Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Consumentenbond: KPN rekent nog woekerrentes

Consumentenbond: KPN rekent nog woekerrentes

DEN HAAG (AFN) - KPN hanteert nog altijd te hoge rentetarieven voor telefoons die bij een abonnement worden verkocht. Bovendien houdt KPN zich ook nog niet aan de wet, door de rentes niet duidelijk te vermelden. Dat meldde de Consumentenbond donderdag.

Uit recent onderzoek van claimorganisatie ConsumentenClaim bleek dat KPN veel meer dan de wettelijk maximaal toegestane 14 procent rente aan zijn klanten berekende, tot soms wel 100 procent. KPN beweerde direct daarna alle aanbiedingen aan te passen.

Volgens de Consumentenbond moet ook nu nog te veel worden betaald voor bijvoorbeeld een Samsung Galaxy A3 met een Zorgeloos Standaard abonnement. Dat toestel kost los 264 euro, maar bij een tweejarig abonnement lopen de toestelkosten op tot 396 euro, een rente van 58 procent.

Rechter

De Consumentenbond en ConsumentenClaim eisen dat KPN zich aan de wet gaat houden en dreigen naar de rechter te stappen. KPN liet in een reactie weten het aanbod met spoed te onderzoeken en aanbiedingen die niet kloppen zo snel mogelijk te verwijderen. ,,Als dit klopt, is het een fout van onze kant", zei een woordvoerder.

Volgens KPN gaat het niet om populaire combinaties van toestellen en abonnementen. Als er klanten zijn die toch zo'n combinatie hebben gekocht dan kunnen ze contact opnemen met KPN voor compensatie.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Markt hield al rekening met hogere outlook KPN
  2. 24 apr Beursblik: kwartaalcijfers KPN conform verwachting

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
KPN

Gerelateerd

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. knax63 28 juli 2016 11:47
    Te simpel voor gedachte. De extra kosten zijn niet alleen rente dus klopt de uitspraak niet. Je krijgt er ook nog andere zaken bij en die kosten ook wat.
    Als consument heb je de keuze wel of niet kopen.
    Gratis telefoon dat is pas misleiding en dat doen ze al tig jaar. Nu moet jec er een telefoon bundel bij nemen voor de telefoon die gratis is. Dat zou niet mogen. Gratis telefoon mag niet achteraf een telefoon bundel moeten opleveren. Dan wil ik 2 telefoons een gratis en een voor telefoon bundel. Maar dat willen ze snappen niet bij de meeste tel bedrijven.
    Daarom heb ik Simonly abonnement.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

KPN Koninklijke

3,422 12:59
+0,014 +0,41%
Premium

Markt hield al rekening met hogere outlook KPN

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links