Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,360 5 jun 2024 17:38
  • -0,460 (-1,93%) Dagrange 23,260 - 23,790
  • 4.384.655 Gem. (3M) 2,7M

Mittal in augustus: Kickstart of pitstop?

1.383 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bir 3 augustus 2014 11:34
    quote:

    Lassie6 schreef op 3 augustus 2014 11:20:

    [...]

    Wat volgens mij duidelijk uit de cijfers en de outlook blijkt is dat er voorlopig niet veel winst wordt gemaakt. Met andere woorden de koers zal in de toekomst niet stijgen alla Aperam. De kans is echter wel heel groot dat de US "bubble" dit jaar nog gaat corrigeren , natuurlijk incl. de aex en Arcelor Beter ff uitstappen...
    Of gewoon een putje onder je stukken leggen @Lassie. Ennuh.........we roepen al sinds januari dat de DOW gaat corrigeren. Hoe hoog zijn de k/w verhoudingen gemiddeld dan ? En waar moet het kapitaal heen? Sparen levert niks op. Goud en andere edelmetalen ook niet.
  2. Bir 3 augustus 2014 11:52
    quote:

    HCB1985 schreef op 2 augustus 2014 15:29:

    Wat mij opviel was dat de ebitda omlaag was bijgegesteld alleen staat er geen 7 miljm maar meer dan 7.... het woordje spreekt mijns inziens iets positiefs uit
    Dat is het ook, want als het ook maar iets meezit, grondstofprijzen die stijgen en/of staalprijs die aantrekt, dan komt er nog voor het einde van het jaar weer een opwaartse bijstelling van de winstverwachting. Ook dat heet manipuleren, Philips heeft daar vaak een handje van, RDS soms ook.
  3. forum rang 5 Porscheknakker 3 augustus 2014 13:36
    quote:

    Bir schreef op 3 augustus 2014 11:52:

    [...]

    Dat is het ook, want als het ook maar iets meezit, grondstofprijzen die stijgen en/of staalprijs die aantrekt, dan komt er nog voor het einde van het jaar weer een opwaartse bijstelling van de winstverwachting. Ook dat heet manipuleren, Philips heeft daar vaak een handje van, RDS soms ook.
    Bir, mag jij het woord "manipuleren" van onze vriend Bugs Bunny nog wel gebruiken? Ik niet meer. Ik heb al een paar keer van BB hierom op mijn kloten gekregen.
  4. Bir 3 augustus 2014 15:30
    quote:

    330ix schreef op 3 augustus 2014 13:36:

    [...]

    Bir, mag jij het woord "manipuleren" van onze vriend Bugs Bunny nog wel gebruiken? Ik niet meer. Ik heb al een paar keer van BB hierom op mijn kloten gekregen.
    Je hebt gelijk, al heb ik het over MT zelf........ Waarbij de leiding van het bedrijf natuurlijk ook hand in hand gaat met grootaandeelhouders. Sorry Bugs, ik zal voortaan het woordje reguleren of orchestreren gebruiken. :-)))

    Overigens zal ik die uitspraak niet steeds herhalen hoor, ben Snuf niet!!!!
  5. forum rang 6 ttroo 3 augustus 2014 17:41
    Zo, iedereen bijgekomen van de schrik van de afgelopen 2 dagen? Mittal ze hebben het over in excess $7 miljard. Nu heb ik dit opgezocht op een bekende zoekmachine. En het lijkt erop dat in excess betekent ´overvloedig´. Het lijkt me meer dan deze 2 woorden: at least. Dus het kan nog best een $7.5 miljard of zo worden. Mijn EBITDA 2014 verwachting heb ik lichtjes verlaagd, van een bijna $7.3 miljard naar een bijna $7.2 miljard. Ik zie net als in Q2 een kleine winst in Q3 2014. Wat me opvalt dat de winst van Mittal continue wordt tegengehouden door bepaalde kleine events. Een settelement van $90 miljoen mag voor de grootste staalbedrijf ter wereld een kleine impact hebben voor de resultaten, maar in werkelijkheid lijkt het wel een zeer grote impact op de resultaten. En dat vind ik eigenlijk wel schokkend. Nu heeft het weer in de USA een aardige negatieve impact gehad op de resultaten. Het lijkt wel of Mittal moeite heeft om winst te maken. Dan lees je dat die management savings van $3 miljard op schema ligt, ik zie het niet terug in de winstcijfers. Het lijkt wel of ze lucht aan het saven zijn. Ik heb daar dan niet veel vertrouwen in. Niettemin liggen ze nog steeds als een STRONG BUY in mijn portefeuille. Met mijn shorts ben ik uitverkocht, ik had eigenlijk iets langer moeten wachten met verkopen om een echte klapper te maken, maar ik ben tevreden. Ik zat iets te veel op het randje. En nu zit ik weer fantastisch cash en ik heb de dalingen van bijv. Amazon, Adidas, Air France KLM en Fugro niet meegemaakt. Mijn positie bestaat alleen nog maar uit aandelen Mittal. Sommigen hadden het hier al een tijdje geleden over gehad, ik zie het aandeel Mittal in mijn portefeuille steeds lager en lager worden. Het gaat steeds meer richting ´niet interessant´. Gelukkig had ik donderdag net geen tijd meer om aandelen Mittal te kopen (stond wel op mijn planning), want vrijdag gingen ze los naar beneden. Over de laatste 3 keren dat Mittal de cijfers bekendmaakte, mag ik toch niet klagen. Het is voor mij de vraag nu wat. Ik zag dat de DAX 8% in de min is gegaan, terwijl de AEX bijna richting min 5% is gegaan. Amerikaanse indici houden het op min 3%. Hollanders, gaat nu niet precies het percentage na, ik rond gewoon af. Tienduizenden cijfers achter de komma is misschien Hollande precisie, maar in de rest van de wereld liggen we daar niet wakker van. Tijdens de beurspanieken heb ik nog een nieuwe laptop op de kop getikt. Dat werd tijd. De vorige was al bijna 5 jaar oud (en doet het nog steeds prima, maar de harde schijf raakt een beetje erg vol). Maandag maar eens wat longs kopen op de DAX. Een klein plukkie. Verder is het de week afwachten wat verder gaat gebeuren. Europa ligt in mijn aandelenmodel negatief. Amerika ligt in mijn aandelenmodel neutraal.
  6. [verwijderd] 4 augustus 2014 08:45
    quote:

    Bir schreef op 2 augustus 2014 11:27:

    Sommigen fixeren teveel op het woord schuld.............ik heb het veel liever over investeren. Want als de wereldeconomie blijft verbeteren, komt onvermijdelijk het moment dat MT hiervan enorm gaat profiteren. En dan druk ik mij bescheiden uit.

    Succes en grtn Bir.
    De spanning tussen interestlasten en rendementsrealisatie op de onderliggende lening. :)
  7. [verwijderd] 4 augustus 2014 08:48
    quote:

    frenk7 schreef op 2 augustus 2014 17:25:

    [...]

    In 2016 zal de economie er een stuk beter voor staan. De vraag naar ijzererts zal flink zijn gestegen.

    Het is een economisch gegeven dat bij meer vraag de prijzen van grondstoffen gaan stijgen en niet gaan dalen.

    Onzin dus deze voorspelling.
    Der ligt nog een kleine 105mio ton ijzererts bij de port of China. :P
    Laat die zakken tot onder de 90 en het word een stuk leuker.
  8. [verwijderd] 4 augustus 2014 08:54
    Iron Glut

    Growing output in Australia, the world’s largest iron ore exporter, and Brazil created a glut that is forcing the closure of mines in China, the biggest consumer. Producers including BHP and Rio Tinto Group are betting increased volumes from their lower-cost mines will more than offset falling prices.

    Prices may climb 10 percent to $105 a metric ton by the end of 2015, based on the median of analyst estimates compiled by Bloomberg. Iron ore with 62 percent content delivered to Tianjin port in China fell 0.4 percent to $95.20 a dry ton as of last week, according to The Steel Index Ltd.

    Barely turning a profit at current prices, Atlas’s earnings would be especially sensitive to a strengthening market, said Barnett. Atlas had all-in cash costs of about $70 per ton in the three months through June, compared to a received price of about $78 a ton for its standard product, it said last month.

    www.bloomberg.com/news/2014-08-03/atl...

    Woeps, jaar te vroeg. Oppikmoment komende zomer ;)?
    Staal zal de marges kunnen redden maar iron ore zet de marges atm in de hens.

    Tussendoor een paar leuke ritjes maken (er staat nog een gap open (!))
  9. [verwijderd] 4 augustus 2014 08:58
    quote:

    Bir schreef op 3 augustus 2014 15:30:

    [...]

    Je hebt gelijk, al heb ik het over MT zelf........ Waarbij de leiding van het bedrijf natuurlijk ook hand in hand gaat met grootaandeelhouders. Sorry Bugs, ik zal voortaan het woordje reguleren of orchestreren gebruiken. :-)))

    Overigens zal ik die uitspraak niet steeds herhalen hoor, ben Snuf niet!!!!
    +@330ix, ik ben geen schooljuf, hoor. Maar ik vind dat iemand consequent moet zijn als die het heeft over manipulatie in zowel een upswing als een downswing. :)
  10. Brogembank 4 augustus 2014 08:59
    quote:

    marinus66 schreef op 3 augustus 2014 12:47:

    Bir weet jij waar ik de koers van ijzererts kan vinden?

    Groetjes Marinus
    Marinus,
    het was even zoeken, die prijs is minder makkelijk te vinden dan van de meeste andere commodities, maar hier heb je hem:

    www.indexmundi.com/commodities/?commo...

    en deze voor staal

    www.marketwatch.com/investing/index/S...

    succes
  11. Bir 4 augustus 2014 09:15
    quote:

    The Bugs Bunny schreef op 4 augustus 2014 08:58:

    [...]

    +@330ix, ik ben geen schooljuf, hoor. Maar ik vind dat iemand consequent moet zijn als die het heeft over manipulatie in zowel een upswing als een downswing. :)
    Zo is het Bugs, maar je moet ook beseffen dat niet iedereen zich bediend van hetzelfde soort woordgebruik. Feit is dat MT op dit moment zoveel assets toevoegt, dat het lijkt alsof ze de hele markt willen controleren. En als je in de hele keten van grondstof tot eindproduct in belangrijke mate meespeelt, kun je ook sturen in een richting die je zelf wilt. En dat kun je sturen noemen, reguleren, orchestreren, regisseren of manipuleren, enz. Defacto komt het allemaal op hetzelfde neer.

    Grtz Bir.
  12. [verwijderd] 4 augustus 2014 09:15
    Gekocht, gewacht en verloren. Zeer vreemd aandeel. Een analist zorgt voor meer beroering dan werkelijk de cijfers. Typisch aandeel van ik kijk er een half jaar niet naar om. Lage ijzerertsprijs, overname, oorlogen, dividend het zal me wat. Aandeel zit in een zijwaartse beweging die toch dreigt onderuit te gaan. Ik zeg succes allemaal en tot de kerst.
  13. [verwijderd] 4 augustus 2014 09:26
    quote:

    Bir schreef op 4 augustus 2014 09:15:

    [...]

    Zo is het Bugs, maar je moet ook beseffen dat niet iedereen zich bediend van hetzelfde soort woordgebruik. Feit is dat MT op dit moment zoveel assets toevoegt, dat het lijkt alsof ze de hele markt willen controleren. En als je in de hele keten van grondstof tot eindproduct in belangrijke mate meespeelt, kun je ook sturen in een richting die je zelf wilt. En dat kun je sturen noemen, reguleren, orchestreren, regisseren of manipuleren, enz. Defacto komt het allemaal op hetzelfde neer.

    Grtz Bir.
    Theoretisch gezien is dat de marktpositie opbouwen d.m.v. verzadiging binnen de value chain, maar uw definitie vind ik ook prima. :P

    Openingsgapje, eerst even dichten, maar wat volgt?
  14. Bir 4 augustus 2014 09:29
    quote:

    %jager schreef op 4 augustus 2014 09:15:

    Gekocht, gewacht en verloren. Zeer vreemd aandeel. Een analist zorgt voor meer beroering dan werkelijk de cijfers. Typisch aandeel van ik kijk er een half jaar niet naar om. Lage ijzerertsprijs, overname, oorlogen, dividend het zal me wat. Aandeel zit in een zijwaartse beweging die toch dreigt onderuit te gaan. Ik zeg succes allemaal en tot de kerst.
    Tja, waarom niet gekocht en afgedekt? Lijkt er op dat sommigen op dit forum liever veel risico lopen met kans op meer winst dan dat risico afdekken en iets minder winst maken.

    En dan nu verkopen? Ik adviseer je toch een even te leggen en een stop-loss te leggen ergens rond 10.45€. Want het is heel goed denkbaar dat we toch wel snel weer gaan opveren. Gewoon als bounce-back samen met de AEX of omdat de cijfers ook niet slecht waren. Dat de verwachtingen niet zijn waargemaakt, dat is m.i. nu wel verwerkt in de koers.

    Succes en tot de Kerst!

    Grtn Bir.
  15. forum rang 7 rene l 4 augustus 2014 09:45
    Het lijkt er op dat we richting de kerst geen excessieve stijging meer krijgen, de puf lijkt er helemaal uit.
    Mr. Mittal gaat nu de strijd aan om ergens een berg te kopen, hij zal wel hoog water voorzien denk ik.
    Al die vertaalmachines zijn best wel lastig, ooit zei heel lang geleden een Duitser tegen mij: Ich bin Begeistert. Ik dacht nog, wat een volslagen idioot, zoiets roep je toch niet af over jezelf.
    Later begreep ik dat hij gewoon enthousiast was, er was niks mis met hem.
    Buitenlandse criminele banken worden weer gered met ons geld, hoe gek willen we het hebben, ondertussen worden door deze banken nederlandse koninklijke bedrijven door het afvoerputje gespoeld.
    Apart, we mogen het woord manipulatie niet in de mond nemen, banken zijn gewoon oplichters, kijk maar naar het verleden, benieuwd wanneer de eerste feiten betreft het manipuleren met turbo's en andere vernietigingswapens naar buiten komen ter zelfverrijking.
    The Postman rings always twice en je ziet hem steeds minder, ik blijf mij er over verbazen waarom onze Koninklijke PTT indertijd opgesplitst moest worden en met zichzelf de concurrentie aan moest en er n.b. andere concurrenten toegelaten moesten worden waardoor ze elkaar nu in de wielen rijden.
    De wereld draait door, onze penniestokkenindexen liggen aan het gas in het land van gekke Henkie.
1.383 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

ArcelorMittal: voorlopig geen zicht op spoedig herstel staalsector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links