaal 10% op de investering is voor vele grote ondernemingen een vooruitzicht
    om van te watertanden.

    Zoals ik al eerder schreef, daarnaast zal het de winst door het synergisch voordeel
    voor DHL ook nog flink laten groeien!

    DHL heeft nog een investering gedaan in December 2015 van 80 miljoen, dit om een marktaandeel van postnl af te snoepen!

    Door een overname door DHL, pakken ze nagenoeg 100% van de pakjes markt!

    DHL beschikt momenteel in Nederland over:
    450 busjes en 50 elektrische wagens tot 1600 voertuigen. Het aantal ophaalpunten, bijvoorbeeld in drogisterijen en doe-het-zelfzaken, groeide in 2015 van 900 naar 1350. In 2016 moeten dat er 2000 zijn.

    Wat als ze postnl overnemen, kunnen ze de helft van die busjes en personeel eruit gooien.

    Het synergisch voordeel is vele malen groter dan de meesten hier beseffen!
    Ik waardeer het optimisme en zit zelf long met een behoorlijk pakket aandelen PostNL.Toch een aantal opmerkingen die tegen een overname door DHL pleiten;

    DHL heeft in Oostenrijk besloten een keiharde prijs-oorlog tegen OesterreichischePost te voeren. Gewoon marktaandelen kopen en geen riskos aangaan om een voormalig staatsbedrijf over te nemen. DHL is hier succesvol en kan dezlfde strategie in NL voeren.

    Onvoorspelbare reacties van ACM. Zij zijn al lastig voor PostNL. Als een "buitenstaander" als DHL via overname op de markt komt, krijgen zij hiermee te maken. Daar zitten ze in Bonn (HQ DHL) niet op te wachten.

    PostNL risikos met ZZPers, is een ondoorzichtige materie voor de Duisters en gebaseerd op een ruling met Nederlandse fiscus. Dit is op termijn niet houdbaar. DHL selt zich in Nederland op als tegenstander van ZZPers en vecht de oneerlijke concurrentie aan. Als DHL PostNL overneemt zullen ze de ZZPers in dienst nemen en/of sociale premieclaims riskeren.

    De krimp op de Postmarkt gaat door en er zijn meer dan 30000 werknemers. PostNL is de grootste werkgever in Nederland en sleept een massa van sociale afspraken en verplichtingen mee. Heeft een koper wel zin in een slangenkuil op sociaal recht met bijbehorende riskos en kosten tot afslanking? Zie ook de pensioen-problematiek.

    PostNL heeft vergelijkbare beschermingsconstructies als KPN. De Mexicanen hebben zich hierop stukgebeten en zijn met de staart tussen de benen vertrokken. Voor PostNL is een soortgelijk scenario heel goed denkbaar. Niet voor niets kent men de "Dutch Discount". Nederlanders hebben gewoon geen goede naam op het gebied van overnames door buitenstaanders in de publieke ruimte.

    Kortom; voor DHL is autonome groei met prijsconcurrentie zeker een goede optie, dus niet een overname voor elke prijs. Zo'n taktiek is een negatief scenario voor PostNL

    Toch hoop ik ook dat een overname de onderwaardering van PostNL versneld bij de aandeelhouders brengt. Zo niet dan moeten we gewoon wat meer geduld hebben en straks in 2017 eerste divendenden cashen met geleidelijke groei aandeel-waarde.

    Succes,

1.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 83 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links