Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660 Gem. (3M) 296,4K

TomTom 21-28 juli: de dood of de gladiolen

515 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 26 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 juli 2014 17:33
    quote:

    Turquoisine schreef op 21 juli 2014 17:22:

    [...]
    Of -9%? Speel even advocaat van de duivel .. Ik ben wel met je eens dat de dagomzet minimaal is (1/3 van normaal), maar kan natuurlijk ook aan de vakantie liggen.
    Ik denk dat de meeste mensen hier uitgaan van positieve cijfers. Ook als onze guru Daf er niks over had gezegd. We hebben immers al van het hoofd van de Consumer divisie (Vigreux) gelezen dat er nu een verwachting is 500.000 sporthorloges te verkopen dit jaar. En dat ze afgelopen kwartaal meerdere malen via diverse kanalen uitverkocht waren en dan weer replenished werden.

    Ik hecht niet zoveel waarde aan de koersbeweging vlak voor de cijfers. Ik denk dat er hier maar een paar mensen actief zijn en dat de meesten toch handelen 'na' de cijfers. Ik vind het wel prima en zie wel wat er gebeurt. Ik heb ook een positieve verwachting.

    Ik hou uit voorzichtigheid toch rekening met een lichte omzetdaling ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Maar wel met een betere marge en ik verwacht slechts een lichte omzetdaling, dus beter dan wat op dit moment de analisten consensus is.

    Bij een slechts lichte omzetdaling en beter dan verwachte cijfers verwacht ik een koersstijging van 0-5%. Mocht de omzet geevenaard worden (terwijl vorig jaar Q2 een sterk kwartaal was) en in combinatie daarmee ook de marges beter zijn, dan verwacht ik een veel forsere uptick en zouden we weleens boven de EUR 6 kunnen uitkomen donderdag.

    We gaan het zien, heeft niet zoveel zin om er meer woorden aan vuil te maken.
  2. [verwijderd] 21 juli 2014 17:34
    quote:

    JanK1 schreef op 21 juli 2014 17:19:

    [...]
    En dat is nu juist de gok. In het verleden heb ik meerdere keren m'n kop gestoten door tijdens de cijfers te blijven zitten.

    En toch probeer ik het weer
    Ik vind het niet zo'n gok. Er beter dan verwachte cijfers aan en die zijn nog niet ingeprijst. Ik blijf er meer dan volle bak in.
  3. mjmj 21 juli 2014 19:02
    quote:

    xynix schreef op 21 juli 2014 17:14:

    [...]
    Behalve als hij bijvoorbeeld 9% hoger opent.
    Dat is onderdeel van een risicobenadering. Als de kans 10% is dat hij 9% hoger begint en als de kans 90% dat ie bijvoorbeeld 5% zakt dan kan je er beter niet inzitten.
    Verder: als ie 9% stijgt kan je aan het eind van de dag instappen want dan is de kans groot dat de 2e dag nog een stijging komt die je kunt meemaken zonder het risico gelopen te hebben van een daling na de cijfers.
    (Zie ook ASML als voorbeeld)
515 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 26 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links