Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Donderdag 29 aug 2013 D Day Voor TomTom Want Het Is Zover.............
Volgen
rendementkoning schreef op 29 augustus 2013 13:41 :
[...]
Nee kostprijs is wel wat anders aangezien de kaarten ook up-to-date moeten blijven. Ik ben erg benieuwd naar de fixed costs van het product zelf, misschien kan ik hiervoor wel wat efficiency ratio's gebruiken. Het is mijn inziens leuk om dit te vergelijken met concurrenten, want de meest efficiënte club kan de beste marges behalen indien er nog een race to the bottom komt...
In dit draadje wat meer info over de kostprijs van de kaarten:www.iex.nl/Forum/Topic/1300346/1/Cent...
Bij de twee koopsessies zag je dat de weg boven de €5 helemaal open lag. Totdat ie vrij snel werd dichtgebarricadeerd. Vanaf dat moment werd er grotendeels gedumpt. Er gingen ontzettend veel aandelen over de toonbank maar de koerssprongetjes vielen gelinkt naar de aantallen eigenlijk tegen. En nu zijn we weer terug bij af. Het lijkt wel ganzenbord.
het gaat met laag volume naar beneden, dat dan weer wel.
rendementkoning schreef op 29 augustus 2013 13:41 :
PS. Interview in het NRC is interessant! Thanks voor de tip!
Staan er nog interessante dingen in? Zo ja, wat voor?
Johnny88 schreef op 29 augustus 2013 14:23 :
[...]
Staan er nog interessante dingen in? Zo ja, wat voor?
Hoop eigenlijk niet dat de koers nu ineens flink gaat stijgen. Anders krijg je weer van die schreeuwerige teksten van een bepaalt iemand dat een bedrijf uit de USA zijn belang aan het vergroten is.
[Modbreak IEX: Gelieve dergelijke teksten voortaan niet weer in uw berichten op te nemen.]
hij heeft wel humor. Dat wist ik niet. nee.
rendementkoning schreef op 29 augustus 2013 13:41 :
PS. Interview in het NRC is interessant! Thanks voor de tip!
Welk interview was dat en van welke dag? Ik heb de NRC dan kan ik het opzoeken. Groetjes, Sappas
sappas schreef op 29 augustus 2013 16:54 :
[...]
Welk interview was dat en van welke dag?
Ik heb de NRC dan kan ik het opzoeken.
Groetjes,
Sappas
Het was dit interview:archief.nrc.nl/index.php/2013/Juni/29... Hoop dat de link werkt; de titel was "kampioen in een krimpende markt".
Continental Includes Nokia/HERE 3D Navigation in New Infotainment Platform Tuesday, August 27th 2013 Continental will unveil its GENIVI-based infotainment platform at the IAA Frankfurt Motor Show later this month and the company provided today an overview of the solution that will offer 360° surround view, LTE connectivity, 3D navigation from Nokia/HERE, MirrorLink connection to mobile devices and HTML5 apps. This is the first automotive customer for Nokia’s GPS navigation system that has been thus far found only on smartphones. Based on the geolocation APIs (Application Programming Interface) from HERE, vehicle manufacturers can also develop their own location-based applications. The system also has associated PC, smartphone and tablet apps to preset the GPS navigation destination before reaching the car. “Through a HTML5 portal, users can access a whole range of apps“, also said Continental, altough the company does not give more details on these apps. The 360° surround view system, that seems to be one of the highlights of the solution, consists - depending on the size of the vehicle - of at least four surround view cameras, which capture the entire area around the vehicle. The cameras can be used by the driver to display different perspectives and image sections on the infotainment system screen. They can even change to a bird's eye view on the screen and "float" freely above the vehicle. But the cameras can also be used remotely, for example if the alarm is triggered the owner can access the camera feeds to look at his car. Mobile devices can also be connected to the infotainment system using Bluetooth and MirrorLinkTM transmission. The whole infotainment platform is based on a GENIVI operating system.
Oud nieuws; stond eergisteren ook al op het forum. Die 2 werken al langer samen. TomTom rukt als enige onafhankelijke wereldspeler echter steeds meer op in Automotive. Ook via de samenwerking met Harman. Apple heeft ook aangegeven de auto in te willen. We zien je hier trouwens alleen verschijnen als er wat negatiefs over TomTom valt te melden of als de koers te hard oploopt. Maak je je zorgen over dat we eind dit jaar op €6 staan. Veel positief nieuws in de pijplijn. Op 12 september (VW megadeal?)en 31 oktober (Q3 beter dan verwacht en verhoging outlook 2013?) vermoedelijk zelfs groot nieuws.
totaal non event deze dag...evenals deze opmerking en alle voorliggende. Speak for yourself !
Mijn voorspelling: Na 12 september koers ruim boven de €5. Na 31 oktober koers snel door naar de €6.
pwijsneus schreef op 29 augustus 2013 17:12 :
[...]
Het was dit interview:
archief.nrc.nl/index.php/2013/Juni/29... Hoop dat de link werkt; de titel was "kampioen in een krimpende markt".
Kan ik niet meer downloaden vanaf de NRC-digitaal, het gaat maar tot 2 augustus 2013. Groetjes, Sappas
sappas schreef op 29 augustus 2013 17:53 :
[...]
Kan ik niet meer downloaden vanaf de NRC-digitaal, het gaat maar tot 2 augustus 2013.
Groetjes,
Sappas
Niet getreurd, ik heb het opgeslagen. Nota bene van jou!! Je had het dat weekend ook op het forum gezet, dus het moet hier ergens tussen de draadjes rondzwerven. Komtie aan(deel 1):TomTom, kampioen van een krimpende markt Negen jaar na de eerste TomTom GO verbouwde het Nederlandse navigatiebedrijf rigoureus zijn software. Maar er wachten TomTom-topman Harold Goddijn nog meer rigoureuze keuzes. Door onze redacteur MARC HIJINK Ook software heeft een uiterste houdbaarheidsdatum. En die van TomTom was ruim verstreken: de laatste keer dat het Nederlandse techbedrijf zijn navigatiesoftware grondig verbouwde, was in 2004. In dat jaar luidde de TomTom GO, een periode van ongekende groei in. De Nederlandse gps-revolutie plakte achter elke autoruit. Maar negen jaar lang voortborduren op hetzelfde systeem, dat past niet bij een boegbeeld van de Nederlandse innovatiecultuur. „Na zes tot acht jaar moet de boel op de schop”, zegt medeoprichter en topman Harold Goddijn: „We zaten er tegenaan te hikken en merkten dat we met de oude technologie niet meer verder konden groeien. ” De afgelopen anderhalf jaar bouwden TomTom-ontwikkelaars van de grond af een nieuw systeem, NavKit. Deze week ligt het resultaat in de winkel: portable navigation devices (PND’s) die meer aanvoelen als een smartphone, met 3D-gebouwen en een grotere rol voor verkeersinfo. „Een frisse start”, noemt Goddijn het. Dat werd woensdag gevierd met een feestje voor het hele TomTom-personeel. Het is de vraag of TomTom in zijn huidige vorm kan blijven gaan bestaan. TomTom is, zeker in Europa, kampioen van een krimpende markt. Die voor losse navigatiekastjes daalt jaarlijks met zo’n tien tot vijftien procent. Ondertussen steekt Google miljarden in een gratis kaart die beschikbaar is voor 900 miljoen Android-telefoons. En toen kwam Waze, de gratis navigatie-app waarbij gebruikers elkaar de snelle routes en flitslocaties doorseinen. Begin deze maand betaalde Google tot verrassing van velen ruim 1 miljard dollar voor de Israëlische start-up. Prompt richten de ogen zich op TomTom. Want de Nederlandse navigatiespecialist, met een beurswaarde van zo’n 850 miljoen euro en een jaaromzet van 950 miljoen euro , beschikt over strategische ‘geo-kennis’, live verkeersinfo en een waardevolle kaartendatabase. Het zijn onmisbare ingrediënten voor Amerikaanse technologiereuzen die met locatiegebaseerde diensten de mobiele markt willen veroveren. En die reuzen zijn bereid daarvoor te betalen. Als een startup met 110 medewerkers voor een miljard dollar van eigenaar verwisselt, wat zou er dan kunnen gebeuren met TomTom? „Je kunt ons niet vergelijken met Waze”, zegt Goddijn. „Zulke startups hebben nog geen verdienmodel. Wij zijn een bedrijf met 3.500 medewerkers, we verdienen al 22 jaar geld.” TomTom onderhoudt een nauwe relatie met Apple, Googles voornaamste concurrent. TomTom levert sinds vorig jaar de digitale kaarten op de iPhone en iPad en er zijn gesprekken over het toevoegen van nog meer functies aan het Apple-platform. Daarmee lijken de kaarten in de navigatiemarkt geschud. In het ene kamp Google, in het andere kamp Microsoft en Nokia (eigenaar van kaartenmaker Navteq). En de derde partij is Apple, met TomTom. Goddijn heeft altijd gezegd dat er ondanks de Apple-deal een plek blijft voor TomTom als onafhankelijk leverancier van kaarten. Maar Apple staat erom bekend dat het essentiële onderdelen van zijn producten liefst in eigen hand heeft. Goddijn: „We zitten op een heel strategische positie en de truc is om die goed uit te buiten. Zodat we mee kunnen blijven doen met het grote spel.” Maar TomTom wil niet eindigen als speelbal van Silicon Valley. Goddijn doet er het zwijgen toe als hem gevraagd wordt of er interesse is voor TomTom. Stilte. De topman staart over het Amsterdamse IJ - zijn uitzicht vanaf de zesde verdieping van het TomTom-pand. Dan: „De overname van Waze zet de zaken wel weer op scherp. Dat merk ik in de gesprekken met belangrijke klanten en met investeerders.” Mogelijke geïnteresseerden, behalve Apple , zijn Samsung, LG, Sony, Facebook, Yahoo en Amazon. Een vijandelijk bod zou TomTom kunnen afslaan; de vier oprichters hebben 47 procent van de aandelen in handen. Maar bij een goed bod (Apple heeft diepere zakken dan welk technologiebedrijf ook) zal TomTom moeten kijken naar het belang voor àlle aandeelhouders, benadrukt Goddijn. „We kunnen hier niet blijven zitten omdat we het leuk vinden om iedere dag naar het werk te gaan en graag van het uitzicht genieten.” Volgens analist Jos Versteeg van zakenbank Theodoor Gillissen heeft Apple TomTom straks niet meer nodig. „Ze gebruiken nu nog een TomTom-licentie, maar maken ondertussen een eigen kaart.” Dat is een theoretisch risico, erkent Goddijn, maar hij acht de kans klein dat Apple zelf alle expertise gaat verzamelen. Google haalde die truc overigens wel uit: het nam kaarten af bij TomTom en ontwikkelde de afgelopen jaren zijn eigen database. De deal met Apple kan het vertrek van Google als klant niet compenseren: de licentie-inkomsten van TomTom kwamen in het afgelopen kwartaal lager uit dan in 2012. TomTom ziet zijn omzet over de hele linie dalen. De vraag naar ingebouwde TomTom-systemen staat onder druk. Het bedrijf heeft zich weliswaar bewezen als toeleverancier van fabrikanten als Renault, Toyota en Daimler – de auto-industrie stelt erg hoge eisen – maar er worden door de crisis minder nieuwe auto’s verkocht. Ook de markt voor losse navigatiekastjes heeft te lijden onder de crisis. Toch ziet Goddijn hoopgevende ontwikkelingen in de Duitse en Britse markt. „Daar blijven de verkoopvolumes op peil, Zuid-Europa doet het minder goed.” Hij hoopt dat de NavKit-software bestaande klanten doet upgraden. Tegelijk schrapt TomTom de maandelijkse kosten voor verkeersinformatiedienst en kaartupdates. Dat is een verandering onder druk van gratis concurrentie maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de winst, zegt Goddijn. „Stel dat 5 procent van de klanten voor 100 euro aan diensten afneemt tijdens de levensduur van een product. Dan kun je hetzelfde bereiken door je gemiddelde verkoopprijs met 5 euro te verhogen. Daar kiezen we voor.” De consumentenmarkt (de laatste kwartaalomzet daalde met 19 procent naar 101 miljoen euro, 50 procent van het totaal) blijft een punt van zorg. TomTom verkoopt nu ook sporthorloges met ingebouwd gps-systeem. De fitnessmarkt biedt betere groeikansen en een hogere marge dan navigatiekastjes.
Goddijn: „De consumententak draagt bij aan het merk TomTom, maar vertroebelt wel de werkelijke waarde van het bedrijf, en onze groeimogelijkheden.” Zou afsplitsing van de consumentak een optie zijn? Is TomTom denkbaar zonder navigatiekastjes, net zoals Philips afscheid nam de tv-tak? Goddijn is niet afwijzend: „We moeten onze knopen tellen en kijken wat onze beste strategie is. Het is verdraaid lastig te voorspellen wat de consumentenmarkt op lange termijn gaat doen. Dat is ook lastig voor investeerders en verklaart ook voor een deel de hoogte van de koers.” Die koers is laag vergeleken bij de hoogtijdagen. De afgelopen jaren bungelt het aandeel TomTom rond de vier euro, terwijl de markt voor locatiegebaseerde diensten stijgt. Hetzelfde geldt voor de ontwikkelingen in de autoindustrie, waar TomTom een rol hoopt te kunnen spelen in slimme auto’s die met elkaar communiceren en semi-automatisch bestuurd kunnen worden. Al onderzoekt TomTom opties voor opsplitsing – de kleinere divisie Business Solutions zou volgens Goddijn makkelijk op eigen benen kunnen staan – de topman vindt dat het bedrijf in rustiger vaarwater terecht is gekomen sinds 2009. „Dat was echt eng toen de crisis toesloeg, omdat winkeliers opeens hun voorraden niet meer aanvulden en we een grote hoeveelheid vreemd geld op de balans hadden staan.” De overname van kaartenmaker Tele Atlas (2008) drukte opeens loodzwaar op de balans. Inmiddels heeft TomTom die schuld grotendeels weggepoetst, dankzij een extra investering van de vier oprichters. Zelfs analist Jos Versteeg – weinig positief over TomTom – is onder de indruk van de manier waarop TomTom zijn financiën op orde kreeg. „De balans is keurig. Het bedrijf kan zo nog jaren door, maar wel in een krimpende markt.” Het navigatieseizoen is begonnen De nieuwe TomTom GO-serie is gebaseerd op NavKit-software. De belangrijkste functies zijn via de kaart op te roepen, niet meer via een centraal menu. Voor automobilisten die al lang met een TomTom rondrijden zal het even wennen zijn. TomTom toont nu ook 3D-gebouwen in de stad en heeft een andere zoekfunctie: als je een gedeelte van een adres of een point of interest intikt, zoekt het apparaat al naar de locatie. In navolging van concurrenten zijn live verkeersinfo en kaartupdates nu gratis, in plaats van via een maandelijks abonnement. De TomTom GO heeft een smartphone nodig voor zijn internetverbinding, alleen de topmodellen (GO 5000 en 6000, 5 en 6 inch groot) hebben zelf een sim ingebouwd. Adviesprijs TomTom Go 600: 249 euro. Het navigatieseizoen is begonnen De Nüvi Premium is het huidige topmodel van de Amerikaanse fabrikant Garmin, de voornaamste concurrent van TomTom als het gaat om losse navigatiesystemen. Garmin is marktleider in de VS en heeft in Europa een marktaandeel van ongeveer 30 procent. De Garmin-apparaten werken met kaartmateriaal van Navteq (met 3D-gebouwen). De Nüvi Premium heeft een scherm van 5 inch en biedt gratis kaartupdates en info over files en flitsers. Voor het verbinden met die Garmin Live Services is een smartphone nodig. Prijs Nüvi Premium 3597 LMT: circa 300 euro. Het navigatieseizoen is begonnen De Finse telefoonfabrikant Nokia kocht in 2008 kaartenmaker Navteq en ontwikkelde op basis daarvan het gratis HERE-platform. De Nokia navigatiesoftware zit in elke telefoon die draait op het Windows Phone besturingssysteem. Nokia maakte die afspraak met Microsoft toen het overstapte van Symbian naar Windows Phone als besturingssysteem voor smartphones. Navteq is ook de kaart die gebruikt wordt in Microsofts zoekmachine Bing. Op mobiele telefoons is de kaart ook deels te downloaden (via wifi), zodat niet telkens een online verbinding nodig is om te navigeren. In Nederland kun je HERE inmiddels ook gebruik om een route met het OV te vinden. Het navigatieseizoen is begonnen Google begon zijn kaartenapplicatie met data van TomTom, maar stuurde zelf de StreetView-auto’s rond om de wereld vast te leggen. Vervolgens werd TomTom vriendelijk bedankt. Google Maps is net vernieuwd en gaat naadloos over in een 3D-weergave van Google Earth. Voor de mobiele telefoon ziet Google de digitale kaart als een krachtig advertentieplatform, die consumenten kan wijzen op actuele aanbiedingen dicht in de buurt. Google Maps werkt zowel op Android als iPhone met gesproken navigatieaanwijzingen en toont inmiddels ook fietsroutes. Google Maps, gratis via browser of app. Apple maakte vorig jaar een einde aan de niet meer zo innige samenwerking met Google Maps. Apple Maps – gevoed door TomTom-kaarten – had echter zoveel beginnersfouten dat topman Tim Cook zijn verontschuldingen aanbood. Ook Harold Goddijn had zijn klanten iets uit te leggen: „Dat die fouten niet aan TomTom lagen.” OV-informatie ontbreekt nog, en de points of interests zijn beperkt in verhouding met Google Maps. Maar na bijna 8 maanden durft Apple weer plannen te maken voor Maps. Neem de kaartensoftware in Mac computers en integratie van de iPhone in het autodashboard (zie foto). Apple Maps, gratis bij iPhone, iPad en OS X 10.9 (najaar) Het navigatieseizoen is begonnen Groetjes, Sappas
pwijsneus was ik ff vergeten. Bedankt voor de herinnering. Groetjes, Sappas
oudgediende schreef op 29 augustus 2013 13:40 :
Dit is pure computerhandel! Voor de grote opkoper zag je feel valse orders 100.000+ opduiken en deze verdwenen als sneeuw voor de zon. De laatste dagen zag je ook deze orders opgenomen werden. Het is niet alleen shortpartijen en een grote partij. Hier wordt een spel gespeeld..
Interessant. Ik hoorde dat signaal al eerder. Leg eens uit hoe je dat interpreteert. Grote fake koop orders kunnen als doel hebben om te kijken of er ook een grote seller is die dergelijke grote pakketten kwijt wil. Kan ook zijn dat er een gevecht gaande is tussen zware long en zeare short partij(en) Ook hoorde ik dat een grote koper na een aanschaf van veel aandelen direct de laatzijde (fake) volgooide om verdere koerssprong te voorkomen. Koper was dan nog niet klaar met kopen. Ook op hoog volume omhoog en op klein volume terug naar af suggereert iets in die trant. Ben benieuwd wat september voor nieuws geeft, dat mogelijk licht schijnt op de situatie...
meldt het even bij bart die is brieven aan de afm aan het schrijven.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)