Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,320 5 jun 2024 16:31
  • -0,500 (-2,10%) Dagrange 23,260 - 23,790
  • 2.866.871 Gem. (3M) 2,6M

Weekend 11-12 juni - Mega Crash beurzen

88 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 juni 2011 14:16
    Er wordt driftig over en weer geschreven, gevoed door emotie. Maar er is niemand die een juiste voorspelling kan doen. Verwachtingen komen soms bij toeval uit en is meer gestoeld op geluk dan op wijsheid. Er is geen glazen bol.
    Het enige wat telt, is hoop. Hopen dat alles weer eens herstelt naar normale waarden en daar moeten we me z'n allen op wachten.
    Dus schelden, vitten, modder gooien etc. heeft totaal geen zin en doet afbreuk aan dit, tot op heden, beschaafde forum.
    Iedereen prettige Pinksterdagen en tot maandag.

  2. [verwijderd] 11 juni 2011 14:29
    Er komen hele mooie tijden aan voor staalbedrijven!

    It’s a sea of red out there on Friday as investors recoil from anything with exposure to the global economy. But steel producers? They can’t get enough of them.

    The S&P 500 steel index was up 0.8% in afternoon trading, with AK Steel Holding (AKS) up 3.6%, Nucor Corp. (NUE) up 1.1% and United States Steel Corp. (X) up 1.9%. The Wall Street Journal’s MarketBeat pinned the against-current swim to some belief among observers that the recent decline in steel prices has bottomed out.

    Morgan Stanley said on Thursday: “We think market fundamentals (for steel) will begin to turn up by the end of the summer, so any further weakness would be short-lived.”

    And Michelle Applebaum, managing partner at Chicago-based Steel Market Intelligence, provided some details on recent price increases: ““According to steel buyers we speak with, Nucor has followed Gerdau’s price increase for beams, where pricing had dropped $80/ton two weeks ago in a sudden move led by Steel Dynamics. Nucor has told customers via letters that beam base prices will rise $15/ton and the beam surcharge will rise $15/ton.”

    Friday’s bounce by steel stocks comes after a steady decline that makes the recent downturn by the broader market look like nothing. The S&P 500 steel index has fallen nearly 20% since mid-February, hitting a six-month low on Wednesday. By comparison, the S&P 500 has fallen just 5.4% over the same period.

    seekingalpha.com/article/274399-steel...
  3. [verwijderd] 11 juni 2011 15:43
    quote:

    de volharder schreef op 11 juni 2011 03:19:

    Jammer dat Mr.Cash ook de gelegenheid heeft een draadje te openen democratie heet zoiets.

    ....

    Als laatste opmerking: mr.Cash ik ben héél blij dat jij je niet in mijn leefomgeving bevindt. Wat is het toch diepdroevig zo te moeten leven!

    Jammer he om jullie neus op de feiten gedrukt te krijgen ??

    Verder, weet je zeker dat ik niet bij je leefomgeving bevindt? Misschien ben ik je buurman of je collega. Denk je dat je enige bent in de wereld? Denk je dat alle mensen met je eens moeten zijn ?? Kerel, het is een wereld waar jij, leuk vindt of niet, met anderen moeten leven.

    Tenslotte, het leven is niet altijd even leuk, diepdroevig die jij noemt hoort ook bij.

    De groeten.

  4. [verwijderd] 11 juni 2011 15:50
    quote:

    T3nZ1n schreef op 11 juni 2011 01:16:

    [...]
    Zolang hij ook de stijging aangeeft vind ik het best, maar waarschijnlijk zullen zijn posts nog net zo negatief zijn op het moment dat het sentiment omdraait.
    Zie onderstaande link waarin ik ook liet horen als MT stijgt:

    www.iex.nl/Forum/Topic/1266652/Last/d...

    De groeten.
  5. [verwijderd] 11 juni 2011 16:06
    quote:

    Wizz schreef op 11 juni 2011 10:37:

    Weekend 11-12 juni - Mega Crash beurzen

    Slachtpartij, bloedbad???

    owwww....?!?!?

    MrCrash, gaan we echt met "enkele procenten" naar beneden maandag? Krijgen we echt een MEGA CRASH?

    Of zullen we maandag gewoon naar beneden gaan, zoals we al een tijdje aan het doen zijn?

    2 HELE GROTE verschillen!

    Een MEGA CRASH impliceert dat we komende maandag gaan afstevenen op de dubbele dip en in een crisis zullen belanden. In ieder geval, dat is zoals ik een MEGA CRASH definieer.

    Pas op met je uitspraken. Wellicht ken je mijn mening, dat ik het zeker kan waarderen dat iemand GEEN roze bril op heeft en niet positief staat t.o.v. het koersverloop. Maar om nu te gaan schreeuwen en roepen over een MEGA CRASH, dat gaat mij ook net iets te ver. Ik beschouw dat ook als paniekzaaierij.

    Nu mag je van mij best verkondigen dat de wereld zal vergaan, maar daarvoor wil ik dan wel iets meer onderbouwing dan een DOW die onder de 12000 is beland. En dan niet aankomen met je standaard verhaaltjes, want die kennen we ondertussen wel. Wat is er gisteren precies gebeurd waardoor we een MEGA CRASH gaan krijgen?

    Moet ik al gaan hamsteren? Zullen de supermarkten nog wel bevoorraad zijn op maandag? Moet ik in paniek raken? Mijn camper inpakken en zorgen dat ik een veilig heenkomen zoek?

    Of zal het allemaal wel meevallen en hebben we maandag gewoon een rode dag?

    Een fijn weekend in ieder geval, misschien is het wel onze laatste als we onze profeet MrCrash moeten geloven...

    In de komende dagen sluit niet uit dat
    - Dow naar 11000 gaat (dat is al dik -8 %)
    - AEX naar 300 gaat (dat is al dik -10 %)
    - MT naar 20 euro gaat (dat is al dik -11 %)

    Dat noem ik een mega crash. Maandag a.s AEX -2% kan ook (nadruk op "kan") het begin zijn van de mega crash.

    Sommigen noemen me Mr Crash, sommige noemen me Mr paniekzaaier, sommigen zeggen me dat ik moet gaan knikker omdat het weer buiten mooi is en sommigen zeggen dat ik geen argumenten aandraag... Voor hen zeg ik hebben jullie argumenten dan wel geholpen om de koers omhoog te krijgen. Antwoord is: Nee. Het heeft alles te maken met het sentiment. Het maakt niet uit of bedrijven geweldig dividend beloven of geweldige vooruitzichten hebben. Zijn alle 26 fondsen in AEX dan zo fundamenteel slecht gesteld? Antwoord is: Nee. Waarom dalen ze dan? Juist, het sentiment.

    Over hamsteren, in paniek raken en camper inpakken gesproken.. wat je wilt jongen. Dat kan ik niet bepalen voor je. Dat "moet" je zelf weten. Nogmaals niets is verplicht. De groeten.
  6. [verwijderd] 11 juni 2011 16:21
    quote:

    rene l schreef op 11 juni 2011 12:18:

    Goldman Sachs heeft blijkbaar discipel Mr. Crash naar het MT forum gezonden met als doel de laatste aandelen van de trouwe lt. belegger te ontnemen.

    Sinds begin juni heb ik mij bijzonder geergerd aan een aantal uitspraken van deze beste man:

    -Verkoop alles vóórdat Dow opent. Afslachting en bloedbad straks.
    Voor mij mag die -5% vandaag.

    -[Modbreak IEX] Gelieve inhoudelijk te reageren.]

    - Ik snap je frustratie wel maar wie bepaalt dat ik iets moet doen? Bepaal jij dat?

    -Het is kinderachtig als je begint over knikkeren. Volgens mij komen we hier niet over knikkeren praten. Mee eens, einde discussie.

    - Conclusie: daling begint morgen in de verreoosten en bij ons (vóórdat Yanks tekeer gaan en scheppje boven op doen).

    -Dow kan de pijn nog verergeren ben ik bang. Heb al juillie gewaarschuwd x aantal keren.

    - Lekker verkopen man en short gaan. Dat levert meer op. Eigenlijk heb ik toch een beetje medelijden met MT aanhangers.

    Daarnaast nog wat enkele posts met gruwelijke uitspraken die om wat van reden dan ook verwijderd zijn, brrr. wat een zielig figuur.

    Het zijn allemaal meningen. Je moet wel objectief bekijken wie is hier zielig? Volgens mij ben jij (ipv mij) zielig omdat je alleen maar horen dat MT naar 30 euro gaat?? Luister, niemand kan toekomst kijken maar iedereen kan zijn/haar verwachtingen in de forum kenbaar maken. Dat is niet verboden. Alle citaat die je noemt is inderdaad van mij maar dan moet je ook alle verhalen lezen zodat je hele context begrijpt. Ben je zo naïef dat ik 8.000.000 stuks (gem. vol MT) aandelen heb beïnvloed?? Denk je dat iedreen aan mij luistert en handelt zoals ik dat wens of zeg ?? Het gaat om geld en idereen overwegen zelf.

    Verder, waarom heeft dan IEX mod mij niet verboden om toegang te krijgen als ik misgedragen zou hebben in de forum ??? Nee, Ik heb niets misgedragen en niemand persoonlijk beledigd. Het is jou oordeel omdat je mij niet mag (omdat ik zeg dat ik verwacht dat MT gaat dalen).

    Ik heb inmiddels wel begrepen wat voor soort mensen in de forum komen... ze willen (bijna) allemaal dat iemand goed woordje over hun fonds doet. Dan zijn we wel dikke vriend. No way.

    Vrijheid van meninguiting is grote goed mits je niemand beledigd. De groeten.

  7. Damjan 11 juni 2011 18:28
    Voor het "voorspellen" van de beurs gebruikt ik zowel FA als TA.
    Tot nu toe wijst FA naar een koersdoel van 300 AEX (sentiment gedreven, en met een mogelijke forse afschrijving van de schulden in crisis verkerende Europese landen).
    Voot TA gebruikt ik Point & Figure chart, en die geeft aan dat we in een bear market zitten met een koersdoel van 302 AEX (zie link voor grafiek).

    [url]http://stockcharts.com/def/servlet/SC.pnf?chart=$AEX,PLPADANRBO[PA][D][F1!3!1.0!!2!20]&pref=G[/url]

    Dit is mijn manier van werken, doe ermee wat je wilt.

    Zag dat het linkje niet goed wordt weergegeven, mocht je die willen mail me dan maar even.
    Damien021@hotmail.com

    [url]http://stockcharts.com/def/servlet/SC.pnf?chart=$AEX,PLPADANRBO[PA][D][F1!3!1.0!!2!20]&pref=G[/url]

  8. [verwijderd] 11 juni 2011 18:42
    Mega staat voor iets groots.
    Mega crash zie ik ook niet gebeuren.

    Wat je voorspelling zijn voor de AEX DJ ga ik met je mee, Cash.

    - Dow naar 11000 gaat (dat is al dik -8 %)
    - AEX naar 300 gaat (dat is al dik -10 %)
    - MT naar 20 euro gaat (dat is al dik -11 %)

    MT ben ik nog niet zeker van of die met de AEX mee gaat.

    De onderbouwing voor mij daarin is:

    - Schuldencrisis Europa.
    - Schulden plafond Amerika bij geen inkomsten omdat de economie het niet doet.
    - Consumenten vertrouwen.
    - Huizencrisis.
    - Japan in recessie.

    etc etc, de rest mogen jullie invullen.

    Ik heb dit al eerder gemeld, maar MT is afhankelijk wat er in de wereld gebeurd.
    Er word teveel gekeken naar de koers zonder om je heen te kijken.
    Als in Amerika een slecht cijfer uitkomt, ongeacht of MT winst maakt....dan gaat de koers omlaag.
    Fair?
    Nee maar wel de realiteit.

    Mvg Greed
    -
  9. [verwijderd] 11 juni 2011 19:30
    quote:

    Wizz schreef op 11 juni 2011 18:58:

    [...]

    Misschien moet je bij de Telegraaf gaan werken...

    Ik weet niet wie hij is, maar er zit een stijl in z'n berichten die mij aan iemand anders doet denken.

    Er worden ook domme taalfouten gebruikt en soms een insamenhangende zinsopbouw

    Ook gebruikt hij steeds na een bericht de term "De Groeten"

    Van wie heb ik dat eerder gelezen?
  10. [verwijderd] 11 juni 2011 19:38
    Laten we gewoon gaan kijken wat de koers doet.
    Diegene die MT gekocht hebben, hebben zelf de knop kopen ingedrukt.
    Stemmingmakerij is in deze niet het geval.
    Ik som net een aantal dingen op, maar dat wil blijkbaar niet gelezen worden.
    Onderbouwen waarom iets gaat komen, positief of negatief moet je onder ogen kunnen zien.

    Arcelor Mittal zal zeker de 28 euro weer halen, dat is zeker.
    Ik zie het zo, laat staan die aandelen en kom eens terug ipv te staren naar de koers en hem zien dalen.
    Kom terug als het sentiment positief word.
    Leef je langer op :-)

    Mvg Greed
  11. [verwijderd] 11 juni 2011 20:32
    quote:

    JanK1 schreef op 11 juni 2011 19:30:

    [...]

    Ik weet niet wie hij is, maar er zit een stijl in z'n berichten die mij aan iemand anders doet denken.

    Er worden ook domme taalfouten gebruikt en soms een insamenhangende zinsopbouw

    Ook gebruikt hij steeds na een bericht de term "De Groeten"

    Van wie heb ik dat eerder gelezen?
    Ik heb je eerder ook gezegd, als je kerel bent ga dan discussie met me aan i.p.v. reageren op mijn berichten (via anders) !!! Lees boven dat doe je x aantal keren...

    Over mijn stijl gaat jou geen moer aan. Je kan immers ook je eigen stijl kiezen.

    Over taalfouten gesproken, ja ik geef toe dat ik snel type waardoor ik af en toe fouten maak. Je zult merken dat ik niet de enige ben die taalfouten maken in de iex forum.

    Over wie ik ben, het doet er niet toe. Ga op inhoud i.p.v. persoon zelf.

    De Groeten (ja zeker, nogmaals).
  12. [verwijderd] 11 juni 2011 21:15
    quote:

    MrCash schreef op 11 juni 2011 15:43:

    [...]

    Jammer he om jullie neus op de feiten gedrukt te krijgen ??

    Verder, weet je zeker dat ik niet bij je leefomgeving bevindt? Misschien ben ik je buurman of je collega. Denk je dat je enige bent in de wereld? Denk je dat alle mensen met je eens moeten zijn ?? Kerel, het is een wereld waar jij, leuk vindt of niet, met anderen moeten leven.

    Tenslotte, het leven is niet altijd even leuk, diepdroevig die jij noemt hoort ook bij.

    De groeten.

    Mr.Cash, het afgelopen jaar ben ik door de ontwikkelingen op de beurs al vaak met m´n neus op de feiten gedrukt. Maar dat gebeurt op een reële manier want op de beurs kun je winnen of verliezen. Dat accepteer je voordat je aan beleggen begint, lijkt mij! Bij beurshandel zijn er altijd 2 partijen waarvan er 1 verliest, zo simpel is het. Wanneer dit gebeurt (en nu al maanden) is het heel menselijk dat je hoop houdt en die uitspreekt. Je wilt tenslotte ook wel eens bij de winnende partij horen.

    Ik zou jou niet graag bij een achterstand in b.v. ons voetbalteam willen hebben want jij weet zeker dat het niet meer goed komt. De trainer wisselt jou direkt en stelt je vervolgens niet meer op. Sta je alleen onder de douche en op wie kun je je dan afreageren?

    Ik weet 100% zeker dat jij je niet in mijn leefomgeving bevindt. Veel van mijn postings gebeuren diep in de avond en nacht (Ned.tijd) door het grote tijdsverschil. Ik leef met vele anderen héél héél prettig aan de andere kant van de wereld en dat wil ik zo houden. Ik ben niet gevlucht alleen een beter klimaat opgezocht.

    Het leven is inderdaad niet altijd even leuk. Afgelopen week een ver familielid begraven, dat is diepdroevig! Daarbij vergeleken is het verlies van vele procenten op de beurs een rimpeling in het water wat van voorbijgaande aard is. Het mag geen naam hebben en over 3 of 5 of meer jaar zijn we dit negatieve sentiment op de beurs allang weer vergeten.

    Als laatste nog dit: Bij het lezen van jouw postings moet ik vaak denken aan die persoon die onlangs wist dat de wereld zou vergaan (ik dacht 21 mei)Welnu ik ben er nog steeds en hoop hier nog lang op deze aardkloot te mogen vertoeven.
    Vandaar mijn naam: de Volharder
  13. [verwijderd] 11 juni 2011 21:53
    quote:

    de volharder schreef op 11 juni 2011 21:15:

    [...]

    Ik zou jou niet graag bij een achterstand in b.v. ons voetbalteam willen hebben want jij weet zeker dat het niet meer goed komt. De trainer wisselt jou direkt en stelt je vervolgens niet meer op. Sta je alleen onder de douche en op wie kun je je dan afreageren?

    .....

    Ik weet 100% zeker dat jij je niet in mijn leefomgeving bevindt. Veel van mijn postings gebeuren diep in de avond en nacht (Ned.tijd) door het grote tijdsverschil. Ik leef met vele anderen héél héél prettig aan de andere kant van de wereld en dat wil ik zo houden. Ik ben niet gevlucht alleen een beter klimaat opgezocht.

    Je kan niet je buuren, collegas en maatschappij kiezen maatje. Nogmaals je bent niet de enige in de wereld. Dat blijft wel een feit.

    Over je argumenten dat je ver van mij woont omdat je diep in de avond en nacht post is laariekoek. Dat zijn geen argumenten.

88 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

ArcelorMittal: voorlopig geen zicht op spoedig herstel staalsector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links