Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Iphone maakt alles kapot op de beurs ;) Kerosineprijzen zakt in elkaar. Laatste keer herinner ik me koers van AF toen het ergens rond 4,80 stond en enkele weken alleen maar omhoog ging.
Air France wil van de A380 af:www.iex.nl/Nieuws/ANP-231118-100/Air-... Wederom een teken van daadkracht van Ben Smith. Hij zegt waar het op staat, zonder zich iets van nationale trots aan te trekken. De Airbus A-380 is te duur om economisch verantwoord in de vloot te houden. Tegen die achtergrond worden 5 van de 10 machines afgedankt. De overige 5 blijven, vooralsnog, in de vloot. Niet omdat ze zo goed zijn maar omdat je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt. Een diplomatieke formulering voor "miskoop". Ik verwacht dat het niet lang meer duurt alvorens de laatste vijf A-380 de vloot verlaten. In de luchtvaart geldt als vuistregel: Een vloot van minder dan 10 gelijksoortige vliegtuigen in niet rendabel. Dat geldt dubbel voor vliegtuigen die op zich al onrendabel zijn. Wellicht zal er vanuit de trotse Franse lobbyhoek worden aangedrongen op doorvliegen met de "Franse trots" maar ik vermoed Ben Smith daar niet gevoelig voor zal zijn. Het wordt exit A-380. Een verstandig besluit.
Erwin L schreef op 23 november 2018 10:28 :
Air France wil van de A380 af:
www.iex.nl/Nieuws/ANP-231118-100/Air-... Wederom een teken van daadkracht van Ben Smith. Hij zegt waar het op staat, zonder zich iets van nationale trots aan te trekken.
De Airbus A-380 is te duur om economisch verantwoord in de vloot te houden. Tegen die achtergrond worden 5 van de 10 machines afgedankt. De overige 5 blijven, vooralsnog, in de vloot. Niet omdat ze zo goed zijn maar omdat je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt. Een diplomatieke formulering voor "miskoop".
Ik verwacht dat het niet lang meer duurt alvorens de laatste vijf A-380 de vloot verlaten. In de luchtvaart geldt als vuistregel: Een vloot van minder dan 10 gelijksoortige vliegtuigen in niet rendabel. Dat geldt dubbel voor vliegtuigen die op zich al onrendabel zijn.
Wellicht zal er vanuit de trotse Franse lobbyhoek worden aangedrongen op doorvliegen met de "Franse trots" maar ik vermoed Ben Smith daar niet gevoelig voor zal zijn. Het wordt exit A-380. Een verstandig besluit.
Mee eens. Klinkt alsof iemand daadwerkelijk eens verder kijkt dan alleen mensen ontslaan en op lonen bezuinigen. De dalende olieprijs is nu gunstig voor AF KLM. Ozzy
Analist van Bernstein is helemaal de weg kwijt met z’n €7.5 en mkt perform. Crude prijs is $58.93 en dat is positief voor AF koers. Q4 zal wel winstgevend zijn mede door lagere kerosine prijs.
Maar wel hogere eenmalige last om alle looonkosten met terugwerkende kracht van begin dit jaar met 2 procent per maand uit te betalen
Stephan010 schreef op 23 november 2018 17:52 :
Q4 zal wel winstgevend zijn mede door lagere kerosine prijs.
In algemene zin is het natuurlijk zo dat lagere brandstofprijzen zorgen voor lagere kosten en dat komt vervolgens de winstgevendheid van de airline ten goede. Ik weet niet in hoeverre de lagere kerosineprijs, in het specifieke geval AF/KLM, al in Q4 tot positieve resultaten zal leiden. E.e.a. is o.a. afhankelijk van mogelijke hedgingverplichtingen (een deel van de brandstof voor Q4 is "te duur" ingekocht) en niet te vergeten in welke mate AF/KLM meer, of minder, van een lagere kerosineprijs weet te profiteren dan de directe concurrentie. Lagere brandstofkosten betekent ruimte bij airlines, die hun overige kosten goed onder controle hebben, tot extra marge om de tarieven te verlagen. In een branche waar de concurrentie moordend is een niet onbelangrijk gegeven. AF/KLM kan uitsluitend van de lagere brandstofprijzen profiteren indien de maatschappij in die prijzenslag mee kan komen. Het is maar zeer de vraag of de eenheidskosten bij AF/KLM, exclusief brandstof, vergelijkbaar is met de eenheidskosten bij o.a. LH-group en IAG.
Machtige Franse pilotenvakbond SNPL kiest voor verzoenender koers De machtige Franse pilotenvakbond SNPL lijkt voor een verzoenender koers richting Air France te hebben gekozen. Dat is althans het commentaar van de Franse zakenkranten Les Echos en La Tribune op de interne verkiezingen bij de vakbond. Voorstanders van SNPL-voorzitter Philippe Evain hebben in die verkiezing het onderspit moeten delven tegen de aanhangers van een meer gematigde koers. In de nieuwe 48-koppige bestuursraad van de pilotenvakbond hebben de aanhangers van Evain de meerderheid verloren. De bestuursraad kiest donderdag een nieuwe voorzitter. De kans lijkt groot dat Evain niet herkozen wordt. Inspirator Evain gold als de grote inspirator achter de vele stakingen gericht tegen Air France. Die hebben de Franse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren vele honderden miljoenen euro's gekost. Nu Evain zijn macht verliest, is de kans groter geworden op hervormingen bij Air France, concluderen de Franse zakenkranten.
KLM en Pieter Elbers lijken de verliezers te worden van de nieuwe holdingstructuur (volgens mevr. De Jong/De Telegraaf): Bron:www.telegraaf.nl/financieel/2916338/a... Analyse: KLM en topman Elbers verliezer in nieuwe logge bestuursstructuur YTEKE DE JONG - Luchtvaartmaatschappij Air France KLM heeft woensdag besloten tot een aangepaste bestuursstructuur. De grote afwezigen in stoelendans zijn KLM en diens topman Pieter Elbers. Het onverwachte vertrek na een personeelsraadpleging van de vorige topman Jean-Marc Janaillac in mei was de aanleiding voor de herijking. Hij was zowel de baas van Air France als de moedermaatschappij. Het nieuwe organogram wijst op een stille paleisrevolutie, namelijk dat de met veel fanfare binnengehaalde nieuwe topman Ben Smith voorzitter Anne-Marie Couderc van het bestuur van Air France KLM blijvend naast zich moet dulden. Haar benoeming zou tijdelijk zijn, totdat er een opvolger van Janaillac benoemd zou worden. Couderc laat zich niet wegsturen. Integendeel, de oud-politica heeft zich ook tot voorzitter van Air France laten benoemen, in plaats van Ben Smith. Daarbij is er gisteren ook nog een aparte ceo voor Air France benoemd, Anne Rigail. Stoelendans De afwezigheid van KLM is opvallend in deze stoelendans. Dit was namelijk het moment geweest om president-directeur Pieter Elbers te benoemen als vice-ceo van de Air France KLM, naast Ben Smith. In plaats daarvan zit Smith nu met Couderc opgescheept, die geldt als de vertegenwoordiging van de Franse elite en de lijn van de Franse staat, die grootaandeelhouder is van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij. De Nederlandse divisie zag meer heil in het model waar Smith en Elbers aan het hoofd stonden van de twee werkmaatschappijen en samen de holdingzaken af zouden stemmen. De nieuwe aanpassing van de bestuursstructuur leidt juist tot een waterhoofd aan de top, met alle risico’s van dien. Beslissingen die ceo Ben Smith wil nemen, moet hij nu afstemmen met 68-jarige Couderc, die nul ervaring heeft in de luchtvaart. Daarbij staat hij formeel buiten wat er bij Air France gebeurt. Juist daar moet de tering naar de nering gezet worden. Dat komt de snelheid en wendbaarheid, die de Franse divisie al jaren ontbeert, niet ten goede. Smith is nu alleen nog de baas van Air France KLM en is afhankelijk van zijn ceo’s in de werkmaatschappijen. Gevaarlijke route KLM en president-directeur Pieter Elbers zijn de verliezers. Geen formele positie aan de top en de wensen omtrent de aansturing zijn niet ingewilligd. Elbers zou de positie in de holding alleen maar hebben kunnen krijgen, tegen eerdere afspraken in dat de ceo van de holding niet voor een toezichtsfunctie bij KLM in aanmerking kan komen. Een bizarre vorm van chantage, in aanmerking genomen dat de luchtvaartcombinatie financieel op KLM drijft. De komst van Smith had een frisse, nieuwe start kunnen zijn, maar de stoelendans bevestigt dat er niets is veranderd. Een gevaarlijke route in de concurrerende luchtvaartsector.
Weet iemand de spelregels van de Franse transactie belasting. Je betaald alleen bij aankoop, bij verkoop stort de giro de belasting weer terug. Maar dit doen ze niet altijd? Bij de giro nagevraagt, antwoord was U krijgt het terug als u er voor in aanmerking komt.
In een week van rellen in Frankrijk en de in Nederland doorgevoerde vliegtaks een heikel punt. Maar columnist Teun Teeuwisse duidt wat er misgaat in de top van Air France- KLM. Soms kan ik me nog ouderwets verbazen over wat sterk hiërarchische verhoudingen binnen bedrijven kunnen veroorzaken. Natuurlijk kijk ik ernaar met mijn Nederlandse ‘ik heb geen baas, alleen een hond heeft een baas’-bril, want een sterke hiërarchie is in veel landen nog steeds de normaalste zaak van de wereld. Vaak is mijn werk op z’n zachtst gezegd niet leuk voor de betreffende bedrijven, die daar elk op hun eigen manier mee omgaan. Er zijn bedrijven die mij structureel negeren, er zijn er die selectief reageren op vragen die ik stel en in het vooralsnog beste geval krijg ik wel antwoord op al mijn vragen, maar pas na minimaal een week. Bij bedrijven waar de hiërarchische verhoudingen nog in beton zijn gegoten, krijg ik meestal in eerste instantie te maken met iemand die slechts over selectieve informatie beschikt en orders van zijn meerdere uitvoert. En opvallend vaak blijkt die meerdere dan de Franse nationaliteit te bezitten.Meer dan eens resulteert dat in een gesprek met de ondergeschikte waarin ik te horen krijg dat ik er niks van begrijp, precies zoals de chef geïnstrueerd heeft. Vervolgens probeer ik te achterhalen wat ik verkeerd zie, maar knal dan vrij snel tegen een muur aan bij iemand die geen flauw idee heeft waar ik het over heb. Uiteindelijk probeer ik dan uit te leggen wat het probleem is, zodat mijn gesprekspartner dat weer aan zijn chef kan uitleggen. Onnodig te vermelden dat mijn haren dan recht overeind gaan staan, anti-hiërarchisch als ik ben. Afgelopen zomer kon het verschil tussen Nederlanders en Fransen mij niet duidelijker worden. Ik zat aan boord van een toestel van Air France. Toegegeven: ik ben enigszins bevooroordeeld, omdat ik mijn hele leven al een bijna onrealistische liefde voor het Nederlands erfgoed heb. Als ik in een buitenlands café een Heineken-biertje kan bestellen, zal ik dat altijd doen en drink ik die glimmend van trots op. En zodra ik daarna op het vliegveld kom en het blauwe KLM-vliegtuig zie, heb ik het idee dat ik al thuis ben. Mijn Air France experience werd nog versterkt doordat mijn geliefde, die werkt voor KLM, naast me zat. Al snel werd mij duidelijk waarom KLM wel geld verdient en Air France niet. Op deze relatief korte vlucht was niet minder dan zes man cabinepersoneel aanwezig, terwijl KLM vergelijkbare vluchten met de helft doet. Overigens kon de crew zo wel veel persoonlijke aandacht geven, dus over de service viel niets te klagen. Bijna nog opvallender vond ik dat iedereen een ander uniform droeg. Ik kan me enigszins voorstellen hoe ingewikkeld het al voor een luchtvaartmaatschappij is om personeel efficiënt in te zetten, maar als je dan ook nog moet afstemmen dat iedereen een ander uniform aantrekt... Vermoedelijk geven die uniformen de hiërarchie weer, wat het voor de Franse passagiers overzichtelijk maakt. Maar inmiddels begrijp ik wel waarom de kosten bij Air France zoveel hoger zijn. Daar hebben ze helemaal geen absurde loonstijgingen of stakingen voor nodig. 14 DECEMBER 2018
De prijsvechter van Air France Joon boekt veel slechtere resultaten dan Transavia. Hier blijkt duidelijk dat de Nederlanders het veel beter aanpakken dan de Fransen, aldus Teun Teeuwisse. Zie bovenstaand artikel waarin Teun dit uitlegt hoe dit komt.Teun Teeuwisse is 1 van de beste analisten van Nederland. Hij was de eerste analist die zag dat het met Imtech niet goed ging.
duiveltje schreef op 15 december 2018 10:33 :
Weet iemand de spelregels van de Franse transactie belasting.
Je betaald alleen bij aankoop, bij verkoop stort de giro de belasting weer terug.
Maar dit doen ze niet altijd?
Bij de giro nagevraagt, antwoord was U krijgt het terug als u er voor in aanmerking komt.
De speleregels voor TTF: 1) Verschuldigd op je netto aangekochte aandelenpositie/beursdag: Aankopen - verkopen 2) Daghandel : Aankoop en verkoop van dezelfde hoeveel intraday geen TTF omdat netto positie = 0 3) Op de in aanmerking komende aandelen: een lijst opgelegd door de Franse overheid Zie: www.boursorama.com/aide-en-ligne/fisc...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)