Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,820 4 jun 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 23,810 - 24,380
  • 3.024.340 Gem. (3M) 2,6M

Dinsdag 21 juni 2011 begin van de zomer

119 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 juni 2011 09:50
    Elbwee, MRCash hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat vanmiddag posities worden afgebouwd in afwachting van de Griekse stemming. Puur angst. En als de Grieken vanavond tegen stemmen dan is morgen het hek van de dam. Dan rennen alle schaapjes naar de uitgang. De door hem genoemde 'massale sell off'.
    Vanavond is Do or Die voor de Grieken, maar ook voor Europa en onze portefeuilles.
  2. [verwijderd] 21 juni 2011 09:54
    quote:

    elbwee schreef op 21 juni 2011 09:44:

    [...]

    Kun je uitleggen waarom je denkt dat we gigantisch gaan zakken?
    Kijk toch om je heen (de volgende kan je niet negeren):

    - PIIGS, (Belgie??). Griekenland moet eerst uit Euro stappen, anders.. (!)
    - Recessie Japan
    - Arbeidsmarkt VS
    - Schulden US (mogelijk rating verlaging)
    - Inflatie China
    - Torenhoge indexen US (gezonde correctie "moet" komen)
    - Staaloverschot in de wereld
    - Onrust MO
    - Sell in May, June, July, August, September, and comeback in October.
  3. [verwijderd] 21 juni 2011 10:10
    quote:

    MrCash schreef op 21 juni 2011 09:54:

    [...]

    Kijk toch om je heen (de volgende kan je niet negeren):

    -- Sell in May, June, July, August, September, and comeback in October.
    Ja, dat kloptte vroeger wel, maar wij hebben ook een zomerrally gehad,
    en voor de crisis in AUgustus ging alles omhoog.
    Denk dat het beste is gewoon volgen wat de markt doet en eigen gevoel zegt,
    de beurs ligt vlgs me nog steeds still , dus tijd voor koffie.
  4. forum rang 7 rene l 21 juni 2011 10:26
    quote:

    watergeuser schreef op 21 juni 2011 10:10:

    [...]

    Ja, dat kloptte vroeger wel, maar wij hebben ook een zomerrally gehad,
    en voor de crisis in AUgustus ging alles omhoog.
    Denk dat het beste is gewoon volgen wat de markt doet en eigen gevoel zegt,
    de beurs ligt vlgs me nog steeds still , dus tijd voor koffie.

    Zinnige opmerking, beter dan die losse flodders van onze wandelende ramp.
    We zouden al zeker tien keer gecrashed moeten zijn met dubbele cijfers afgelopen weken.

    Vroeger kwamen bedrijven alleen met jaarcijfers.
    Deze werden vooraf op sigarendozen uitgewerkt en waren meestal rond april officieel, daarna bleef het meestal stil tot de volgende cijfers op enkel wat nieuws na.
    Tegenwoordig is er internet en bedrijven komen met kwartaalcijfers, nieuws is direct beschikbaar voor iedereen en kan daar op handelen.
    Het sell in may effect is daardoor volgens mij achterhaald.

    Volgens mij wordt Euronext momenteel gehacked door de shorter uit frustratie omdat hun geld op is.
    Gisteren laatste kans om Mittal goedkoop in te slaan.

    Ik maak mij niet ongerust over de invloed van de Griek, wanneer het vanavond niet gaat zoals verwacht ligt er wel weer een escape klaar.
  5. elbwee 21 juni 2011 10:27
    quote:

    fRiEtJeSaTe schreef op 21 juni 2011 09:50:

    Elbwee, MRCash hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat vanmiddag posities worden afgebouwd in afwachting van de Griekse stemming. Puur angst. En als de Grieken vanavond tegen stemmen dan is morgen het hek van de dam. Dan rennen alle schaapjes naar de uitgang. De door hem genoemde 'massale sell off'.
    Vanavond is Do or Die voor de Grieken, maar ook voor Europa en onze portefeuilles.
    Beste Frietje,
    De Grieken kunnen geen kant meer op en zullen wel moeten instemmen met de bezuinigingsplannen. Als het ploft en ze gaan terug naar de drachme wordt het bijna onmogelijk voor ze om b.v. olie te kopen.
    Afgezien daarvan blijven er af te betalen leningen openstaan.

    Dat het Griekse probleem inmiddels is geescaleerd had ik eerlijk gezegd niet verwacht. De vraag is of het verstandig is om wat minder posities in te nemen en short op de AEX te gaan. Heb veel verloren de afgelopen weken dus wat extra verlies doet me eerlijk gezegd ook niet meer zo veel.

    De Belgen en wij liggen er nog steeds uit zie ik. Mijn Binck geeft wel constant een wijziging in waarde.
  6. [verwijderd] 21 juni 2011 10:33
    quote:

    elbwee schreef op 21 juni 2011 09:44:

    [...]

    We zullen zien. Maar rustig aan MrCash. Je hebt de afgelopen weken gelijk gehad, had ik je wijze raad maar opgevolgd.
    Kun je uitleggen waarom je denkt dat we gigantisch gaan zakken?
    Dat kan die ordinaire basher natuurlijk NIET uileggen want hij/zij is er alleen maar om de zaak op te naaien.

  7. elbwee 21 juni 2011 10:36
    quote:

    rene l schreef op 21 juni 2011 10:26:

    [...]

    Zinnige opmerking, beter dan die losse flodders van onze wandelende ramp.
    We zouden al zeker tien keer gecrashed moeten zijn met dubbele cijfers afgelopen weken.

    Vroeger kwamen bedrijven alleen met jaarcijfers.
    Deze werden vooraf op sigarendozen uitgewerkt en waren meestal rond april officieel, daarna bleef het meestal stil tot de volgende cijfers op enkel wat nieuws na.
    Tegenwoordig is er internet en bedrijven komen met kwartaalcijfers, nieuws is direct beschikbaar voor iedereen en kan daar op handelen.
    Het sell in may effect is daardoor volgens mij achterhaald.

    Volgens mij wordt Euronext momenteel gehacked door de shorter uit frustratie omdat hun geld op is.
    Gisteren laatste kans om Mittal goedkoop in te slaan.

    Ik maak mij niet ongerust over de invloed van de Griek, wanneer het vanavond niet gaat zoals verwacht ligt er wel weer een escape klaar.
    Beste Rene,

    De overdaad aan cijfers waar je het over hebt is inderdaad ongekend t.o.v. vroeger. Dit feit in combinatie met de mogelijkheid van snel handelen zorgt er voor dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Neem al die expiratiedagen, je zou er tureluurs van worden.
    Overweeg zelf om wat minder speculatief te gaan zitten, geen turbo's meer dus iets minder stress.
  8. [verwijderd] 21 juni 2011 10:37
    quote:

    elbwee schreef op 21 juni 2011 10:27:

    [...]
    Beste Frietje,
    De Grieken kunnen geen kant meer op en zullen wel moeten instemmen met de bezuinigingsplannen. Als het ploft en ze gaan terug naar de drachme wordt het bijna onmogelijk voor ze om b.v. olie te kopen.
    Afgezien daarvan blijven er af te betalen leningen openstaan.
    Ben ik met je eens. Maar de Grieken zijn een opstandig volkje, dus het is helemaal niet zeker of er wordt ingestemd.
    Gisteren nog een documentaire gezien waarbij duidelijk werd dat men voor overheidsfuncties liever 100 familieleden/vriendjes in dienst nam, dan 10 capabele werknemers.
119 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

ArcelorMittal: voorlopig geen zicht op spoedig herstel staalsector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links