Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Eerste jaarwinst ooit voor automaker Tesla Gepubliceerd op 27 januari 2021 22:44 | Views: 2.658 TESLA INC. DL -,001 27 jan 730,90 +0,60 (+0,08%) PALO ALTO (ANP) - Maker van elektrische auto's Tesla heeft voor het eerst een jaar met winst afgesloten. Ondanks dat de beurswaarde van het Amerikaanse bedrijf al lange tijd flink in de lift zit en topman Elon Musk inmiddels de rijkste persoon op aarde is, was de onderneming daar nog niet eerder in geslaagd. Onder de streep hield Tesla 721 miljoen dollar over, tegen een nettoverlies van 862 miljoen dollar in 2019. Maar dit dankt het bedrijf niet puur aan het verkopen van luxe auto's. Tesla verdiende afgelopen jaar ook veel geld met de verkoop van emissierechten aan branchegenoten die nog niet aan uitstootnormen voldoen in regio's als Europa en Californië.
Gemengde resultaten Tesla FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS Tesla Inc 730,90 0,60 0,08 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra) Tesla Inc $ 863,91 -19,18 -2,17 % NASDAQ Tesla Inc -Stock split- $ 2.214,89 0,00 0,00 % NASDAQ (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in het vierde kwartaal van 2020 meer omzet behaald dan verwacht, maar de winstgevendheid bleef wel achter op de consensus. Dit bleek woensdagavond uit cijfers van de elektrische autobouwer. In het afgelopen kwartaal boekte Tesla een omzet van 10,7 miljard dollar, een stijging op jaarbasis van 46 procent en tevens meer dan de 8,8 miljard dollar in het derde kwartaal. Analisten hielden vooraf rekening met een omzet van 10,5 miljard dollar, aldus FactSet. De aangepaste EBITDA kwam uit op bijna 1,9 miljard dollar. Dat was een stijging op jaarbasis van 57 procent. Onder de streep restte een zogeheten 'non-GAAP' winst van 903 miljoen dollar, een plus van 134 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het derde kwartaal boekte Tesla een winst van 874 miljoen dollar. De aangepaste winst per aandeel bedroeg 0,80 dollar. Analisten mikten vooraf op 1,02 dollar. De vrije kasstroom steeg op jaarbasis met 84 procent tot 1,9 miljard dollar. Aan het einde van 2020 had Tesla 19,4 miljard dollar in kas, tegen 14,5 miljard dollar in het derde kwartaal van dit jaar. De fabrikant meent daarmee voldoende liquiditeit te hebben voor zijn plannen. In heel 2020 realiseerde Tesla een omzet van 31,5 miljard dollar. Dit leverde een winst op van 2,5 miljard dollar, of 2,24 dollar per aandeel. Aantallen Begin dit jaar meldde Tesla al dat het in het vierde kwartaal 180.000 auto’s wist af te leveren, waardoor de teller voor het hele jaar uitkwam op 499.550 auto’s, een fractie onder de beoogde half miljoen exemplaren. In 2020 werden er 509.737 auto's door Tesla geproduceerd. Outlook Tesla verwacht in de komende jaren een gemiddelde jaarlijkse groei van het aantal afgeleverde auto's van 50 procent te kunnen realiseren. "In sommige jaren zullen we zelfs sneller groeien, zoals we verwachten dat in 2021 het geval zal zijn", zo voegde de fabrikant toe. Ook zal de operationele marge gedurende de tijd stijgen, tot de hoogste in de sector. In de reguliere handel sloot het aandeel Tesla 2,2 procent lager. In de handel nabeurs werd er een verlies geleden van nog eens circa 2 procent. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Eigenlijk waren de cijfers zeker niet beter dan verwacht en op marge gebied zelfs een stukje zwakker (vanwege prijsdruk en toenemende kosten voor garantie). Outlook is ook niet heel verrassend; meerjarig verwachte groei van 50%, soms wat meer, soms wat minder. In 2021 waarschijnlijk meer. Als je trouwens 1 miljoen (auto's) 10 jaar lang met 50% laat groeien kom je volgens mijn berekening in 2031 op 58 miljoen stuks uit. Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren, maar volgens de huidige waardering is dat kennelijk een zekerheidje. Vanwege de toenemende extreme gekte op de beurzen (Gamestop) voorzichtigheidshalve gisteren voorbeurs rond $880 mijn shortpositie gedeeltelijk afgebouwd, uit angst dat bij beter dan verwachte cijfers de koers in een rechte streep naar $1200 door zou trekken. Moraal van het verhaal, als je gestoorde dingen ziet gebeuren moet je dat gewoon laten voor wat het is, niet ook nog eens tegen de wind in gaan plassen. Ik zie de koers overigens nog wel wat verder terugzakken, mocht dat gebeuren dan valt deze (herhaalde) les niet al te duur uit. Ik hoop echter dat ik hem in het vervolg wat beter zal eerbiedigen; in het beste geval kost het shorten van wonderfondsen niet al te veel, maar het slorpt enorm veel tijd en energie dus heeft per saldo een hele slechte pay off...
Wederom geen winst ex. regulatory credits, negatieve marge op de energie business, opzettelijk vage forward guidance (was 850k-1 miljoen deliveries voor 2021), ASP gedaald met 10% ondanks introductie model Y, gigantische prijs- en margedruk, revenue per share al sinds 2018 hetzelfde (thanks xxx Elon), FSD claims worden elk kwartaal verder afgezwakt, Y oY minder verkopen in EU en ga maar door... Met de alsmaar toenemende concurrentie en het smelten van het regulatory ijsklontje moet je wel een gigantische gigafactory voor je hoofd hebben om niet te kunnen zien waar dit schip gaat stranden.
Van 0,76usd naar 0,80usd winst en 1,05usd verwacht daar zou een afstraffing van 25% moeten volgen dus de koers naar 650usd lijkt me mogelijk. Maar het is tesla dus ...
Ik heb vanmorgen flink wat put-warrants bijgekocht via DeGiro met einddatums verspreid over het hele jaar naast de put-warrants die ik al had met een einddatum medio Februari en April. De winst is fors lager dan verwacht en de concurrentie op het gebied van EV's begint de eerste scheuren in het verdienmodel van Tesla te laten zien. (in Q4 zijn er 20% meer auto's geleverd dan Q3 terwijl de brutowinst slechts 6% hoger is, minder brutowinst per geproduceerde auto dus) Daarnaast heeft Tesla in 2021 alweer diverse prijsverlagingen doorgevoerd in met name China maar ook Europa wat de winst niet ten goede zal komen, dit terwijl de inkomsten uit de regulatory credits naar verwachting alleen maar gaan afnemen. Ongetwijfeld zullen er kostprijsbesparingen worden gerealiseerd maar met prijsverlagingen van $1.000 tot wel $3.000 per keer op diverse modellen is de kans zeer groot dat de brutomarge verder gaat afnemen. Ik denk dat de koers nog maandenlang in stand gehouden kan worden door degenen die nog steeds geloven in de beloftes en toekomsvisie van Tesla, echter denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is (Q1 en Q2 cijfers 2021 waarschijnlijk) dat het realiteitsbesef komt en de koers daarmee een forse correctie ondergaat om weer richting een beurswaarde te gaan die bij een bedrijf als Tesla past.
Mylett schreef op 28 januari 2021 10:16 :
Wederom geen winst ex. regulatory credits, negatieve marge op de energie business, opzettelijk vage forward guidance (was 850k-1 miljoen deliveries voor 2021), ASP gedaald met 10% ondanks introductie model Y, gigantische prijs- en margedruk, revenue per share al sinds 2018 hetzelfde (thanks xxx Elon), FSD claims worden elk kwartaal verder afgezwakt, Y oY minder verkopen in EU en ga maar door...
Met de alsmaar toenemende concurrentie en het smelten van het regulatory ijsklontje moet je wel een gigantische gigafactory voor je hoofd hebben om niet te kunnen zien waar dit schip gaat stranden.
Ook grappig dat er in de "shareholder deck" een leuk, opgaand grafiekje staat met marktaandelen t.o.v. de totale automarkt. Dat marktaandeel van Tesla is inmiddels gestegen tot een whopping 0.7% in China en zelfs 1.4% in Noord-Amerika. Als het marktaandeel in de relevante markt (die van volledig elektrische auto's) was gebruikt zouden de lijntjes echter steil omlaag lopen... Zoals hierboven aangegeven heb ik de aftocht geblazen m.b.t. mijn shortpositie. Door onhandig manoevreren is mijn breakevenpunt inmiddels gezakt naar $593. Ik sluit niet uit dat ik alsnog volledig met de schrik vrij kom, maar mijn positie is inmiddels dusdanig klein dat het me sowieso niet veel pijn gaat doen (relatief gezien). Felicitaties aan de shorters met stalere zenuwen en betere timing dan ik, die wel wat overhouden aan hun contraire avontuur. Voor mij is het echter de zoveelste keer dat ik met de neus op de feiten wordt gedrukt dat het shorten van droomfondsen in de praktijk een onzalig idee is waarbij de eventuele winst niet opweegt tegen de risico's en de aandacht die het je kost.
Met de stroom mee gaan geeft veel meer voldoening, zeker het afgelopen jaar Enkel afgelopen maand weer gefocust op turbolongs dagelijks omzetten in aandelen,. Dan heb je soms dezelfde dag nog aandelen met synthetisch 20-50% korting. De winst gisteren gebruikt om weer een Model-s te kopen (oude S vorig jaar december verkocht) dit keer de facelift van 2016 voor slechts 40k. Fijn geen mrb en ruim 400km echte range, gratis supercharging voor op vakantie.
Mensen dromen snachts over die emissierechten zo te zien, wanneer houdt dat eens op? Laat de waarheid daarvan in het midden. Prima extraatje voor verdere investeringen of is dat oneerlijk? Zijn dat geen inkomsten? Het is heel makkelijk om een bedrijf dat nog midden in een volledige opbouwfase zit af te rekenen met de simpele koers/winstverhouding. Kijk eens verder dan alleen constant in herhaling te vallen. Aan de koers te zien zijn er enorm veel beleggers die er wel vertrouwen in hebben en zich zoals het hoort verdiept hebben in de toekomst. De marges gaan echt dubbel door het dak zodra ze het voor elkaar hebben wat betreft de castingmachines en nieuwe batterijtechnologie. Dat de concurrentie betere koers winstverhouding hebben, hoe realistisch is dat? Puur uit verkoop van brandstofmotoren wat ten dode is opgeschreven. Denk maar niet dat enige concurrenten het qua winsten uit EV beter doen dan tesla. Je zal door constant hier in herhaling te vallen geen euro meer op verdienen.
spijker op z'n kop.... ik hoor iedereen vragen naar de winst van tesla per auto. Maar wat is de winst van VW per EV? En wat is de winst van KIA en Hyundai per EV?
Dutcheon schreef op 28 januari 2021 14:09 :
spijker op z'n kop.... ik hoor iedereen vragen naar de winst van tesla per auto.
Maar wat is de winst van VW per EV? En wat is de winst van KIA en Hyundai per EV?
Alsof de marge/winst niet van belang is... Deel de marktcapitalisatie eens door het aantal verkochte autos voor de merken en je begrijpt waarom marge voor Tesla nogal belangrijk is.. Ten eerste zie je dat door introductie goedkopere modellen de aantallen weliswaar omhoog gaan, maar omzet niet navenant stijgt. Dus met 50% stijgen in deliveries is niet met 50% in omzet. Ten tweede zie je zeker in China en Europa dat andere merken met een inhaalslag bezig zijn. Dat zorgt voor prijsdruk. Als de Volkswagens, Audi’s, Toyota’s, Peugeots, Opels, Fiats, Skodas, etc. in 2025 allemaal meerdere series EV modellen op schaal van de band laten rollen is Tesla gewoon 1 van de velen. De prijsdruk wordt alleen maar groter. De huidige waardering is alleen te verantwoorden als de rente 0 blijft en Tesla tot 2030 de stijging met 50% volhoud. Dat laatste gaat niet gebeuren want dan zouden ze ongeveer 50% van de markt hebben (obv huidige marktaantallen) en 5 keer zo groot zijn als de grootste autobouwer Toyota. Dat is in elke markt vrijwel onmogelijk laat staan in de automarkt.
@MOEdig Voorwaarts Inderdaad, die grafiek was misplaatst en diende louter als bliksemafleider van de werkelijke situatie. Waarom heb je niet gekozen voor LEAPS? Veel minder afhankelijk van de exacte timing en 'dankzij' de recente meltup (hogere vol) van zo'n 30% stond ik quitte op mijn initiële positie. Tesla is bij deze prijs sowieso een alles-of-niets aandeel en de vol was recentelijk niet historisch hoog. Deze zal naar ik verwacht de komende periode alleen maar (sterk) toenemen, en dan ook nog in de (voor mij) goede richting. Gewoon shorten zou ik zelf nooit aangedurfd hebben - laat staan met een hoge hefboom.
@Mylett Ben niet bekend met "LEAPS", maar zal me er eens in verdiepen. Ik zat en zit inderdaad gewoon kale aandelen short. Echter lang niet voldoende om bijvoorbeeld van opties gebruik te kunnen maken (100 stuks = $80K tegenwaarde), dat gaat me wat te ver voor een bescheiden "tegen beter weten in"-gokje, maar had het allemaal wel wat makkelijker en relatief veiliger kunnen maken. Gezien de omvang van mijn portefeuille en met het oog op verantwoord risicomanagement had ik echter niet zo'n trek dit soort acties met een paar honderd K onderliggende waarde te doen. De koers is trouwens al weer aardig opgekrabbeld van de low @ open. Die paar aandeeltjes die ik nog short zit laat ik voorlopig nog maar even open staan.
tesla is zelfs na een daling van 5% 820 miljard waard op de beurs, 1,6 miljoen per verkochte auto. terwijl tesla verlies maakt op de verkoop van auto's.... de volkswagen groep had in 2019 een winst van 17 miljard euro, 25 keer zoveel als tesla. volkswagen is 85 miljard waard op de beurs... tesla moet steeds zijn prijzen verlagen onder druk van de concurrentie. ik weet niet of volkswagen winst gaat maken op de verkoop van zijn elektrische auto's, ik weet wel dat ze goed verkocht worden. de logica is hier weer eens ver te zoeken, de gekte is niet ver te zoeken...
Dan kijk maar eens hoeveel tesla’s wereldwijd verkocht zijn en het aantal ID3 ID4 en kijk je nog eens naar de logica.
thejaguar schreef op 28 januari 2021 17:55 :
tesla is zelfs na een daling van 5% 820 miljard waard op de beurs, 1,6 miljoen per verkochte auto. terwijl tesla verlies maakt op de verkoop van auto's.... de volkswagen groep had in 2019 een winst van 17 miljard euro, 25 keer zoveel als tesla. volkswagen is 85 miljard waard op de beurs... tesla moet steeds zijn prijzen verlagen onder druk van de concurrentie. ik weet niet of volkswagen winst gaat maken op de verkoop van zijn elektrische auto's, ik weet wel dat ze goed verkocht worden. de logica is hier weer eens ver te zoeken, de gekte is niet ver te zoeken...
Lachen! je weet niet eens dat VW winst of verlies maakt en je vergelijkt EV's met brandstof auto's. Kijk naar de platte cijfers en realiseer dan ook nog eens dat de verkopen van VW aan dealers zijn en niet aan particulieren. Een groot deel van die ID's van VW in NL word op dit moment door VW verkopers zelf gereden :D En dat VW zoveel winst maakt in 2019 is logisch, ze doen al jaren niet meer aan fatsoenlijke ontwikkeling van motoren. Gisteren weer een Golf GTI op de brug bij mijn beste vriend. Vrijwel geen oliedruk meer en cylinder schade. Ding was van 2019 met 53.000km op de teller. Hoe moet je dat de eigenaar gaan vertellen? En waarom zijn er nogsteeds mensen die niet snappen hoe slecht VW tegenwoordig is.
nog niks over de daadwerkelijke marge van VW op de ID-3 en ID-4 maar als je leest dat de bonus niet erg aantrekkelijk is voor verkoop van dealers geeft dat wel een signaal:cleantechnica.com/2020/12/29/a-volksw...
‘Tesla begint volgend jaar met productie van bloedsnelle Roadster’. ..Prestaties Tesla Roadster. De prestaties van de Roadster, zoals die nu op tafel liggen, zijn in ieder geval indrukwekkend. Een sprint naar de 100 km/h moet in 1,9 seconden geklaard zijn, terwijl de topsnelheid 400 km/h bedraagt. De batterij met een capaciteit van 200 kWh moet tevens een rijbereik van 1000 kilometer mogelijk maken..''www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/tesla-b...
thejaguar schreef op 28 januari 2021 17:55 :
tesla is zelfs na een daling van 5% 820 miljard waard op de beurs, 1,6 miljoen per verkochte auto. terwijl tesla verlies maakt op de verkoop van auto's.... de volkswagen groep had in 2019 een winst van 17 miljard euro, 25 keer zoveel als tesla. volkswagen is 85 miljard waard op de beurs... tesla moet steeds zijn prijzen verlagen onder druk van de concurrentie. ik weet niet of volkswagen winst gaat maken op de verkoop van zijn elektrische auto's, ik weet wel dat ze goed verkocht worden. de logica is hier weer eens ver te zoeken, de gekte is niet ver te zoeken...
Je verhaal klopt van geen kanten. Je kan het nalezen op hun I.R. deel van de de site van Tesla. Even uit mijn hoofd: De winst met operationele activiteiten, was 721 mio en de totale winst was 2,4 mrd. Dat betekent dus, dat ze 1,7 mrd met emissierechten hebben verdiend. VAG verwacht 10 mrd te gaan verdienen. Euro/dollar conversie: 2,4 versus 12 mrd. Een factor 5, is niet zo'n heel groot verschil. 2,4 mrd x 25 = 60 mrd. Het zal om en nabij de 100 mrd worden, dus 40x de winst van Tesla. Tesla heeft een winst van 0,8 dollar p.a. en VAG 20. Een behoorlijke verwachtingswaarde van Tesla en een discount van VAG. Of het terecht is, zal de toekomst uitwijzen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)